Umowa Wieprz 20.02.2015 r..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
1 Oś 1 Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów 4 listopad 2009 r.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
Ewidencja przebiegu pojazdu
Ewidencje w podatku od towarów i usług VAT
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Kwalifikowalność wydatków
Kwalifikowalność podatku od towarów i usług w kontekście działań komercjalizacyjnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Dotacje działalność pożytku publicznego
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Umowa o dofinansowanie projektu.
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Wszystko na temat faktur…
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
1 Warszawa, Październik 2008 r. Środki niewygasające w 2008 r.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
FAKTURY VAT 2014 Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Zasady finansowania i rozliczania zadań publicznych przez JST z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi Artur Gluziński.
REGULAMIN udzielania dotacji na modernizację systemów ogrzewania w budynkach i lokalach mieszkalnych w ramach realizacji Programu Ograniczenia Niskiej.
Zmiana Wytycznych Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie uruchamiania i rozliczania środków przyznawanych jednostkom samorządu terytorialnego.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług ochroniarskich i usług portierskich na terenie domów pomocy społecznej, wchodzących.
Książki naszych marzeń
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Procedura Finansowo - Księgowa w UMP. ZAKŁADANIE KONTA Wniosek o otwarcie konta dochodowego i wydatkowego dla projektu przekazywany jest do Wydziału Finansowego.
Program Ograniczenia Niskiej Emisji na terenie Gminy Brzeszcze.
PROCES REALIZACJI Projekt pn. Wymiana źródeł ciepła w indywidualnych gospodarstwach domowych na terenie gminy Kościelisko.
Budowa infrastruktury OZE na terenie Gminy i Miasta Pajęczno
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
LIKWIDACJA NISKIEJ EMISJI – PROGRAM SMOG STOP
Spotkanie informacyjne
Program „Maluch 2013”edycja 2
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Umowa o przyznaniu pomocy
DZIAŁAJ Lokalnie 2017 Gostyń, 4lipca 2017 roku..
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Książki naszych marzeń
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Prawo cywilne w zarządzaniu oświatą (część II)
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Zapis prezentacji:

Umowa Wieprz 20.02.2015 r.

Droga do uzyskania dofinansowania Wniosek o udzielenie dotacji Podpisanie umowy Wymiana kotłów Wniosek o rozliczenie dotacji Wypłacenie dotacji

WNIOSEK O UDZIELENIE DOTACJI

Umowa   § 1 1. Działając na mocy art. 403 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 z późn.zm.) oraz uchwały Nr …………….. Rady Gminy Wieprz z dnia …………………. w sprawie przyjęcia „Regulaminu udzielania dotacji na modernizację systemów ogrzewania w budynkach i lokalach mieszkalnych w ramach realizacji Programu Ograniczenia Niskiej Emisji na terenie Gminy Wieprz”, Gmina udziela Inwestorowi dotację celową na dofinansowanie kosztów realizacji zadania polegającego na modernizacji systemu ogrzewania w budynku/lokalu* mieszkalnym mieszczącym się …………………………………………………………………………… 2. Modernizacja, o której mowa w ust. 1 polega na trwałej zmianie systemu ogrzewania opartego na paliwie stałym na ogrzewanie ekologiczne. W ramach modernizacji Inwestor zobowiązuje się do zlikwidowania istniejącego źródła ogrzewania na paliwo stałe i zainstalowania kotła o mocy …………… kW, która jest odpowiednio dobrana do powierzchni ogrzewania

Umowa § 2 Gmina zobowiązuje się do przekazania Inwestorowi dotacji celowej na dofinansowanie kosztów zadania do wysokości 50% kosztów kwalifikowanych poniesionych przez Inwestora na modernizację systemu ogrzewania we wskazanym w §1 ust. 1 budynku/lokalu* mieszkalnym, przy czym przez koszty kwalifikowane należy rozumieć wydatki poniesione na: demontaż starego źródła ogrzewania, zakup i montaż nowego źródła ogrzewania w postaci kotła, zakup i montaż niezbędnej armatury do zainstalowania nowego źródła ogrzewania, takiej jak pompa wymagana do prawidłowego funkcjonowania i obiegu instalacji c.o., zawory, zespół rurowy, wkład kominowy, z zastrzeżeniem §2 ust. 2 niniejszej umowy. Ostateczna wysokość należnej dotacji zostanie ustalona na podstawie przedłożonej faktury VAT/rachunku za realizację zadania, przedstawiającej wysokość poniesionych przez Inwestora kosztów kwalifikowanych oraz potwierdzającej moc zainstalowanego kotła, oraz jednostkowych kosztów osiągnięcia efektu ekologicznego określonych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska

Umowa § 3 Dla potwierdzenia wykonania zadania, o którym mowa w §1 niniejszej umowy, poniesienia kosztów koniecznych do wykonania zadania oraz mocy zainstalowanego kotła Inwestor przedłoży: oryginały prawidłowo wystawionych na Inwestora faktur bądź rachunków, zawierających w szczególności: datę dokonania sprzedaży i wystawienia faktury VAT/rachunku w terminie realizacji zadania, tj. w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia określonego w § 4 niniejszej umowy, adres odbiorcy/nabywcy faktury VAT/rachunku zgodny z adresem Inwestora wykazanym na wniosku o udzielenie dotacji, nazwę usługi wykonanej w ramach zadania zrealizowanego zgodnie z zapisem §1 ust. 1 niniejszej umowy wraz ze wskazaniem jego lokalizacji, o ile lokalizacja ta jest inna niż adres Inwestora wskazany na wniosku o udzielenie dotacji oraz opisem zawierającym informację o rodzaju i mocy zainstalowanego kotła, wartość (brutto/netto) obejmującą koszty inwestycyjne konieczne do realizacji zadania o których mowa w §2 ust. 1 niniejszej umowy,

Umowa zaświadczenie o terminie i liczbie wyłączonych starych nisko sprawnych pieców węglowych/likwidacji kotłowni węglowej wystawione przez kominiarza lub przedsiębiorcę wykonującego zmianę systemu ogrzewania albo kierownika budowy. w wypadku pieca węglowego lub na biomasę dokument potwierdzający zgodność z klasą 4 wg normy PN-EN 303-5:2012 do 30 czerwca 2015 r. Od 1 lipca 2015 r. dokument potwierdzający zgodność z klasą 5 wg normy PN-EN 303-5:2012. w przypadku braku opisu na fakturze VAT/rachunku pozwalającego na jednoznaczne określenie wysokości poniesionych przez Inwestora kosztów kwalifikowanych, o których mowa w §3 ust. 1 niniejszej umowy, Inwestor przedłoży finansowo-rzeczowy wykaz usług/zakupów zawierający opis poniesionych kosztów. Wykaz ten powinien zawierać numer faktury VAT/rachunku, datę wystawienia, nazwę sprzedawcy i nabywcy, nazwę towaru/usługi, cenę netto/brutto oraz podpis i pieczęć przedsiębiorcy, który wykonał usługę lub dokonał sprzedaży.

Umowa Gmina zastrzega, że faktury VAT/rachunki niespełniające wymogów określonych niniejszą umową nie zostaną uwzględnione. Gmina ma prawo odmówić uznania za podstawę rozliczenia faktur VAT i rachunków nie odpowiadających wymogom formalnym, wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, określających warunki, jakim muszą odpowiadać dowody księgowe. Podstawą do przekazania dotacji nie mogą być faktury, dowody zakupu wystawione przed podpisaniem niniejszej umowy. W sytuacji, o której mowa w ust. 1 lit. b), w której wymagane jest przedłożenie finansowo-rzeczowego wykazu usług/zakupów, brak tego wykazu będzie skutkował nieuwzględnieniem przedłożonych faktur VAT/rachunków.

Umowa § 4 Inwestor zobowiązuje się w nieprzekraczalnym terminie do 30 czerwca 2015 r.: dokonać w budynku/lokalu* mieszkalnym mieszczącym się w ………………. w Gminie Wieprz, modernizacji systemu ogrzewania o której mowa w §1 ust.1 niniejszej umowy, złożyć pisemny wniosek o rozliczenie dotacji zgodnie z wzorem podanym przy ogłoszeniu o naborze wniosków o udzielenie dotacji wraz z następującymi dokumentami: oryginały faktur VAT/rachunków odpowiadające wymogom określonym w §3 ust. 1 niniejszej umowy, w razie sytuacji, o której mowa w §3 ust. 1 pkt b) niniejszej umowy również wykaz finansowo-rzeczowy usług/zakupów sporządzony zgodnie z wymogami §3 ust. 1 pkt b) niniejszej umowy, dowód potwierdzający dokonanie zapłaty za fakturę VAT/rachunek, w wypadku pieca węglowego lub na biomasę dokument potwierdzający zgodność z klasą 4 wg normy PN-EN 303-5:2012 protokół odbioru montażu i rozruchu kotła.

Umowa § 5 1. Wypłata dotacji nastąpi po spełnieniu przez Inwestora warunków określonych w niniejszej umowie dotyczących terminu i zakresu realizacji zadania oraz złożenia wymaganych dokumentów niezbędnych do rozliczenia dotacji, po dokonaniu przez komisję powołaną przez Wójta Gminy Wieprz kontroli realizacji zadania, potwierdzającej protokolarnie jego wykonanie zgodnie z warunkami niniejszej umowy. Kontrola nastąpi w terminie do 30 dni od złożenia kompletnego wniosku o rozliczenie dotacji. W tym samym terminie komisja, o której mowa powyżej, dokona również ustalenia ostatecznej wysokości dotacji zgodnie z §2 niniejszej umowy. 2. Gmina Wieprz zobowiązuje się do: przekazania dotacji na konto Inwestora Nr .............................................................* wypłacenia dotacji w kasie Urzędu Gminy Wieprz, 34-122 Wieprz 217, nastąpi w okresie 30 dni od otrzymania ich od Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. 3. Inwestor oświadcza, iż ma świadomość, że w razie uznania, iż przychód wynikający z udzielenia dotacji podlega opodatkowaniu, będzie zobowiązany do zapłaty z tego tytułu podatku dochodowego.

Umowa § 6 Gmina zastrzega sobie prawo kontroli eksploatowanych źródeł ogrzewania, a Inwestor zobowiązuje się udostępnić je w tym celu przez okres 5 lat od dnia dokonania modernizacji systemu ogrzewania.

Umowa § 7 W przypadku odstąpienia od ogrzewania proekologicznego zrealizowanego w oparciu o niniejszą umowę, Inwestor zobowiązuje się do zwrotu dotacji, w terminie 30 dni od ostatniego dnia miesiąca, w którym zaistniała powyższa okoliczność, na rachunek bankowy Gminy Wieprz nr …………………………………………………….. (z dopiskiem - tytułem zwrotu dotacji celowej). Informację o wystąpieniu okoliczności, o której mowa w ust. 1, Inwestor zobowiązany jest przekazać Gminy Wieprz niezwłocznie po jej wystąpieniu, na piśmie z podaniem daty jej powstania. Od kwoty dotacji zwróconej po terminie, o którym mowa w ust. 1, naliczane są odsetki w wysokości określonej, jak dla zaległości podatkowych i przekazywane na rachunek bankowy Gminy Wieprz nr …………………………….

Umowa § 8 Strony zgodnie ustalają, że umowa ulega rozwiązaniu po upływie 7 dni od ustalonego terminu realizacji modernizacji, o którym mowa w §5 niniejszej umowy, jeżeli Inwestor nie dopełnił warunków dotyczących rozliczenia dotacji określonych niniejszą umową. § 9 Gmina odmówi wypłacenia dotacji w przypadku stwierdzenia: niewykonania prac określonych w §1, niezrealizowania zadania w terminie określonym w §4 niniejszej umowy, nieprzedstawienia wymaganych dokumentów do rozliczenia dotacji, o których traktuje niniejsza umowa. niezgodności zakresu faktycznie wykonanych prac z dokumentami przedstawionymi jako załączniki do wniosku o rozliczenie dotacji.

Umowa § 10 W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa oraz postanowienia uchwały Nr …………………… Gminy Wieprz z dnia ……………………….. w sprawie przyjęcia „Regulaminu udzielania dotacji na modernizację systemów ogrzewania w budynkach i lokalach mieszkalnych w ramach realizacji Programu Ograniczenia Niskiej Emisji na terenie Gminy Wieprz”. § 11 Inwestor zobowiązuje się do zapewnienia trwałości efektu rzeczowego w okresie 5 lat od dnia zakończenia realizacji zadania. W razie wypowiedzenia umowy, Inwestor zobowiązany jest bez dodatkowego żądania zwrócić kwotę dotacji wraz z odsetkami ustawowymi naliczanymi od dnia otrzymania środków z budżetu Gminy

Umowa § 12 Strony mogą w każdym czasie rozwiązać umowę na drodze wzajemnego porozumienia zawartego na piśmie. § 13 Wszelkie zmiany umowy wymagają pisemnej zgody pod rygorem nieważności.

Umowa § 14 Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych. Gmina Wieprz jest administratorem zbioru danych osobowych wynikających z realizacji niniejszej umowy. Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 ze zm.) Dotowany powierza Gminie Wieprz przetwarzanie danych osobowych wyłącznie w celu realizacji przedmiotu niniejszej umowy, w tym w szczególności w celach związanych z rozliczeniem i wypłatą dotacji. Gmina Wieprz nie jest upoważniona do dalszego powierzania przetwarzania danych osobowych. Dotowany przekazuje Gminie Wieprz dane osobowe nieodpłatnie. Gmina Wieprz oświadcza, iż zna przepisy ustawy o ochronie danych osobowych (oraz rozporządzenia w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych) i zobowiązuje się do przetwarzania danych zgodnie z tymi przepisami. W szczególności do obowiązków tych należy stworzenie i stosowanie przy przetwarzaniu danych odpowiednich procedur i zabezpieczeń technicznych, informatycznych i prawnych wymaganych przepisami prawa

5) Gmina Wieprz zobowiązuje się spełniać warunki, o których mowa w art 5) Gmina Wieprz zobowiązuje się spełniać warunki, o których mowa w art. 36-39 Ustawy o ochronie danych osobowych oraz wymagania określone rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz. 1024). 6) Dotowany upoważnia Gminę Wieprz do wydawania osobom biorącym udział w realizacji przedmiotowej umowy imiennych upoważnień do przetwarzania danych osobowych. Powierzone dane osobowe, mogą przetwarzać wyłącznie osoby, które uprzednio uzyskały pisemne upoważnienie. Każde upoważnienie Gmina Wieprz zobowiązana jest wpisać do prowadzonej ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych. 2. W sytuacjach nadzwyczajnych, nieprzewidzianych w umowie, Gmina Wieprz zobowiązuje się do przetwarzania danych osobowych mając na uwadze ochronę danych oraz interes Dotowanego. Gmina Wieprz jest zobowiązana powiadomić Dotowanego o każdej kontroli GIODO, jeżeli ma ona związek z przetwarzaniem powierzonych danych osobowych związanych z umową.

Umowa § 15 Umowę sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, jeden egzemplarz dla Inwestora, dwa egzemplarze dla Gminy Wieprz.

Wniosek o rozliczenie dotacji