Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli
Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia. Jednym z najważniejszych elementów tego procesu jest zespołowe uczenie się nauczycieli Ważne jest aby szkoły i placówki rozwijały się w kierunku organizacji uczących się. Instytucje te, poddając stałej obserwacji swoją pracę i doskonaląc ją, mogą stać się wzorem nieustannego rozwoju w zmieniającej się rzeczywistości współczesnego świata
U podstaw zmian wprowadzanych obecnie w oświacie leży przekonanie o wartości ewaluacji pracy w szkole i w przedszkolu. Dzięki wynikom ewaluacji placówki skutecznie planują własny rozwój a wsparcie może być kierowane tam, gdzie jest ono faktycznie potrzebne Wspólna refleksja nad poziomem spełniania przez placówki wymagań jest impulsem do wprowadzania zmian.
Równocześnie możliwe staje się zewnętrzne, zinstytucjonalizowane wspieranie szkół i placówek, zgodne z ich realnie zdiagnozowanymi potrzebami. Dlatego bardzo ważne jest, z punktu widzenia zmian zachodzących w oświacie, zrozumienie idei przenikania się obu procesów- ewaluacji i wspomagania
Odpowiedzialność szkoły i przedszkola za własny rozwój Diagnoza potrzeb rozwojowych jako podstawa działań Placówka wspomagania jako partner przedszkola i szkoły Wspomaganie jako proces Wspomaganie adresowane do przedszkola i szkoły jako organizacji Wspomaganie blisko placówki Współpraca i samokształcenie
Diagnoza Planowanie działań Realizacja i monitorowanie Podsumowanie
Głównym celem pracy sieci jest wymiana doświadczeń, dzielenie się sprawdzonymi sposobami działania oraz wspólna praca nad wybranymi zagadnieniami. Sieci skupiają nauczycieli, dyrektorów, psychologów szkolnych, pedagogów, bibliotekarzy lun innych pracowników reprezentujących różnego typu placówki. Aktywności uczestników pomagają partnerskie relacje, a także możliwość pełnienia różnych ról i zadań w zależności od własnych zainteresowań i kompetencji
Spotkania odbywają się kilka razy w roku, ale uczestnicy kontaktują się przede wszystkim za pośrednictwem platformy internetowej, gdzie publikują opisy swoich działań oraz wykorzystywanych narzędzi, dzielą się refleksjami, omawiają trudności oraz udzielają sobie informacji zwrotnych
Skuteczny wychowawca w przedszkolu Budowanie systemu współpracy z rodzicami
Do 15 października 2014 Z tytułem „sieć…..”
Zapraszamy!