System WIZJA Założenia. Istota filozofii zarządzania finansami  Skupienie uwagi nie na kwotach, ale na tendencjach i strukturach. Wizja to oferuje 

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
Advertisements

Administracja finansów publicznych
Budżet jednostki samorządu terytorialnego
1. Pojęcie budżetu 2. Charakter prawny budżetu 3
BUDŻET MIASTA MIELCA NA 2011 ROK. Ogólne założenia przyjęte przy konstruowaniu budżetu 2011 Wskaźnik wzrostu wynagrodzeń 5,2% (z wyjątkiem pracowników.
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
BUDŻET ZADANIOWY SZKOLENIE W DNIU R.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
OPIS PLANU FINANSOWEGO
Budżet państwa.
City of Warsaw Obligacje m. st. Warszawy czyli Jak sfinansować wzrastające potrzeby inwestycyjne miasta? Biuro Polityki Długu i Zarządzania Płynnością
Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Opola za 2008 r. Opole, 30 kwietnia 2009r.
XXI Sesja Rady Gminy 18 styczeń 2005r.. Budżet Gminy Oleśnica na 2005 rok.
Procedura budżetowa w Polsce
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
Jarosław Hermaszewski Skarbnik Gminy
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
Długookresowe prognozowanie makroekonomiczne
Środki pochodzące ze źródeł zagranicznych w wydatkach publicznych w spojrzeniu regionalnych izb obrachunkowych Małgorzata Kern Naczelnik Wydziału Informacji,
Projekt uchwały budżetowej na 2013 rok
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
PROGNOZA WPŁYWÓW I WYDATKÓW FUNDUSZU UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Jarosław Sikora Starszy Informatyk Regionalnej Izby Obrachunkowej
Ustawa o rachunkowości z 29 września 1994r
Grudziądzki Pilotażowy Budżet Partycypacyjny. Podstawowe założenia Kwota nie większa niż 2 mln zł Podział środków finansowych 50% po równo na każdy z.
LEKCJA 3 MĄDRE ZARZĄDZANIE WŁASNYM BUDŻETEM. BUDŻET Zestawienie wpływów i wydatków pieniężnych pojedynczej osoby, grupy, rodziny dotyczące pewnego okresu.
Otwarcie systemów informatycznych Oddziałów Wojewódzkich NFZ w zakresie obsługi danych dotyczących umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
1 Moduł 0. Zasady modelu i wymagania. „Zasady ogólne”, w których sformułowano wymagania zapisano dla: 1.Wieloletniej Prognozy Finansowej 2.Przygotowania.
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Moduł I Definiowanie dziedzin, celów, wskaźników strategicznych i usług publicznych oraz prognoz finansowych i raportów.
Motto „Są znane wiadomości. Rzeczy, o których wiemy, że wiemy. Wiemy również, że istnieją znane niewiadome. Innymi słowy wiemy, że są pewne rzeczy, których.
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
Zasady generalne zarządzania finansami to: 1.Skupienie uwagi nie na kwotach, ale na tendencjach i strukturach. 2.Stała znajomość długoterminowego wpływu.
Opracowanie projektu ustawy budżetowej
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Zasady budżetowe.. Zasady budżetowe traktowane są jako: cechy idealnego budżetu, cechy idealnego budżetu, elementy definicji budżetu, elementy definicji.
Warszawa X Samorządowe Forum Kapitału i Finansów.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
PRZYGOTOWAŁA MAŁGORZATA PAJEK ANALIZA WYKONANIA BUDŻETU GMINY KARCZEW ZA 2009 ROK.
Ekonometria Metody estymacji parametrów strukturalnych modelu i ich interpretacja dr hab. Mieczysław Kowerski.
(Przyjęty Uchwałą Nr CCXIII/769/14 Zarządu Powiatu w Rykach z dnia 13 listopada 2015 r. PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ POWIATU RYCKIEGO NA LATA.
WIELOLETNIE PLANOWANIE FINANSOWE
Prawo finansowe MSFRiU II r. r.a. 2015/2016 grupy C 8, C 1, C 2 dzień zajęć – wtorek 6.10, 13.10, 20.10, 27.10, 3.11, 10.11, 17.11,
ZWIĄZEK GMIN WIEJSKICH RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ – XXX Zgromadzenie Ogólne Centralizacja rozliczeń VAT oraz zmiany w zakresie sposobu odliczania podatku.
Gmina Wyszków Sprawozdanie Finansowe za 2013 Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2013 rok
1 Moduł I Definiowanie dziedzin, celów, wskaźników strategicznych i usług publicznych oraz prognoz finansowych i raportów.
Dochody PUBLICZNE. Najszersze pojęcie to SRODKI PUBLICZNE Najważniejsza część to dochody publiczne.
Rolę aktu kodyfikującego przepisy prawa finansowego pełni ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U ) Tego bym nie powiedział.
PROJEKT BUDŻETU GMINY NA 2016 ROK Sesja Rady Miejskiej w Czechowicach–Dziedzicach 29 grudzień 2015 r.
Ocena propozycji podziału Województwa Mazowieckiego na podstawie projekcji sytuacji ekonomicznej wydzielonych województw - w latach dr Piotr.
Budżet Miasta Gdańska na rok Budżet na 2006 r. - dochody, wydatki i deficyt.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2011 ROK. Nowe uwarunkowania wynikające z ustawy o finansach publicznych nowa uchwała: WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA na lata.
System finansów publicznych Polski z uwzględnieniem systemu finansów samorządowych Ludwik Węgrzyn.
Finanse publiczne i prawo finansowe
Prawo budżetowe.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Proces tworzenia i uchwalania budżetu gminy z uwzględnieniem roli mieszkańców!
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Finanse jednostek samorządu terytorialnego – opracowywane zmiany w prawie Dr Jerzy Kwieciński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju, Członek Rady Ministrów,
PROJEKTU BUDŻETU NA 2015 ROK
BUDŻET MIASTA NA 2017 R..
Województwa Podlaskiego Marszałka Województwa Podlaskiego
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
Finanse Publiczne Wprowadzenie.
I. Zasady budżetowe II. Budżet III. Klasyfikacja budżetowa
Budżet Państwa.
Zapis prezentacji:

System WIZJA Założenia

Istota filozofii zarządzania finansami  Skupienie uwagi nie na kwotach, ale na tendencjach i strukturach. Wizja to oferuje  Wizja zapewni stałą znajomość długoterminowego wpływu każdej - własnej i rządowej - decyzji na sytuację finansową w latach prognozowanych

Założenie prognozowania  Tendencje zmian w całości finansów publicznych są zasadniczo trwałe, co pokazuje przeszłość  Tendencje z przeszłości można przedłużyć w przyszłość  Są one najbardziej wiarygodne

Złożony model  Przedłużoną w przyszłość tendencję korygujemy o znane nam zmiany, jakie nadejdą (na przykład oddanie do użytku obiektu)  Takich tendencji w obszarze klasyfikacji budżetowej są dziesiątki, a nawet setki  Narzędzie informatyczne jest niezbędne

Składowe prognozy głównej  Prognozujemy pojedyncze źródła dochodów  Prognozujemy pojedynczego źródła wydatkowania  Uwzględniamy wpływy inflacji

Metody 1.Metoda inflacyjna 2.Metoda zmian proporcjonalnych 3.Metoda najmniejszych kwadratów 4.Metody mieszane

Skąd taka idea? 1.Ustawa o finansach publicznych nakłada na JST obowiązek sporządzanie Wieloletnich Prognoz Finansowych i Wieloletnich Programów Inwestycyjnych 2.System Wizja zapewnia spełnianie wymogów Ustawy i przygotowanie prognoz i programów

Skąd idea cd? 1.Wyprzedza przyszłe, obligatoryjne wprowadzenie budżetów zadaniowych 2.Ułatwia w przygotowywaniu projektu uchwały budżetowej na kolejny rok

Moduły współpracujące Wieloletnia Prognoza Finansowa Wieloletni Plan Inwestycyjny Budżet zadaniowyBudżet klasyczny Uchwała budżetowa

System WIZJA prognozowanie i zarządzanie finansami JST

Wieloletnia Prognoza Finansowa 1.Import danych archiwalnych w formacie XML zgodnych z systemem 2.Tworzenie tendencji 3- i 5-letniej z szczegółowością rozdziałów lub paragrafów 3.Korekta prognozy o wzrost lub nachylenie 4.Możliwość „ręcznej” korekty prognozy

Wieloletni Program Inwestycyjny 1.Grupowanie inwestycji (zadań) w programy 2.Procesualna karta zadania inwestycyjnego 3.Kryteria oceny zadań 4.Lista rankingowa

Budżet zadaniowy 1.Procesualna karta zadania operacyjnego

Budżet klasyczny 1.Tworzenie planu ze szczegółowością dział, rozdział, paragraf, rodzaj prac, komórka, pozycja 2.Tworzenie prowizorium 3.Przygotowanie planu finansowego z wykorzystaniem WPF i WPI oraz planu roku poprzedniego 4.Tworzenie uchwał i zarządzeń zmieniających 5.Eksport uchwał i zarządzeń do systemu