Nauczanie na odległość na platformie „moodle”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest Pulpit eTwinning?
Advertisements

Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
Obsługa bazy danych z poziomu phpMyAdmin
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
E-Uczelnia ATH Moodle dr inż. Jarosław Janusz.
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Szkoła Przysposabiająca do Pracy przy Zespole Szkół Nr 3 we Włocławku
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Jak korzystać z MOODLE Jak korzystać z Moodle
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Obsługa platformy dla nauczycieli prowadzących Jako nauczyciel prowadzący musisz wpisać studentów na kurs który nadzorujesz.
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
E-learning? Prosta sprawa!
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
E-learning (kurs dla uczniów)
Dziennik.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie
Marcin Wojnowski.  To największa ogólnoświatowa sieć komputerowa. Łączy miliony ludzi na całym globie ziemskim. Dzięki internetowi stała się możliwa.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Przewodnik Tworzenie wyszukiwania podstawowego na platformie
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
Przewodnik Tworzenie powiadomień dotyczących wyszukiwania w EBSCOhost
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Metoda WebQuest.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Kurs – OK zeszyt.
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Nauczanie na odległość na platformie „moodle” Wyk. Jolanta Gajda Ludwik Kmieć

Plan prezentacji: Co to jest moduł „moodle”? Różnorodne sposoby nauczania w nauczaniu na odległość. Komunikacja synchroniczna i jej narzędzia. Komunikacja asynchroniczna i jej wykorzystanie. Podział na grupy i praca w grupach. Testy, ankiety, pola wielokrotnego wyboru. Umieszczenie prac domowych i informacji o postępach w nauce. Monitorowanie kursantów i raporty z pracy grupy. Kalendarz zajęć. Informacja o treściach przekazanych odbiorcom.

Platforma „moodle” co to takiego? Nazwa pochodzi od angielskiego skrótu Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment co możemy przetłumaczyć jako modułowe, dynamiczne, zorientowane obiektowo środowisko nauczania. Jak zdobyć, gdzie szukać tej platformy? Bardzo prosto. Wystarczy otworzyć przeglądarkę, wpisać adres wyszukiwarki „Google” (www.google.pl), a w polu wyszukiwań wpisać słowo „moodle”. Można tez od razu w pisać w przeglądarce adres: www.moodle.org, a tam znajdziemy link pozwalający ściągnąć na nasz komputer pakiet instalacyjny tej platformy oraz dokumentacje (niestety tylko po angielsku). Wiele informacji znajdziemy też na stronie www.moodle.pl. Jest to polska strona użytkowników platformy „moodle”.

Gdzie i jak można zastosować nauczanie na odległość? Zajęcia w grupach rozproszonych np. grupa osób mieszkających w różnych niekiedy odległych miejscowościach. Praca z uczniami wyjątkowo zdolnymi, którym w ten właśnie sposób można udzielać dodatkowych informacji i zadawać dodatkowe trudniejsze zadania. Nauczanie dzieci chorych które nie mogą uczestniczyć w zajęciach, a mają komputer z dostępem do Internetu. Poznawanie rzadkiej, a może egzotycznej dziedziny wiedzy gdzie w jednym miejscu trudno zgromadzić zainteresowanych, a jedynie nauczanie rozproszone daje tę możliwość np. nauka języka chińskiego czy innego egzotycznego. Douczanie i przygotowywanie uczniów i słuchaczy do matury i innych egzaminów. Uzupełnianie nauczania tradycyjnego.

Co to takiego komunikacja synchroniczna? Słowo komunikacja pochodzi od łacińskiego słowa communicatio to tłumaczy się jako łączność, rozmowę. A przez komunikację synchroniczną rozumie się wymianę informacji w tym samym czasie miedzy dwoma lub więcej osobami. Narzędziami do prowadzenia takiej komunikacji są: Czaty Pogawędki Telekonferencje I inne Komunikacja taka ma charakter konwersacyjny.

To ostatnie narzędzie jest dostępne na platformie „moodle”. Czym będzie komunikacja asynchroniczna? Jest to wymiana myśli metodami korespondencyjnymi. Narzędziami do jej prowadzenia są; Grupy dyskusyjne E-mail Listy dyskusyjne Forum dyskusyjne To ostatnie narzędzie jest dostępne na platformie „moodle”.

Widok okna z tematyką dla przykładowej grupy Praca w grupach. Platforma „moodle” pozwala na tworzenie dowolnej ilości grup kształcenia. Pozwala to na prawidłowy dobór uczących się z uwzględnieniem poziomu zaawansowania, zainteresowań i innych cech osobowych. Widok okna z tematyką dla przykładowej grupy

Powyższy rysunek przedstawia fragment testu/ankiety Jakie są możliwości sprawdzenia wiedzy na platformie „moodle”? Testy Ankiety Pola wielokrotnego wyboru Powyższy rysunek przedstawia fragment testu/ankiety

Informacja przedstawiona wyżej to przykład zadania Prace domowe/zaliczeniowe Informacja przedstawiona wyżej to przykład zadania

Informacje jaka widzi uczestnik kursu Ocena i zaliczenie Informacje jaka widzi uczestnik kursu

Platforma przedstawia raport aktywności użytkownika kursu Monitorowanie Platforma przedstawia raport aktywności użytkownika kursu

Terminy w przygotowaniu stąd niekompletność kalendarza Kalendarz zajęć Terminy w przygotowaniu stąd niekompletność kalendarza

Platforma wyświetla pełną informację dla e-kursantów Informacje o treściach przekazanych odbiorcom Platforma wyświetla pełną informację dla e-kursantów

Podsumowanie. E-learning staje się coraz popularniejszym typem: Kształcenia i doskonalenia zawodowego Kształcenia ustawicznego (dokształcanie) Uzupełnieniem klasycznej edukacji W tej sytuacji pojawi się zapotrzebowanie na dydaktyków i trenerów e-learningu! Nastąpi zmiana w inicjatywie uczenia się. Będzie możliwe uczenie się i nauczanie niedostępnych do tej pory dziedzin nauki „W dobrym e-learingu najważniejszy jest dobry pomysł i dobry nauczyciel.”

Jolanta Gajda i Ludwik Kmieć Dziękuję za uwagę. Jolanta Gajda i Ludwik Kmieć