Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Standard minimum realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn w PO KL Gdańsk, 26 listopada 2010.
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.5 Kraków, 23 kwietnia.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
Wyniki konkursów ogłaszanych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w ramach Priorytetu: VI; VII; VIII i IX (po 1 kwietnia 2009r)
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
2 Agenda działań na rzecz równości szans płci PO KL – wyzwania na przyszłość Dorota Bortnowska, Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS.
Rola koordynatora projektu
Organizacja i zarządzanie firmą
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Program Leonardo da Vinci
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ZASADA RÓWNOŚCI SZANS K I M W PLANOWANIU I OCENIE PROJEKTÓW.
POLITYKA RÓWNOŚCI PŁCI I EFS
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS - Instrukcja Zagraniczna mobilność
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Możliwości finansowania projektów badawczych
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL zasady i system wdrażania Departament Zarządzania EFS MGPiPS.
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Prezentacja na Side Event, Barcelona
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach PO KL
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Łukasz Tur Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój dla organizacji pozarządowych.
Zmiany w projekcie – dopuszczalne zmiany; sposób procedowania zmian Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
1 Zasady realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Spotkanie robocze Warszawa r. Projekt współfinansowany przez.
Podstawowe informacje
Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
Zarządzanie projektem EFS
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Równościowe zarządzanie projektem
Systemy internetowe do obsługi projektów
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zasady wnioskowania o dofinansowanie
Zapis prezentacji:

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych 14 kwietnia 2014

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Zarządzanie projektem mobilności instytucjonalnej

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Realizacja projektu unijnego - specyfika Wyzwania związane z zarządzaniem projektem – zarządzanie zespołem, praca w zespole, planowanie, zarządzanie budżetem, realizacja harmonogramu, monitoring, ewaluacja Obowiązki wynikające z faktu dofinansowania projektu z funduszy unijnych – konieczność stosowania się do zapisów Umowy o dofinansowanie, uzgadniania z FRSE zmian w projekcie, ustalony cykl życia projektu

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Zespół projektowy Zespół, nie jedna osoba Jasny podział zadań i odpowiedzialności w zespole Koordynator Możliwość włączenia czasowo dodatkowych osób Komunikacja w zespole Komunikacja z przełożonym, OP, instytucją partnerską, innymi zespołami i podmiotami

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Rola koordynatora Odpowiedzialność za przestrzeganie zapisów Umowy finansowej i terminowe wywiązywanie się z zobowiązań Kontrola realizacji harmonogramu i wydatkowania środków Znajomość zasad programu Antycypowanie problemów Planowanie Koordynator – osoba kontaktowa dla FRSE

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Rola koordynatora Informowanie FRSE o zmianach i problemach Zarządzanie zespołem projektowym – zlecanie zadań i kontrola ich wykonania Raportowanie do przełożonego Motywowanie zespołu i dbanie o dobrą atmosferę Ewaluacja i wdrażanie wniosków z ewaluacji Dbanie o jakość działań i rezultatów

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Jakie cechy powinien posiadać koordynator? Odpowiedzialność Samodzielność Przekonanie co do zasadności realizacji projektu, wizjoner Odporność na stres, opanowanie Optymizm Gotowość do ciągłego uczenia się, również od innych Kompetencje komunikacyjne, otwartość Empatia Umiejętność delegowania

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Akceptacja projektu do realizacji Kontraktowanie Podpisanie umowy z FRSE Przekazanie I transzy na realizację projektu (70% grantu) Realizacja projektu Przygotowanie i złożenie raportu końcowego do FRSE (Mobility Tool) Zatwierdzenie lub odrzucenie raportu końcowego Powiadomienie pismem beneficjenta o kwocie dofinansowania Dokonanie płatności końcowej (max.30% grantu) PODSTAWOWE FAZY ZARZĄDZANIA PROJEKTEM 30 dni 60 dni

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Harmonogram ZadanieOsobaIIIIIIIVVVIVIIVIIIIXXXIXII RekrutacjaX,Y Przygotowanie językoweX Przygotowanie logistyczne do mobilnościZ MobilnośćX,Y,Z

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Harmonogram - zadania i podzadania ZADANIE: REKRUTACJA PODZADANIA: Opracowanie regulaminu rekrutacji Przygotowanie informacji o naborze do projektu Działania informacyjne Zebranie kandydatur Rozstrzygnięcie konkursu i opublikowanie wyników Przygotowanie umów o staż/szkolenie Podpisanie umów o staż/szkolenie Wypełnienie Formularza PEFS i przesłanie Oświadczeń do FRSE

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Zasada równości szans Równość szans to jedno z zagadnień horyzontalnych POKL Oznacza eliminację dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność itd. i jednakowy dostęp wszystkich osób do udziału w projekcie Równość szans jest osiągana poprzez eliminację wszelkich barier fizycznych, finansowych, socjalnych i psychologicznych utrudniających lub zniechęcających do udziału w projekcie Konieczność zachowania zasady równości szans: - na każdym etapie realizacji projektu - szczególnie w procesie rekrutacji uczestników mobilności - przy tworzeniu zespołu projektowego

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Zasada równości szans Równościowe zarządzanie projektem oznacza: Określenie obowiązków związanych z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn, np. zbieranie danych w ankietach z podziałem na płeć Uwzględnienie wzmocnienia kompetencji zespołu w stosowaniu zasady równości szans, np. poprzez udział w szkoleniach Zapewnienie, że w proces podejmowania decyzji w projekcie zaangażowani są zarówno mężczyźni jak i kobiety Wprowadzenie rzeczywistych możliwości godzenia życia zawodowego i prywatnego całego zespołu, np. elastyczny czas pracy

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Współpraca z FRSE Wnioskowanie do FRSE o akceptację zmian, np. terminów mobilności, ilości grup Informowanie FRSE o problemach, np. z rekrutacją, partnerami Wniosek pisemny w przypadku konieczności wcześniejszego wyjazdu z powodu braku połączeń Konieczność zapoznania się z materiałami na stronie projektu - Przewodnik dla Beneficjentów - Prezentacje ze szkoleń - Wzory dokumentów Konieczność czytania maili od opiekuna projektu Zalecane uczestnictwo w szkoleniach Lepiej zapytać niż zrobić źle!

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | Dziękuję za uwagę