Sala Doświadczania Świata

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W PRACY Z DZIECKIEM AUTYSTYCZNYM
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka na przykładzie Przedszkola w Kolbuszowej Górnej Bogusława Augustyn.
Pomoc dla dzieci z trudnościami w uczeniu się i nie tylko…
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Beata Mierzejewska PPP nr 19 DIAGNOZA I REHABILITACJA ORTOPTYCZNA
1 NARZĄDY ZMYSŁÓW M.Bartosiewicz, A.Kroma, D.Wertelecka, A.Zając.
Dojrzałość szkolna dziecka
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
KANONY DOGOTERAPII.
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
Somatognozja.
Percepcja słuchowa.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Jak to działa??? KINO DOMOWE.
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu,
AECHITEKTURA OBIEKTÓW TECHNICZNYCH
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Przygotowali: Weronika, Ewa, Piotr, Kacper
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Percepcja wzrokowa.
Przygotowanie dziecka do szkoły
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
KLOCKOMANIA.
Dzieciństwo jest snem rozumu
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Integracja sensoryczna
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Metoda Ruchu Rozwijającego
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Sowa Wioletta Laszczewska Iwona
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Dobry kontakt z dzieckiem.
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Dojrzałość szkolna dziecka
Rola rehabilitacji w leczeniu dzieci z FASD.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA
Integracja sensoryczna
Świetlica – czas zabawy !
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Wyposażenie percepcyjne noworodka
PRZEDSZKOLE NR 401 w Warszawie
Percepcja słuchowa.
Zapis prezentacji:

Sala Doświadczania Świata

Sala Doświadczania Świata to pomieszczenie wyposażone w odpowiednio skomponowane urządzenia stymulujące rozwój zmysłów. Celem prowadzonej terapii jest: doświadczanie świata zmysłami: wzroku, dotyku, słuchu i węchu odprężenie, relaks i wyciszenie wolność wyboru przez dziecko bodźców, których najbardziej w danym momencie potrzebuje i koncentrowania się na nich. Sprzęt znajdujący się w Sali Doświadczania Świata pozwala wzmocnić efekty systematycznie prowadzonej terapii, pozwala również uatrakcyjnić zajęcia relaksacyjne. Przedszkole Miejskie nr12 z Oddziałami Integracyjnymi to jedyne w Jaworznie przedszkole posiadające Salę Doświadczania Świata.

Wyposażenie Sali Doświadczania Świata Przedszkola Miejskiego nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi w Jaworznie Kurtyna światłowodów Świetlna ściana oddzielająca miejsce przebywania dziecka od reszty pomieszczenia. Pozwala stworzyć wrażenie alienacji.

Zestaw światłowodów Światłowody dostarczają silnych wrażeń wzrokowych poprzez zmieniające się kolory. Zwiększają koncentrację uwagi, wzbudzają zainteresowanie oraz chęć do działania (dotykania, chwytania). Sprzyjają gromadzeniu nowych doświadczeń w zakresie percepcji dotykowej, wpływają na poprawę celowości, precyzji ruchów oraz kształcenie auto-orientacji. Uczą rozpoznawania kolorów. Wyciszają emocje, sprzyjają relaksacji.

Domek lustrzany Miejsce dające efekt nieskończonej przestrzeni. Pozwala skupić uwagę dziecka na samym sobie – swojej mimice, gestach, ruchach. Kształtuje świadomość samego siebie, swego ciała, poszczególnych jego części. Rozwija orientację w przestrzeni. Umożliwia obserwację wyrazu twarzy przy różnych emocjach. Uczy naśladownictwa.

Kolumna wodna Dostarcza silnych wrażeń: wzrokowych – poruszające się bąbelki, zmieniający się kolor, pływające rybki, dotykowych – wibracje, drgania, temperatura, słuchowych – szmer i bulgotanie wody. Rozwija koncentrację uwagi, doskonali umiejętność wodzenia wzrokiem.

Telewizor świetlny Integruje odczuwanie dźwięku i światła. Umożliwia dawkowanie oraz łączenie wrażeń wzrokowych i słuchowych – emituje barwne wzory przy różnych częstotliwościach dźwięku. Poprawia koncentrację uwagi, ćwiczy umiejętność różnicowania dźwięków mowy, pomaga w zmniejszaniu lęku przed dźwiękami. Umożliwia również ćwiczenia manualne.

Projektor kolorów i obrazów Uwrażliwia zmysł wzroku na bodźce wizualne. Pomaga w koncentrowaniu uwagi – na zmieniających się barwach i obrazach. Rozwija kontrolę nad pracą oczu - spojrzenie w określone miejsce, wodzenie wzrokiem. Rozwija spostrzegawczość i pamięć wzrokową. Daje możliwość tworzenia ruchomych obrazów na ścianie (kształty, kolory, pory roku).

Zestaw kula - reflektor Umożliwia tworzenie ciekawych refleksów świetlnych. Daje możliwość śledzenia ruchu światła. Rozwija kierunkowość spostrzegania, umiejętność wodzenia wzrokiem, ćwiczy koncentracje na bodźcach wzrokowych. Przypomina zabawę w „zajączki”. Sprzyja aktywności ruchowej.

Lampa UV Pozwala skupić uwagę na przedmiotach , materiałach reagujących na promienie UV. Zapewnia duży kontrast widzianych bodźców. Sprzyja ćwiczeniu wszystkich etapów rozwoju wzroku: fiksacji – skupienie wzroku skokowości – zdolność do wodzenia wzrokiem za przedmiotami rotację – poruszanie oczami we wszystkich kierunkach. Pomaga w rozwoju orientacji w schemacie ciała.

Urządzenie do wytwarzania baniek mydlanych Dostarcza wrażeń: dotykowych – wrażliwość dotykowa (dotyk baniek, podmuch) wzrokowych – koncentracja na bodźcach (bańki), rozwijanie spostrzegawczości, zapachowych. Pomaga w rozwoju aktywności, rozwija umiejętność regulowania siły oddechu.

Gruszki relaksacyjne Wygodne siedziska sprzyjające odprężeniu i pomagające w ćwiczeniach relaksacyjnych. Przystosowują się do kształtu ciała, umożliwiają ułożenie dziecka w odpowiedniej pozycji, ułatwiają wykonanie masażu relaksacyjnego.

Sala Doświadczania Świata: To miejsce, w którym dzieci mają możliwość doświadczania polisensorycznego. Materiał i otoczenie zachęcają do wyboru najprzyjemniejszych bodźców, zapewniają wolność doznań, spokój i bezpieczeństwo. Zajęcia w Sali Doświadczania Świata podnoszą jakość zajęć prowadzonych w ramach zespołu wczesnego wspomagania rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi w Jaworznie. Z zajęć w Sali Doświadczania Świata korzystają wszystkie dzieci uczęszczające do naszego przedszkola. Organizowane są również zajęcia z udziałem rodziców.

Zajęcia z wykorzystaniem metody Programów Aktywności M. i Ch. Knillów

Zabawy w lustrzanym domku z wykorzystaniem światłowodów

Relaksacja

Zajęcia z udziałem rodziców

Dziękujemy za uwagę