Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

Dr inż. Magdalena Jabłońska
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
UCHWAŁA RADY IS UW W SPRAWIE ORGANIZACJI STUDIÓW II STOPNIA 2 marca 2010 r.
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
Nabór Optivum Narzędzie do zarządzania procesem rekrutacji elektronicznej do szkół ponadgimnazjalnych 26 marca 2017.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Kto ?Co? Kiedy? Wybory przedmiotów fakultatywnych na rok akademicki 2011_12.
Projektowanie programów studiów
Poradnik rekrutacyjny 2013/2014 GIMNAZJALISTO! Z nami zaplanujesz swoją przyszłość. POMAGAMY, WSPIERAMY, UDZIELAMY PORAD.
REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2012/2013 XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2012/13.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2013/2014.
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Definiowanie wymagań USOS. Dlaczego ważne jest precyzyjne definiowanie wymagań w USOS? Wymagania są odzwierciedleniem programu studiów. Przyczynia się
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Przewodnik po zasadach odbywania praktyk w Instytucie Polityki Społecznej Październik 2013 CC-BY-ND Ł. Szewczyk.
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawozdanie z działań szkolnego doradcy zawodowego
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Filologia germańska I rok II stopien 2015/2016. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Zanim wybierzesz szkołę ponadgimnazjalną. Liceum: Liceum ogólnokształcące da ogólną wiedzę lepiej przygotuje do matury i dalszego kształcenia Umożliwi.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
Opiekunowie roczników
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
REKRUTACJA rok szkolny 2019/2020
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14 studiują na I roku studiów II stopnia

Drodzy Studenci Podobnie jak w mijającym roku akademickim, także na II roku studiów magisterskich (II stopnia) macie prawo do zaplanowania części programu kształcenia i obowiązek wyboru kilku przedmiotów. Reguły postępowania nie zmieniają się, ale procedurę zapisu na moduły wybieralne uruchamiamy znacznie wcześniej (przed wakacjami), tak by uniknąć większych problemów organizacyjnych. W tej prezentacji znajdziecie podstawowe informacje o zasadach wyboru modułów oraz wykaz przedmiotów na stałe wpisanych do Waszego programu studiów.

Zasady wyboru modułów 1.Dlaczego wybieramy? 2.Kiedy i jak wybieramy? 3.Ile modułów należy wybrać? 4.Czym się kierujemy? 5.Dlaczego każdy student musi dokonać wyboru?

1.Dlaczego wybieramy? Zgodnie z zasadami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego programy kształcenia we wszystkich uniwersytetach muszą obejmować moduły, które wybierają studenci, w wymiarze nie mniejszym niż 30% wszystkich punktów ECTS. Zasada ta odpowiada na wielokrotnie zgłaszany przez studentów postulat indywidualizacji programów kształcenia. Zasada ta jest zgodna również z założeniami „Strategii rozwoju Wydziału Biologii”, dokumentu w którym zapisano, że system studiów na naszym Wydziale powinien być elastyczny, i stwarzać możliwości formowania przez studenta „ indywidualnej ścieżki kształcenia”.

2.Jak i kiedy wybieramy? Zapisy na moduły wybieralne są prowadzone wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez specjalnie w tym celu przygotowaną platformę internetową. Procedura zapisu jest dwuetapowa: – etap I – studentom zostanie udostępniona pełna lista modułów zgłoszonych przez wykładowców na kolejny rok akademicki. Etap ten pozwoli wyłonić moduły cieszące się największym zainteresowaniem studentów (zakwalifikowane do realizacji), ale także przedmioty, na które zapisały się tylko nieliczne osoby. Te ostatnie moduły będą usunięte z listy, a studenci zostaną poproszeni o przepisanie się na przedmioty zakwalifikowane do realizacji w roku 2014/15; – etap II – studenci, którzy wybrali moduły usunięte z listy po I etapie, zapisują się na moduły zakwalifikowane do realizacji w roku 2014/15.

2.Jak i kiedy wybieramy? Harmonogram zapisów na moduły wybieralne na Wydziale Biologii r. – ogłoszenie „Katalogu wyboru modułów” r. godz – I etap; początek zapisów na moduły wybieralne r. godz – I etap; zakończenie r. godz – II etap; początek zapisów na moduły wybieralne r. godz – II etap; zakończenie

3.Ile modułów należy wybrać? Na następnym slajdzie znajduje się Wasz ramowy plan studiów na rok akademicki 2014/2015. Wynika z niego, że należy wybrać moduły równoważne 21 punktom ECTS: -w sem. zimowym – 9 punktów ECTS -w sem. letnim – 12 punktów ECTS Uwaga! cały limit punktów (21 ECTS) można wykorzystać na moduły specjalistyczne lub max. 3 ECTS na semestr przeznaczyć na moduły monograficzne i moduły z oferty AMU-PIE

Biologia – nauczanie biologii plan studiów II stopnia; rok II Stopień. Semestr Nazwa modułuWSKL/PSumaECTSE 2.3Biologia interakcji E 2.3Prawne i etyczne aspekty pracy nauczyciela Pracownia magisterska Seminarium magisterskie Praktyka zawodowa w szkole ponadgimnazjalnej Moduły do wyboru 9 2.4Pracownia magisterska Seminarium magisterskie Moduły do wyboru 12

4.Czym się kierujemy przy wyborze? Zainteresowaniami – każdy moduł jest szczegółowo opisany w tzw. sylabusie, m.in. pod względem celów, efektów i treści kształcenia. Przydatnością do pracy magisterskiej – dokonując wyboru modułów warto uwzględnić ich przydatność pod kątem tematyki pracy magisterskiej. Limitem punktowym – czyli minimalną liczbą punktów, które są niezbędne do zaliczenia semestru (30 ECTS) i roku (60 ECTS). Uwaga! Nie można – co oczywiste – wybierać modułów zaliczonych na I roku studiów.

5.Dlaczego każdy student musi dokonać wyboru i co ten wybór oznacza? Zapisanie się na moduły wybieralne pozwala skompletować indywidualny program kształcenia oraz wymaganą do zaliczenia semestru/roku liczbę punktów ECTS. Uwaga! Nie dokonanie wyboru w określonym terminie skutkuje niedopuszczeniem do innych zajęć. Z chwilą dokonania wyboru i przypisania studenta do grupy przedmiot ten staje się obowiązkowy!