Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
SZANSE ROZWOJOWE KIELC W KONTEKŚCIE NPR
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Strategia Rozwoju Koszalina
Wrzesień 2006 r. kwiecień 2006.
Plan Odnowy Miejscowości
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Łączy nas Sopot. Łączą nas jego mieszkańcy.
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Lokalna Strategia Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Kaszubska Droga”
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
Program wyborczy PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI RADA POWIATU SOKÓLSKIEGO CZAS NA ROZWÓJ POWIATU SOKÓLSKIEGO.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Program wyborczy Andrzeja Szewińskiego Kandydata na Prezydenta Miasta KW Platforma Obywatelska RP.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Przedsiębiorczość i gospodarka,
Leszno jako centrum aglomeracji i centrum subregionu
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
STRATEGIA ROZWOJU POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO DO 2025 ROKU.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
„Proces odnowy wsi na przykładzie gminy Lubaczów, w kontekście założeń Podkarpackiego Programu Odnowy Wsi” Rzeszów, r. Wiesław Kapel Wójt Gminy.
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
WRZESIEŃ 2015 KONSULTACJE SPOŁECZNE Projekt nowej Lokalnej Strategii Rozwoju na lata ANALIZA SWOT i CELE Spotkania konsultacyjne współfinansowane.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
STRATEGIE ROZWOJU GMIN POWIATU KARTUSKIEGO GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Analiza zdolności ekonomicznej gminy Nowa Dęba – powiat tarnobrzeski Dominika Pyryt Dorota Bieleń Justyna Buczek Marta Deptuch Zespół Szkół nr 2 w Nowej.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Atrakcyjność turystyczna obszarów popoligonowych na przykładzie Bornego Sulinowa dr Joanna Poczta.
Strategia Rozwoju Poznania’ 2030
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Strategia rozwoju gminy Nieporęt
Zapis prezentacji:

Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata 2014 - 2020

Harmonogram prac Prace nad diagnozą układu lokalnego Analiza SWOT Gminy Kalisz Pomorski Określenie wizji, misji Określenie celów operacyjnych i planowanych przedsięwzięć Prezentacja ostatecznej wersji wizji i misji oraz celów strategicznych, celów operacyjnych i planowanych przedsięwzięć

Analiza SWOT – MOCNE STRONY WYSOKIE WALORY PRZYRODNICZE I KRAJOBRAZOWE GMINY. POSIADANIE PRODUKTU LOKALNEGO (OGÓREK JEZIORNY). ISTNIEJĄCA WYŁĄCZONA Z EKSPLOATACJI LINIA KOLEJOWA DOBRE SKOMUNIKOWANIE ZEWNĘTRZNE (DROGA KRAJOWA NR 10 I LINIA KOLEJOWA) KORZYSTNE POŁOŻENIE MIEJSCOWOŚCI WZGLĘDEM DUŻYCH MIAST, UZBROJONE TERENY POD BUDOWNICTWO INDYWIDUALNE UZBROJONE TERENY POD BUDOWNICTWO PRZEMYSŁOWE W RAMACH PODSTREFY SSSE WYSOKI POZIOM ROZWOJU INFRASTRUKTURY KANALIZACYJNEJ I WODOCIĄGOWEJ WYSOKI POZIOM ROZWOJU BAZY OŚWIATOWEJ I KULTURALNEJ DOSTĘP DO EDUKACJI NA POZIOMIE WYŻSZYM POPRZEZ ORGANIZACJĘ W KALISZU POMORSKIM ZAJĘĆ PRYWATNEJ UCZELNI DOSTĘP DO ROZWINIĘTEJ INFRASTRUKTURY SPORTOWEJ DOSTĘP DO INFRASTRUKTURY REKREACYJNEJ DLA NAJMŁODSZYCH (PLACE ZABAW) ROZWÓJ BUDOWNICTWA SOCJALNEGO WYSOKA ESTETYKA GMINY (CZYSTOŚĆ, ŁAD, PORZĄDEK, WYGLĄD) LOKALIZACJA NA TERENIE GMINY OBIEKTÓW ZABYTKOWE STABILNY BUDŻET GMINY LOKALIZACJA NA TERENIE GMINY POLIGONU DRAWSKIEGO POTENCJALNE ŹRÓDŁA ENERGII ODNAWIALNEJ NA TERENIE GMINY OWOCNA WSPÓŁPRACA W RAMACH ADMINISTRACJI ZESPOLONEJ SŁUŻB

Analiza SWOT – SŁABE STRONY NISKI POZIOM UPRZEMYSŁOWIENIA BRAK ZAINTERESOWANIA INWESTORÓW LOKALIZACJĄ SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI NA TERENIE GMIN BRAK AKCEPTACJI SPOŁECZNEJ DLA DUŻYCH PRZEDSIĘWZIĘĆ EKOLOGICZNYCH (FARMA WIATROWA) DUŻA ODLEGŁOŚĆ OD NAJWIĘKSZYCH AGLOMERACJI SŁABE SKOMUNIKOWANIE WSI Z MIASTEM (USŁUGI TRANSPORTOWE OGÓLNODOSTĘPNE) NISKA SAMOOCENA I POSTAWA ROSZCZENIOWA MIESZKAŃCÓW GMINY NISKI POZIOM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI MIESZKAŃCÓW PASYWNY SYSTEM OPIEKI SPOŁECZNEJ BRAK „UNIWERSYTETU TRZECIEGO WIEKU” NIEDOSTOSOWANA OFERTA SZKOLNICTWA PONADGIMNAZJALNEGO DO POTRZEB PRZEDSIĘBIORCÓW BRAK OŚRODKA ROZWOJU KARIERY ZAWODOWEJ NIEWYSTARCZAJĄCA BAZA GASTRONOMICZNA I NOCLEGOWA NIEZAGOSPODAROWANE OBIEKTY ZABYTKOWE: BRAK PLANU PRZESTRZENNEGO ZAGOSPODAROWANIA DLA MIEJSC NIEWYKORZYSTANYCH URBANISTYCZNIE I POGARSZAJĄCYCH ESTETYKĘ GMINY NIEZADAWALAJĄCY STAN SIECI DROGOWEJ DUŻE NATĘŻENIE RUCHU NA DRODZE KRAJOWEJ NR 10 I BRAK OBWODNICY BRAK ŚCIEŻEK ROWEROWYCH

Analiza SWOT – SZANSE FUNDUSZE STRUKTURALNE UE ROZBUDOWA GAZOCIĄGU INWESTYCJE W ROZBUDOWĘ DROGI KRAJOWEJ NR 10 I OBWODNICY MIASTA WZROST ZAINTERESOWANIA SPORTAMI EKSTREMALNYMI, TURYSTYKĄ I REKREACJĄ WZROST ATRAKCYJNOŚCI TURYSTYCZNEJ CAŁEGO REGIONU OGÓLNOKRAJOWY WZROST ZAINTERESOWANIA AGROTURYSTYKĄ WZROST ZAINTERESOWANIA REGIONEM WŚRÓD TURYSTÓW ZAGRANICZNYCH ROZSZERZENIE WSPÓŁPRACY Z INNYMI GMINAMI PARTNERSKIMI TWORZENIE WSPÓLNYCH PROJEKTÓW Z INNYMI GMINAMI I WOJEWÓDZTWAMI WSPÓŁPRACA Z GMINAMI ZAGRANICZNYMI NP. WYMIANA MŁODZIEŻY POJAWIENIE SIĘ NASZEJ GMINY – REGIONU W STRATEGII WOJEWÓDZTWA, PAŃSTWA WDROŻENIE DUŻEGO PAKIETU OZE ZNIESIENIE „JANOSIKOWEGO” ROZWÓJ I WSPARCIE PONADREGIONALNE ROLNICTWA – SADY OWOCOWE I JAGODOWE WSPARCIE DLA ROZWOJU PRODUKCJI ZDROWEJ I EKOLOGICZNEJ ŻYWNOŚCI STWORZENIE WARUNKÓW DLA UMOŻLIWIENIA SKUPU RUNA LEŚNEGO STWORZENIE DOMU OPIEKI DLA OSÓB STARSZYCH (STARZENIE SIĘ SPOŁECZEŃSTWA)

Analiza SWOT – ZAGROŻENIA POWSTANIE OBWODNICY WZROST KONKURENCYJNOŚCI SĄSIEDNICH GMIN NIEKORZYSTNE TRENDY DEMOGRAFICZNE MIGRACJA ZAROBKOWA MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH POGŁĘBIAJĄCY SIĘ MARAZM I STAGNACJA SPOŁECZEŃSTWA DZIKIE WYSYPISKA ŚMIECI W LASACH NAPŁYW TANICH WYROBÓW PRZEMYSŁOWYCH I SPOŻYWCZYCH NISKIEJ JAKOŚCI (CHINY) UTRATA PODATKU Z TYTUŁU DZIERŻAWY GRUNTU NA RZECZ POLIGONU WOJSKOWEGO NIESTABILNA SYTUACJA MIĘDZYNARODOWA W NASZYM REGIONIE ZAGROŻENIA ŚRODOWISKOWE NIEPRZEMYŚLANA GOSPODARKA LEŚNA (NADMIERNA WYCINKA LASÓW) BRAK ŚWIADOMOŚCI EKOLOGICZNEJ ZBYT DUŻO ZADAŃ WŁASNYCH NAKŁADANYCH PRZEZ PAŃSTWO NA GMINY BRAK ZAINTERESOWANIA PRZYSZŁEGO INWESTOWANIEM BRAK PRAWNYCH I INSTYTUCJONALNYCH ZACHĘT DO OSIEDLANIA SIĘ SPECJALISTÓW ROZSZERZENIE ZAKRESU PRAW DLA ORGANIZACJI EKOLOGICZNYCH ZIELONYCH ROZSZERZANIE ZASIĘGU OBSZARÓW NATURA 2000 ROSNĄ CA KONKURENCJA DUŻYCH CENTRÓW HANDLOWYCH ZAMYKANIE SĄSIEDZTWO STRATEGICZNYCH OBIEKTÓW WOJSKOWYCH

Opis oczekiwanego w przyszłości stanu jednostki terytorialnej WIZJA - definicja Opis oczekiwanego w przyszłości stanu jednostki terytorialnej stanowi jedną wspólną ideę, stanowi odpowiedź na konkretne problemy w jednostce, wskazuje wartości, którymi jednostka się kieruje, do czego dąży, określa kierunki dążeń mieszkańców gminy, wskazuje nadrzędny cel dla społeczności lokalnej, określa warunki by stać się konkurencyjną jednostką w otoczeniu.

JAK SFORMUŁOWAĆ WIZJĘ? jak będzie wyglądać Państwa gmina w przyszłości na tle regionu, województwa? jakie podmioty biorą udział w kształtowaniu nowej jakości? jakie relacje zachodzą w otoczeniu? jakie procesy będą zachodzić w najbliższym otoczeniu? jakie problemy (słabe strony) zostaną rozwiązane? jakie mocne strony zostaną wzmocnione? które szanse zostaną wykorzystane?

Wizja – Przykłady Gmina Milicz przyjazna mieszkańcom i środowisku Ziemia raciborska regionem (obszarem) zintegrowanego, przyjaznego sąsiedztwa, o wysokim poziomie życia, zrównoważonej i wielofunkcyjnej gospodarce, otwartym na wiedzę i świat Bielawa – innowacyjne miasto przedsiębiorczości, turystyki, ekologii i kultury Kawęczyn to gmina bezpieczna i nowoczesna, dbająca o lokalną tradycję i kulturę, otwarta na inwestorów i turystów, bogata aktywnymi społecznie i gospodarczo mieszkańcami.

Misja – definicja Dobrze sformułowana misja gminy ma odpowiedzieć na następujące pytanie: Po co istnieją struktury samorządowe i komu (czemu) powinny służyć? Ma również wskazać wartości, jakimi się kierujemy, do czego dążymy i dlaczego jesteśmy lepsi od innych. Misja gminy, będąca nadrzędnym celem dla rozwoju społeczności lokalnej, ma określić kierunki dążeń mieszkańców gminy oraz zadania dla przedstawicieli władzy lokalnej.

MISJA- przykłady Twardogóra dumna ze swojego dziedzictwa zapewnia wspólnocie samorządowej nowoczesne warunki życia i rozwoju oraz aktywności gospodarczej w zgodzie z zasadami ekologii, marzeniami i aspiracjami mieszkańców. Partnerom oferujemy przyjazny klimat inwestycyjny, unikalne walory przyrodnicze dla rozwoju turystyki i rekreacji oraz naszego ducha przedsiębiorczości i otwartości. Misją gminy Strzeleczki jest stworzenie poczucia stabilizacji i perspektyw rozwoju swoim mieszkańcom, dla wzmocnienia ich identyfikacji z miejscem zamieszkania. Kierując się zasadami zrównoważonego rozwoju gmina pragnie rozwijać turystykę, rolnictwo i gospodarkę lokalną w oparciu o walory przyrodnicze, geograficzne i historyczne. Samorząd gminny tworzy warunki do poprawy jakości życia i rozwoju gospodarczego a mieszkańcy zwiększają aktywność gospodarczą i społeczną

Wizja, Misja = cel główny, nadrzędny Cele strategiczne Poziom IV Poziom III Poziom II Poziom I Wizja, Misja = cel główny, nadrzędny Cel strategiczny Cel operacyjny przedsięwzięcia

DZIĘKUJEMY PAŃSTWU ZA UWAGĘ