Skuteczne strategie budowy i rozwoju placówki oświatowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Co dalej…..
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Skuteczne strategie budowy i rozwoju placówki oświatowej KATALOG 2014/2015 Skuteczne strategie budowy i rozwoju placówki oświatowej T: 22 405 30 26 | 502 378 255 biuro@stimulus.com.pl www.stimulus.com.pl | ul. Erazma Ciołka 12 lok. 305, 01-402 Warszawa | T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl

Spis treści: Koniec Słowa powitania O nas Polecamy Nowości Priorytety MEN Perspektywa formalno- prawna Rozwój osobisty nauczyciela Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna Wspomaganie ucznia Komputer i nowe technologie Kontakt Funkcjonowanie placówki oświatowej Koniec Centrum Doskonalenia STIMULUS T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl | www.stimulus.com.pl

Słowa powitania Drodzy Państwo, Z przyjemnością witamy w kolejnym roku szkolnym 2014/15. Przed nami jak zwykle czas wielu zmian, nowych, czasami trudnych i ważnych decyzji, ale też czas nadziei i planowania przyszłości. Centrum Doskonalenia STIMULUS towarzyszy działalności Placówek Oświatowych od roku 2002. Mamy sygnały, iż długofalowa współpraca z Państwem przyczynia się i owocuje rozwojem placówek oraz rozwojem indywidualnym pracowników. Dziś oddajemy w Państwa ręce katalog z propozycjami wysokiej jakości szkoleń, które gwarantują satysfakcję i spełnienie oczekiwań. Zapraszamy do kontaktu i współpracy, Zespół Centrum Doskonalenia STIMULUS Powrót Centrum Doskonalenia STIMULUS T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl | www.stimulus.com.pl

O nas Powrót Anna Busz-Lis – Specjalista ds. sprzedaży i obsługi biura Kontaktuję się z Państwem telefonicznie i odwiedzam Państwa w placówkach, nadzoruję szkolenia od a do z. Zajmuję się fakturowaniem, materiałami na szkolenia, a także raportami po szkoleniach. Milena Andrzejczak – Specjalista ds. sprzedaży i koordynacji szkoleń Bezpośrednio kontaktuję się z Państwem przedstawiając naszą bieżącą ofertę. Nadzoruję odpowiedni przebieg procesu zamówienia, wystawiam certyfikaty ukończenia szkolenia, przeprowadzam aktualizację strony internetowej i facebooka. Trenerzy Każdy z naszych trenerów jest specjalistą w swoim zakresie. Przygotowują oni szkolenia dostosowane do Państwa potrzeb. Są do Państwa dyspozycji w trakcie szkolenia, a także do 2 tygodni po przeprowadzeniu szkolenia. Małgorzata Pieńkowska – Dyrektor Zarządzający Dokładam wszelkich starań, aby nasz zespół pracując kreatywnie i twórczo jak najlepiej zaspokajał potrzeby Klientów oraz dbał o budowanie relacji opartych na wzajemnym zaufaniu. Osobiście kontaktuję się z Państwem dobierając odpowiednią formę i trenera prowadzącego szkolenie. Prowadzę systematyczny monitoring jakości. Powrót Centrum Doskonalenia STIMULUS T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl | www.stimulus.com.pl

Polecane Ocenianie kształtujące Budowanie współpracy w zespole Seksualność dzieci i młodzieży Sześciolatek w szkole – Priorytet MEN Działania wspomagające ucznia (ADHD, Asperger, Autyzm, zaburzenia emocjonalne i odżywiania) Współpraca z mediami Powrót Centrum Doskonalenia STIMULUS T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl | www.stimulus.com.pl

Nowości Koncepcja pracy szkoły Metody coachingowe w pracy nauczyciela Arteterapia English is fun – nowoczesny warsztat gier i zabaw Metoda Knill Pedagogika Montessori Profesjonalna Sekretarka (SIO, archiwizacja, obieg dokumentów) Neurodydaktyka Symultaniczno- sekwencyjna nauka czytania prof. Jagody Cieszyńskiej Praca z filmem – warsztat dobrych praktyk nauczycielskich Gry dydaktyczne Przeciwdziałanie dyskryminacji Powrót Centrum Doskonalenia STIMULUS T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl | www.stimulus.com.pl

Priorytety Ministerstwa Edukacji Narodowej Wspieranie rozwoju dziecka młodszego na 1-szym i kolejnych etapach edukacyjnych w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego Podniesienie jakości kształcenia ponadgimnazjalnego w zakresie umiejętności określonych w podstawie programowej, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie matematyki Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych Powrót

Perspektywa formalno- prawna Monitorowanie procesu wdrażania podstawy programowej Prawa człowieka w realizacji zadań placówki oświatowej Odpowiedzialność prawna nauczyciela w sytuacjach trudnych wychowawczo Ewaluacja pracy placówki oświatowej – wewnętrzna i zewnętrzna Pomoc psychologiczno- pedagogiczna zgodnie z rozporządzeniem MEN Kontrola Zarządcza Ochrona danych osobowych Edukacyjna Wartość Dodana Powrót Centrum Doskonalenia STIMULUS T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl | www.stimulus.com.pl

Rozwój osobisty nauczyciela Emisja głosu Budowanie autorytetu nauczyciela Asertywność w zawodzie nauczyciela Wypalenie zawodowe. Higiena pracy nauczyciela – jak pracować, aby nie zwariować Złość, gniew, bezsilność Zarządzanie czasem pracy Budowanie współpracy w zespole nauczycielskim Trening interpersonalny z elementami integracji Zarządzanie stresem Psychologia koloru Powrót Centrum Doskonalenia STIMULUS T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl | www.stimulus.com.pl

Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna Wczesna interwencja Trudności edukacyjne i społeczne uczniów w świetle teorii Integracji Sensorycznej Integracja polisensoryczna Ruch, zabawa i piosenka w edukacji – warsztat z uwzględnieniem metody dr Paula Dennisona Propozycje technik plastycznych Drama w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej Elementy pedagogiki zabawy i pedagogiki fascynacji Doświadczenia i eksperymenty w edukacji Wykorzystanie inteligencji wielorakiej w zabawach fundamentalnych Powrót Centrum Doskonalenia STIMULUS T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl | www.stimulus.com.pl

Wspomaganie ucznia Depresja u dzieci i młodzieży Życie największą wartością – sygnały myśli samobójczych Alkoholowy Zespół FAS Zachowania prowokacyjne i agresywne – Priorytet MEN Praktyczna wiedza logopedyczna przydatna w pracy nauczyciela Motywowanie uczniów do nauki Skuteczne uczenie się uczniów Treningi twórczości Diagnoza uzdolnień Praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się Działania wspierające ucznia zdolnego Powrót Centrum Doskonalenia STIMULUS T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl | www.stimulus.com.pl

Wspomaganie ucznia Poprawna komunikacja w szkole Współpraca z trudnym rodzicem Budowanie relacji uczeń – nauczyciel Dyscyplinowanie uczniów Działania wychowawcze w szkole Pisanie projektów edukacyjnych Jak rozumieć treści zawarte w opiniach i orzeczeniach Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno- Terapeutycznych Powrót Centrum Doskonalenia STIMULUS T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl | www.stimulus.com.pl

Funkcjonowanie placówki oświatowej Promocja placówki oświatowej Protokół dyplomatyczny w Placówce Oświatowej Pozyskiwanie funduszy europejskich dla oświaty Etyka w zawodzie nauczyciela Kurs kierowników wycieczek Edukacja ekologiczna Żywienie, a prawidłowy rozwój dziecka (higiena i bezpieczeństwo zdrowotne żywności) Pierwsza pomoc przedmedyczna Innowacje pedagogiczne Powrót Centrum Doskonalenia STIMULUS T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl | www.stimulus.com.pl

Komputer i nowe technologie Obsługa pakietu Office dla nauczycieli Prezentacje multimedialne w praktyce Internet i jego praktyczne zastosowanie Praca z dziennikiem elektronicznym Praca z tablicą interaktywną Metodyka pracy na zajęciach informatycznych Zagrożenia płynące z sieci Dobra strona „złych mediów” Promocja placówki oświatowej przy użyciu nowoczesnych technologii Powrót Centrum Doskonalenia STIMULUS T: 22 405 30 26 | K: 502 378 255 | biuro@stimulus.com.pl | www.stimulus.com.pl

Kontakt Centrum Doskonalenia STIMULUS Ul. Erazma Ciołka 12 01-402 Warszawa Tel.: 22 405 30 26 | 22 424 15 78 | 22 499 99 29 Kom.: 502 378 255 | 504 291 990 Mail: biuro@stimulus.com.pl Strona internetowa: www.stimulus.com.pl Koniec Powrót