Dokumentacja realizacji projektu „Jesteś-my wolni od nałogów”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WROCŁAWSKA SIEĆ SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Historia i dzień dzisiejszy współpracy XIV Liceum Ogólnokształcącego
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Dojrzałość szkolna dziecka
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
Szkoła Odkrywania Talentów
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
Planowanie i dokumentowanie pracy świetlicy szkolnej
KLOCKOMANIA.
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
w praktyce pedagogicznej
Współpraca w naszej szkole
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Prezentacja programu „RÓWNY START W PRZYSZŁOŚĆ” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w gminie Chodów.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
„Dzielimy się doświadczeniami”
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Rodzice, dzieci, nauczyciele – adekwatne formy profilaktyki od substancji psychoaktywnych 15 kwietnia 2016 r.
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Świetlica – czas zabawy !
„Równe szanse dla wszystkich”
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Dokumentacja realizacji projektu „Jesteś-my wolni od nałogów”  

Cel projektu: zapobieganie i przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym występującym wśród dzieci i młodzieży, poprzez organizację zajęć pozalekcyjnych, a przez to zmniejszenie prawdopodobieństwa wejścia w kontakt z substancjami psychoaktywnymi (alkohol i inne używki). ukazanie alternatywnych form spędzania czasu wolnego, jako działań o charakterze profilaktycznym, rekreacyjno-sportowym i integracyjnym. rozpoznawanie i budzenie zainteresowań, pasji, ciekawości oraz takie ukierunkowanie działalności dziecka w ich rozwijaniu, by stanowiła ona źródło prawdziwej radości i niedosytu, pobudzanie samodzielności i twórczego stosunku do życia w kształtowaniu ich czasu wolnego oraz eliminowanie biernego, konsumpcyjnego, stosunku młodego pokolenia w tym zakresie.  

Cele zostały osiągnięte poprzez: organizację biwaku integracyjno-terapeutycznego organizację wycieczki do Olsztyna prowadzenie pozalekcyjnych zajęć: profilaktyczno – terapeutycznych, muzyczno- teatralnych, sportowych oraz techniczno-plastycznych  

Dwudniowy biwak to pierwsza wspólna Biwak integracyjno-terapeutyczny: Dwudniowy biwak to pierwsza wspólna forma aktywnej integracji młodzieży. Został zorganizowany w dn. w Ośrodku Wypoczynkowym Zatoka Kal. Uczestnictwo w biwaku pozwoliło na zdobycie umiejętności i rozwinięcie takich cech, które są istotne z punktu widzenia działań profilaktycznych chroniących młodzież przed zachowaniami ryzykownymi. Zrozumienie, iż normą są zachowania służące rozwojowi własnych zainteresowań, pasji oraz chronienie własnego zdrowia. Biwak zapoczątkował cykl zajęć profilaktyczno-edukacyjnych dla uczniów z klas młodszych i starszych.

Biwak integracyjno-terapeutyczny:

Wycieczka do Olsztyna: W dn. 22.10.2014 r. odbyła się wycieczka do Olsztyna w ramach której uczniowie zwiedzili miasto i starówkę, Zamek Kapituły Warmińskiej, planetarium gdzie obejrzeli film wyświetlany w technice fulldome pt.: „Ziemia, Księżyc i Słońce” Po tych wszystkich atrakcjach nadszedł czas na największą – mecz Skra Bełchatów Indykpol Olsztyn. Na własne oczy mogli zobaczyć świetną grę naszych mistrzów świata- Mariusza Wlazłego, Karola Kłosa i Andrzeja Wrony.

Wycieczka do Olsztyna:

Wycieczka do Olsztyna:

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgorzewie Zajęcia muzyczno-teatralne: Ich głównym celem było: - stwarzanie młodzieży możliwości do spontanicznej- odtwórczej i twórczej ekspresji muzyczno- ruchowej, - korygowanie zaburzonych funkcji, - usuwanie napięć psychofizycznych, - umożliwienie poznania samego siebie i swoich możliwości, - odreagowania stresu, - sprowokowania do samodzielnego wysiłku i swobodnego wyrażania siebie gestem i „otwierania” swojej osobowości.

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgorzewie Zajęcia muzyczno-teatralne: Podczas zajęć kształtowano: - umiejętność koncentracji, pamięci i uwagi, - rozwijano poczucie rytmu, - wzbogacano słownictwo bierne i czynne, - usprawniano motorykę dużą, - pobudzano do aktywności, - wyrabiano umiejętności komunikowania się poprzez gest i „mowę” ciała, - rozwijano umiejętność pracy w grupie, - kształtowano zdolności odbierania i tworzenia sztuki, - stwarzano możliwości poznania siebie okazywania pozytywnych emocji oraz panowania nad negatywnymi zachowaniami.  

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgorzewie Zajęcia muzyczno-teatralne:

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgorzewie Zajęcia muzyczno-teatralne: Podczas zajęć przygotowano 2 przedstawienia o charakterze profilaktycznym „Siła”- wystawione podczas XIV Mazurskich Spotkań Zespołów Amatorskich pt. "Uzależnieniom NIE”. 25 października 2014-grupa otrzymała wyróżnienie oraz ”I ujrzałem bestię”, który 12 grudnia 2014r w "II Węgorzewskim Przeglądzie Teatralnym o tematyce przeciwdziałania przemocy.". uzyskał IV miejsce oraz wyróżnienie.

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgorzewie Zajęcia sportowe: Dały uczniom możliwość spędzania czasu wolnego aktywnie i z pożytkiem dla ich zdrowia. Pozwalały odpocząć, zregenerować siły fizyczne i psychiczne po całodziennym pobycie w szkole, rozwijać i pogłębiać zainteresowania sportowe. Celem zajęć było: - wdrożenie uczniów do przestrzegania zasad współżycia zespołowego, kształtowanie samodyscypliny, - rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo swoje oraz kolegów - propagowanie zasad „czystej gry” (fair play), - przeciwdziałanie zjawiskom patologicznym, - rozwijanie wiary we własne siły, przełamywanie lęków i obaw, - rozbudzanie zainteresowań aktywnością ruchową, motywowanie do aktywności ruchowej w wybranej (ulubionej) dziedzinie. - kształtowanie nawyku aktywnego wypoczynku.

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgorzewie Zajęcia sportowe:

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgorzewie Zajęcia techniczno-plastyczne: Główny cel: uwrażliwienie młodzieży na piękno otaczającego świata oraz pobudzanie do samodzielnej twórczej aktywności i rozwijania wyobraźni. Dzięki zastosowaniu różnych technik plastycznych uczniowie nie tylko rozwijali swoje zdolności motoryczne i koordynacyjne, ale także mogli obcować ze sztuką i otwierać się na nią.

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgorzewie   Zajęcia techniczno-plastyczne: Podczas zajęć - ukazywano uczniom, w jaki sposób różne materiały mogą stać się pożytecznym narzędziem w pracy, nauce i zabawie. - kształtowano postawę bezpiecznego posługiwania się narzędziami, urządzeniami elektrycznymi, materiałami o wysokiej temperaturze oraz substancjami lotnymi podczas wykonywania wyrobów okolicznościowych - kształtowano uzdolnienia manualne. - kształtowano postawę poznawczą i twórczą - ukazywano możliwości wykorzystania materiałów już niepotrzebnych – rozwijano świadomość ekologiczną - kształtowano umiejętności współpracy i współdziałania w grupie

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgorzewie Zajęcia techniczno-plastyczne: Zajęcia plastyczno-techniczne były czasem wypełnionym wyobraźnią i twórczą inicjatywą. W ramach zajęć przygotowano kartki, ozdoby, stroiki, dekoracje teatralne, wykonywano biżuterię i ozdoby na aukcję charytatywną dla chorej Anety. Wykonano ramki i obrazki służące do dekoracji szkolnego korytarza, prace tematyczne na konkursy plastyczne.

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgorzewie Zajęcia techniczno-plastyczne:

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgorzewie Zajęcia techniczno-plastyczne:

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgorzewie Zajęcia techniczno-plastyczne: