Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Advertisements

Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Comenius Regio –
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Główne cele i zadania Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach określa Statut zatwierdzony decyzją Zarządu Województwa Świętokrzyskiego i Świętokrzyskiego.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Gminna Koalicja na Rzecz Gminna Koalicja na Rzecz Rozwoju Biblioteki Publicznej Rozwoju Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Łapy Miasta i Gminy Łapy.
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
SPRAWOZDANIE SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO „EURO-FANI” Z REALIZACJI PLANU PRACY W ROKU KALENDARZOWYM 2012 – - EUROPEJSKIM ROKU AKTYWNOŚCI OSÓB STARSZYCH.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Nasza Biblioteka 2011.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Wolontariat „Być jak Bibliotekarz” w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. Mariana Rejewskiego w Bydgoszczy.
Biblioteka szkolna.
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Bibliotekarz i biblioteka szkolna jako podmioty promocji
dr hab. prof. UŁ Mariola Antczak
Projekt Comenius Regio
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
METODY I FORMY PRACY Z CZYTELNIKIEM W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Praca metodą projektu edukacyjnego
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
„Programowanie czas zacząć”
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
Patronaty i współpraca: Urząd Marszałkowski, Urząd Wojewódzki, Kuratorium Oświaty, IPN, Instytut Historii Uniwersytetu Rzeszowskiego, Polskie Towarzystwo.
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia.
Zapis prezentacji:

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Józefa Gwalberta Pawlikowskiego w Przemyślu Podsumowanie działań realizowanych w ramach projektu Comenius Regio 2012 - 2014

KALENDARIUM PRZEDSIĘZIĘĆ REALIZOWANYCH PRZEZ PBW W RAMACH PROJEKTU: Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. G. Pawlikowskiego w Przemyślu była inicjatorem i partnerem wiodącym projektu „READWAY - w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych”, Programu „Uczenie się przez całe życie” Comenius – Partnerskie Projekty Regio . Partnerzy projektu: Miasto Przemyśl, Województwo Podkarpackie, POLSKA - Urząd Miejski w Przemyślu – Wydział Kultury (koordynator), - Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. G. Pawlikowskiego w Przemyślu, - II Liceum Ogólnokształcące im. prof. Kazimierza Morawskiego w Przemyślu, - Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu. Kraj Związkowy Styria, AUSTRIA - Urząd Kraju Związkowego Styria/ Departament 9 Kultura, Europa i Współpraca z Zagranicą (koordynator), - Centrum Czytelnictwa - Instytut ds. Organizacji i Rozwoju Bibliotek oraz Pedagogiki Czytelnictwa w Grazu, - Gimnazjum w Fehring. Najważniejsze cele realizowane w ramach projektu: poszerzanie kompetencji zawodowych nauczycieli poprzez wspólne wypracowanie i wdrożenie skutecznych, nowoczesnych metod edukacji czytelniczej i medialnej; propagowanie czytelnictwa i rozwijanie chęci do czytania poprzez wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej dla uczniów i nauczycieli; rozwijanie kompetencji kluczowych u uczniów i nauczycieli w zakresie uczenia się, czytania, komunikowania i stosowania ICT; KALENDARIUM PRZEDSIĘZIĘĆ REALIZOWANYCH PRZEZ PBW W RAMACH PROJEKTU:

Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” KONFERENCJA 28 listopada 2012 r. zorganizowaliśmy konferencję pt.: „Rola edukacji czytelniczej i medialnej w rozwoju intelektualnym, psychicznym, emocjonalnym i społecznym – prezentacja innowacyjnych rozwiązań”, adresowaną do nauczycieli bibliotekarzy, polonistów i pedagogów wszystkich etapów nauczania. HONOROWY PATRONAT Podczas konferencji uczestnicy wysłuchali następujących referatów: Edukacja czytelnicza i medialna w podstawie programowej kształcenia ogólnego Jadwiga Świętoń – wieloletni pracownik Kuratorium Oświaty w Rzeszowie, Kierownik Oddziału Wspomagania i Planowania. Jak zachęcać do czytania Dorota Karkut – dr nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, wykładowca Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Rzeszowskiego Rola głośnego czytania w rozwoju emocjonalnym – psychicznym, intelektualnym i moralnym dziecka Katarzyna Bednarz-Soja -kierownik Czytelni i Działu Informacyjno- Bibliograficznego Przemyskiej Biblioteki Publicznej, przewodnicząca Przemyskiego Oddziału Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. Wojewódzki koordynator Fundacji ABC XXI Cała Polska czyta dzieciom. Przykłady dobrych praktyk: „Wesołe minutki z książeczką” - realizacja projektu czytania dzieciom w Jarosławiu Dorota Grząba - nauczyciel - bibliotekarz Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Przemyślu Filia w Jarosławiu. Konferencję zakończyła dyskusja uczestników na temat codziennej pracy z młodym czytelnikiem.

Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” KONFERENCJA „Rola edukacji czytelniczej i medialnej w rozwoju intelektualnym, psychicznym, emocjonalnym i społecznym prezentacja innowacyjnych rozwiązań”

Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” ZESTAWIENIA BIBLIOGRAFICZNE Od lutego 2013 r. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka opracowuje tematyczne zestawienia bibliograficzne dotyczące tekstów kultury, zalecanych lektur szkolnych (obowiązkowych i ponadobowiązkowych), zagadnień z zakresu edukacji czytelniczej i medialnej, psychologii, pedagogiki itp. Sporządzone przez nas zestawienia dostępne są na stronie internetowej www.przemysl.pbw.org.pl w zakładce „Zestawienia bibliograficzne” oraz „Do pobrania” na www.readway-comenius.eu. Zestawienia bibliograficzne stanowią pomoc dla nauczycieli oraz uczniów, szczególnie maturzystów przygotowujących się do prezentacji maturalnych. W ramach projektu rozpropagowaliśmy informacje o sporządzonych zestawieniach wśród społeczności szkolnej: nauczycieli, nauczycieli bibliotekarzy, uczniów oraz ich rodziców, a także przedstawicieli władz oświatowych i organizacji edukacyjnych.

Lista tematycznych zestawień bibliograficznych: Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” Lista tematycznych zestawień bibliograficznych: Adaptacje filmowe. Oprac. I. Pelc Bibliografia przedmiotowa do listy lektur obowiązujących z języka polskiego na egzaminie maturalnym. Oprac. A. Szewczyk Biblioterapia. Oprac. E. Krupa Edukacja filmowa. Oprac. A. Biedroń Edukacja medialna. Oprac. E. Krupa Godziny wychowawcze. Oprac. U. Buczkowska Motywy i wątki w literaturze. Oprac. U. Buczkowska Opracowania lektur : starożytność , średniowiecze. Oprac. L. Żywutska Opracowania lektur : renesans, barok, oświecenie. Oprac. L. Żywutska Opracowania lektur : Młoda Polska, dwudziestolecie międzywojenne. Oprac. U. Buczkowska Opracowania lektur : literatura współczesna. Oprac. M. Wąsacz Opracowania lektur : romantyzm, pozytywizm. Oprac. M. Wąsacz Teksty kultury ; II etap edukacyjny : SP Kl. IV-VI. Oprac I. Pelc Teksty kultury ; III etap edukacyjny : gimnazjum. Oprac I. Pelc Teksty kultury ; IV etap edukacyjny : szkoła ponadgimnazjalna. Oprac I. Pelc Zygmunt Krasiński : bibliografia podmiotowa. Oprac. E. Krupa Zygmunt Krasiński : bibliografia przedmiotowa. Oprac. E. Krupa

Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” BADANIA DIAGNOSTYCZNE W marcu 2013 r. – zakończyliśmy badania diagnostyczne nt.: „Edukacja czytelnicza w szkołach Przemyśla – działania oraz potrzeby uczniów i nauczycieli", których celem było sprawdzenie jaką rolę pełni książka we współczesnym życiu dzieci i młodzieży oraz czy działania szkoły w zakresie edukacji czytelniczej mają wpływ na rozwój czytelnictwa. Badania rozpoczęto w grudniu 2012 roku. Został powołany Zespół zadaniowy ds. badania diagnostycznego, który opracował założenia merytoryczne i metodologiczne badań, a także przygotował ankietę. Ankieta, skierowana do uczniów szkół podstawowych (klasy IV-VI), gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, została rozpowszechniona w trzech szkołach przemyskich: SP nr 11, Gimnazjum nr 1 oraz II LO. Rozdano w sumie 300 kwestionariuszy ankiet, z czego 290 zostało wypełnionych i odesłanych do PBW. Następnie Zespół zadaniowy przeanalizował zebrane ankiety i w drugiej połowie marca 2013 r. opublikował raport końcowy.

Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” WNIOSKI Z RAPORTU BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH: Badani uczniowie spędzają wolny czas najchętniej na słuchaniu muzyki. Czytanie książek znalazło się na 5 miejscu wśród proponowanych 8 sposobów spędzania wolnego czasu. Zrezygnować z książki nie mogłoby 46 respondentów (co stanowi tylko 16% ogółu odpowiedzi). Szereguje to książkę na piątym (przedostatnim) miejscu wśród rzeczy i czynności ważnych dla nastolatków. Ponad połowa badanych przyznaje, że chętnie czyta książki. Książka służy głównie jako element rozrywki. 26% badanych deklaruje codzienny kontakt z książką, tyle samo respondentów czyta raz w tygodniu. Aż 65% uczniów nie posiada swojego ulubionego autora. Najpopularniejszymi twórcami wśród dzieci szkoły podstawowej są Lewis, Brzechwa i Rowling. Uczniowie gimnazjum najczęściej czytają Sapkowskiego, a licealiści gustują w książkach Tolkiena, Rowling, Sapkowskiego i Kinga (moda na literaturę fantazy). Z biblioteki szkolnej korzysta 83% ogółu badanych, ale aż 38% podaje, że nie znajduje w niej dla siebie interesujących książek. Najwięcej niezadowolonych z oferty biblioteki jest w grupie licealistów ( 55%). Aż 71% uczniów w liceum oraz 53% uczniów w gimnazjum uważa, że działania biblioteki szkolnej nie zachęcają ich do sięgania po lekturę. Respondenci uważają, że biblioteka szkolna prowadzi wiele różnorodnych form pracy z czytelnikiem (dot. szkoły podstawowej). Najczęściej stosowanymi są : konkursy, lekcje biblioteczne oraz wystawy. Najmniej korzystnie oceniają uczniowie działania biblioteki szkolnej w szkole ponadpodstawowej. Ponad połowa ogółu badanych uznała, że najczęściej zapoznaje się w szkole z funkcjonowaniem biblioteki oraz poznaje nowe źródła informacji. Główną osobą, która przekazuje uczniom te treści jest nauczyciel – bibliotekarz. Tylko 31% ogółu badanych rozmawia z nauczycielem o przeczytanych książkach.

Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” UTWORZENIE KLUBU NOWOCZESNEGO CZYTELNIKA ORAZ MEDIOTEKI czerwiec 2013 r. – sala konferencyjna PBW w Przemyślu została wyposażona w zestaw kina domowego i zestaw projekcyjny (wartość: 11 144 zł). Sala medialna będzie służyć do realizacji lekcji bibliotecznych, zajęć pokazowych, otwartych dla nauczycieli i uczniów na temat edukacji czytelniczej i medialnej; wrzesień 2013 r. – PBW otrzymała multimedialne pomoce dydaktyczne: audiobooki, płyty CD i DVD z zakresu klasyki literatury dziecięcej, a także kolekcje filmu polskiego dla młodzieży szkolnej (wartość: 1 990 zł). Pomoce posłużą do przeprowadzenia, w ramach projektu, lekcji z zakresu edukacji czytelniczej, medialnej i filmowej;

Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” ZAJĘCIA OTWARTE październik – grudzień 2013 r. – prowadzenie przez nauczycieli – bibliotekarzy PBW cyklu zajęć otwartych z zakresu edukacji czytelniczej i medialnej dla uczniów oraz nauczycieli z przemyskich szkół /12 godz. lekcyjnych/. Lekcje miały na celu: - kształtowanie zainteresowań czytelniczych poprzez wykorzystanie mediów, - kształtowanie krytycznego odbioru dzieł filmowych oraz naukę dyskusji o problemach, emocjach, które poruszają. Tematyka zajęć: Od kamiennej tabliczki do e-booku – czyli historia książki w pigułce. W Roku Juliana Tuwima poznajemy Bambo i inne utwory poety. Boże Narodzenie w Polsce i Szwecji – poznawanie tradycji świątecznych w oparciu o lekturę „Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren oraz doświadczenia dzieci. Film to życie, z którego wymazano plamy nudy” (A. Hitchcock) – rodzaje i gatunki filmowe. Patrz na świat, jakbyś go widział po raz pierwszy …” – magia książki i filmu „Oskar i Pani Róża”. Żyć, aby pomagać. Irena Sendlerowa – kobieta, która działała z potrzeby serca.

Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” WARSZTATY FILMOWE W dniach 05.02.2014 i 12.02.2014 r. w PBW w Przemyślu odbyły się warsztaty „Jak uczniowie i nauczyciele mogą pracować z filmem – wykorzystanie filmowych adaptacji dzieł literatury ojczystej i światowej jako sposób na zainteresowanie widza dziełem literackim". W zajęciach uczestniczyli nauczyciele-poloniści i nauczyciele-bibliotekarze z Przemyśla, Jarosławia, Przeworska i Lubaczowa. Warsztaty prowadziła Katarzyna Wajda – absolwentka polonistyki i filmoznawstwa UJ, wykładowczyni Akademii Polskiego Kina zajmująca się historią polskiego kina, kulturą popularną i edukacją audiowizualną.

Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” E-TWINNING 10 kwietnia 2014 r. odbyły się warsztaty nt.: „Przygotowanie do inicjowania projektów współpracy w ramach programu e-Twinning” dla nauczycieli oraz nauczycieli bibliotekarzy placówek partnerskich. E-Twinning to program europejskiej współpracy szkół za pomocą mediów elektronicznych. Program ten umożliwia polskim szkołom współpracę z innymi placówkami w Europie, a także oferuje międzynarodowe warsztaty doskonalenia zawodowego, e-learning oraz seminaria kontaktowe, podczas których polscy nauczyciele mają okazję nawiązać współpracę ze szkołami z innych krajów. Uczestnicy warsztatów podkreślili, że programem tym powinien zainteresować się każdy nauczyciel, ponieważ realizowanie projektów w jego ramach to korzyści nie tylko dla nauczyciela, ucznia, ale i całej szkoły. Wyrazili również nadzieję, że szkolenie to zainspiruje ich do stworzenia projektu na platformie e-Twinning wspólnie z austriackimi partnerami projektu „Readway…”.

Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA 10 kwietnia 2014 r. odbyła się międzynarodowa konferencja polsko - austriacka, którą współorganizowała PBW. Głównym organizatorem wydarzenia był Urząd Miasta w Przemyślu - koordynator projektu. Celem konferencji było podsumowanie działań projektowych związanych z edukacją czytelniczo - medialną oraz wymiana doświadczeń i dobrych praktyk w tym zakresie pomiędzy uczestnikami projektu oraz przybyłymi na konferencję gośćmi. HONOROWY PATRONAT W programie spotkania znalazły się m.in.: Wykłady: - „Biblioteka – czytanie – szkoła” – Gabriele Bichler, Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Fehring, nauczyciel –bibliotekarz szkoły Neue Mittelschule Fehring - „Pochwała czytania czyli o wartości życia w świecie książek” – Dorota Karkut, dr nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, wykładowca Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Rzeszowskiego Prezentacja innowacyjnych rozwiązań z zakresu edukacji czytelniczej przez partnerów projektu: - „Projekt Read4Fun dla młodzieży w bibliotekach” – Andrea Pallier, Dyrektor Biblioteki Publicznej w Markt Hartmannsdorf, Członek Rady Centrum Czytelnictwa w Styrii, - Doskonalenie zawodowe dla osób dorosłych bez barier” – Andrea Praßl-Schantl, Biblioteka Publiczna Straden, Członek Rady Centrum Czytelnictwa w Styrii, „Podsumowanie działań realizowanych w ramach projektu Comenius-Regio 2012 – 1014” – Agnieszka Biedroń, nauczyciel-bibliotekarz PBW w Przemyślu. Prezentacje szkół partnerskich biorących udział w projekcie. Przegląd krótkich form filmowych autorstwa młodzieży z II Liceum Ogólnokształcącego i Gymnasium Neue Mittelschule z Fehring.

Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” KONFERENCJA MIĘDZYNARODOWA

Projekt „Readway – w poszukiwaniu atrakcyjnych i skutecznych sposobów rozwijania zainteresowań czytelniczych” Dziękuję za uwagę Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji prezentowanych w materiałach promocyjnych i konferencyjnych projektu ponoszą partnerzy projektu. Komisja Europejska nie odpowiada za wykorzystanie tych informacji w jakikolwiek sposób.