PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
Wybrane platformy e-learningowe
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Technologia informacyjna według MENiS
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(na podstawie badań ankietowych)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
ABC e-learningu.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Kodeks 2.0 Komputery pod ręką: tablety i smartfony na lekcji,
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
E-learning (kurs dla uczniów)
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Dlaczego właśnie francuski?
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Sopocka Akademia Tenisowa
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Zapis prezentacji:

PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej Edukacji UW

Plan prezentacji Część I – Maria Wilkin  Kim jesteśmy?  Czym się zajmujemy?  Co oferujemy?  W jaki sposób uczymy przez internet?  Co wynika z naszych doświadczeń? Cześć II – Marcin Skład  Demonstracja konkretnego kursu

Kim jesteśmy?  Centrum Otwartej i Multimedialnej Edukacji jest jednostką Uniwersytetu Warszawskiego o charakterze interdyscyplinarnym powstałą w 1999 roku z przekształcenia Studium Kształcenia Otwartego (SKO)  COME ma status jednostki międzywydziałowej o charakterze usługowym, która promuje, organizuje i wspiera rozwój edukacji na odległość z wykorzystaniem nowoczesnych technologii

Czym się zajmujemy?  Zachęcamy inne jednostki UW do wzbogacania oferty dydaktycznej naszej uczelni o nowe formy edukacji  Przygotowujemy i prowadzimy kursy/studia przez internet (głównie we współpracy z innymi jednostkami UW)  Prowadzimy badania marketingowe dotyczące zapotrzebowania na nowe formy edukacji otwartej oraz badania nad modelem motywowania w edukacji zdalnej.

Co oferujemy?  Studia podyplomowe przez internet (integracja europejska, psychologia)  Kursy internetowe (językowe, psychologiczne, pedagogiczne, interdyscyplinarne)  Wakacyjne kursy stacjonarne (interdyscyplinarne, po angielsku)  Kursy wideokonferencyjne

Jakie kursy/studia?

Czym jest dla nas e-learning? Technologicznie zaawansowaną metodą wzbogacającą możliwości:  komunikowania się ze studentem,  prezentacji materiałów dydaktycznych,  monitorowania wyników nauczania.

Jaki e-learning?  Odbywający się przez strony www za pośrednictwem internetu, na własnej platformie ( lekcje+testy+komunikacja odbywają się przez specjalne strony www, zjazdy i egzamin w sali)  Rozpoczynający się i kończący w określonym terminie ( nasze kursy trwają od 6 do 10 tygodni, studia podyplomowe 10 mies.)  Prowadzony przez nauczyciela(li) z pomocą asystenta(ów) ( nauczyciel organizuje pracę studentów, asystenci utrzymują regularną komunikację ze studentami)

Jaki e-learning?  Z systematycznie racjonowanymi materiałami do studiowania i testami sprawdzającymi ( co tydzień na stronie kursu/studiów pojawia się nowa porcja materiałów do studiowania i test do wypełnienia i wysłania)  Z różnymi formami komunikacji ( komunikacja odbywa się przez , listę dyskusyjną, tablicę wiadomości, czat, telefon)  Z dostępem do wyników testów ( student ma dostęp tylko do swoich wyników, nauczyciel/asystent do wyników wszystkich testów każdego studenta i wyników poszczególnych testów wszystkich studentów)

Co zapewniamy studentowi? Dostęp do strony kursu przez 24 godz. na dobę, a na niej: materiały do studiowania instrukcje, komentarze, wyjaśnienia, podsumowania testy on-line i inne zadania domowe natychmiastową informację zwrotną o wynikach testów on-line oraz informację o wynikach wszystkich testów on-line (przez moje konto), a także innych pracach domowych (w dzienniczku studenta możliwość kontaktu (pisemnego) z nauczycielem, asystentem i innymi studentami

Przykładowa strona kursu

Terminarz tematów

Materiały do studiowania

Test on-line

Informacja o wynikach

Tablica wiadomości

Lista dyskusyjna

Co wynika z naszych doświadczeń?  Internet otwiera olbrzymie możliwości przed edukacją, ale nauczanie/uczenie się za jego pośrednictwem jest znacznie trudniejsze, zarówno dla nauczyciela, jak i studenta.  Nauczanie przez internet stwarza szanse na zniwelowanie barier w dostępie do edukacji i wyrównanie szans edukacyjnych, ale ci, którzy powinni być nią objęci, nie tylko nie są do niej przygotowani, ale nie są nią zainteresowani.

Dlaczego trudne dla nauczyciela?  Wcześniejsze przygotowanie materiałów dydaktycznych w formie nadającej się do umieszczenia na stronie www  Wcześniejsze zaplanowanie pracy studenta (nie swojej)  Komunikacja rozciągnięta w czasie, częstsza, w formie pisemnej

Dlaczego trudne dla studenta? Wymaga:  Wysokiego poziomu motywacji  Zdolności systematycznego, samodzielnego uczenia się  Umiejętności sprawnego posługiwania się językiem pisanym  Odpowiednich umiejętności posługiwania się komputerem i korzystania z internetu

Opinie e-studentów Edukacja internetowa To ciekawa opcja studiów podyplomowych Jest bardziej przejrzysta, elastyczna, oszczędza czas dojazdów Jest szybsza, ale trudniejsza dla osób mających problemy z organizacją czasu Jest bardziej samodyscyplinująca się” Dla mnie to po prostu kolejny krok w rozwijaniu się, hobby Jest....inna Jest nowym, ciekawym wyzwaniem

Podsumowanie  E-learning jako technologicznie zaawansowana metoda edukacji, ze względu na swoją specyfikę (narzędzia, nauka na odległość, bez bezpośredniego kontaktu), musi być szczególnie starannie dostosowana do przedmiotu nauczania oraz możliwości i potrzeb osób uczących się w ten sposób.