Analiza kluczowych czynników sukcesu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Budżetowanie kapitałów
5. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Rachunek kosztów planowanych – zagadnienia podstawowe
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
dr Jakub J. Brdulak Katedra Zarządzania Innowacjami
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
DOKUMENTACJA KOSZTORYSOWA
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
NewConnect Growth Indicator (NCGIndicator) Wskaźnik koniunktury spółek z rynku NewConnect Zespół pod kierunkiem Prof. dr hab. Marii Sierpińskiej Wyższa.
Cz. 3 Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Profesjonalizacja branży eventowej
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
Mirosław Grybalow Business Development Manager SAS Polska
Metodyki zarządzania projektami
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Kluczowe czynniki sukcesu
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Sporządzamy biznesplan
Analiza i planowanie startegiczne 3
Analiza potencjału firmy
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Model łańcucha wartości
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Referaty do PFP Rodzaje przedsiębiorstw podział przeds. wg rodzaju działalności, wielkości, celu, formy prawnej, struktury organizacyjnej, relacji.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Firmy globalne.
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Model „pięciu sił” M.Portera
Ogólnopolska Konferencja Młodych Naukowców:
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Analiza kluczowych czynników sukcesu Ekonomia gr 2

Analiza kluczowych czynników sukcesu - to analiza zasobów i umiejętności przedsiębiorstwa oraz analiza mocnych i słabych stron za pomocą listy KCS. Sprowadza się do ograniczenia badań do grupy kryteriów najważniejszych (kluczowych) do pozycji konkurencyjnej promocji przedsiębiorstwa.

Analiza kluczowych czynników sukcesu leży u podstaw reguły „80-20” (na 80% rezultatów przypada 20% nakładów- zwana również zasadą PARETO). Z zasady tej wynika, że nie ma potrzeby badać wszystkich czynników sukcesu, a należy wybrać jedynie 20% czynników, bo tylko te będą w decydujący sposób (bo aż 80%) odpowiadać za sukces lub porażkę. Te 20% czynników powinno być przedmiotem dokładnej analizy.

Jakość analizy kluczowych czynników sukcesu zależy od odpowiedniego opracowania listy zasobów i umiejętności o strategicznym znaczeniu dla danego sektora – od jakich czynników zależy sukces przedsiębiorstwa w sektorze? Lider w sektorze w największym stopniu spełnia kryteria zawarte na liście KCS.  Stworzenie listy KCS nie wystarcza do zdobycia przewagi konkurencyjnej – wskazuje jedynie na jakich obszarach i problemach skoncentrować uwagę, doskonalić je i osiągać przewagę nad konkurentami.

Metody postępowania przy tworzeniu listy KCS: DWUETAPOWA 1 Metody postępowania przy tworzeniu listy KCS: DWUETAPOWA 1. Pierwszy etap to analiza przedsiębiorstwa według pełnej listy kryteriów (we wszystkich obszarach), następnie sporządzenie listy słabych i mocnych stron firmy. 2.drugi etap to skoncentrowanie uwagi na kluczowych czynnikach sukcesu i poddaniu ich wnikliwej analizie. JEDNOETAPOWA Określenie tylko listy KCS (lista musi być w miarę kompletna – uwzględnia najważniejsze czynniki z głównych obszarów działania firmy).

Na liście kluczowych czynników sukcesu muszą znaleźć się: Pozycja na rynku - mierzona udziałem procentowym w rynku, jego dynamiką, kształtowaniem się udziału w stosunku do największego konkurenta. 2. Pozycja kosztowa - szacowana wielkością kosztu jednostkowego. relacją kosztów zmiennych i stałych. strukturą kosztów i dynamiką poszczególnych grup kosztów, np. wydatków na badania i rozwój lub marketing. 3. Image firmy i jej obecność na rynku mierzy się znajomością marki wśród klientów i ich opinii na temat znaku firmowego oraz wiedzy o produktach danego przedsiębiorstwa. 4. Poziom techniki i technologii - umiejętności techniczne można oceniać bezpośrednio poprzez ocenę stanu technicznego przedsiębiorstwa, wykorzystywane technologie, kulturę pracy zatrudnionych, konkurencyjność stosowanych technologii i wielkość środków przeznaczanych przez firmę na postęp techniczny oraz na zakup lub opracowanie nowych technologii. Pośrednio ocenia się umiejętności technologiczne przedsiębiorstwa poprzez jakość produktów firmy i ich koszt jednostkowy.

5.Rentowność i możliwości inwestowania - ocena tego kryterium wymaga zastosowania złożonych metod analizy finansowej również w ujęciu perspektywicznym i przewidywania przepływów pieniężnych w długim okresie. Do oceny bieżącej i przyszłej rentowności przedsiębiorstwa konieczna jest analiza cyklu życia każdego produktu i przyszłego portfela produkcji. 6.Organizacja i zarządzanie - poziom organizacji i zarządzania można mierzyć za pomocą wielu wskaźników określających: umiejętności kadry kierowniczej i pracowników, przystosowanie struktury organizacyjnej i procedur do celów oraz specyfiki przedsiębiorstwa, jakość realizowanej strategii, sprawność systemu informacji, dyscyplinę i wydajność pracy itp. Zestaw wskaźników charakteryzujących stan i potencjał rozwojowy przedsiębiorstwa jest odmienny w różnych sektorach.

Poniżej przedstawiono przykładową analizę kluczowych czynników sukcesu dla modelowego przedsiębiorstwa.

Po przeprowadzeniu powyższej oceny, mamy możliwość skomentowania otrzymanych wyników, wyszczególnienia słabych ogniw przedsiębiorstwa, mających kluczowe znaczenie dla firmy. Metodą tej samej tabeli można dokonać analizy najważniejszych konkurentów, znajdujących się na rynku (co pomoże trafnie umiejscowić analizowaną firmę wśród najpoważniejszych graczy), czy wreszcie stworzyć odpowiednią strategię mającą na celu wzmocnienie najsłabszych ogniw firmy.

Bibliografia 1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997 Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Wyd. Difin, Warszawa 2001 3. www.pi.gov.pl www.pi.gov.pl