Projekt nr 2013-2-PL1-ESF03-43085 Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
"Nowoczesny Nauczyciel
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Comenius Regio –
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Akademia do Spraw Edukacji i Ustawicznego Rozwoju Nauczycieli Bawarii W imieniu Bawarskiego Ministerstwa Edukacji podejmuje i koordynuje wszystkie działania.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Praktyki w Polskiej Akademii Nauk Archiwum w Warszawie - fotoreportaż.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Niemiecki model edukacji zawodowej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
„Programowanie czas zacząć”
Pedagogika, studia II stopnia
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych ESF POKL  PROJEKT: „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Czas trwania projektu: od października 2013 r. do sierpnia 2014 r. Liczba uczestników: 10 pracowników Kuratorium Oświaty w Katowicach

Istotny element realizacji projektu tygodniowa wizyta w kraju partnera r. – r. Monachium

Cele projektu  kompleksowe doskonalenie pracowników Kuratorium Oświaty w Katowicach,  poszerzenie kompetencji zawodowych – wiedzy na temat systemów oświaty i nadzoru pedagogicznego, ewaluacji, jakości pracy szkoły, w tym w obszarze pracy z uczniem zdolnym i kształcenia zawodowego,  doskonalenie umiejętności kluczowych i społecznych oraz rozwinięcie kompetencji językowych i interkulturowych,  upowszechnianie rezultatów projektu oraz innowacyjnych rozwiązań wśród dyrektorów szkół i placówek oraz przedstawicieli organów prowadzących.

Partner (instytucja przyjmująca): Instytut Jakości Szkoły i Kształcenia w Monachium Staatsinstitut für Schulqualiat und Bilundgsforschung München Instytucja wspierająca Ministerstwo Oświaty i Kultury Bawarii w sprawach jakości kształcenia bawarskiego szkolnictwa i rozwoju szkoły:  opracowuje programy nauczania,  przygotowuje egzaminy państwowe,  kształci ewaluatorów,  uczestniczy w wewnętrznej i zewnętrznej ewaluacji,

 zapewnia doskonalenie nauczycieli,  zapewnia pomoc metodyczną,  przeprowadza badania edukacyjne, gromadzi dane i prowadzi analizy dotyczące jakości pracy szkoły,  opracowuje rozwiązania i gromadzi przykłady dobrych praktyk,  wdraża wyniki badań i praktyczne doświadczenia, innowacje w pracy szkoły. Instytutowi Jakości Szkoły i Kształcenia podlegają wszystkie typy szkół w Bawarii.

Projekt został zrealizowany:  w formie wizyty studyjnej,  warsztatów interkulturowych,  przygotowania merytorycznego,  kursów językowych pozwalających zdobyć szeroką wiedzę oraz konkretne umiejętności. Uczestnicy zdobyli wiedzę na temat systemu oświaty, nadzoru pedagogicznego, systemu zapewnienia jakości pracy szkoły w Bawarii, form, metod oraz narzędzi ewaluacji, a także przykładów dobrych praktyk.

Program wizyty:  Prezentacja bawarskiego systemu kształcenia i aktualne kierunki rozwoju/ poprawa jakości i kompetencji kadr kierowniczych;  Private – Public –Partnership – w szkolnictwie - wybrane inicjatywy Fundacji Bildungspakt (Pakt kształcenia) i ich znaczenie dla bawarskiego systemu szkolnictwa;  Zadania i struktura Akademii Doskonalenia Nauczycieli i Zarządzania Zasobami Ludzkim/Strategie e - learning;  Zadania Państwowego Instytutu Jakości Szkoły i Kształcenia -  System zapewniania jakości, zewnętrzna i wewnętrzna ewaluacja;

 Projekty modelowe w bawarskich szkołach: projekt „Modus F”/strategie zarządzania/ – jako środek zapewnienia jakości oraz projekt Lernlandschaften /„krajobrazy klasowe”/ - organizacja nauczania na wspólnej przestrzeni;  Monitorowanie kształcenia i międzynarodowe porównanie wyników szkolnych jako środek zapewnienia i rozwoju jakości w systemie kształcenia (Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów/PISA/),  Współpraca w zakresie edukacji jako zadanie europejskie.

Instytucje realizujące program wizyty:  ISB Instytut Jakości Szkoły i Kształcenia w Monachium,  Bawarskie Ministerstwo Nauki i Kultury,  Fundacja Bildungspakt (Pakt Kształcenia),  Akademia Doskonalenia Nauczycieli i Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Dillingen,  Bawarska Agencja ds. Jakości,  Liceum Ottobrunn w Monachium.

Rezultaty projektu wymiany doświadczeń  Zapoznanie się z systemem oświaty w Bawarii w szczególności z: systemem nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Staatliches Schulamt, dobrymi praktykami, systemem zarządzania szkołami.  Zapoznanie się z systemem zarządzania jakością w szkolnictwie bawarskim: formami ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej, systemem doskonalenia nauczycieli, systemami zarządzania jakością szkolnictwa zawodowego.

 Federalna struktura Republiki Federalnej Niemiec determinuje ustawodawstwo i administrację oświatową za którą odpowiadają kraje związkowe - Landy.  Bawarskie Ministerstwo Nauki i Kultury odpowiada za programy nauczania, doskonalenie nauczycieli i podręczniki,  Kształcenie nauczycieli uwarunkowane jest typem szkoły, w której zamierzają uczyć ( w przedszkolach pracują wychowawcy a nie nauczyciele).  Nauczyciele posiadają status urzędnika państwowego.  Ustawa o służbie cywilnej landu reguluje wysokość wynagrodzenia nauczycieli, ich wiek emerytalny oraz obliguje do obowiązkowego doskonalenia zawodowego nauczycieli: w wymiarze minimum 12 dni w ciągu 4 lat.

Prezentację przygotowali:  Agnieszka Bąk - Główny Specjalista w Wydziale Rozwoju Edukacji  Krystyna Radziuk-Kwak - Główny Specjalista w Wydziale Rozwoju Edukacji  Danuta Jarosz – Wizytator w Wydziale Nadzoru Pedagogicznego  Adam Zabiegała - Główny Specjalista w Zespole Programów Europejskich i Współpracy z Zagranicą