Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

Zakupy.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
Co to jest TIK?.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Rok szkolny 2011/2012.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
1 Aktywny, zdrowy, szczęśliwy
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
W ramach szkolnych obchodów Światowego Dnia Zdrowia podjęto następujące działania:  wychowawcy zapoznali uczniów z ulotką przygotowaną przez PSSE w Ostrowi.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Lekcje z komputerem, 2006.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
ZDROWIE- Twój przyjaciel ! Temat projektu:. Oto zespół realizujący projekt – KOŁO BIOLOGICZNE 3 osoby były nie obecne podczas wykonywania zdjęcia, ale.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0 Jem kolorowo, odżywiam się zdrowo.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2 Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0 Jem kolorowo, odżywiam się zdrowo

Temat naszego projektu to „Jem kolorowo, odżywiam się zdrowo” Temat naszego projektu to „Jem kolorowo, odżywiam się zdrowo”. Wybraliśmy taki temat, bo nasza szkoła należy do sieci „Szkół Promujących Zdrowie” i dba o promowanie zdrowego stylu życia oraz bierze udział w ogólnopolskim programie profilaktycznym „Trzymaj Formę”. Dlatego projekt był kontynuacją dotychczasowych działań szkolnych, wzbogacony o wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnej oraz poszerzenie umiejętności i treści z języka angielskiego. Projekt był realizowany przez trzech nauczycieli, którzy biorą udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Projekt był realizowany w klasach III, IVB i VB szkoły podstawowej podczas lekcji wychowawczych, zajęć świetlicowych oraz języka angielskiego.

Każda z klas stanowiła odrębny zespół, który miał do wykonania wyznaczone zdania. Opiekunem klasy III była p. Magdalena Jakubczyk. Opiekunem klasy IV b była p. Anna Herok Opiekunem klasy V b była p. Karolina Partyka-Dziadura

Celami głównymi projektu były: - rozwijanie umiejętności uczniów w samodzielnym poszukiwaniu informacji w różnych źródłach (internet, książki, publikacje), a następnie w selekcjonowaniu i porządkowaniu znalezionych informacji – celem sformułowania jasnego, prostego przekazu; - rozwijanie krytycznego podejścia do narzędzi TIK służących tłumaczeniu z jednego języka na drugi i ćwiczenie umiejętnego ich wykorzystywania; - rozwijanie umiejętności pracy w grupie – autonomii uczniów, odpowiedzialności za własną pracę, współpracy i wspierania się nawzajem w działaniach, podziału obowiązków; - uczenie planowania działań, określania celów i sposobów realizacji zadań, trzymania się wytyczonego planu, ewaluacji własnej pracy; - doskonalenie posługiwania się narzędziami TIK - wdrażanie do stosowania w praktyce Kodeksu 2.0 – porozumiewanie się z nauczycielem poza szkołą, zamieszczanie informacji

Cele dotyczące zdrowia: - zapoznanie z zasadami zdrowego odżywiania - kształtowanie nawyku dbania o własne zdrowie ,kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania - budzenie zainteresowania własnym zdrowiem - nabycie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji i sposobów ich wykorzystania

Cele projektu dotyczące języka angielskiego: - motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego; - podniesienie umiejętności językowych, wzbogacenie słownictwa (uczniowie poszerzą zasób swojego słownictwa z języka angielskiego przede wszystkim o wyrazy i zwroty dotyczące zdrowego stylu życia np. nazwy produktów żywnościowych); - rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim – rozumienia tekstów znacznie trudniejszych niż ‘czytanki’ w podręczniku, wyrażanie przeczytanych informacji językiem prostym, korzystanie z wzorów znanych uczniom z lekcji; - rozwijanie samodzielności i umiejętności samokształcenia; - doskonalenie umiejętności: twórczego myślenia, planowania i organizacji pracy zespołowej, zbierania, selekcjonowania i analizowania informacji, oceniania własnej pracy, prezentacji własnej pracy

Zadania wykonane przez kl. III Pierwszym naszym zadaniem było wyszukanie informacji na temat zdrowej żywności i zdrowego odżywiania się. Wiele ciekawych informacji na ten temat można było znaleźć w Internecie. Kolejnym naszym zadaniem było przygotowanie słowniczka w języku angielskim dotyczącego zdrowej żywności. Pracowaliśmy w małych grupach. Najpierw przetłumaczyliśmy w słownikach nazwy owoców, warzyw i innych zdrowych produktów a następnie stworzyliśmy słowniczki.

Oto nasze mini słowniczki.

Następne lekcje języka angielskiego były poświęcone tworzeniu piramidy zdrowia. Wykorzystaliśmy do tego znalezione w Internecie obrazki zdrowej żywności, obrazki wycięte z gazet oraz wydrukowane napisy w języku angielskim do podpisu produktów spożywczych. Każdy z nas pracował indywidualnie.

Oto kilka naszych piramid zdrowia:

Zadania wykonane przez kl. IV b Pierwsze zadanie dotyczyło przygotowania materiałów związanych ze zdrowym stylem życia, które ukazały się w gazetce szkolnej. Każdy uczeń mógł rozwiązać rebus, krzyżówkę czy też przygotować ulubioną sałatkę Julki z kl. IV B

Na godzinie z wychowawcą dyskutowaliśmy na temat ważności zdrowego stylu życia. Następnie stworzyliśmy pytania do ankiety, które dotyczyły zdrowego stylu życia. Chcieliśmy się dowiedzieć czy uczniowie naszej szkoły dbają o swoje zdrowie. Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów realizujących nasz projekt. A oto wyniki Uczniowie • często biegają i jeżdżą na rowerze • codziennie jedzą warzywa i owoce  • często jedzą jogurty  • bardzo lubią spędzać czas na świeżym powietrzu  • lubią chodzić na spacery  • nie często jedzą chipsy  • Lubią WF • śpią w nocy co najmniej 8 godzin • Większość uczniów twierdzi, że komputer to nie ich przyjaciel  • Niezbyt często jadają ryby • Często kupują sobie coś słodkiego np. batony, cukierki ,ciastka • połowa ankietowanych twierdzi, że dużo czasu spędza przed komputerem 

Ostatnie zadanie dotyczyło stworzenia "Polish menu"- polskiego menu. Zadanie było realizowane na lekcjach języka angielskiego. Poznaliśmy słownictwo w języku angielskim związane z jedzeniem, czytaliśmy bloga brytyjskich uczniów o ich tradycyjnych potrawach. Następnie opisywaliśmy w języku angielskim tradycyjne polskie potrawy, wzbogacając swoje projekty zdjęciami tych potraw wyszukanymi w Internecie. Oto niektóre z projektów

Zadanie wykonane przez kl. Vb

W trakcie realizacji projektu poszerzyliśmy swoją wiedzę dotyczącą zdrowego stylu życia, wzbogaciliśmy słownictwo w języku angielskim, rozwijaliśmy swoje umiejętności językowe oraz doskonaliliśmy posługiwanie się narzędziami TIK