AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Wskaźniki i narzędzia do autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie Opracowanie na bazie prezentacji.
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
RAPORT Z EWALUACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Rok szkolny 2009/2010.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Szkoła Podstawowa nr 139, im
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
W YNIKI AUTOEWALUACJI W S ZKOLE P ROMUJĄCEJ Z DROWIE PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie,
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Zespół Szkół w Ostrówku
WYNIKI AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W ZESPOLE SZKÓŁ ROLNICZYCH IM. JULIUSZA PONIATOWSKIEGO W CZARNOCINIE 18 GRUDNIA 2013 r.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Szkoła Promująca Zdrowie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy AK Cichociemnych w Brzozowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu
Zdrowe odżywianie – kondycji wzrastanie
„Dziewięć dziesiątych naszego szczęścia polega na zdrowiu. Zdrowy żebrak jest szczęśliwszy niż chory król” Arthur Schopenhauer Szkoła Promująca Zdrowie!
Krajowy Certyfikat Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 5 w Chojnicach otrzymała
Szkoła promująca zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Szkoła Podstawowa nr 40 w Sosnowcu
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI 27 MAJA 2014 Szkoła Podstawowa Nr 149 z klasami integracyjnymi im. Obrońców Westerplatte W Łodzi.
AUTOEWALUACJA W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM W ROKU SZKOLNYM 2014/2015.
Wybrane wyniki badań ewaluacyjnych w ramach projektu SzPZ 2015.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
SzPZ Standard I Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„Szkoła promująca zdrowie”. Ewaluacja w zakresie pięciu standardów.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Opracowanie : Ewa Inglot, Barbara Połomska
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie

Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2010/2011 Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie

Nasza szkoła Tak było…Tak jest…

AUTOEWALUACJA Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli i niepedagogicznych pracowników szkoły

STANDARD PIERWSZY Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie

STANDARD PIERWSZY Wymiar Średnia liczba punkt ó w Upowszechnienie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej i lokalnej. 4,6 Zrozumienie i akceptacja koncepcji szkoły promującej zdrowie w społeczności szkolnej. 4,6 Ocena łączna 4,6

STANDARD PIERWSZY Chcieliby otrzymywać więcej informacji na temat Szkoły Promującej Zdrowie: Nauczyciele66% Uczniowie 36% Rodzice 64% Niepedagogiczni pracownicy szkoły 90%

W nioski Mocne strony: Nauczyciele akceptują koncepcję Szkoły Promującej Zdrowie Wszyscy nauczyciele systematycznie pogłębiają swoją wiedzę i umiejętności w zakresie promocji zdrowia P roblemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Zapewnić pracownikom, którzy nie są nauczycielami więcej informacji na temat Szkoły Promującej zdrowie. Należy zwiększyć atrakcyjność przekazywanych uczniom informacji.

STANDARD DRUGI Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób następujący: uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej, w tym rodziców i społeczności lokalnej.

STANDARD DRUGI Wymiar Średnia liczba punkt ó w Działalność szkolnego koordynatora ds.promocji zdrowia 4,8 Działalność szkolnego zespołu promocji zdrowia 4,4 Miejsce promocji zdrowia w działalności (polityce) szkoły 5 Diagnozowanie potrzeb społeczności szkolnej w zakresie promocji zdrowia 4 Planowanie działalności (w tym projekt ó w) w zakresie w zakresie promocji zdrowia 4,75 Realizacja działań (w tym projekt ó w) w zakresie promocji zdrowia 4 Ewaluacja wynik ó w działań (w tym projekt ó w) w zakresie promocji zdrowia 4,25 Ocena łączna 4,45

STANDARD DRUGI Widzą możliwość zwiększenia swojego udziału w podejmowanych w szkole działaniach w zakresie promocji zdrowia: TAKNIE Nauczyciele76%23% Rodzice34%37%

Mocne strony: cykliczne organizowanie konferencji edukacyjnych dla placówek oświatowych z terenu miasta i gminy Głowno realizacja zadań prozdrowotnych we współpracy ze stowarzyszeniami, organizacjami i instytucjami społeczności lokalnej promocja zdrowia od wielu lat zajmuje ważne miejsce w polityce szkoły Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: zachęcenie rodziców do większej aktywności na rzecz promocji zdrowia systematycznie diagnozować potrzeby społeczności szkolnej w zakresie promocji zdrowia Wnioski

STANDARD TRZECI Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności

STANDARD TRZECI Wymiar Średnia liczba punkt ó w Polityka, warunki i organizacją życia szkoły sprzyjają edukacji zdrowotnej 4,82 Uczeń jest aktywnym uczestnikiem procesu realizacji edukacji zdrowotnej 4,03 Szkoła wsp ó łpracuje ze środowiskiem wykorzystuje jego zasoby 4,47 Szkoła prowadzi ewaluację i wykorzystuje jej wyniki dla podnoszenia jakości edukacji zdrowotnej 4,3 Ocena łączna4,41

WNIOSKI Rodzice mało angażują się w wybór tematów zajęć prozdrowotnych. Należy ich zaktywizować do współdecydowania o kształcie edukacji zdrowotnej. Należy również uatrakcyjnić zajęcia prozdrowotne dla rodziców zgodnie z ich potrzebami. Uczniowie mają zbyt małe umiejętności samoobserwacji, dlatego też nauczyciele powinni położyć nacisk na ich kształtowanie. Należy bardziej akcentować ewaluację zajęć oraz wprowadzić ciekawsze jej formy.

STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający:  satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników,  zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników,  uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej.

Wyniki autoewaluacji UCZNIOWIE WymiarŚrednia liczba punkt ó w Satysfakcja ze szkoły 3,50 Stwarzanie uczniom możliwości uczestnictwa w życiu klasy i w podejmowaniu decyzji 3,48 Możliwości efektywnej pracy na lekcjach 3,66 Wsparcie uczni ó w ze strony nauczycieli 2,68 Motywowanie do osiągania sukces ó w 3,57 Przestrzeganie praw ucznia, znajomość reguł i ich ocena 4,04 Relacje między uczniami 3,85 Ocena łączna 3,54 Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stres w szkole 3,13 Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśr ó d uczni ó w 3,15 Ocena łączna 3,14

Wnioski UCZNIOWIE Mocne strony: Wysoko oceniają przestrzeganie praw ucznia przez nauczycieli Zwracają uwagę na dobre relacje rówieśnicze Doceniają możliwość efektywnej pracy na lekcjach dostrzegają działania nauczycieli w zakresie motywowania do osiągania sukcesów Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Niska ocena osobistego zaangażowania w naukę i dbałość o właściwe zachowanie na lekcjach Występowanie zachowań aspołecznych w relacjach rówieśniczych Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stresu w szkole Właściwe i umiejętne wsparcie uczniów ze strony nauczycieli

Wyniki autoewaluacji NAUCZYCIELE WymiarŚrednia liczba punkt ó w Satysfakcja z pracy w szkole 4,68 Stwarzanie nauczycielom możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły oraz wsparcie ze strony dyrekcji 4,26 Wsparcie uczni ó w ze strony nauczycieli 4,60 Podejście uczni ó w do nauki i zachowania na lekcjach 4,20 Relacje nauczyciele – nauczyciele 4,40 Uczestnictwo rodzic ó w uczni ó w z klasy wychowawczej w życiu klasy/szkoły 4,10 Ocena łączna 4,4 Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stres w szkole 2,8 Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśr ó d uczni ó w 2,6 Ocena łączna 2,7

Wnioski NAUCZYCIELE Mocne strony: Bardzo wysoki poziom osobistej satysfakcji nauczycieli z pracy w szkole Wysoko oceniają własne działania mające na celu wsparcie uczniów Dobrze oceniają wsparcie ze strony dyrekcji i dobre relacje między nauczycielami Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Uczestnictwo rodziców uczniów z klasy w życiu klasy i szkoły

Wyniki autoewaluacji PRACOWNICY NIE BĘDĄCY NAUCZYCIELAMI WymiarŚrednia liczba punkt ó w Satysfakcja z pracy w szkole oraz wsparcie ze strony dyrekcji 4,80 Stwarzanie pracownikom, kt ó rzy nie są nauczycielami możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły 3,93 Relacje między pracownikami, kt ó rzy nie są nauczycielami 4,60 Stosunek uczni ó w do pracownik ó w, kt ó rzy nie są nauczycielami 4,30 Ocena łączna 4,40 Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stres w szkole 3,01 Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśr ó d uczni ó w 2,05 Ocena łączna 2,53

Wnioski PRACOWNICY NIE BĘDĄCY NAUCZYCIELAMI Mocne strony: Wysokie poczucie osobistej satysfakcji z pracy w szkole, doceniają wsparcie ze strony dyrekcji Bardzo wysoko oceniają własne relacje interpersonalne Zwracają uwagę na właściwy stosunek i zachowanie ze strony uczniów Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Zapewnienie pracownikom, którzy nie są nauczycielami możliwości większego udziału w życiu i pracy szkoły na rzecz promocji zdrowia Zminimalizować poczucie przeciążenia pracą w szkole i stresem w pracy

Wyniki autoewaluacji RODZICE WymiarŚrednia liczba punkt ó w Satysfakcja ze szkoły dziecka 4,50 Stwarzanie rodzicom możliwości uczestnictwa w życiu klasy i szkoły 4,54 Wsparcie uczni ó w ze strony nauczycieli 4,19 Uczestnictwo rodzic ó w w życiu i pracy klasy/szkoły 4,30 Wsparcie dla rodzic ó w 4,49 Ocena łączna 4,40 Przeciążenie dziecka pracą szkolną i stres w szkole 2,6 Ocena łączna 2,6

Wnioski RODZICE Mocne strony: Bardzo wysoko oceniają możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu klasy i szkoły Wysokie poczucie satysfakcji ze szkoły swojego dziecka Zauważają bardzo wysoki poziom wsparcia dla rodziców ze strony Rady Pedagogicznej Dostrzegają wsparcie uczniów ze strony nauczycieli

STANDARD PIĄTY Szkoła promująca zdrowie tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników

STANDARD PIĄTY Wymiar Średnia liczba punkt ó w Budynek i teren szkoły. 4 Warunki sanitarne, czystość i estetyka pomieszczeń 4,81 Mikroklimat, oświetlenie, ochrona przed hałasem 4,8 Meble dla uczni ó w i nauczycieli 3,75 Organizacja lekcji i przerw międzylekcyjnych 4,75 Warunki i organizacja zajęć ruchowych 4,77 Organizacja posiłk ó w i dostępność napoj ó w dla uczni ó w 4,77 Zabezpieczenie przed wypadkami, urazami i dostępność pierwszej pomocy 4,86 Ocena łączna 4,56

Wnioski Mocne strony: Szkoła znajduje się w przyjaznym, leśnym otoczeniu Budynek ma zmodernizowaną elewację Szkoła i jej wyposażenie są bezpieczne Podczas przerwy śniadaniowej uczniowie jedzą drugie śniadanie, piją mleko, część z nich korzysta z obiadów refundowanych W szkole jest szeroki wachlarz zajęć sportowych, co przekłada się na wysoką sprawność fizyczną uczniów i ich sukcesy sportowe Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Modernizacja boisk do gry w piłkę nożną i koszykówkę Wymiana ławek, krzeseł i innych mebli

Wyniki autoewaluacji

Dziękujemy za uwagę