Prezentacja programu „RÓWNY START W PRZYSZŁOŚĆ” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w gminie Chodów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
ZESPÓŁ SZKÓŁ ul. MIŁA WOŁOMIN tel
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Dobre strony pływania Powszechnie uważa się pływanie za jeden z najzdrowszych sportów. I jest nim rzeczywiście, jeżeli przestrzega się podstawowych zasad.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Wizja i misja Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Obrońców Lubaczowa
PEDAGOG SZKOLNY.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Kukiełkowy zawrót głowy Projekt edukacyjny dla uczniów gimnazjum SOSW w roku szkolnym 2013/2014.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
„Równe szanse dla wszystkich”
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Prezentacja programu „RÓWNY START W PRZYSZŁOŚĆ” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w gminie Chodów

Celem projektu „Równy start w przyszłość” jest stworzenie warunków do lepszego rozwoju i wyrównania szans edukacyjnych dla dziewcząt i chłopców uczących się w Szkole Podstawowej w Chodowie i Gimnazjum w Chodowie, należących do grupy uczniów o utrudnionym dostępie do edukacji i pochodzących z terenów wiejskich, z rodzin o dochodach poniżej minimum socjalnego, rodzin zagrożonych patologiami, niepełnosprawnych, z problemami w nauce oraz posiadających dobre wyniki w nauce, którzy chcą rozwijać swoje zainteresowania. Cel projektu

Pierwsze spotkanie organizacyjne

1.Zajęciach wyrównujących szanse edukacyjne: zajęcia terapii pedagogicznej 2.Zajęciach wyrównujących z matematyki z wykorzystaniem nowych ICT do prowadzenia zajęć 3.Zajęciach artystycznych koła plastycznego kola teatralnego koło tanecznego 4.Zajęciach koła informatycznego 5.Zajęciach sportowo- rekreacyjnych z siatkówki z bilardu wyjazdach na basen – nauka i doskonalenie pływania Projekt obejmuje wsparciem poprzez uczestnictwo w programie wyrównywania dysproporcji edukacyjnych poprzez udział w:

W ramach projektu unijnego prowadzone są dla uczniów klas młodszych zajęcia z terapii pedagogicznej. Zajęcia te skierowane są przede wszystkim do uczniów z trudnościami w nauce, które związane są z:  zaburzeniami manualno-graficznymi  opóźnieniami i zaburzeniami percepcji wzrokowej, słuchowej  zaburzeniami procesu lateralizacji  deficytami pamięci  opóźnieniami i zaburzeniami mowy  zaburzeniami procesów emocjonalno – motywacyjnych Zajęcia terapii pedagogicznej

Prowadzona terapia pedagogiczna na celu wspieranie uczniów z trudnościami w nauce, danie im możliwości odreagowania napięć, aktywizowanie dzieci zahamowanych, uczenie radzenia sobie w sytuacjach trudnych, dostosowywania się do przyjętych norm. Podczas zajęć, które odbywają się w dwóch grupach 8 osobowych stosowane są metody wspierające, stymulujące, aktywizujące i usprawniające ucznia.

Podczas zabaw

Zajęcia skierowane są do uczniów mających trudności w nauce matematyki. Program obejmuje:  rozwiązywanie zadań, poznawanie miar, struktur, pojęć i terminów matematycznych;  prezentacje danych matematycznych;  zastosowanie matematyki w życiu codziennym. Celem zajęć jest wyrównanie braków edukacyjnych oraz kształtowanie kompetencji matematycznych w tym umiejętności logicznego i matematycznego myślenia. Zajęciach wyrównujące z matematyki z wykorzystaniem nowych ICT

 Zajęcia skierowane są do uczniów, którzy chcą rozwijać swoje zainteresowania artystyczne.  Program obejmuje zajęcia teoretyczne z zakresu dziedzictwa kulturowego oraz praktyczne kształcenie i rozwijające zmysł estetyki i tworzenia, kreatywność i indywidualne uzdolnienia.  Celem jest zwiększenie kompetencji w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej, rozbudzenie wrażliwości na piękno otaczającej sztuki. Zajęcia artystyczne – koło plastyczne, teatralne i taneczne

Zajęcia koła teatralnego służą rozwijaniu zdolności i zainteresowań aktorskich uczniów. Odbywają się w dwóch 8-osobowych grupach wiekowych. Celem głównym koła jest wszechstronne wzbogacenie osobowości ucznia i wyzwalanie jego twórczej aktywności. „ Zabawa w teatr” daje możliwość zbliżenia uczniów do szeroko rozumianej kultury, bezpośredniego działania, wczuwania się w określone postaci i sytuacje, przygotowuje wychowanków do lepszego, pełniejszego budowania własnego życia. Pozwala także uczniom pokonywać własną nieśmiałość oraz wzmacnia wiarę we własne możliwości i umiejętności. Zajęcia koła plastycznego

Zajęcia koła teatralnego służą rozwijaniu zdolności i zainteresowań aktorskich uczniów. Odbywają się w dwóch 8-osobowych grupach wiekowych. Celem głównym koła jest wszechstronne wzbogacenie osobowości ucznia i wyzwalanie jego twórczej aktywności. „ Zabawa w teatr” daje możliwość zbliżenia uczniów do szeroko rozumianej kultury, bezpośredniego działania, wczuwania się w określone postaci i sytuacje, przygotowuje wychowanków do lepszego, pełniejszego budowania własnego życia. Pozwala także uczniom pokonywać własną nieśmiałość oraz wzmacnia wiarę we własne możliwości i umiejętności. Zajęcia koła teatralnego „Elfik”

Program koła tanecznego uwzględnia potrzeby rozwojowe dzieci w tym wieku, jak i zainteresowania grup tańczących. CELE OGÓLNE  Wspomaganie harmonijnego rozwoju fizycznego.  Zaspakajanie naturalnej potrzeby ruchu.  Poznawanie tańców integracyjnych, regionalnych, narodowych, towarzyskich.  Rozwijanie wrażliwości artystycznej i wyobraźni twórczej.  Popularyzowanie tańca oraz różnorodnych form tanecznych na uroczystościach szkolnych oraz lokalnych.  Wyrabianie harmonijnego współżycia w grupie.  Wdrażanie do autoprezentacji i twórczej aktywności na scenie. Zajęcia koła tanecznego „Iskra”

Celem koła informatycznego jest stwarzanie uczniom warunków do nabywania umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz posługiwania się technologią informacyjną w różnych dziedzinach życia. Pogłębianie wiedzy informatycznej sprzyja uczniom w ich ogólnym rozwoju, pozwala na rozwijanie zainteresowań, pogłębia wiedzę o świecie, rozwija intelektualnie i umysłowo. Praca z komputerem stwarza wiele okazji do samokontroli i samooceny, a w przypadku pracy zespołowej uczy bezpośredniej współpracy – pobudza do dyskusji i stawia przed koniecznością wypracowania wspólnych rozwiązań, za które ponosi odpowiedzialność. Zajęcia koła informatycznego

Celem zajęć jest:  propagowanie aktywnego i zdrowego spędzania czasu wolnego;  zmniejszenie negatywnego wpływu czynników środowiskowych i zdrowotnych;  podnoszenie sprawności fizycznej;  przygotowanie do udziału w turniejach. Zajęcia sportowo- rekreacyjne - piłka siatkowa i bilard

Siatkówka jest jedna z najbardziej popularnych dyscyplin sportu. Wpływa dodatnio na wszechstronny rozwój fizyczny, ma ogromne wartości wychowawcze, wyzwala indywidualna inicjatywę oraz kształci nawyki wspólnego, kolektywnego działania. Celem zajęć jest:  kształcenie i doskonalenie harmonijnego rozwoju uczniów,  rozwijanie i doskonalenie sprawności fizycznej,  nabycie umiejętności gry w piłkę siatkowa,  inspirowanie uczniów do świadomego uczestnictwa w zajęciach,  hartowanie organizmu ucznia na bodźce fizyczne i psychiczne,  poznanie zasad organizacji zawodów sportowych. Piłka siatkowa

III miejsce w Memoriale H. Szurgota w piłkę siatkową – Koło 2014

Celem programu jest stwarzanie warunków do harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów oraz zachowań prozdrowotnych, poprzez rozwijanie zainteresowań i uzdolnień ruchowych uczniów, popularyzacja gry w bilard, ukazanie aktywnego sposobu spędzania czasu wolnego oraz wychowywanie ich poprzez sport. Bilard

V miejsce w Mistrzostwach Polski UKS-ów – Piechcin 2014

 W ramach projektu uczniowie wyjeżdżają na basen na naukę i doskonalenie pływania.  Ze względu na to, iż pływanie przyczynia się w szczególności do usuwania nadmiernych krzywizn kręgosłupa, lepszego wysklepienia klatki piersiowej, zwiększenia jej ruchomości oraz powiększenia pojemności płuc, z zajęć korzystają dzieci z wadami postawy uczęszczające w szkole na gimnastykę korekcyjno- kompensacyjną.  Zajęcia na pływalni cieszą się wśród dzieci ogromnym powodzeniem, ponieważ są połączeniem przyjemności, jaką dają zabawy w wodzie z doskonaleniem umiejętności pływania i działaniem terapeutycznym. Nauka i doskonalenie pływania