Michał Białek.  Atmosfery  Faworyzowania konkluzji negatywnej  Faworyzowania konkluzji szczegółowej  Inwersja terminów w przesłankach  Podobieństwo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu trybu prezentacji 1.
Advertisements

WYPŁATY NALEŻNOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
REGUŁOWO-MODELOWE SKORUPOWE SYSTEMY EKSPERTOWE Część 1
Inteligencja Obliczeniowa Indukcja reguł - modele.
Inteligentne Systemy Informacyjne Aneks
„Nauka jest budową wzniesioną na faktach”
OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Produkcja zależy od ilości dostarczanego światła oraz zasobności w biogeny i jest zróżnicowana w zależności od sezonu (pory roku).
Podstawy sozologii i sozotechniki
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Badanie poziomu wiedzy uczniów gimnazjum klas I-III z podziałem na część humanistyczną i część matematyczno-przyrodniczą wrzesień 2010.
PROCEDURA WERYFIKACJI WNIOSKÓW DZAIŁANIE 1.1, 1.2 NOWY TOMYŚL 13 listopada 2007r. WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA 2007 – 2013 (WRPO)
Jakub Sikorski, Paweł Frydryk, Dawid Frej
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Rozumowanie Michał Białek.
Składniki diety zbilansowanej
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
Paradoksy logiczne i inne 4 marca 2010.
Narkotyki Alkohol i 84% 81% 79% 57% 51% Opr. Jakub Romański.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
No to ogieñ .
Żyj zdrowo! Ekologia – nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody, zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem oraz wzajemnie.
Sylogistyka.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
PRZYGOTOWALI Bartosz Pawlik Daniel Sawa Marcin Turbiński.
Michał Białek Jak wyciągamy wnioski?.
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Sylogistyka II Michał Białek.
Grażyna Ziobro-Marcinkiewicz
Marka i jej znaczenie Michał Białek.
Indukcjonizm i problemy z indukcją Metodologia ekonomii Anna Cekała.
Zestaw pytań zadawanych przez przesłuchującego inspektora ZUS p
SubstanCje O znaczeNiu biologIcznym- Białka
SWOBODA UMÓW SWOBODA UMÓW. 1) swoboda umów wiązana jest z pojęciem kompetencji: Z. Radwański: kompetencja do kształtowania przez podmioty wiążących je.
Być może wkrótce….  Zmiany w zakresie regulowanym do tej pory przez art. 25 z ind. 1 k.p.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Czym jest to co zwiemy nauką A. Chalmers, rozdziały I-III
Informator dla rodziców
Systemy wspomagające dowodzenie twierdzeń
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Doświadczenia OSD i OSP z wdrożenia zapisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28 marca 2013 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach.
Wstęp do filozofii Wykład nr 5 (JW) Argument ontologiczny jako przykład argumentacji filozoficznej.
Edytor zamówień znajduje się na platformie e-KUL. Menu: Moje WEB S4A →[Zamówienia] →[Wnioski] →[Zapotrzebowania] →[Dodaj Nowy]
Mobilność Szkolnej Kadry – KA1
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zdrowie prezentacja.
ZDANIE.
Inżynieria genetyczna korzyści i zagrożenia
KNW K Konwencjonalne oraz N Niekonwencjonalne metody W Wnioskowania.
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
Propozycje systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFS Posiedzenie.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Wsparcie outplacementowe Schemat: Łagodzenie negatywnych.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 1 Dzielenie się pomysłami.
WNIOSEK - definicja 1) TO, CO Z CZEGOŚ WYNIKA, WYNIK ROZUMOWANIA, KONKLUZJA; 2) TWIERDZENIE WYPROWADZONE Z INNYCH ZDAŃ UZNANYCH ZA PRAWDZIWE Słownik języka.
„ZASOBY WODY W PRZYRODZIE I WPŁYW CZŁOWIEKA NA ICH POZIOM”
Rekonstrukcja argumentu
DECYZJA O POZWOLENIU NA BUDOWĘ
Złota liczba, złoty podział
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Indeksy.
Wyk. Przemysław Dubiński
Zasada Szufladkowa Dirichleta
Nazwa zajęć, numer Osoba prowadząca Imiona i nazwiska członków grupy
SWOBODA UMÓW.
Wyniki egzaminu próbnego
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Zapis prezentacji:

Michał Białek

 Atmosfery  Faworyzowania konkluzji negatywnej  Faworyzowania konkluzji szczegółowej  Inwersja terminów w przesłankach  Podobieństwo syntaktyczne  Strategii dopasowania (konserwatyzacji wniosku)

Wszyscy uczeni są dobrze wykształceni. Wszyscy eksperci są dobrze wykształceni. Więc: Wszyscy uczeni są ekspertami.  Logiczne?

 Wszystkie Płoty w Zielonkach są zielone  Wszystkie organizmy zawierające chlorofil są zielone  Więc:  Wszystkie Płoty w Zielonkach to organizmy zawierające chlorofil.

 Efekt atmosfery – tendencja do generowania wniosków na podstawie atmosfery tworzonej przez kwantyfikatory zawarte w przesłankach.   Wszystkie A są B  Wszystkie C są B  Wszystkie A są C

 Wszyscy wykładowcy noszą koszule.  Niektórzy pracownicy ALK nie noszą koszul.  Niektórzy wykładowcy to pracownicy ALK.

 Wszyscy wykładowcy noszą koszule.  Niektórzy pracownicy ALK nie noszą koszul.  Niektórzy pracownicy ALK nie są to wykładowcy.

 Niektórzy pracownicy ALK nie są wykładowcami.  Wszyscy wykładowcy są co najmniej magistrami.  Niektórzy pracownicy ALK nie są najmniej magistrami.

 Przy kilku różnych kwantyfikatorach istnieją efekty:  Faworyzowanie konkluzji negatywnej  Faworyzowanie konkluzji szczegółowej

 Staramy się wyciągać maksymalnie konserwatywny wniosek, unikając odnoszenia się do dużej ilości przypadków  e>o=i>>a

 Jeśli obie przesłanki opatrzone są takim samym kwantyfikatorem, to wniosek także ma ten sam kwantyfikator.

 Traktowanie kierunku relacji jako odwracalny, tzn. P a M = M a P  Związana jest z entymematami (przesłankami nieświadomie dodanymi w rozumowaniu)