TIMSS i PIRLS 2011 Na podstawie raportu K. Konarzewskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
(na podstawie badań ankietowych)
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Taksonomia Benjamina Blooma
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Badanie poziomu wiedzy uczniów gimnazjum klas I-III z podziałem na część humanistyczną i część matematyczno-przyrodniczą wrzesień 2010.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 2 w CHEŁMŻY na lata
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Rekrutacja na rok szkolny 2011/2012. W okresie poprzedzającym rekrutację kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w szkołach ponadgimnazjalnych.
TIMSS i PIRLS 2011 Prezentacja wyników badań PIRLS 2011 oraz TIMSS 2011 minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas Warszawa, 11 grudnia 2012 r. godzina.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
EUROPEJSKIE BADANIE KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH (ESLC) Ogłoszenie wyników Warszawa, Pracownia Języków Obcych IBE dr Magdalena Szpotowicz i Agata.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Podstawa programowa a wybór podręcznika
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Na podstawie materiałów polskiego zespołu realizującego badanie PISA 2012,
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie wielkopolskim 2014/2015.
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
KROK PIERWSZY Jakie szkoły wybrać? Na stronie każdej szkoły znajdziesz informacje: − czego będziesz się uczyła/uczył, − co możesz osiągnąć będąc uczniem.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim.
Informator dla rodziców
Podsumowanie konkursów przedmiotowych KURATORIUM OŚWIATY W RZESZOWIE, CZERWIEC 2015 R.
TIMSS 2011 Międzynarodowe badania wyników nauczania z matematyki i przyrody w klasach 4 i 8, powtarzane co 4 lata od roku 1995 W roku 2011 uczestniczyły.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian szóstoklasisty
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Rekrutacja do klas pierwszych gimnazjum. Weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
International Association for the Evaluation of Educational Achievement Wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w matematyce i przyrodzie.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1.
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Wyniki egzaminu próbnego
WARTO WIEDZIEĆ…...
Zapis prezentacji:

TIMSS i PIRLS 2011 Na podstawie raportu K. Konarzewskiego Osiągnięcia szkolne polskich trzecioklasistów w perspektywie międzynarodowej TIMSS i PIRLS 2011 Na podstawie raportu K. Konarzewskiego

Co było badane? Wyniki kształcenia są ujęte w dwóch perspektywach – przedmiotowej (X) i poznawczej (Y). W pierwszej ma zastosowanie język przedmiotowy, w drugiej – psychologii. Ta konwencja pozwala definiować wynik kształcenia jako możność robienia y w dziedzinie x.

Co było badane? PIRLS: czytanie Podział tekstów na literackie (mówiące o świecie fikcyjnym) i użytkowe (mówiące o faktach). Kompetencje: wyszukiwanie w tekście informacji spełniającej podane warunki wyciąganie bezpośrednich wniosków z przesłanek zawartych w tekście wiązanie ze sobą i interpretowanie informacji podanych w tekście i wniosków wyprowadzonych z tekstu badanie i ocenianie treści, języka i układu tekstu

Co było badane? TIMSS: matematyka Zasoby matematyczne (x) to liczby, obiekty geometryczne i sposoby przedstawiania danych. Możność użycia zasobów matematycznych (y) jest w pomiarze TIMSS ograniczona do dwóch kompetencji poznawczych: zastosowania i rozumowania.

Co było badane? TIMSS: przyroda Zasoby przyrodoznawcze objęte pomiarem TIMSS to wiedza o życiu, materii nieożywionej i Ziemi. Możność użycia zasobów przyrodoznawczych jest w pomiarze TIMSS sprowadzona do dwóch kompetencji poznawczych: zastosowania i rozumowania.

Populacja W badaniu w 2011 r. wzięły udział dzieci z 69 krajów. Oba badania: TIMSS i PIRLS przeprowadziło 39 krajów, samo badanie TIMSS – 24 kraje, a samo badanie PIRLS – 6 krajów. Większość tych krajów to państwa, ale niektóre to części składowe państw. Międzynarodowa definicja populacji będącej przedmiotem zainteresowania badawczego mówi, że stanowią ją dzieci, które chodzą do szkoły i spełniają dwa warunki: kończą czwarty rok nauki na szczeblu ISCED 1 ich średni wiek w chwili testowania nie jest niższy niż 9,5 roku.

Próba w Polsce Badanie ukończyło w zgodzie z procedurą: • 5 027 (TIMSS) i 5 005 (PIRLS) uczniów • z 257 oddziałów klasy trzeciej • 150 szkół podstawowych. Udział wylosowanych szkół i oddziałów w badaniu osiągnął 100%, a udział uczniów – 96%.

Wyniki w czytaniu

Wyniki w czytaniu

Wyniki w czytaniu, poziomy

Wyniki czytania, zmiana 2005-2011

Wyniki z matematyki

Wyniki z matematyki

Polska, wyniki z matematyki, poziomy

Wyniki z przyrody

Wyniki z przyrody

Wyniki z przyrody, poziomy