Wybór i opracowanie na podstawie materiałów informacyjnych WUP w Krakowie Anna Pawlikowska - Wójcicka Kuratorium Oświaty w Krakowie Priorytet IX ROZWÓJ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Advertisements

Województwo Podkarpackie
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Weryfikacja formalna wniosków o dofinansowanie w ramach działania 6.3 PO KL WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ZIELONEJ GÓRZE.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Mrągowo, Seminarium współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
Plany działania na 2007 i 2008 rok dla regionalnych Priorytetów PO KL Wrocław,
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Joanna Klimek Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Kierunki realizacji Programu Operacyjny Kapitał Ludzki w latach pierwsze doświadczenia.
Spotkanie informacyjne poświęcone konkursom nr: 5/POKL/9.4/2011, 6/POKL/9.3/2011 oraz 7/POKL/9.4/2011.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wsparcie dla edukacji z Europejskiego Funduszu.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
1 System zarządzania komponentem regionalnym Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Urząd Marszałkowski w Łodzi Departament ds. PO Kapitał Ludzki Instytucja.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości aplikowania o środki dla szkół podstawowych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Przygotowanie, nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Planowany sposób wdrażania POKL w Małopolsce w 2012r. Najważniejsze konkursy i kryteria Roman Ciepiela Wicemarszałek.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.4/11 Szczecin, 12 lipca 2011 r. Spotkanie współfinansowane ze.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Ogólne informacje o konkursie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Konferencja współfinansowana.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Konferencja Inaugurująca Program Operacyjny Kapitał Ludzki Toruń 12 listopada 2007.
„Możliwości wsparcia edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ” Roman Ciepiela Wicemarszałek Małopolski Przewodniczący Podkomitetu.
Joanna Urbanowicz – Zastępca Dyrektora Departament Polityki Regionalnej Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Oświęcim, 12 października 2009 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zapis prezentacji:

Wybór i opracowanie na podstawie materiałów informacyjnych WUP w Krakowie Anna Pawlikowska - Wójcicka Kuratorium Oświaty w Krakowie Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Komponent Regionalny - Małopolska PROPOZYCJA DLA SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH

System wdrażania PO KL Departament Zarządzania EFS  Instytucja Zarządzająca - Departament Zarządzania EFS w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego (Warszawa, ul. Wspólna 2/4) w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego (Warszawa, ul. Wspólna 2/4) Departament Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego (Kraków, ul. Wielicka 72)  Instytucja Pośrednicząca – w Małopolsce Departament Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego (Kraków, ul. Wielicka 72) Wojewódzki Urząd Pracy (Kraków, Pl. Na Stawach 1)  Instytucja Pośrednicząca 2 stopnia / Instytucja Wdrażająca - w Małopolsce Wojewódzki Urząd Pracy (Kraków, Pl. Na Stawach 1)

PriorytetŚrodki VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich tys. € VII Promocja integracji społecznej VII Promocja integracji społecznej tys. € VIII Regionalne kadry gospodarki VIII Regionalne kadry gospodarki tys. € IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach tys. € PO KL Komponent Regionalny Małopolska OGÓŁEM w MAŁOPOLSCE tys. €

PO KL Komponent Regionalny Małopolska

PRZYGOTOWANIE WNIOSKU - lektura dokumentów Strategia Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata Program Operacyjny Kapitał Ludzki Ogólny opis Priorytetów (uzasadnienie, cel, wskaźniki) Szczegółowy Opis Priorytetów PO KL Opis Działań, system wyboru projektów, typy wsparcia, grupy docelowe Plan Działania (na każdy rok)

Strategia rozwoju województwa małopolskiego na lata Obszar – SPOŁECZEŃSTWO WIEDZY I AKTYWNOŚCI Lepiej wykształceni, twórczy i przedsiębiorczy mieszkańcy Poprawa jakości i poziomu wykształcenia mieszkańców Rozwój społeczeństwa informacyjnego Wsparcie i promocja talentów

Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach 1. Zmniejszenie nierówności w upowszechnieniu edukacji, szczególnie pomiędzy obszarami wiejskimi i miejskimi 2. Zmniejszenie nierówności w jakości usług edukacyjnych, szczególnie pomiędzy obszarami wiejskimi i miejskimi (w zakresie kształcenia ogólnego) 4. Wzmocnienie rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji nauczycieli, szczególnie na obszarach wiejskich Cele szczegółowe: 3. Podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego

Spodziewane efekty dla Priorytetu IX  Odsetek dzieci w wieku 3-5 lat uczestniczących w różnych formach edukacji przedszkolnej na obszarach wiejskich w stosunku do ogólnej liczby dzieci w tej grupie  Liczba ośrodków wychowania przedszkolnego, które uzyskały wsparcie w ramach Priorytetu  Liczba szkół, które zrealizowały projekty rozwojowe  Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które współpracowały z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych  Liczba uczniów w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, którzy zakończyli udział w stażach i praktykach w ramach Priorytetu  Liczba nauczycieli, którzy uczestniczyli w doskonaleniu zawodowym

Szkoła przygotowuje wniosek Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechnienia w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej edukacji przedszkolnej Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych w jakości usług edukacyjnych

Zmniejszenienierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej TYPY PROJEKTÓW Tworzenie ośrodków ośrodków wychowania wychowania przedszkolnego przedszkolnego Alternatywne Alternatywne formy formy wychowania wychowania przedszkolnego przedszkolnego Wsparcie Wsparcie istniejących istniejących przedszkoli przedszkoliPromocjaedukacjiprzedszkolnej

Zmniejszenienierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej Grupy docelowe: dzieci w wieku przedszkolnym (3-5 lat) rodzice dzieci w wieku przedszkolnym (3-5 lat) istniejące przedszkola Wartość projektu: minimalna wartość projektu PLN Liczba ośrodków wychowania przedszkolnego, które uzyskają wsparcie: 15 – w 2008r docelowo w roku 2013

Zmniejszenienierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej Ocena formalna wniosku ! KRYTERIA DOSTĘPU - OBOWIĄZKOWE:  teren województwa małopolskiego  okres realizacji – 3 lata  kwalifikacje kadry pedagogicznej  wkład własny – 15% wartości projektu

Zmniejszenienierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej Ocena merytoryczna wniosku KRYTERIA STRATEGICZNE - DODATKOWE:  Projekty zakładające utworzenie ośrodka wychowania przedszkolnego w miejscowościach, w których dzieci od 3 do 5 roku życia nie mają dostępu do edukacji przedszkolnej – 15 pkt.  Projekty zakładające realizację alternatywnych form wychowania przedszkolnego – 5 pkt.

9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów … TYPY PROJEKTÓW PROGRAMY ROZWOJOWE ukierunkowane na:  dodatkowe zajęcia dydaktyczno –wyrównawcze  dodatkowe zajęcia – języki obce, ICT, przedsiębiorczość, nauki matematyczno-przyrodnicze  doradztwo i opiekę pedagogiczno – psychologiczną  rozwój kompetencji kluczowych  poradnictwo i doradztwo edukacyjno - zawodowe  innowacyjne formy nauczania i oceniania  programy i narzędzia efektywnego zarządzania placówką oświatową

9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów … Grupy docelowe: szkoły (instytucje, kadra) i ich organy prowadzące realizujące kształcenie ogólne poradnie psychologiczno – pedagogiczne uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych i policealnych prowadzących kształcenie ogólne osoby, które przedwcześnie opuściły system oświaty Wartość projektu: minimalna wartość projektu PLN Liczba szkół, które zrealizowały projekty rozwojowe: w 2008r. w tym 91 z terenów wiejskich i 28 z terenów miejskich docelowo w roku – obszary wiejskie i 441 – obszary miejskie

9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów … Ocena formalna wniosku ! KRYTERIA DOSTĘPU - OBOWIĄZKOWE:  teren województwa małopolskiego  okres realizacji – 3 lata  kryterium beneficjenta – podmioty prowadzące działalność minimum 1 rok

9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów … Ocena merytoryczna wniosku KRYTERIA STRATEGICZNE - DODATKOWE:  Projekty skierowane do uczniów szkół, które uzyskały wyniki z egzaminów zewnętrznych poniżej średniej województwa małopolskiego – 8 pkt.  Projekty rozszerzające ofertę szkół w zakresie poradnictwa i doradztwa zawodowo-edukacyjnego – 6 pkt.  Projekty zakładające dodatkowe zajęcia (pozalekcyjne i pozaszkolne) prowadzone metodą warsztatową – 6 pkt.

9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego TYPY PROJEKTÓW  DIAGNOZOWANIE  DIAGNOZOWANIE potrzeb edukacyjnych w obszarze szkolnictwa zawodowego  PROGRAMY ROZWOJOWE ukierunkowane na:  dodatkowe zajęcia dydaktyczno –wyrównawcze  doradztwo i opiekę pedagogiczno – psychologiczną  dodatkowe zajęcia – języki obce, ICT, przedsiębiorczość, nauki matematyczno-przyrodnicze  efektywne programy doradztwa edukacyjno – zawodowego  modernizację oferty kształcenia zawodowego  współpracę szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe z pracodawcami i instytucjami rynku  wyposażenie w materiały dydaktyczne  innowacyjne formy nauczania i oceniania  programy i narzędzia efektywnego zarządzania placówką oświatową

9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Grupy docelowe, m.in.:  uczniowie i słuchacze szkół i placówek oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe (z wyłączeniem osób dorosłych  szkoły i placówki (instytucje i kadra pedagogiczna) prowadzące kształcenie zawodowe (z wyłączeniem szkół dla dorosłych)  partnerzy społeczno – gospodarczy  pracodawcy Wartość projektu: minimalna wartość projektu PLN Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które wdrożyły programy rozwojowe 12 – w 2008r docelowo w roku 2013 Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego które współpracowały z przedsiębiorstwami 9 – w 2008r docelowo w roku 2013

9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Ocena formalna wniosku ! KRYTERIA DOSTĘPU - OBOWIĄZKOWE:  teren województwa małopolskiego  okres realizacji – 3 lata  kryterium beneficjenta – podmioty prowadzące działalność minimum 1 rok  wkład własny – 15% wartości projektu

9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Ocena merytoryczna wniosku KRYTERIA STRATEGICZNE - DODATKOWE:  Projekty zakładające dodatkowe zajęcia (pozalekcyjne i pozaszkolne) praktycznej nauki zawodu (co najmniej 30 godzin dla jednego ucznia) – 8 pkt.  Projekty zakładające współpracę z pracodawcami, instytucjami rynku pracy oraz organizacjami pozarządowymi – 7 pkt.  Projekty skierowane do uczniów szkół, które uzyskały wyniki z egzaminów zewnętrznych poniżej średniej województwa małopolskiego – 5 pkt

Nauczyciel jest odbiorcą – doskonali, podwyższa swoje kwalifikacje Działanie Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty TYPY PROJEKTÓW studia podyplomowe i kursy doskonalące nauczanie drugiego przedmiotu podwyższanie kwalifikacji pracowników placówek kształcenia ustawicznego, praktycznego i doskonalenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu ; w zakresie organizacji, zarządzania, finansowania, monitoringu działalności oświatowej studia wyższe podwyższenie, uzupełnienie posiadanego wykształcenia zdobycie stopnia naukowego programy przekwalifikowania nauczycieli w kierunku kształcenia ustawicznego (osób dorosłych)

Działanie Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Szkoła jest partnerem w działaniach na rzecz rozwoju edukacji Projekty skierowane do mieszkańców gmin wiejskich, miejsko-wiejskich i miejskich do 25 tys. mieszkańców wpieranie i rozwój działalności inicjatyw lokalnych które przyczynią się do rozwoju edukacji i podniesienia poziomu wykształcenia Projekty o wartości do 50 tys. PLN Kwota przeznaczona na konkurs PLN

Pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych Poddziałanie projekty systemowe

Wniosek PO KL Struktura wniosku W ramach projektu wniosku wyróżniono siedem elementów: 1. Informacje o projekcie 2. Projektodawca (Beneficjent) 3. Charakterystyka projektu - ograniczenie do znaków 4. Budżet projektu 5. Oświadczenie 6. Załącznik Harmonogram realizacji projektu 7. Załącznik Szczegółowy budżet

KRYTERIA OGÓLNE KRYTERIA FORMALNE KRYTERIAMERYTORYCZNE KRYTERIAHORYZONTALNE KRYTERIA SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA DOSTĘPU KRYTERIASTRATEGICZNE dodatkowe punkty! OCENA FORMALNA OCENA MERYTORYCZNA OCENA WNIOSKU

Ocena formalna kryteria ogólne Wniosek spełnia ogólne kryteria formalne jeśli:  Został dostarczony w wersji papierowej (we właściwej liczbie egzemplarzy) oraz w wersji elektronicznej  Sporządzono go na obowiązującym formularzu  Wersje papierowe i elektroniczna są tożsame  Złożono go we właściwej instytucji  Wypełniono go w języku polskim  Stanowi odpowiedź na konkurs  Suma kontrolna na wszystkich stronach wniosku jest identyczna

Ocena formalna kryteria ogólne  Wersja papierowa jest kompletna (wydruk zawiera wszystkie strony)  Wypełniono wszystkie wymagane pola wniosku  Wersja papierowa została opatrzona  Wersja papierowa została opatrzona pieczęcią wnioskodawcy i przez niego podpisana wnioskodawcy i przez niego podpisana  Wnioskodawca nie podlega wykluczeniu z ubiegania się o dofinansowanie (na podstawie art. 211 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych)

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu 20 pkt. Grupy docelowe projektu Grupy docelowe projektu 15 pkt. Działania Działania 15 pkt. Rezultaty projektu Rezultaty projektu 25 pkt. Potencjał wnioskodawcy i sposób Potencjał wnioskodawcy i sposób zarządzania projektem zarządzania projektem 10 pkt. Wydatki projektu Wydatki projektu 15 pkt. Kryteria merytoryczne Punktacja

Ocena merytoryczna Kryteria strategiczne – DODATKOWE !  Wnioski spełniające kryteria strategiczne, kt ó re jednocześnie uzyskały co najmniej 60 punktów za spełnienie ogólnych kryteriów merytorycznych, a także przynajmniej 60% punktów w poszczególnych polach oceny merytorycznej, otrzymują dodatkową premię punktową w wysokości nie większej niż 20 punkt ó w.  Wniosek, kt ó ry spełnia og ó lne kryteria merytoryczne oraz kryteria strategiczne może łącznie uzyskać maksymalnie 120 punkt ó w.  Wysokość premii punktowej określono powyżej – pod działaniami

Kryteria strategiczne  Spełnienie kryteriów strategicznych nie jest obowiązkowe - mogą, ale nie muszą być one spełnione, by projekt mógł uzyskać pozytywną ocenę merytoryczną.  Niespełnienie kryteriów strategicznych nie wyklucza bowiem uzyskania maksymalnej liczby punkt ó w za spełnianie og ó lnych kryteri ó w merytorycznych (100 punkt ó w) i nie skutkuje odrzuceniem wniosku. (100 punkt ó w) i nie skutkuje odrzuceniem wniosku.

Kryteria horyzontalne Podczas oceny merytorycznej sprawdzana jest zgodność projektu z:  przepisami ustawy Prawo zam ó wień publicznych  zasadami dotyczącymi pomocy publicznej  właściwymi politykami i zasadami wsp ó lnotowymi (w tym: polityką r ó wnych szans i koncepcją zr ó wnoważonego rozwoju) Projekty niezgodne z ww. kryteriami horyzontalnymi są odrzucane

UWAGI PRAKTYCZNE: wniosek o dofinansowanie należy przygotować przy użyciu Generatora Wniosków Aplikacyjnych dostępnego na stronie: !!! nowa wersja od r. podczas wypełniania wniosku należy korzystać z Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie realizacji projektu; wniosek najlepiej w całości wypełnić w edytorze tekstów, a następnie przekleić go do Generatora Wniosków; poprawna walidacja wniosku nie oznacza, że wszystkie obowiązkowe pola zostały wypełnione;

UWAGI PRAKTYCZNE: kolejne wersje nie nadpisują się, lecz zapisywane są w nowych plikach; każda zmiana okresu realizacji projektu powoduje zarówno zmiany w budżecie, jak i w harmonogramie; wniosek należy przygotować w dwóch zgodnych ze sobą wersjach: papierowej (2 egzemplarze) oraz elektronicznej (2 formaty: pdf oraz xml); wniosek musi być opatrzony pieczęciami i podpisany przez osobę do tego upoważnioną; brak załączników na etapie składania wniosku – wszystkie określone w Planie Działania, będą składane przy podpisywaniu umowy.

I. INFORMACJE O PROJEKCIE 1.1 Numer i nazwa Priorytetu: [wybór z listy] 1.2 Numer i nazwa Działania: [wybór z listy] 1.3 Numer i nazwa Poddziałania: [wybór z listy] 1.4 Województwo: [wybór z listy] 1.5 Instytucja, w której wniosek zostanie złożony: [wybór z listy] 1.6 Numer konkursu: [tekst] 1.7 Tytuł projektu: [tekst] inny niż nazwa programu (do 200 znaków) 1.8 Okres realizacji projektu: od: do: [wybór dat z kalendarza] 1.9 Obszar realizacji projektu: [wybór z listy - cała Polska, województwo, powiat, gmina] 1.10 Projekt ponadnarodowy: [ ‘TAK’ – ‘NIE’] 1.11 Projekt innowacyjny: [ ‘TAK’ – ‘NIE’]

II. BENEFICJENT (PROJEKTODAWCA) 2.1 Nazwa projektodawcy: [tekst] 2.2 Status prawny: [wybór z listy] 2.3 NIP: [tekst oraz check-box: ‘PL’ – ‘Inny’] 2.4 REGON: [tekst] 2.5 Adres siedziby: Ulica: Nr domu: Nr lokalu: Kod pocztowy: Telefon: Fax:

2.6 Osoba/y uprawniona do podejmowania decyzji wiążących w imieniu projektodawcy: [tekst] 2.7 Osoba do kontaktów roboczych: [tekst] Numer telefonu: [tekst] Adres poczty elektronicznej: [tekst] Numer faksu: [tekst] Adres: [tekst – jeśli inny niż w pkt. 2.5] 2.8 Partnerzy: [check-box: ‘TAK’ – ‘NIE’] Nazwa organizacji/instytucji: [tekst] Status prawny: [wybór z listy] Adres siedziby: [tekst]

III. CHARAKTERYSTYKA PROJEKTU (maksymalnie znaków) 3.1 Cel projektu [tekst]  Uzasadnij potrzebę realizacji projektu (wskaż problem/y który/e chcesz rozwiązać)  Wskaż cel ogólny oraz cele szczegółowe projektu.  Uzasadnij zgodność celów z PO KL, Planem Działań (i innymi dokumentami strategicznymi)

3.2 Grupy docelowe (nie dotyczy projektów informacyjnych i badawczych) [tekst]  Scharakteryzuj osoby i/lub instytucje które zostaną objęte wsparciem  Uzasadnij wybór grupy docelowej, którą obejmiesz wsparciem  Opisz sposób rekrutacji uczestników Przewidywana liczba osób/instytucji objętych wsparciem EFS w ramach projektu i ich status

3.3 Działania [tekst] Opisz działania podejmowane w projekcie, zgodnie z chronologią zadań wskazaną w budżecie i harmonogramie

3.4 Rezultaty [tekst]  Opisz twarde i miękkie rezultaty projektu w odniesieniu do planowanych działań  Opisz w jaki sposób rezultaty będą monitorowane, badane  Opisz w jaki sposób rezultaty przyczynią się do realizacji celu projektu

3.5 Potencjał projektodawcy i zarządzanie projektem [tekst]  Opisz doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć/projektów  Opisz w jaki sposób projekt będzie zarządzany  Jakie zaplecze techniczne oraz jaka kadra zaangażowane będą w realizację projektu (wskaż osoby/stanowiska w projekcie)  Wpisz przychody jakie osiągnął beneficjent/partnerzy za poprzedni rok obrotowy  Opisz rolę partnerów lub innych instytucji zaangażowanych w projekt

zapis wprowadzonych danych do pliku PDF zapis wniosku na dysku lokalnym

Projekt wniosku PO KL

Załączniki dostarczane wraz z wnioskiem dokumenty określające sytuację finansową wnioskodawcy (za ostatni zamknięty okres rozliczeniowy):dokumenty określające sytuację finansową wnioskodawcy (za ostatni zamknięty okres rozliczeniowy): I) sprawozdanie finansowe - bilans oraz rachunek zysków i strat (w przypadku Beneficjentów sporządzających powyższe dokumenty zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r.), lub II) uproszczone sprawozdanie finansowe - uproszczony bilans oraz rachunek zysków i strat (w przypadku Beneficjentów nie zobligowanych do sporządzania dokumentów, o których mowa w pkt. I). list intencyjny w sprawie partnerstwa w przypadku projektów realizowanych w partnerstwie.list intencyjny w sprawie partnerstwa w przypadku projektów realizowanych w partnerstwie.

INFORMACJE Informacje dla Wnioskodawców, ogłoszenia o konkursach - Wojewódzki Urząd Pracy Plany Działania dla komponentu regionalnego w Małopolsce Departament Polityki Regionalnej i Przestrzennej UMWM Program Operacyjny, Szczegółowy Opis Priorytetów, Wytyczne - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego

Dziękuję Państwu za uwagę Anna Pawlikowska-Wójcicka