Kontrole doraźne W roku szkolnym 2013/2014 (od 1 września 2013 r. do 30 czerwca 2014 r.) przeprowadzono 839 kontroli doraźnych. Obszary funkcjonowania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Najczęstsze nieprawidłowości spotykane w trakcie sprawdzania wymogów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty i w dokumentacji związanej z wpisem do.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Wspomaganie szkół i placówek oświatowych
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
N ARADA DLA DYREKTORÓW - SIERPIEŃ 2012 ROKU Teresa Kmiecik – Zastępca Dyrektora Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Zespół ds. Wspomagania.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
KURATORIUM OŚWIATY W ŁODZI
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Wyniki monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2013/14 w małopolskich przedszkolach.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Sprawowanego w roku szkolnym 2014/2015 Kontrole doraźne oraz wspomaganie w ramach nadzoru pedagogicznego sprawowanego w roku szkolnym 2014/2015 Bożena.
NARADA Z DYREKTORAMI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH Radom, 4 września 2015 roku.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Narada inaugurująca rok szkolny 2014/2015 Lubelskiego Kuratora Oświaty z dyrektorami przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów nadzorowanych przez Oddział.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Przykładowy model podziału środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zapis prezentacji:

Kontrole doraźne W roku szkolnym 2013/2014 (od 1 września 2013 r. do 30 czerwca 2014 r.) przeprowadzono 839 kontroli doraźnych. Obszary funkcjonowania szkół i placówek będące przedmiotem kontroli*: Liczba kontroli w: przedszkolach szkołach dla dzieci i młodzieży szkołach dla dorosłych placówkach RAZEM szkołach podstawowych gimnazjach szkołach ponadgimnazjalnych · zgodność zatrudniania nauczycieli z wymaganymi kwalifikacjami · realizacja podstaw programowych i ramowych planów nauczania · przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz prowadzenia egzaminów, a także przestrzeganie przepisów dotyczących obowiązku szkolnego i obowiązku nauki · przestrzeganie statutu szkoły lub placówki · przestrzeganie praw dziecka i praw ucznia · zapewnienie uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki · przestrzeganie przez szkolę niepubliczną przepisów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty · inne

Podmioty wnioskujące o kontrolę Liczba kontroli doraźnych przeprowadzonych Liczba kontroli w: przedszkolach szkołach dla dzieci i młodzieży szkołach dla dorosłych placówkach RAZEM szkołach podstawowych gimnazjach szkołach ponadgimnazjalnych a) na wniosek, prośbę, w związku z informacją pozyskaną od: · organu prowadzącego szkołę lub placówkę · prokuratury · Rzecznika Praw Obywatelskich · rodziców · uczniów · nauczycieli · Rzecznika Praw Dziecka · innych podmiotów b) na skutek stwierdzenia przez Kuratora Oświaty potrzeby przeprowadzenia kontroli doraźnej RAZEM KONTROLI DORAŹNYCH

Najczęściej wydawane zalecenia Obszary funkcjonowania szkół i placówek będące przedmiotem kontroli Liczba zaleceń zgodność zatrudniania nauczycieli z wymaganymi kwalifikacjami 4 realizacja podstaw programowych i ramowych planów nauczania 10 przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz prowadzenia egzaminów, a także przestrzeganie przepisów dotyczących obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 1 przestrzeganie statutu szkoły lub placówki 8 przestrzeganie praw dziecka i praw ucznia 29 zapewnienie uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki. 24 przestrzeganie przez szkolę niepubliczną przepisów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty 4 inne 51 RAZEM 131

Zalecenia- w kontekście obszarów kontroli I Obszar kontroli: nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora. Dokumentację przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Prowadzić dokumentację przebiegu nauczania i wychowania tj. arkusze ocen oraz zakładać księgę arkuszy ocen zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego. Dokumentację przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Prowadzić dokumentację przebiegu nauczania i wychowania tj. arkusze ocen oraz zakładać księgę arkuszy ocen zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego. Zobligować nauczycieli do bezwzględnego przestrzegania zapisów dotyczących zasad zawartych w Statucie. Zobligować nauczycieli do bezwzględnego przestrzegania zapisów dotyczących zasad zawartych w Statucie. Protokoły rad pedagogicznych sporządzać zgodnie z obowiązującymi regulaminem działalności rady pedagogicznej bądź znowelizować powyższy regulamin do potrzeb placówki. Protokoły rad pedagogicznych sporządzać zgodnie z obowiązującymi regulaminem działalności rady pedagogicznej bądź znowelizować powyższy regulamin do potrzeb placówki. Dokonywać oceniania nauczycieli zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dokonywać oceniania nauczycieli zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dokonywać prawidłowych wpisów, sprostowań, błędów i oczywistych pomyłek w dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dokonywać prawidłowych wpisów, sprostowań, błędów i oczywistych pomyłek w dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Przedstawiać radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły. Przedstawiać radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły.

Zalecenia- w kontekście obszarów kontroli c.d. II Obszar kontroli: Przygotowanie szkół na przyjęcie sześciolatków: Wizytatorzy na wniosek MEN przeprowadzili kontrole doraźne we wszystkich szkołach podstawowych na terenie województwa świętokrzyskiego. Na 547 kontroli wydano 10 zaleceń: Dostosować liczbę uczniów w grupach świetlicowych do przepisów prawa – 4 zalecenia. Dostosować liczbę uczniów w grupach świetlicowych do przepisów prawa – 4 zalecenia. W klasie I prowadzić zajęcia w sali lekcyjnej składającej się z dwóch części: edukacyjnej i rekreacyjnej – 2 zalecenia. W klasie I prowadzić zajęcia w sali lekcyjnej składającej się z dwóch części: edukacyjnej i rekreacyjnej – 2 zalecenia. Zapewnić uczniom w szkole możliwość pozostawienia podręczników i przyborów szkolnych – 2 zalecenia. Zapewnić uczniom w szkole możliwość pozostawienia podręczników i przyborów szkolnych – 2 zalecenia. Prowadzić dokumentację zajęć świetlicowych zgodnie z obowiązującymi przepisami -1 zalecenie. Prowadzić dokumentację zajęć świetlicowych zgodnie z obowiązującymi przepisami -1 zalecenie. Zapewnienie w sali ergonomicznego wyposażenia dostosowanego do wzrostu uczniów- 1 zalecenie Zapewnienie w sali ergonomicznego wyposażenia dostosowanego do wzrostu uczniów- 1 zalecenie

Monitorowanie realizacji podstawy programowej Lp. PRZEDSZKOLA ODDZIAŁY PRZEDSZK. PUNKTY PRZEDSZKOLNE ZESPOŁY WYCH. PRZEDSZK. SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA LICEA OGÓLNOKSZT. 1. Liczba/procent szkół/placówek wytypowanych do monitorow. 43/15% 62/15% 18/15% 1/15% 81/15% 33/15% 12/15% 2. Liczba/procent szkół/placówek które wypełniły ankiety. 42/98% 69/111% 16/89% 0/0% 75publ.+3niep. = 78/96% 25 publ.+ 3 niepubl. = 28/85% 10 publ.+ 1 niepubl. = 11/92% Przedszkola publiczne: 117/92% Przedszkola niepubliczne: 10/8% 3.Liczba/procent szkół/placówek w których przeprowadzono weryfikację. 5/11% 8/13% 2/11% 0/0% 9/11% 4/12% 2/16%

Wnioski Dyrektorzy szkół nie czytają komunikatów zamieszczanych na stronie Kuratorium i przekazywanych pocztą elektroniczną Dyrektorzy szkół nie czytają komunikatów zamieszczanych na stronie Kuratorium i przekazywanych pocztą elektroniczną Problemy techniczne związane z obsługą platformy Problemy techniczne związane z obsługą platformy Nieprecyzyjne wprowadzanie danych adresowych szkół do SIO Nieprecyzyjne wprowadzanie danych adresowych szkół do SIO

Organizacja konferencji i naradUpowszechnianie dobrych praktykInne inicjatywy

Zakres tematyczny podejmowanych działań Zakres tematyczny podejmowanych działań Zakres tematycznyKonferencjeNarady Inne formy szkoleń Liczba uczestników Nadzór pedagogiczny12531 Bezpieczeństwo w szkole2180 Organizacja pomocy psychologicznej237 Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek 1108 Szkolnictwo zawodowe130 Programy edukacyjne dla poszczególnych typów szkół i placówek 250 Inne inicjatywy: 1230

utworzenie sieci wsparcia dyrektorów szkół/placówek ściśle współpracujących w różnych, wybranych obszarach życia szkoły, utworzenie sieci wsparcia dyrektorów szkół/placówek ściśle współpracujących w różnych, wybranych obszarach życia szkoły, konsolidacja dyrektorów odnoszących sukcesy w zakresie funkcjonowania szkół, potwierdzone wysokimi wynikami ewaluacji, konsolidacja dyrektorów odnoszących sukcesy w zakresie funkcjonowania szkół, potwierdzone wysokimi wynikami ewaluacji, pozyskiwanie przez dyrektorów szkół oczekujących na ewaluację zewnętrzną praktycznych wskazówek jak należy właściwie przygotować się do procesu badawczego, pozyskiwanie przez dyrektorów szkół oczekujących na ewaluację zewnętrzną praktycznych wskazówek jak należy właściwie przygotować się do procesu badawczego, stworzenie bazy i upowszechnianie „dobrych praktyk”. stworzenie bazy i upowszechnianie „dobrych praktyk”.

Wnioski z działalności wspomagającej Wzrasta liczba publikowanych na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Kielcach przykładów „dobrych praktyk”. Wzrasta liczba publikowanych na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Kielcach przykładów „dobrych praktyk”. Wzrasta liczba szkół biorących udział w monitoringu działalności profilaktycznej szkół i placówek województwa świętokrzyskiego. Wzrasta liczba szkół biorących udział w monitoringu działalności profilaktycznej szkół i placówek województwa świętokrzyskiego. Należy zaplanować na nowy rok szkolny wspomaganie dyrektorów szkół i placówek w zakresie planowania i prowadzenia działań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły w oparciu o wyniki egzaminów zewnętrznych. Należy zaplanować na nowy rok szkolny wspomaganie dyrektorów szkół i placówek w zakresie planowania i prowadzenia działań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły w oparciu o wyniki egzaminów zewnętrznych. Upowszechniać w formie elektronicznej na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Kielcach materiały szkoleniowe i pokonferencyjne. Upowszechniać w formie elektronicznej na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Kielcach materiały szkoleniowe i pokonferencyjne.

„Droga wiedzy stoi otworem przed wszystkimi ludźmi, przed każdym zwykłym człowiekiem.” Paulo Coelho „Droga wiedzy stoi otworem przed wszystkimi ludźmi, przed każdym zwykłym człowiekiem.” Paulo Coelho