Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Gminne forum edukacji finansowej w gminie Żagań”
Advertisements

Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Paweł Rudkowski – Legnica, 13 kwietnia 2011 r.
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Rodzice w szkole Andrzej Pery Warszawa, marzec 2012.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
"Nowoczesny Nauczyciel
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Agnieszka Kowalska ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Projekt realizowany dzięki dofinansowaniu ze środków Urzędu M. St. Warszawa.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Centra Organizacji Pozarządowych
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Mój program dla STO STRATEGICZNE KIERUNKI DZIAŁAŃ NA LATA dr Anna Okońska-Walkowicz Prezes SKT nr 64 STO Kandydat na Prezesa Zarządu Głównego.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Opracował J. Stryjkowski
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wojewódzka Rada Rodziców przy Podkarpackim Kuratorze Oświaty Decyzja z dnia 27 listopada 2007 r. Nr WPOF/O.021/41/07 Rzeszów.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Udział Warszawy w projekcie MY GENERATION. Projekt My Generation Efektywne strategie w promocji pozytywnego potencjału młodej generacji ( Effective strategies.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
USTAWA z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ.
Promotor dialogu społecznego 1. Plan spotkania 2 1.Geneza projektu 2.Cele projektu 3.Działania i efekty 4.Korzyści 5.Podsumowanie 6.Pytania 7.Kontakt.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Wzmacnianie odporności Warszawy na zmiany klimatu Leszek Drogosz, Dyrektor Biura Infrastruktury Urzędu Miasta st. Warszawy.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
OBYWATELSKA POLITYKA EDUKACYJNA
Zespół Stowarzyszenia NL
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Zapis prezentacji:

Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń

Działania Warszawskie go Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń na rzecz warszawskiego środowiska rodzicielskiego w odpowiedzi na wyniki badania „Samorządność rodzicielska w warszawskich szkołach”.

O projekcie Projekt badawczy dotyczący samorządności rodzicielskiej został zrealizowany przez Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy z inicjatywy stołecznego Biura Edukacji, przy współpracy Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz Stowarzyszenia TRIO, w okresie grudzień 2008 r. – maj 2009 r. Jego wyniki zostaną wykorzystane przy realizacji programu operacyjnego polityki edukacyjnej m.st. Warszawy "Rodzice we wspólnocie szkolnej - Warszawskie Forum Rodziców i Rad Rodziców" w ramach programu strategicznego „Społeczeństwo obywatelskie i samorządne”.

Najważniejsze ustalenia badawcze: Niska znajomość praw rodziców Znajomość praw rodziców przysługujących im w placówce oświatowej jest raczej niska wśród rodziców niezaangażowanych w samorządność rodzicielską, zaś wśród członków Rad Rodziców jest bardzo ogólna i nie obejmuje wszystkich obszarów. Poczucie ograniczonego wpływu na decyzje zapadające w szkole Rodzice uważają, że mają największy wpływ na różnego rodzaju drobne przedsięwzięcia organizacyjne dotyczące bieżących spraw szkolnych (np. organizację imprez szkolnych), zaś najmniejszy na możliwości finansowe placówki i kwestie dydaktyczne (np. program nauczania). Członkowie Rad Rodziców podkreślają, że swymi działaniami raczej wspierają dyrekcję niż samodzielnie formułują postulaty.

Najważniejsze ustalenia badawcze: Brak wykorzystania potencjału Rad Rodziców Zarówno rodzice niezaangażowani w samorządność rodzicielską jak i członkowie Rad Rodziców uważają ją za reprezentację ogółu rodziców. Mimo to zainteresowanie działaniami Rad Rodziców jest znikome, a sami ich członkowie podkreślają, iż brak zaangażowania ogółu rodziców stanowi ważny czynnik ograniczający działania Rady.

Najważniejsze ustalenia badawcze:

Niepełne wykorzystanie prawa do wpływania na politykę placówki Około połowa respondentów przyznała, że ich Rada Rodziców stosuje w praktyce swoje prawo stanowiące jakim jest uchwalanie programów: wychowawczego (50%) i profilaktyki (43%). Czasem członkowie Rad biorą także udział w konsultacjach dokumentów prawnych placówki zgodnie z Ustawą o Systemie Oświaty (najczęściej jest to projekt planu finansowego – 66%). Potrzeba zewnętrznego wsparcia Rad Rodziców Aby polepszyć swą skuteczność, członkowie Rad najchętniej chcieliby skorzystać z możliwości wymiany doświadczeń z innymi Radami, ze szkoleń informacyjnych, tzw. „twardych” (głównie z zakresu pozyskiwania środków finansowych), konsultacji ze specjalistami oraz niektórzy ze szkoleń doskonalących umiejętności, tzw. „miękkich” (np. ze sposobów rozwiązywania konfliktów).

Najważniejsze ustalenia badawcze:

Co już zostało zrobione?: Organizacja I i II Warszawskiego Forum Rodziców i Rad Rodziców: 2 spotkania plenarne, 8 spotkań warsztatowych w okresie jesień 2007 – jesień 2008; Organizacja III Warszawskiego Forum Rodziców i Rad Rodziców (25 marca 2009) i towarzyszących czterech spotkań warsztatowych; Organizacja IV Warszawskiego Forum Rodziców i Rad Rodziców (14 maja 2009) i towarzyszących trzech spotkań warsztatowych; Organizacja seminarium dla dyrektorów warszawskich Szkół „Efektywna współpraca Dyrektora szkoły z Radą Rodziców”. To seminarium zapoczątkowało cykl spotkań z dyrektorami o tematyce „rodzicielskiej”; Opracowanie koncepcji utworzenia grupy liderów środowisk rodzicielskich (20 osób w skali całego miasta); rekrutacja grupy; Zaplanowanie i przeprowadzenie badania samorządności rodzicielskiej w Warszawie. Opracowanie raportu. (marzec – czerwiec 2009);

Rok szkolny 2009/2010: V Forum Rodziców i Rad Rodziców (14 września), 4 spotkania warsztatowe (21, 28 września, 1, 5 października); Konferencja prasowa – zaprezentowanie wyników badania samorządności rodzicielskiej w Warszawie (21 września); Szkolenie dla liderów środowisk rodzicielskich (październik- grudzień) – 60 godzin; Konferencja „Partnerska Szkoła” we współpracy ze Stowarzyszeniem TRIO (12, 13 listopada); Kontynuacja seminarium „Efektywna współpraca dyrektora szkoły z radą rodziców” (9 grudnia); Vi i VII Warszawskie Forum Rodziców i Rad Rodziców (luty – maj 2010); Uruchomienie grupy liderów rodzicielskich (luty – maj 2010);

Najważniejsze osiągnięcia: Współpraca Miasta z organizacjami pozarządowymi (TRIO, STO); Mobilizacja warszawskiego środowiska rodziców; Diagnoza warszawskiego środowiska rodziców;

Najważniejsze cele na przyszłość: Doprowadzenie do zrzeszania się środowisk rodzicielskich w dzielnicach; Usprawnienie kanałów informacyjnych pomiędzy Miastem (BE i WCIES) a Radami Rodziców w poszczególnych szkołach; Podniesienie wiedzy rodzicielskiej dotyczącej przede wszystkim praw rodziców w szkole oraz finansów; Podniesienie kompetencji Rad Rodziców w zakresie rozwiązywania sytuacji konfliktowych oraz w zakresie budowania współpracy na terenie szkoły;