Matura 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

ZASADY ORGANIZOWANIA EGZAMINU
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
PREZENTACJA CZĘŚCI USTNEJ EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKÓW OBCYCH
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku.
Abitur 2012 Deutsch.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Egzamin poziomowy - A2/B1
EGZAMIN MATURALNY OD 2012 ROKU OPRACOWANIE NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007R.(z późn. zm.) I KOMUNIKATÓW.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Matura podstawowa z języka angielskiego.
23, 24, 25 kwietnia 2013 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
Trzecia część egzaminu gimnazjalnego Język obcy nowożytny
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Od roku szkolnego 2014/2015. Co spowodowało, że egzamin maturalny musiał się zmienić ? Zmiana podstawy programowej Zużycie się dotychczasowej formuły.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2015 POZIOM PODSTAWOWY
Ustny egzamin maturalny z języków obcych nowożytnych od roku 2012
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Zasady pisania listu nieformalnego
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Filmik matura:) Zmiany? Najpierw dokonać wyboru… PRZEDMIOTY OBOWIĄZKOWE PISEMNY USTNY PRZEDMIOTY DODATKOWE ALE OBOWIĄZKOWE /wszystkie pisemne oraz na.
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Sprawdzian szóstoklasisty
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Matura z polskiego w pigułce
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak
EGZAMIN MATURALNY Sesja egzaminacyjna w 2016 roku
Matura 2015 bez tajemnic. Plan prezentacji U źródeł informacji U źródeł informacji Przyczyny zmian Przyczyny zmian Kierunek zmian Kierunek zmian Struktura.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
MATURA 2018.
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Zapis prezentacji:

Matura 2015

EGZAMIN USTNY bez określania poziomu czas trwania ok. 15 minut liczba punktów maksimum – 30 pkt / 100% minimum zaliczenia – 9 pkt / 30% Obowiązuje kolejność wykonywania zadań

Zadania Rozmowa wstępna – odpowiedzi na kilka pytań na różne tematy (ok. 2 min.) Zadanie 1. Rozmowa z odgrywaniem roli (ok. 4 min.) Zadanie 2. Opis zdjęcia i odpowiedzi na trzy pytania z nim związane (ok. 3 min.) Zadanie 3. Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na dwa pytania (ok. 5 min.)

Rozmowa wstępna Egzaminujący zadaje zdającemu kilka pytań związanych z jego życiem i zainteresowaniami. Celem rozmowy jest umożliwienie zdającemu oswojenia się z sytuacją egzaminacyjną. Przykładowe pytania: Where would you like to work in the future? Why? What jobs are especially popular nowadays? What is your opinion – should young people get a job during the holidays? Why? In your opinion,what are the jobs for the future? Should mothers stay at home or be working?

Zadanie 1. Rozmowa z odgrywaniem roli (ok. 4 min Zadanie 1. Rozmowa z odgrywaniem roli (ok. 4 min.) 30 sekund na przygotowanie Przeczytaj zadanie i przygotuj się do dialogu z egzaminatorem Twój kolega wkrótce będzie obchodził osiemnaste urodziny. Wspólnie z koleżanką / kolegą masz zamiar urządzić mu z tej okazji przyjęcie – niespodziankę. Porozmawiaj z nią / nim na temat organizacji przyjęcia. Poniżej podane są cztery kwestie, które należy uwzględnić w rozmowie z egzaminatorem. Miejsce i termin Lista gości Menu Prezent Rozmowę rozpoczyna egzaminujący

Describe the most difficult exam you have ever taken. Zadanie 2. Opis zdjęcia i odpowiedzi na trzy pytania z nim związane (ok. 3 min.) Przykładowe pytania: How does she feel? Why? How do you prepare to important exams? Describe the most difficult exam you have ever taken. Pytania do obrazka znajdują się tylko w zestawie egzaminatora.

Zadanie 3. Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na dwa pytania (ok. 5 min.) 1 minuta na przygotowanie. Przygotowujesz prezentację na temat podziału obowiązków w małżeństwie. Które zdjęcie przedstawia twoje stanowisko i najbardziej pasuje do prezentacji? ▪ Wybierz najlepszą propozycję i uzasadnij swój wybór. ▪ Wyjaśnij, dlaczego odrzucasz pozostałe propozycje. Why should household chores be divided? Who should run the household? Why? What are your household chores? Would you like to start a family in the future? Why? / Why not? 1 2 3

Umiejętności oceniane podczas egzaminu ustnego Sprawność komunikacyjna (3 x 6 pkt = 18 pkt) zdający powinien odnieść się i rozwinąć każdą z 4 kwestii, np. - I would like to eat a sandwich. (odniesienie) - I would like to eat a sandwich because I`m very hungry and I love sandwiches. (odniesienie i rozwinięcie) Zakres środków leksykalno-gramatycznych (4 pkt) Poprawność językowa (4 pkt) Wymowa (2 pkt) Płynność wypowiedzi (2 pkt)

Matura pisemna na poziomie podstawowym Czas trwania 120 minut Liczba punktów – maksimum 50 minimum zaliczenia – 30 % , czyli 15 pkt. Rozumienie ze słuchu – 15 pkt / 30% Rozumienie tekstów pisanych – 15 pkt / 30% Znajomość środków językowych – 10 pkt / 20% Wypowiedź pisemna – 10 pkt / 20%

Rozumienie ze słuchu Teksty - Dialogi, monologi, ogłoszenia czytane dwukrotnie przez native-speakerów – ok. 20 min. Zadania- 3-4 zadania zamknięte typu wielokrotny wybór, dobieranie, prawda/fałsz Oceniane umiejętności- Określanie głównej myśli, kontekstu, intencji autora, znajdowanie określonych informacji

Rozumienie tekstów pisanych Teksty - Teksty literackie, informacyjne, o różnej długości, autentyczne lub adaptowane, w sumie ok. 1100 słów Zadania - 3-4 zadania zamknięte typu wielokrotny wybór, dobieranie, prawda/fałsz Oceniane umiejętności - Określanie głównej myśli, kontekstu, intencji autora, znajdowanie szczegółowych informacji, rozpoznawanie związków między częściami tekstu

Znajomość środków językowych Ta część testu jest nowością na egzaminie maturalnym na poziomie podstawowym Występują tu wyłącznie zadania zamknięte – wielokrotnego wyboru lub na dobieranie. Zgodnie z Informatorem w tej części będą dwa lub trzy zadania, czyli pewne typy zadań będą występowały naprzemiennie w kolejnych edycjach egzaminu.

Znajomość środków językowych: przykłady

Wypowiedź pisemna Teksty tworzone - List prywatny/e-mail, wpis na blogu lub forum internetowym Zadania - 1 zadanie, polecenie po polsku z 4 podanymi elementami, które należy przedstawić i rozwinąć w swojej wypowiedzi (80-130 słów) Oceniane umiejętności - Przekazanie treści 4pkt, spójność i logika tekstu 2pkt, znajomość środków językowych 2pkt, poprawność językowa 2pkt

Wypowiedź pisemna przykład 1 Title: First concert! I have great news for you! We are giving our first concert! …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… I hope you will be there!

Wypowiedź pisemna przykład 2 Poznałeś/poznałaś nową osobę, z którą się zaprzyjaźniłeś/zaprzyjaźniłaś. W e-mailu do przyjaciela/przyjaciółki z Anglii: Zrelacjonuj okoliczności, w jakich doszło do spotkania i opisz swoje pierwsze wrażenie, Opisz charakter poznanej osoby, Napisz, jakie macie wspólne zainteresowania, Zaproponuj spotkanie w trakcie wakacji, sugerując, co moglibyście robić we trójkę. Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z 4 podpunktów. Długość tekstu powinna wynosić od 80 do 130 słów, nie licząc zdań, które są podane. Dear Pat, I’ve got to tell you about someone I’ve met recently. …………………………………………………………………………………………………………………………. Looking forward to hearing from you soon! Best, XYZ

Matura pisemna na poziomie rozszerzonym Czas trwania 150 minut – tylko 1 arkusz Liczba punktów – maksimum 50 bez progu zaliczenia Rozumienie ze słuchu – 12 pkt. / 24% Rozumienie tekstów pisanych – 13 pkt. / 26% Znajomość środków językowych – 12 pkt. /24% Wypowiedź pisemna – 13 pkt. / 26% Zdawany jako przedmiot dodatkowy.

Rozumienie ze słuchu Teksty - Dialogi, monologi, ogłoszenia czytane dwukrotnie przez native-speakerów – ok. 25 min. Zadania - 3-4 zadania zamknięte typu wielokrotny wybór, dobieranie, prawda/fałsz Oceniane umiejętności - Określanie głównej myśli, kontekstu, intencji autora, znajdowanie określonych informacji, oddzielanie faktów od opinii

Rozumienie tekstów pisanych Teksty - Teksty literackie, informacyjne, o różnej długości, autentyczne lub minimalnie adaptowane, w sumie ok. 1500 słów Zadania - 3-4 zadania zamknięte typu wielokrotny wybór, dobieranie Oceniane umiejętności - Określanie głównej myśli, kontekstu, intencji autora, znajdowanie szczegółowych informacji, oddzielanie faktów od opinii, rozpoznawanie związków między częściami tekstu

Znajomość środków językowych Teksty - Tekst narracyjny, pojedyncze zdania Zadania - 2-3 zadania zamknięte i otwarte, typu wielokrotny wybór, dobieranie, zadania z lukami, parafrazy, słowotwórstwo, tłumaczenie fragmentów zdań na język obcy Ocenianie umiejętności - Znajomość leksyki i struktur gramatycznych

Znajomość środków językowych przykłady

Wypowiedź pisemna Teksty - List formalny, rozprawka, artykuł publicystyczny Zadania - 1 zadanie, 2 tematy do wyboru (po polsku), z 2 podanymi elementami, które należy omówić w wypowiedzi (200-250 słów) Oceniane umiejętności - Tworzenie wypowiedzi zgodnie z poleceniem 5pkt., spójność i logika tekstu 2pkt., znajomość środków językowych 3pkt., poprawność językowa 3pkt. Tematy i formy wypowiedzi pisemnej wymagają, aby uczeń stworzył tekst argumentacyjny z elementami opisu, relacjonowania, sprawozdania bądź recenzji lub podania argumentów. Treści i forma powinny ze sobą współgrać, gdyż są oceniane łącznie. Każdy z dwóch elementów tematu powinien być najpierw zauważony, a następnie szczegółowo omówiony i uzasadniony.

Przykłady tematów - matura rozszerzona Artykuł publicystyczny Pismo, które czytujesz, ogłosiło konkurs na artykuł o osobie, której działania mogą być inspiracją dla młodych ludzi. Napisz artykuł, w którym scharakteryzujesz wybraną osobę i jej dokonania oraz uzasadnisz przekonanie, że może ona być taką postacią. Rozprawka W niektórych szkołach instaluje się kamery, aby zwiększyć bezpieczeństwo. Napisz rozprawkę, w której przedstawisz wady i zalety takiego rozwiązania. List formalny Uważasz, że w twoim mieście jest trudno poruszać się na rowerze. Napisz list do władz miasta, w którym opiszesz istniejące problemy z poruszaniem się rowerem po mieście i zaapelujesz o budowę większej liczby ścieżek rowerowych, przedstawiając korzyści płynące z takiego rozwiązania. Wypowiedź powinna zawierać 200-250 słów

Powodzenia na egzaminach  Dziękuję za uwagę Powodzenia na egzaminach 

Wszelkie informacje na temat matury http://www.cke.edu.pl/ http://www.pearson.pl/ http://www.nowaera.pl/ http://www.macmillan.pl/ http://www.egis.com.pl/