Warsztat II Zielona Góra, 15.05.2014 r.. Plakaty z poprzednich warsztatów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Program wychowawczy szkoły
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Anna Paszkowska-Rogacz
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Współpraca w naszej szkole
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Dlaczego warto angażować się w życie szkoły?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
Program eTwinning Planowanie projektów
czwarte spotkanie Zespołu
Program eTwinning Planowanie projektów
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Warsztat II Zielona Góra, r.

Plakaty z poprzednich warsztatów

Co ciekawego wydarzyło się ostatnio? (ciekawe zdarzenie, spotkanie, przeczytana książka, film, koncert itp.) Praca w grupach międzyszkolnych U R N

WARSZTAT II 9:30 – 11:00 Powitanie, przypomnienie i sprawozdanie 11:00 – 11:15 Przerwa 11:55 – 1 2 : 3 0 Planowanie Programu Współpracy – cz : 3 0 – 13: 0 0 Obiad 13: 0 0 – 15:00 Planowanie Programu Współpracy – cz. 2 15:00 – 15:15 Przerwa 15:00 – 16:30 Prezentacja programów, zaplanowanie działań konsultacyjno-informacyjno-rzeczniczych. Podsumowanie

Cele warsztatów Opracowanie Szkolnego Programu Aktywnej Współpracy uczniów, rodziców i nauczycieli na okres co najmniej dwóch lat (2 x rok szkolny) – pierwszy rok plan szczegółowy, drugi rok plan ramowy (w Programie zostanie określony cel współpracy, jej obszary oraz poszczególne działania – projekty). Opracowanie listy pomysłów na konsultacje Szkolnego Programu Aktywnej Współpracy.

KONTRAKT Jesteśmy aktywni Jesteśmy partnerami Mówimy w swoim imieniu – komunikat JA Słuchamy siebie nawzajem (każdy pomysł jest wysłuchany, każdy głos jest tak samo ważny U, R, N) Szanujemy się nawzajem Prawo STOP, prawo własnego określenia granic Zachowujemy poufność ……………………………………………………………………………

Zasady Współpracy w szkole Prezentacja wypracowanych/konsultowanych w szkołach Zasad Współpracy (2) Z iloma przedstawicielami każdej z grup (uczniami, rodzicami i nauczycielami) się spotkali; W jaki sposób rozmawiali? Jakie były formy pracy? Jakie było zaangażowanie osób spoza 6-cio osobowego zespołu? KARTA WNIOSKÓW dla szkoły

Prezentacja „ zadania domowego” (po 3 osoby z zespołu U, R, N – ustalenie partnerskiego sposobu prezentacji) 1. Realizacja wspólnego działania. (należy uwzględnić sposób konsultacji, udział U, R, N) Czy były stosowane Zasady Współpracy? Co się udało, co się nie udało, z jakiej przyczyny? Co byśmy zmienili na przyszłość? KARTA WNIOSKÓW

Przerwa

Prezentacja pomysłów na działania 3. BANK pomysłów na działania do SPAW Omówienie…

Standardy Szkoły Współpracy 1. Uczniowie i rodzice uczestniczą w podejmowaniu decyzji dotyczących szkoły. 2. We wszystkich możliwych sytuacjach w szkole stosowane są metody edukacyjne sprzyjające współpracy. 3. Szkoła inicjuje i wspiera działania uczniów, którzy podejmują aktywność społeczną i obywatelską na rzecz swojej społeczności lokalnej i szerszych. 4. Organizacja przestrzeni wewnątrz budynku szkoły i wokół niej sprzyja współpracy. 5. Szkoła współpracuje z osobami oraz instytucjami ze swojego otoczenia. 6. Komunikacja sprzyja porozumieniu. 7. Współpraca jest planowana i systematyczna. Określanie standardów w działaniach Banku Pomysłów (cyfry)

Standardy Szkoły Współpracy Podział na 3 zespoły U, R, N Co dla Was oznacza każdy standard? Prezentacja

Wskaźniki realizacji standardu Po czym poznamy, że standard jest realizowany w szkole ? GRUPY SZKOLNE

Godzina Zapraszamy na obiad

Bank pomysłów na działania - obszary III obszary pracy szkoły: O rganizacja pracy szkoły: np.. tworzenie reguł szkolnych, wybór sposobów codziennego funkcjonowania placówki (przerwy, akcje, imprezy wycieczki, konkursy), udział w decyzjach dot. finansów,. D ydaktyka/wychowanie: wpływ na najważniejsze zadanie szkoły - dobór treści i metod pracy, zasady oceniania. P rzestrzeń szkoły: urządzenie sal, korytarzy, szatni powinno sprzyjać współpracy, rozmowie i zaufaniu. ( określanie obszarów działań w zespołach szkolnych – dopisywanie literek)

Wybranie działań na 1 rok w grupach szkolnych U, N, R KRYTERIA działań: Ważne Atrakcyjne Konkretne Realne (możliwe do realizacji) Odpowiadają na potrzeby U, R, N; wynikają z debat, wymarzonej szkoły itp Uwzględnione są 3 obszary życia szkoły (organizacja, dydaktyka i wychowanie, przestrzeń) Realizowane są standardy Szkoły Współpracy Wprowadzają trwałą zmianę w zakresie współpracy (narada w zespołach U,R,N; każdy zespół wybiera 1 działanie z jednego obszaru, a następnie przydział zadań dla zespołów U, R, N )

Planowanie działań wybranych na I rok (6 grup) NAZWA DZIAŁANIA Co trzeba zrobić? (kolejne kroki/zadania) Kto to zrobi? – poszczególne zadania powinni realizować uczniowie, rodzice, nauczyciele Do kiedy trzeba to zrobić?

SPAW Wybieranie z banku/Ustalanie działań na I i II rok

Szkolny Program Aktywnej Współpracy SPAW ELEMENTY: 1. Nazwa dokumentu wraz ze zdefiniowanym okresem planowania; 2. Skład zespołu przygotowującego dokument; 3. Cele SPAW – operacyjne; 4. Zasady współpracy; 5. Działania w poszczególnych obszarach: organizacja pracy szkoły; dydaktyka i wychowanie; przestrzeń szkoły. 6. Szczegółowy opis działań realizowanych w pierwszym roku.

Działania Logika projektowa: problem- cel – działanie - rezultat

CEL Cel to odpowiedź na problem. Cel główny projektu to pożądany stan w przyszłości, po zakończeniu realizacji projektu. Jak sytuacja będzie wyglądała po zakończeniu realizacji projektu? O ile będzie lepsza? Cel charakteryzuje sytuację pożądaną na miarę sił i możliwości wykonawcy, w stosunku do danej grupy, w konkretnych okolicznościach. Może to oznaczać, że będzie to „tylko” sytuacja trochę lepsza od obecnej. Musi być konkretny, dostosowany do potrzeb i okoliczności, mierzalny i weryfikowalny, realny (osiągalny), określony w czasie. ( SMART) „Przeprowadzenie szkolenia”, „zorganizowanie doradztwa”, „objęcie wsparciem…” itp. – to są działania, a nie cele. Cele szczegółowe prowadzą do osiągnięcia celu głównego.

Przykładowe zapisy CELE SZCZEGÓŁOWE: Wzmocnienie współpracy U,R,N poprzez: uczestnictwo w procesach decyzyjnych dot. szkoły; stosowanie metod pracy uczących współpracy, pracy zespołowej; współdziałanie ze środowiskiem lokalnym; integrację U, R, N stworzenie systemów i procedur komunikacji, równości głosów; organizację przestrzeni szkoły sprzyjającej uczeniu się i budowaniu więzi; planowanie, realizację, monitorowanie i ewaluację programu współpracy. CO? KTO? JAK? KIEDY?

Ustalenie planu prezentacji i konsultacji SPAW 1. Generowanie pomysłów w zespołach szkolnych. 2. Opracowanie planu prezentacji/konsultacji. 3. Opracowanie strony graficznej prezentacji i konsultacji ( plakat, scenografia, organizacji przestrzeni itp.).

Prezentacja Dyskusja i wnioski:

Pomoc trenera - opiekuna Maria Furtak tel