Nr projektu: 2013-1-PL1-LEO01-38416 Działanie realizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 im. Władysława Stanisława Reymonta w Łowiczu w okresie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
PUP w LE Ż AJSKU Pi ęć kroków do pracy Działanie 1.3 Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Program Leonardo da Vinci
Przyjazne środowisko – szansą na integrację społeczną w powiecie średzkim Nr POKL /08.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Mój staż z Leonardo da Vinci
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 18 czerwca 2009 roku.
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Szkolenie praktyczne obejmuje : Zajęcia praktyczne Praktykę zawodową i jest realizowane poza terenem szkoły w renomowanych warszawskich hotelach np.:
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Podczas stażu: Doskonaliliśmy nasze zdolności językowe i zawodowe Zawieraliśmy nowe znajomości Zwiedzaliśmy Portugalię Poznawaliśmy tamtejsze zwyczaje.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Staże zagraniczne realizowane przez grupę I uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 im. Władysława Stanisława Reymonta w Łowiczu Niemcy, Lipsk r.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Od 1 listopada 2015 roku rusza unijny projekt Erasmus+ "Our school is getting international!" G ł ówne cele projektu: podniesienie poziomu kluczowych kompetencji.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zagraniczne warsztaty metodyczne dla nauczycieli języka francuskiego i hiszpańskiego. Prezentacja nauczycieli SAF, którzy uczestniczyli w szkoleniach.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Ul. Gliniana 2, Ruda Śląska Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej.
Podsumowanie projektu pt.: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” Ostróda, 29 grudnia 2015 r.
Aktywizacja zawodowa osób zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym Mrągowo, 5 czerwca 2008 r.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
` PRAKTYKA ZAWODOWA W NIEMCZECH UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ NR 5 IM. JANA PAWŁA II W LUBLINIE W ROKU SZKOLNYM 2005/2006.
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
Krajowe Centrum Europass
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Szkoła Nauczycielem stoi
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Staże europejskie drogą do sukcesu
JĘZYK NIEMIECKI W OBROCIE GOSPODARCZYM – 3 LETNIE STUDIA DUALNE www
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
„DOBRY FACHOWIEC ZDOBYWA WIEDZĘ U ŹRÓDEŁ”
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Zapis prezentacji:

Nr projektu: PL1-LEO Działanie realizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 im. Władysława Stanisława Reymonta w Łowiczu w okresie od 01. lutego 2014 r. do 31. sierpnia 2014 r. Wysokość współfinansowania Projektu: ,57 PLN

Projekt realizowano z my ś l ą o przygotowaniu m ł odzie ż y klas trzecich techników ZSP nr 3 w Ł owiczu, realizuj ą cych ś cie ż k ę kszta ł cenia w zawodach: technik hotelarstwa, kelner, kucharz, technik organizacji us ł ug gastronomicznych, do p ł ynnego reagowania na potrzeby mi ę dzynarodowego rynku pracy. Zosta ł on zainicjowany przez Dyrektora Zespo ł u Szkó ł mgr in ż. Jana Sa ł ajczyka.

Partner pośredniczący: Vitalis Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte mbH w Schkeuditz – Niemcy Partner wysyłający: INTER International Education & Trainings s.c. w Warszawie

realizacja praktycznej nauki zawodu u pracodawców, zgodnie z programem nauczania dla każdego zawodu, z uwzględnieniem predyspozycji psychofizycznych uczniów, przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie i zdobycie dodatkowych dokumentów, potwierdzających umiejętności, stworzenie warunków sprzyjających personalizacji i socjalizacji, zdobycie różnorodnych umiejętności oraz możliwość przekazywania zdobytego doświadczenia, co wpłynie na lepsze zapamiętywanie oraz na rozwijanie umiejętności interpersonalnych, opracowanie indywidualnego programu praktyk, zgodnego z programem kształcenia, umiejętnościami uczestników i możliwościami firm, w których odbędą się staże, możliwość poznania kultury i zwyczajów przez doświadczenie ich oraz wymuszenie użycia języka niemieckiego w komunikacji

Przygotowanie osób, zakwalifikowanych do udzia ł u w sta ż u, przebiega ł o na trzech p ł aszczyznach: j ę zykowej, j ę zykowej, pedagogicznej, pedagogicznej, kulturowej. kulturowej.

Pierwsza grupa sta ż ystów i sta ż ystek wyruszy ł a w podró ż r., za ś druga r..

W ramach Projektu „Sta ż e zawodowe – szansa na dobr ą prac ę ", na dwutygodniowe praktyki zawodowe wraz z opiekunami ze szko ł y, do Niemiec wyjecha ł y dwie pi ę tnastoosobowe grupy uczniów i uczennic klas trzecich techników Zespo ł u Szkó ł Ponadgimnazjalnych nr 3 w Ł owiczu, kszta ł c ą cych si ę w zawodach: technik hotelarstwa - 9 osób  technik hotelarstwa - 9 osób  kelner – 5 osób  technik organizacji us ł ug gastronomicznych – 6 osób  kucharz – 10 osób.

Grupa I opiekun: mgr Adam Wro ń ski sta ż w Lipsku: od r. do r. Hotel Royal International: Justyna Ciechańska Marta Markus Ilona Podsędek Kinga Dąbrowska Magdalena Rubacha Hotel Admiral: Patrycja Zając Karolina Osadowska Michalina Mikołajczyk Patrycja Kujawiak Ristorante da Vito: Katarzyna Redzisz Jolanta Gołębiewska Karolina Rubacha Tomasz Mitręga Szymon Koza Miejski Dom Opieki „Am Rosental”: Krzysztof Pająk

Grupa II opiekun: mgr Paulina Kosi ń ska sta ż w Lipsku: od r. do r. Stołówka Studencka: Katarzyna Jaros Jakub Zakrzewski Miejski Dom Opieki „Am Rosental”: Dominika Bartczak Ilona Gawęcka Ewa Górowska Anna Kazimierczak Agnieszka Kowara Edyta Markus Ewa Sikorska Michał Błędowski Mariusz Gruza Dominik Kupski Artur Michalski Damian Płuska Damian Szustak

W ś ród korzy ś ci, oczekiwanych w zwi ą zku z odbyciem w sta ż u zagranicznego, uczestnicy Projektu wskazywali na:  zdobycie i ugruntowanie wiedzy praktycznej  doskonalenie i rozwijanie umiej ę tno ś ci zawodowych  podwy ż szenie swoich kwalifikacji zawodowych poprzez aktywne wykorzystanie nabytych wcze ś niej kompetencji i zdobycie nowych, zwi ą zanych z zachodnim sposobem bycia, mod ą, kuchni ą, obyczajowo ś ci ą  doskonalenie umiej ę tno ś ci j ę zykowych, zw ł aszcza nauki j ę zyka bran ż owego, a tak ż e sprawno ś ci porozumiewania si ę w j ę zyku niemieckim czy te ż j ę zyku angielskim, jako mi ę dzynarodowym  motywacja do dalszej nauki zawodu, jak równie ż j ę zyków obcych  poznanie nowych technik i metod organizacji pracy  wykszta ł cenie umiej ę tno ś ci pracy w ś rodowisku mi ę dzynarodowym  poznanie nowej kultury

 nabycie i wzmocnienie cech takich, jak: radzenie sobie w nowych, trudnych sytuacjach, samodzielno ść, pewno ść siebie, wiara w swoje mo ż liwo ś ci, podniesienie poczucia w ł asnej warto ś ci, ł atwo ść nawi ą zywania kontaktów, otwarto ść i tolerancja na inne kultury  lepsze przygotowanie i funkcjonowanie na polskim rynku pracy  otworzenie si ę na inne rynki pracy (europejskie)  zdobycie informacji o tym, jakie kwalifikacje i umiej ę tno ś ci w zakresie wykonywanego zawodu s ą pomocne, by móc z powodzeniem poszukiwa ć i wykonywa ć ten zawód w innych krajach  w wyniku zaobserwowanych podczas sta ż u rozwi ą za ń, wprowadzanie zmian, np. do firmy rodzinnej lub w przysz ł o ś ci wykorzystanie ich w zak ł adaniu i prowadzeniu w ł asnej dzia ł alno ś ci gospodarczej  podniesienie w ł asnej atrakcyjno ś ci, jako pracownika, poprzez przenoszenie na grunt polski zdobytych na sta ż u do ś wiadcze ń, a tym samym zwi ę kszenie swoich szans na zatrudnienie Ponadto, uczestnictwo w Projekcie potwierdza EUROPASS – MOBILNO ŚĆ. Jest to standardowy dokument europejski, maj ą cy na celu oficjalne przedstawienie szczegó ł owych informacji na temat tre ś ci oraz rezultatów (rozumianych jako zdobyte umiej ę tno ś ci i kompetencje) uzyskanych przez jego posiadacza podczas okresu sp ę dzonego w innym kraju europejskim w celach edukacyjnych.

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji z pobytu w Niemczech uczniów i uczennic z grupy I oraz grupy II Fotorelacje ze sta ż y dost ę pne s ą na stronie internetowej Zespo ł u Szkó ł Ponadgimnazjalnych nr 3 w Ł owiczu w zak ł adce: Projekt „Sta ż e zawodowe – szansa na dobr ą prac ę ”.

Niniejsza publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko autora. Komisja Europejska nie odpowiada w jakikolwiek sposób za umieszczon ą w niej zawarto ść merytoryczn ą oraz za wykorzystanie informacji, publikacji i materia ł ów powsta ł ych w zwi ą zku z realizacj ą Projektu. Wy łą czn ą odpowiedzialno ść za tre ść publikacji ponosi Beneficjent Projektu pt. "Sta ż e zawodowe - szansa na dobr ą prac ę " – Zespó ł Szkó ł Ponadgimnazjalnych nr 3 im. W. S. Reymonta w Ł owiczu.