SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Przekazywanie szkół i placówek
PRZEPISY DOTYCZĄCE SZKOLEŃ Z ZAKRESU BHP.
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Zarządzanie finansami w NGO
Zmiany w prawie oświatowym
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
PRG Państwowy Rejestr Granic
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
SZPN - zadania Dyrektora szkoły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gliwice, 9 listopada 2011.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Jakie warunki pracy nauczyciela? Warszawa, 4 październik 2010 r.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Rekrutacja do gdańskich przedszkoli i szkół na rok szkolny 2014/2015
DEBATA SYSTEMOWA INFORMATYZACJA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Darmowy podręcznik –zadania nauczyciela bibliotekarza
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zmiany w nadzorze pedagogicznym 1 sierpień 2015 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
LESZEK ZALEŚNY Zmiany w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty opublikowane po dniu 1 września 2015 r. Leszek.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy INFORMACJE DOTYCZĄCE SPECJALNEJ ORGANIZACJI NAUKI I METOD PRACY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z ORZECZENIEM.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Kształcenie dualne.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Regulacje prawne wynikające z przepisów wprowadzających zmiany w systemie edukacji Wspomaganie dyrektorów w zakresie zarządzania jednostkami oświatowymi.
Zmiany w prawie oświatowym
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Zmiany w ramowych statutach: 1
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Ocenianie w Statucie szkoły
Przykładowy model podziału środków
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Zapis prezentacji:

SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany

SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany Plan wystąpienia: 1.Stan prawny 2.Cel i istota zmian, równoległość, konstrukcja bazy 3.Dane empiryczne o kształceniu zawodowym 4.Co jutro?

Stan prawny Zmiany w Systemie Informacji Oświatowej Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U Nr 133 poz. 883) Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz.U nr 139 poz. 814 ) nowela i Rozdział 13 Przepisy przejściowe i końcowe Art W okresie od dnia wejścia w życie ustawy do dnia 1 marca 2014 r. w celach, o których mowa w art. 1 ust. 1, funkcjonuje system informacji oświatowej, o którym mowa w ustawie z dnia 19 lutego 2004 r. o systemie informacji oświatowej (…), zgodnie z organizacją i na zasadach działania określonych w art

Stan prawny Dz.U rozp podstawa prawna art. 31 ust. 1 Szczegółowy zakres danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminy przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej. Dz.U rozp podstawa prawna art. 115 ust. 1 Szczegółowy zakres danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakres danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminy przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzory wydruków zestawień zbiorczych. Dz.U rozp podstawa prawna art. 76 Procedura weryfikacji dostępu do bazy danych systemu informacji oświatowej. Dz.U rozp podstawa prawna art. 99 Minimalne wymagania techniczne dla sprzętu przeznaczonego do obsługi oprogramowania służącego prowadzeniu lokalnych baz danych SIO, udostępnianego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, warunki techniczne, jakie powinno spełniać inne niż udostępniane przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oprogramowanie służące prowadzeniu lokalnych baz danych SIO, wydawania certyfikatu zgodności z SIO, a także warunki techniczne przekazywania i pozyskiwania danych z bazy danych SIO.

Stan prawny MEN może wprowadzić obowiązek dodatkowego zaktualizowania i przekazania danych z baz danych oświatowych według stanu na wskazany dzień, określając zbiory danych oświatowych

dane - identyfikacyjne - dziedzinowe dane - identyfikacyjne - dziedzinowe Konstrukcja bazy SIO Bazę danych SIO tworzą: Centralny zbiór, w którego skład wchodzą: Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych (RSPO), zbiory danych o szkołach i placówkach oświatowych, zbiory danych jednostek, zbiory danych o uczniach, zbiory danych o nauczycielach. Rodzaje baz : lokalne centralna

Cel i istota zmian

 Dane jednostkowe uczniów Wynikowe zestawienie o liczbie kształcących się w przykładowym zawodzie uczniów, np. w klasie 4 technikum

Weryfikacja Art Raz w roku, według stanu na dzień 30 września … są sporządzane: 1) zestawienia zawierające dane dotyczące liczby uczniów i liczby etatów nauczycieli, niezbędne do dokonania podziału części oświatowej subwencji ogólnej między poszczególne jednostki samorządu terytorialnego; 2) zestawienia zawierające dane niezbędne do celów statystyki publicznej. Zestawienia te są udostępniane JST 7 października, które w terminie 30 dni potwierdzają prawdziwość udostępnionych danych. W przypadku nieprawidłowości JST przekazuje powiadomienie do bazy danych SIO oraz informuje szkołę lub placówkę oświatową, która wprowadziła dane o konieczności ich sprawdzenia. Następuje potwierdzenie poprawności lub korekta danych.

Wdrożenie

Jakie dane?

Rozpoznawanie i prognozowanie zjawisk Art Ustawa określa organizację i zasady działania systemu informacji oświatowej służącego uzyskiwaniu danych niezbędnych do: 1)prowadzenia polityki oświatowej państwa na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, w tym wspomagania zarządzania oświatą; rynek pracy dane empiryczne SO + SIO dane empiryczne Proces rozpoznawania i prognozowania zjawisk Proces decyzyjny

Przykłady zestawień 1.Nauczyciele obowiązkami (kryterium zawodu); 2.Nauczyciele stanowiskami (kryterium zawodu); 3.Uczniowie zawodami, zawody oddziałami;

Przykłady zestawień

Kolejny krok Proces rozpoznawania i prognozowania zjawisk Proces decyzyjny

Na zakończenie Jak będzie w nowym SIO? Pytania

Dziękuję za uwagę Julian Szambelan