Administracja Publiczna, Rola i Zadania Zapewniające Przepływ Informacji Na Potrzeby Zarządzania Kryzysowego Grzegorz Kamienowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
II Europejska Konferencja Samorządowych Specjalistów do spraw Energii Warszawa, 5-6 październik 2006.
Advertisements

ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
Stan przygotowań Mazowsza do EURO 2012 w perspektywie krajowej i w zakresie bezpieczeństwa Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania.
Terytorialny system ratownictwa
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
WOJEWÓDZKA KONFERENCJA SZKOLENIOWA DLA STAROSTÓW, PREZYDENTÓW,
Rejestr Zakładów Opieki Zdrowotnej Jak z niego korzystać
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Zarządzanie kryzysowe w m.st. Warszawie
r., godz – 15.00, – Ochrona danych medycznych
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
URZĄD MIASTA ZGORZELEC Wydział Zarządzania Kryzysowego
DOLNOŚLĄSKI URZĄD WOJEWÓDZKI
Departament Prawny i Kadr Wydział Obronności i Bezpieczeństwa
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
Zakres i charakter modernizacji infrastruktury dydaktycznej Katedry Bezpieczeństwa Narodowego w świetle założeń projektu dr Andrzej URBANEK asystent kierownika.
edukacji dla bezpieczeństwa w oparciu o ustalenia Powiatowego Planu
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
KRAJOWY SYSTEM ZARZADZANIA KRYZYSOWEGO
PO REFORMIE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Spotkania informacyjne dotyczące bazy danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko.
KONFERENCJA NAUKOWA INTEROPERACYJNOSC I EFEKTYWNOSC PROJEKTÓW e-ZDROWIE z udziałem przedstawicieli projektów regionalnych e-Zdrowie Projekt P1- stan.
Spotkanie z pracownikami Obrony Cywilnej szpitali
Wydziału Bezpieczeństwa Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego Kazimierz Grubba Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Wdrożenie Procedury wsparcia i pomocy psychologicznej w wypadkach masowych i katastrofach na terenie województwa śląskiego.
Zarządzanie kryzysowe w RP na wypadek zagrożeń niemilitarnych
Śląski Urząd Wojewódzki 2014 r.. Czas wystąpienia awarii 7/8 do 11 kwietnia Brak dostaw energii elektrycznej - obszar województwa zachodniopomorskiego:
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Systemy łączności w Powiecie Wejherowskim Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Inwentaryzacja.
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
WOJEWODA w systemie bezpieczeństwa
System syren alarmowych
System Wczesnego Ostrzegania - aktualne informacje
Ul. Basztowa 22, Kraków tel , fax NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA [ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Ćw. 8: ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE na podstawie Ustawy
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
Ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach
ROLA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ I SAMORZĄDOWEJ W ZAKRESIE OCHRONY LUDNOŚCI Bogdan Piasecki – 2 UAZ-BP.
System zarządzania kryzysowego
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Szczyrk, kwietnia 2016 r. Edyta Tkacz KONFERENCJA „System wsparcia ekonomii społecznej w województwie śląskim”
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Planistyczne działania wspierające.
Zarządzanie kryzysowe
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
WNIOSKI Z REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ W 2017 ROKU
REGIONALNY SYSTEM OSTRZEGANIA (RSO)
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
WOJEWÓDZKIE. CENTRUM. ZARZĄDZANIA. KRYZYSOWEGO
Szkolenie kierujących działaniem ratowniczym dla członków OSP
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
Podstawowe działania ratownicze
Zapis prezentacji:

Administracja Publiczna, Rola i Zadania Zapewniające Przepływ Informacji Na Potrzeby Zarządzania Kryzysowego Grzegorz Kamienowski

ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE - art ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE - art. 2 ustawy o zarządzaniu kryzysowym z dnia 26 kwietnia 2007 r. ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej.

ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE - art. 20 a ustawy … Organy właściwe w sprawach zarządzania kryzysowego oraz dyrektor RCB mają prawo żądania udzielenia informacji, gromadzenia danych niezbędnych do realizacji zadań określonych w ustawie.

ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE - art.21 ustawy … Obowiązek podjęcia działań w zakresie zarządzania kryzysowego spoczywa na tym organie właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego, który pierwszy otrzyma informację o wystąpieniu zagrożenia. Organ ten niezwłocznie informuje o zaistniałym zdarzeniu organy odpowiednio wyższego i niższego szczebla, przedstawiając jednocześnie swoją ocenę sytuacji oraz informację o zamiarach działania.

SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO SLAJD 3 SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO MINISTERSTWA, URZĘDY CENTRALNE KG POLICJI KG STRAŻY RZZK RCB RCB KRAJ Infrastruktura: PKP, energetyka itp. UAZ KW PSP; KW POLICJI; EKSPERCI UW SK WZZK WCZK UANZ WSzW SK WOJEWÓDZTWO SP PZZK PCZK UAZ SK POWIAT UM, UG GCZK GMINA GZZK 5

ZADANIA CENTRÓW - art. 16 ust. 2 ustawy o zarządzaniu kryzysowym pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego; współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej; nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności; współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska; współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne; 6

ZADANIA CENTRÓW dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum; realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej; pełnienie całodobowego dyżuru lekarza koordynatora ratownictwa medycznego. (*) * Ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 11. poz. 59) – art. 14a. 2. (przeniesiony do WCPR), aczkolwiek w przygotowywanych przez MSWiA założeniach do projektu o zmianie ustawy o zarządzaniu kryzysowym z sierpnia 2010 r. wojewoda będzie miał wybór pozostawienia LKRM w WCZK lub WCPR. 7

PRZEPŁYW INFORMACJI NA POTRZEBY ZK - SCHEMAT CZK POSZCZEGÓLNYCH MINISTERSTW (m.in. MSZ, MZ, MSW, MŚ, MAiC, MON, MF, MS, MRiRW, MTBiGW) oraz KCKRiOL, PAA –CEZAR, ABW RCB WOPR GOPR Szpitale Służba Więzienna Służba Celna INNE WCZK Jednostki wojewódzkiego SWO PCZK Jednostki Lokalnego SWO

ORGANIZACJA PRZEPŁYWU INFORMCJI Przepływ informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego w województwie śląskim zapewniają wojewódzki i lokalne SYSTEMY WCZESNEGO OSTRZEGANIA (SWO). Głównymi elementami systemu przepływu informacji są centra zarządzania kryzysowego – wojewódzkie i powiatowe. Organizacja i sprawność działania CZK mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania systemu.

ORGANIZACJA SYSTEMU System Wczesnego Ostrzegania na terenie województwa śląskiego tworzą: Wojewoda Śląski – na szczeblu województwa, na potrzeby realizacji zadań systemu w sytuacji wystąpienia zagrożeń i zdarzeń o charakterze ponadlokalnym; starostowie, prezydenci miast na prawach powiatu – na szczeblu powiatu; burmistrzowie, wójtowie, prezydenci miast – na szczeblu gminy.

Lubliniecki, Wodzisławski Będziński, Bieruński, Lubliniecki, Wodzisławski Katowice, Chorzów, Jastrzębie Zdrój Tarnogórski Gliwicki, Częstochowski, Bielsko-Biała, Bytom, Rybnik. Tychy

ŚRODKI TECHNICZNE Przepływ informacji w ramach działania wojewódzkiego Systemu Wczesnego Ostrzegania, zorganizowano w oparciu o: aplikację informatyczną „e – CZK”, sieć telefoniczną, sieć internetową i serwer www Śl.UW, pocztę elektroniczną, łączność radiową, platformę do wysyłania wiadomości SMS – Multiinfo, aplikację „Patrol” – interwencje saperskie, system syren alarmowych.

ŚRODKI TECHNICZNE Centralna Aplikacja Raportująca(CAR) Regionalny System Ostrzegania (RSO). System „e-CZK” System wysyłania krótkich wiadomości sms „MultiInfo”. System „Patrol” System „Promień” System informacji i szpitalach (SIOS) Hydromonitor IMGW – PIB System „MeteoGis” Baza szefa OC „Arcus” Oprogramowanie Arc GIS System Rejestru Syren Alarmowych (SRSA) Wojewódzka centrala alarmowa w WCZK Strona internetowa SUW. Systemy poczty elektronicznej.

APLIKACJA CENTRÓW ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO „e-CZK”

Źródło: http://rcb.gov.pl/?page_id=489

Centralna Aplikacja Raportująca (CAR) to system raportowania o zagrożeniach dla służb i instytucji odpowiedzialnych za zarządzanie kryzysowe na terytorium Polski. Prace nad aplikacją zlecił Minister Administracji i Cyfryzacji, a za jego stworzenie odpowiedzialny jest Podlaski Urząd Wojewódzki przy współpracy Rządowego Centrum Bezpieczeństwa. W maju 2013 roku w Wydziale Analiz RCB powstał dokument „Funkcjonalności Centralnej Aplikacji Raportującej”, w którym zawarto podstawowe założenia jakie powinna posiadać aplikacja. Powstał on na bazie konsultacji, jakie przeprowadzono z blisko 30 podmiotami odpowiedzialnymi za monitorowanie i analizę zagrożeń w Polsce na różnych poziomach. W wyniku prac podjętych w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim, przygotowano pierwszą wersję aplikacji, której celem jest przeniesienie dotychczasowego sposobu raportowania z Wojewódzkich Centrów Zarządzania Kryzysowego do RCB. Jej pilotaż rozpocznie się 1 sierpnia 2013 roku. Równocześnie trwają prace nad poszerzeniem CAR-a o nowe funkcjonalności i użytkowników. Ich wdrożenie będzie możliwe po ukończeniu prac nad pierwszą wersją aplikacji.

CENTRALNA APLIKACJA RAPORTUJĄCA

Raport sumaryczny jednostek za okres od: 2014-12-01 do 2014-12-11

Regionalny System Ostrzegania już w aplikacjach mobilnych 08 października 2014 Bezpłatna aplikacja mobilna Regionalnego Systemu Ostrzegania jest już dostępna w sklepach z aplikacjami na poszczególne platformy (odpowiednio: Google Play, Apple App Store, Windows Phone Store). Aplikację można wyszukać w sklepach po słowach kluczowych „RSO” oraz „Regionalny System Ostrzegania”.   Źródło: https://mac.gov.pl/aktualnosci/rso

KOORDYNATOR POMOCY PSYCH POWIAT POWIATOWY ZESPÓŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO KOORDYNATOR POMOCY PSYCH POWIAT ZADANIOWANIE INFORMACJE, POTRZEBY ------------ MIEJSCE ZDARZENIA KOORDYNATOR ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO INTERWENT DOWODZĄCY WSPARCIE SZTAB AKCJI ZADANIOWANIE INFORMACJE, POTRZEBY INTERWENCI

WNIOSKI ZE SPOTKANIA EWALUACYJNEGO Z DNIA 5 CZERWCA 2014 R. OCZEKIWANIA: ZORGANIZOWANIE SPOTKANIA SZKOLENIOWEGO CYKLICZNE SZKOLENIA DLA INTERWENTÓW CYKLICZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ/ WYMIANA DOŚWIADCZEŃ/ DZIELENIE SIĘ DOBRYMI PRAKTYKAMI PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW INFORMACYJNYCH DLA OIK, ZK, OSÓB POSZKODOWANYCH

PLANY Kontynuacja Szkolenia Wymiana Doświadczeń w Zakresie Udziału Interwentów w Identyfikacji Zwłok Zakupy Ćwiczenia Powiatowe/Wojewódzkie

Dziękuję za uwagę Grzegorz Kamienowski Dyrektor Wydziału   Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach 40-032 Katowice, ul. Jagiellońska 25 tel. 32 / 20 777 700 Dziękuję za uwagę Katowice, grudzień 2014