Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
WYNIKI MATURA – MAJ 2013 r.. Do egzaminów dojrzałości w maju 2013 roku przystąpiło 100 absolwentów III LO. Wszyscy abiturienci zdali.
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Sprawdzian po szkole podstawowej oraz egzamin gimnazjalny należą do form oceniania zewnętrznego
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Procedury egzamin gimnazjalny
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
Edukacyjna Wartość Dodana
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin gimnazjalny 2014 Procedury cz. 1.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Raport z wyników egzaminu maturalnego
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Egzamin gimnazjalny r.sz. 2014/2015.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
1 Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych.
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
Informator dla rodziców
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 W ŁAŃCUCIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2010 Z UZWGLĘDNIENIEM DIAGNOZY NA WEJŚCIU.
Egzamin gimnazjalny: r. godz historia, wos r. godz j. polski r. godz przedmioty przyrodnicze
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO ANALIZA WYNIKÓW Część humanistyczna język polski.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Egzamin gimnazjalny r.sz. 2016/2017.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2017/2018.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Zapis prezentacji:

Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski

Egzamin gimnazjalny przeprowadzany jest w trzeciej klasie gimnazjum Egzamin gimnazjalny przeprowadzany jest w trzeciej klasie gimnazjum. Jest on powszechny i obowiązkowy, co oznacza, że musi przystąpić do niego każdy uczeń kończący szkołę. Przystąpienie do egzaminu jest bowiem jednym z warunków ukończenia gimnazjum. Jeżeli jakiś uczeń nie przystąpi do egzaminu gimnazjalnego w danym roku, musi powtórzyć ostatnią klasę gimnazjum i przystąpić do niego w roku następnym.

Wynik egzaminu uzyskany na egzaminie gimnazjalnym nie ma wpływu na ukończenie szkoły. Wynik egzaminu gimnazjalnego jest jednak brany pod uwagę przez szkoły ponadgimnazjalne przy przyjmowaniu uczniów do tych szkół. Egzamin gimnazjalny przeprowadzany jest w kwietniu w terminie ustalonym przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Każda część egzaminu jest przeprowadzana innego dnia.

Egzamin gimnazjalny składa się z trzech części i obejmuje: 1) w części pierwszej - humanistycznej - wiadomości i umiejętności z zakresu języka polskiego oraz z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie; 2) w części drugiej - matematyczno-przyrodniczej - wiadomości i umiejętności z zakresu matematyki oraz z zakresu przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii; 3) w części trzeciej - wiadomości i umiejętności z zakresu języka obcego nowożytnego sprawdzane na poziomie podstawowym i na poziomie rozszerzonym.

Egzamin gimnazjalny rozpoczyna się punktualnie o godzinie 9.00. Część humanistyczna z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie trwa 60 minut, a z zakresu języka polskiego 90 minut. Część matematyczno-przyrodnicza z zakresu przedmiotów przyrodniczych trwa 60 minut, a z zakresu matematyki 90 minut. Część z języka obcego nowożytnego na każdym z poziomów trwa 60 minut.

przedziały wyników wyrażone w % procent wyników zawarty w przedziale Co to są staniny? Skala staninowa stosowana w pomiarze dydaktycznym odpowiada nam na pytanie jaką pozycję zajmuje wynik osiągnięty przez szkołę na tle wyników osiągniętych przez całą badaną populację. Skala staninowa wprowadza 9 przedziałów wyników.  nazwa stanina przedziały wyników  wyrażone w %  procent wyników  zawarty w  przedziale  1- najniższy   poniżej 4    4   2- bardzo niski     4-10    7   3- niski  11-22  12  4- niżej średni  23-39  17  5- średni  40-59  20  6- wyżej średni  60-76  7- wysoki  77-88  8- bardzo wysoki  89-95    7 9- najwyższy  powyżej 95   4

Gimnazjum nr 14 w Olsztynie osiąga wysokie wyniki z egzaminu gimnazjalnego. Z części humanistycznej (Historia i WOS) – 7 stanina co oznacza wynik lepszy od co najmniej 77% zdających. Z części humanistycznej (J.polski) – 5 stanina. Z części przyrodniczej (Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia) – 7 stanina co oznacza wynik lepszy od co najmniej 77% zdających. Z części matematycznej (Matematyka) – 7 stanina co oznacza wynik lepszy od co najmniej 77% zdających. Z części językowej – angielski podstawa - 7 stanina co oznacza wynik lepszy od co najmniej 77% zdających. Z części językowej – angielski rozszerzenie - 7 stanina co oznacza wynik lepszy od co najmniej 77% zdających.

Wynik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Wyniki egzaminu 2014 Wynik G14 Wynik Olsztyna Wynik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Wynik kraju J. polski 68,5 69,7 64,4 68 Historia i WOS 62,7 57,6 59 Matematyka 55,1 51,6 44,4 47 Przedmioty przyrodnicze 56,7 55,6 50,1 52 J. angielski - podstawa 78,2 74,5 62,3 67 J. angielski - rozszerzenie 60,3 56,5 43 46

Adres strony ze szczegółowymi wynikami z egzaminu gimnazjalnego 2014 ze wszystkich szkół w województwie http://www.oke.lomza.pl/images/pliki/gimnazjum/wyniki/2014/GIM_2014_wyniki%20w%20szkolach_warminsko-mazurskie.pdf

Wyniki egzaminacyjne uczniów zależą od wielu czynników niezależnych od szkoły, w której uczyli się na danym etapie edukacyjnym, przede wszystkim od uprzednich osiągnięć. Potrzebujemy zatem dobrej miary postępu poczynionego przez uczniów podczas nauki w danej szkole. Postęp ten w sposób poprawny statystycznie pozwala wyznaczać metoda edukacyjnej wartości dodanej.

Czym jest EWD? Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania. W skali kraju wskaźnik EWD ma z definicji wartość równą 0. wartość dodatnia wskaźnika EWD wskazuje na ponadprzeciętną efektywność nauczania wartość ujemna wskaźnika EWD wskazuje na niższą niż przeciętna efektywność

Gimnazjum nr 14 w Olsztynie uwzględniając Edukacyjną Wartość Dodaną jest szkołą sukcesu na podstawie danych za lata 2012-2014. W każdej części egzaminu gimnazjalnego uzyskało dodatnią wartość wskaźnika EWD.

Jak czytać wykres EWD ?  - prawa górna ćwiartka - szkoła sukcesu - szkoła osiąga wysokie wyniki, a uczniowie odnotowują liczący się postęp w porównaniu z egzaminem po kl. VI  - prawa dolna ćwiartka - szkoła niewykorzystanych możliwości - szkoła osiąga wysokie wyniki, ale uczniowie wypadają gorzej w porównaniu z egzaminem po kl. VI  - lewa górna ćwiartka – szkoła wspierająca - szkoła osiąga słabe wyniki, ale uczniowie odnotowują postęp w porównaniu z egzaminem po kl. VI  - lewa dolna ćwiartka - szkoła wymagająca pomocy - szkoła osiąga słabe wyniki, a uczniowie wypadają jeszcze gorzej niż na egzaminie po kl. VI

Historia i WOS EWD = +2,7 szkoła wspierająca szkoła sukcesu szkoła wymagająca pomocy szkoła niewykorzystanych możliwości

Język polski EWD = +0,3 szkoła wspierająca szkoła sukcesu szkoła wymagająca pomocy szkoła niewykorzystanych możliwości

Matematyka EWD = +1,8 szkoła sukcesu szkoła wspierająca szkoła wymagająca pomocy szkoła niewykorzystanych możliwości

Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia EWD = +1,3 szkoła wspierająca szkoła sukcesu szkoła wymagająca pomocy szkoła niewykorzystanych możliwości

Adres strony ze szczegółowymi danymi EWD wszystkich gimnazjów w Polsce http://ewd.edu.pl/wskazniki/gimnazjum/witamy/

W ramach jeszcze lepszego przygotowania do egzaminów gimnazjalnych Uczniowie Gimnazjum nr 14 poddawani są stałym diagnozom z poszczególnych przedmiotów oraz egzaminom próbnym. Przygotowanie Uczniów do egzaminu gimnazjalnego: - na przykładzie matematyki – Uczniowie biorą udział w programie edukacyjnym Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego „Lepsza Szkoła”. Standaryzowane testy (na wejście, w połowie i na końcu każdego roku szkolnego) dają nauczycielowi możliwość stałej i rzetelnej oceny postępów uczniów w ciągu każdego roku nauki matematyki.

W trzeciej klasie gimnazjum Uczniowie biorą udział w dwóch próbnych egzaminach gimnazjalnych przygotowanych przez Okręgowe Komisje Egzaminacyjne, wydawnictwa OPERON, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Instytut Badań Edukacyjnych, nauczycieli - egzaminatorów pracujących w naszej szkole. Ponadto po każdym egzaminie gimnazjalnym szczegółowo analizuje się w szkole w zespołach przedmiotowych raport Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łomży z egzaminu gimnazjalnego oraz wyniki tego egzaminu w celu wyciągnięcia wniosków i wdrożenia ich do pracy.

Dziękuję za uwagę.