WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Organizacja nauczania indywidualnego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Podstawy prawne i organizacja oddziałów integracyjnych
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o.
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/ Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Zmiany w przepisach prawa oświatowego Narada dyrektorów
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Z MIANY W PRAWIE O ŚWIATOWYM Kuratorium Oświaty w Lublinie sierpień 2011r.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY Art. 71b pkt 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Indywidualne nauczanie
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Informacja na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Kuratorium Oświaty w Łodzi Indywidualizacja w przepisach prawa Barbara Łaska maja 2015 r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Joanna Brzoskowska Dyrektor PP-P 4 4 listopad 2015 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Zmiany w prawie oświatowym obowiązujące od roku szkolnego 2016/2017
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w ramowych statutach: 1
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Przepisy oświatowe PPP, Beata Dyjas.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 2013 r., poz.1257)

Podstawa prawna § 2 rozporządzenia - wczesne wspomaganie może być organizowane w przedszkolu i w szkole podstawowej, w tym w specjalnych, w innych formach wychowania przedszkolnego, w ośrodkach, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty, oraz w publicznej i niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, jeżeli mają one możliwość realizacji wskazań zawartych w opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w szczególności dysponują środkami dydaktycznymi i sprzętem, niezbędnymi do prowadzenia wczesnego wspomagania.

strona internetowa Urzędu Miejskiego Wrocławia zakładka „wiadomości-edukacja”: 1. Zespół Szkół nr 12, ul. Białowieska 74a 2. Przedszkole Integracyjne nr 93, ul. Grochowa 15 3. Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 9, ul. Krakowska 102 4. Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 5, ul. Czajkowskiego 28

Warunkiem objęcia dziecka zajęciami wczesnego wspomagania rozwoju w danej placówce jest złożenie przez rodzica/opiekuna prawnego wniosku wraz z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w którym zawarta jest informacja, że dziecko nie ma zorganizowanych zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w innej placówce oświatowej (publicznej i niepublicznej) na terenie Wrocławia.

Dyrektor placówki, do której rodzic złożył wniosek występuje do Wydziału Edukacji w sprawie przyznania ilości godzin oraz środków finansowych na ten cel (w załączeniu opinia i kserokopia wniosku rodzica). W sytuacji braku możliwości realizacji zajęć w placówce, dyrektor informuje rodzica o odmowie i możliwości korzystania z zajęć w innych placówkach.

Dyrektor placówki powołuje zespół wczesnego wspomagania rozwoju. Zespół szczegółowo dokumentuje działania prowadzone w ramach indywidualnego programu wczesnego wspomagania.

W stosunku do dzieci, które posiadają opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka a zajęcia realizowane są poza placówką, do której dziecko uczęszcza (informacja pisemna od rodzica) ma zastosowanie: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2013 r., poz. 532).

System Informacji Oświatowej Wykazana liczba dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka w placówce, musi być zgodna z ilością opinii realizowanych w placówce.

Dziękuję