Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat 27.01.2104.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Nowa” Matura 2015 Języki obce
MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana
Filologia germańska I rok 2013/2014.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(na podstawie badań ankietowych)
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Założenia nowego programu studiów II stopnia przygotowanego przez Komisję ds. Planów Studiów i Programów Kształcenia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu.
Rozliczanie etapów studentów
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
Język francuski na świecie
Język francuski na świecie
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Filologia germańska I rok 2014/2015. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące specjalności:
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Seminarium dyplomowe Wymagania Leszek J Chmielewski Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki SGGW
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Filologia germańska I rok II stopień 2014/2015. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
Zestaw pytań zadawanych przez przesłuchującego inspektora ZUS p
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2013/2014.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Filologia germańska I rok II stopien 2015/2016. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
PRAWO URZĘDNICZE I ETYKA URZĘDNICZA
PRAWO URZĘDNICZE I ETYKA URZĘDNICZA
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Zasady obowiązujące na zajęciach
PYTANIA POMOCNICZE Co mi się podobało, a co nie?
Zajęcia organizacyjne
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat

GRAMATYKA  Gramatyka na I sem. bardzo dobre powtórzenie podstaw  Zbyt dużo Konjunktivu na studiach (powtórka na różnych etapach kształcenia – czasami dokładnie te same ćwiczenia z tej samej książki na następujących po sobie latach.) → konieczność zmiany literatury (powtórzenie treści) → konieczność pracy koordynatora przedmiotu (zbieranie informacji na temat zrealizowanych treści) → przekazywanie tych informacji osobie kontynuującej przedmiot w kolejnych semestrach.  „Zaległości z pewnych tematów gramatycznych nawarstwiają się, utrudniając przyswojenie nowego materiału”

KONWERSACJE Z LEKSYKĄ  Więcej wypowiedzi ustnych  „Położenie większego nacisku na wypowiadanie się przed pewnym gronem osób (prezentacje przygotowane wcześniej w domu”  Konwersacje na st. I stopnia – z książką, ale nie koniecznie realizacja każdej strony książki (wskazane traktowanie wybiórczo, uzupełnianie.)  Konwersacje na II stopniu – może być z książką, łączenie treści z różnych książek i różnych materiałów dodatkowych  Zbyt mało konwersacji na studiach I stopnia

PISANIE  Konieczność zwiększenia pisania praktycznego. Na zajęciach z pisania powinno się pisać jak najwięcej. Z każdej z form trzeba napisać minimum 3 formy (→ najlepiej jak najwięcej).  „Studenci powinni pisać więcej prac na zajęciach niż w domu, w ten sposób mogą oni sprawdzić swoje umiejętności i kompetencje językowe. Jest to również doskonałe przygotowanie do końcowego egzaminu”  Zmniejszenie pisania form dziennikarskich (na wyższych latach – dobry poziom językowy, dobra treść, zła forma – praca odrzucona)  Połączenie treści z pisania z tematami konwersacji  Poprzez zbyt długie przygotowania do pisania nie zostały zrealizowane 3 formy przewidziane na dany semestr

SŁUCHANIE  Konieczność zastąpienia kolokwiów z jednorazowym słuchaniem na zadania puszczane 2-u lub 3-krotnie  Propozycja zastąpienia „Phonetisches Diktat” czytaniem tekstu w celu sprawdzania wymowy  „1,5 godz. Słuchania na to za długo, zbyt męczące” – propozycja połączenia KzL z HV- zwiększenie ilości godzin z bloku PNJN  „Obecność nie powinna być warunkiem zaliczenia” – tylko wkładana aktywność  Propozycja połączenia przedmiotu słuchanie na MU ze sprawnością mówienia

INFORMATYKA  „Technologia informacyjna to kolejny przedmiot mało rozwiający nasze umiejętności. Dodam, że na niektórych uczelniach w Polsce, studenci germanistyki w ramach tych zajęć wykorzystują przeróżne platformy, programy usprawniające pracę tłumacza, tłumaczeń - wówczas taki przedmio ma sens, a prowadzenie i nauczanie czegoś, co większość z nas już wie, mija się z celem”

TŁUMACZENIA  Za mała ilość tłumaczonych tekstów

POZOSTAŁE uwagi krytyczne  Brak omawiania prac na zajęciach tylko na konsultacjach  „Zabrakło częstszych form sprawdzania wiedzy z mniejszych zakresów materiałów”  „Bez odpowiedniego bodźca zewnętrznego nie do końca możliwa jest efektywna i w pełni mobilizująca praca własna”  Uwaga krytyczna - Przedmioty do wyboru nie są do wyboru.  Brak seminariów do wyboru (brak seminarium pasujących do własnych zainteresowań lub niemożność wyboru seminarium zmusza do zmiany uczelni).  Poprawy kolokwiów nie powinny odbywać się na koniec semestru lecz po każdym nie zaliczonym kolokwium. przygotowała Joanna Targonska