Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Wskaźniki i narzędzia do autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie Opracowanie na bazie prezentacji.
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
RAPORT Z EWALUACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Rok szkolny 2009/2010.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Szkoła Podstawowa nr 139, im
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
W YNIKI AUTOEWALUACJI W S ZKOLE P ROMUJĄCEJ Z DROWIE PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie,
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Zespół Szkół w Ostrówku
WYNIKI AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W ZESPOLE SZKÓŁ ROLNICZYCH IM. JULIUSZA PONIATOWSKIEGO W CZARNOCINIE 18 GRUDNIA 2013 r.
Szkoła Promująca Zdrowie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi
Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy AK Cichociemnych w Brzozowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Zdrowe odżywianie – kondycji wzrastanie
„Dziewięć dziesiątych naszego szczęścia polega na zdrowiu. Zdrowy żebrak jest szczęśliwszy niż chory król” Arthur Schopenhauer Szkoła Promująca Zdrowie!
Krajowy Certyfikat Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 5 w Chojnicach otrzymała
Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie. KONCEPCJA SZKO Ł Y Koncepcja szkoły promującej zdrowie wynika bezpośrednio z założeń promocji zdrowia. Ze względu na bardzo.
Szkoła promująca zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.
Szkoła Podstawowa nr 40 w Sosnowcu
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI 27 MAJA 2014 Szkoła Podstawowa Nr 149 z klasami integracyjnymi im. Obrońców Westerplatte W Łodzi.
AUTOEWALUACJA W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM W ROKU SZKOLNYM 2014/2015.
Wybrane wyniki badań ewaluacyjnych w ramach projektu SzPZ 2015.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SzPZ Standard I Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„Szkoła promująca zdrowie”. Ewaluacja w zakresie pięciu standardów.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Opracowanie : Ewa Inglot, Barbara Połomska
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2013/2014 Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu

Grupy badawcze i narzędzia badawcze Grupy badawcze wypełniające ankiety zostały wybrane przez zespół ewaluacyjny uczniowie z klas VI – 37 osób (losowo) rodzice uczniów klas VI – 41 osób (losowo) nauczyciele – 24 osoby (wszyscy obecni) pracownicy szkoły nie będący nauczycielami – 9 osób (wszyscy) Do badań wykorzystano: – ankiety dot. koncepcji i zasad tworzenia SzPZ (standard I) – ankiety dot. realizacji edukacji zdrowotnej w szkole (standard III) – ankiety dot. klimatu społecznego w szkole (standard IV) – technika „narysuj i napisz”: „Co lubię w mojej klasie?”, „Czego nie lubię w mojej klasie?” (standard IV) – 42 uczniów klas III – praca pisemna dot. klimatu społecznego w szkole „Jak mi się żyje w mojej klasie?” (standard IV) – 19 uczniów klas V Wyniki wszystkich narzędzi badawczych zostały opracowane w formie arkuszy i podsumowane raportem.

Standard I Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie

Średnia liczba punktów Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie Standard I Wymiar Średnia liczba punktów I - Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej i lokalnej 4,5 II - Zrozumienie i akceptacja koncepcji szkoły promującej zdrowie w społeczności szkolnej Ocena łączna

Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie Standard I Na pytanie: „Czy chcielibyście otrzymywać więcej informacji na temat SzPZ?” ankietowani udzielili pozytywnej odpowiedzi:

Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu I Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie Standard I Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu I Wszyscy nauczyciele czytają publikacje na temat promocji zdrowia i regularnie uczestniczą w zajęciach, które pogłębiają ich wiedzę i umiejętności w zakresie promocji zdrowia. Nauczyciele akceptują koncepcję SzPZ i zasady jej tworzenia. Nauczyciele i pracownicy szkoły niebędący nauczycielami wiedzą, jaka jest ich rola i zadania w tworzeniu i rozwoju SzPZ. Pracownicy szkoły niebędący nauczycielami wiedzą, co to jest SzPZ.

Problemy priorytetowe w zakresie standardu I Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie Standard I Problemy priorytetowe w zakresie standardu I   Rodzicom należy dokładniej wyjaśnić, co to jest SzPZ. Niezbyt duża aktywność i uczestnictwo rodziców w zajęciach w zakresie promocji zdrowia. Cześć uczniów nie wie, w jaki sposób mogą się włączyć w rozwój SzPZ. Niektórzy uczniowie potrafią wymienić podstawowe cechy SzPZ ale nie jest to wystarczające.

Standard II Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społecznoœci szkolnej, w tym rodziców i społecznoœci lokalnej, skutecznoœści i długofalowośœci działań

Średnia liczba punktów Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społecznoœci szkolnej, w tym rodziców i społecznoœci lokalnej, skutecznoœści i długofalowośœci działań Standard II Wymiar Średnia liczba punktów III - Działalność szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia 5 IV - Działalność szkolnego zespołu promocji zdrowia 4,6 V - Miejsce promocji zdrowia w działalności (polityce) szkoły 4,8 VI - Diagnozowanie potrzeb społeczności szkolnej w zakresie promocji zdrowia VII - Planowanie działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia VIII - Realizacja działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia 4,3 IX - Ewaluacja wyników działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia Ocena łączna 4,7

Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społecznoœci szkolnej, w tym rodziców i społecznoœci lokalnej, skutecznoœści i długofalowośœci działań Standard II Nauczyciele i rodzice dostrzegają możliwość zwiększenia swojego udziału w podejmowanych w szkole działaniach w zakresie promocji zdrowia

Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu II Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społecznoœci szkolnej, w tym rodziców i społecznoœci lokalnej, skutecznoœści długofalowości działań Standard II Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu II Działalność szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia. Koordynator czuje się akceptowany przez większą część społeczności szkolnej, posiada dobre przygotowanie do pełnienia tej funkcji i ma satysfakcję z pełnienia swojej roli. Członkowie szkolnego zespołu mają satysfakcję ze swojej pracy. Promocja zdrowia jest wpisana w program rozwoju szkoły. Szkoła współpracuje w zakresie promocji zdrowia z różnymi organizacjami i instytucjami w społeczności lokalnej. Wyniki diagnozy dotyczące potrzeb w zakresie promocji zdrowia społeczności szkolnej są wykorzystywane w planowaniu wewnętrznego doskonalenia nauczycieli. Dyrekcja szkoły ma satysfakcję z kierowania szkołą promującą zdrowie. Dokonuje się systematycznie monitorowania przebiegu realizacji działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia. Szkolny zespół ściśle współpracuje z dyrekcją w sprawach dotyczących promocji zdrowia.

Problemy priorytetowe, w zakresie standardu II Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społecznoœci szkolnej, w tym rodziców i społecznoœci lokalnej, skutecznoœści i długofalowośœci działań Standard II Problemy priorytetowe, w zakresie standardu II W skład zespołu przeprowadzającego diagnozę nie wchodzili uczniowie. W budowaniu planu działań w zakresie promocji zdrowia uczestniczyli przede wszystkim nauczyciele, nie zaangażowano uczniów. W zespole dokonującym ewaluacji wyników działań, w tym projektów w zakresie promocji zdrowia nie byli zaangażowani uczniowie.

Standard III Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakośœci i skutecznoœści

Średnia liczba punktów Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakośœci i skutecznoœści Standard III Wymiar Średnia liczba punktów I - Polityka, warunki i organizacja życia szkoły sprzyjają edukacji zdrowotnej 5 II - Uczeń jest aktywnym uczestnikiem procesu realizacji edukacji zdrowotnej 4 III - Szkoła współpracuje ze środowiskiem i wykorzystuje jego zasoby 4,5 IV - Szkoła prowadzi ewaluację i wykorzystuje jej wyniki dla podnoszenia jakości edukacji zdrowotnej

Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu III Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakośœci i skutecznoœści Standard III Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu III W szkole jest dostępna informacja dotycząca realizacji edukacji zdrowotnej. Działania z zakresu edukacji zdrowotnej planuje się w szkole na podstawie wyników przeprowadzonej diagnozy. Nauczyciele regularnie uczestniczą w szkoleniach z zakresu edukacji zdrowotnej. Nauczyciele współpracują ze sobą oraz z koordynatorem SzPZ podczas realizacji edukacji zdrowotnej. Dyrekcja szkoły traktuje edukację zdrowotną jako ważne zadanie szkoły. Edukacja zdrowotna jest wpisana w koncepcję pracy szkoły. Wnioski z ewaluacji są wykorzystywane do planowania edukacji zdrowotnej.

Problemy priorytetowe w zakresie standardu III Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakośœci i skutecznoœści Standard III Problemy priorytetowe w zakresie standardu III Rodzice są zapraszani do współpracy przy realizacji edukacji zdrowotnej jednakże zaangażowanie ich nie jest zbyt duże. Uczniowie mają ograniczony wpływ na treści realizowane w ramach edukacji zdrowotnej. Uczniowie tyko czasami mogą wybierać zadania do wykonania w czasie zajęć edukacji zdrowotnej.

Standard IV Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej

Podskale i badane osoby Średnia liczba punktów Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Standard IV Lp. Podskale i badane osoby Średnia liczba punktów Uczniowie (N=37) I Satysfakcja ze szkoły 4,6 II Stwarzanie uczniom możliwości uczestnictwa w życiu klasy 4,4 III Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli 4,7 IV Podejście uczniów do nauki i zachowania na lekcjach 3,9 V Motywowanie do osiągania sukcesów VI Przestrzeganie praw ucznia, znajomość reguł i ich ocena VII Relacje między uczniami VIII Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stresu w szkole 1,8 IX Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów 2,0

Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Standard IV

Podskale i badane osoby Średnia liczba punktów Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Standard IV Lp. Podskale i badane osoby Średnia liczba punktów Nauczyciele (N=24) I Satysfakcja z pracy w szkole 4,6 II Stwarzanie nauczycielom możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły oraz wsparcie ze strony dyrekcji 4,2 III Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli 3,7 IV Podejście uczniów do nauki i zachowania na lekcjach V Relacje nauczyciele - nauczyciele 3,8 VI Uczestnictwo rodziców uczniów z klasy wychowawczej w życiu klasy/szkoły VII Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stres w pracy 3,1 VIII Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów 2,2

Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Standard IV

Standard IV Pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami (N=9) Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Standard IV Lp. Podskale i badane osoby Średnia liczba punktów Pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami (N=9) I Satysfakcja z pracy w szkole oraz wsparcie ze strony dyrekcji 4,2 II Stwarzanie pracownikom, którzy nie są nauczycielami, możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły 3,7 III Relacje między pracownikami, którzy nie są nauczycielami 4,1 IV Stosunek uczniów do pracowników, którzy nie są nauczycielami 3,9 V Poczucie przeciążenia pracą w szkole i stres w pracy 2,7 VI Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów 2,1

Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Standard IV

Podskale i badane osoby Średnia liczba punktów Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Standard IV Lp. Podskale i badane osoby Średnia liczba punktów Rodzice (N=41) I Satysfakcja ze szkoły dziecka 4,5 II Stwarzanie rodzicom możliwości uczestnictwa w życiu klasy/szkoły 4,4 III Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli 4,2 IV Uczestnictwo rodziców w życiu i pracy klasy/szkoły 3,8 V Wsparcie dla rodziców 4,3 VI Przeciążenie dziecka pracą szkolną i stres w szkole 2,1

Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Standard IV

Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu IV Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Standard IV Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu IV Wszyscy ankietowani członkowie społeczności szkolnej deklarują satysfakcję ze szkoły (ocena 4,6 – 4,2). Uczniowie i rodzice wysoko oceniają wsparcie jakie nauczyciele okazują uczniom (ocena 4,7 – 4,2). Uczniowie są motywowani do osiągania sukcesów (ocena 4,7). Uczniowie znają prawa ucznia i uważają, ze są one w szkole przestrzegane. Znają także reguły obowiązujące w szkole, które należy przestrzegać i uważają, że są one sprawiedliwe i słuszne (ocena 4,7). Relacje między uczniami są dobre (ocena 4,6). Uczniowie, nauczyciele i pracownicy szkoły uważają, że występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów nie jest zbyt częste (ocena 2,0 – 2,2). Rodzice uważają, że ich dzieci nie są przeciążone pracą szkolną ani zbytnio narażone na stres w szkole (ocena 2,1), uczniowie się z tym zgadzają. Rodzice uważają, ze mają stworzone możliwości uczestnictwa w życiu klasy i szkoły a także otrzymują wsparcie ze strony nauczycieli (ocena 4,3).

Problemy priorytetowe w zakresie standardu IV Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Standard IV Problemy priorytetowe w zakresie standardu IV Podejście uczniów do nauki i zachowania na lekcjach (ocena 4.2 – 3.9). Stosunek uczniów do pracowników, którzy nie są nauczycielami (ocena 3,9). Poprawa relacji między nauczycielami (ocena 3,8). Nauczyciele uważają, że są przeciążeni pracą szkolną i narażeni na stres w pracy na średnim poziomie (ocena 3,1). Stwarzanie pracownikom, którzy nie są nauczycielami, możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły (ocena 3,7). Uczestnictwo rodziców w życiu i pracy klasy/szkoły (ocena 4,2 – 3,8).

Standard V Szkoła promująca zdrowie tworzy œśrodowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników

Średnia liczba punktów Szkoła promująca zdrowie tworzy œśrodowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników Standard V Wymiar Średnia liczba punktów I - Budynek i teren szkoły 4,8 II - Warunki sanitarne, czystość i estetyka pomieszczeń III - Mikroklimat, oświetlenie, ochrona przed hałasem 4,7 IV - Meble dla uczniów i nauczycieli 4,4 V - Organizacja lekcji i przerw międzylekcyjnych 4,9 VI - Warunki i organizacja zajęć ruchowych VII - Organizacja posiłków i dostępność napojów dla uczniów 4,6 VIII - Zabezpieczenie przed wypadkami, urazami i dostępność pierwszej pomocy

Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu V Szkoła promująca zdrowie tworzy œśrodowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników Standard V Wnioski wynikające z autoewaluacji standardu V Budynek szkoły i jego pomieszczenia są w dobrym stanie technicznym. Liczba uczniów w szkole odpowiada wielkości budynku. W najbliższym otoczeniu szkoły nie ma zagrożeń dla zdrowia uczniów. Teren szkoły jest ogrodzony i stwarza dobre warunki do rekreacji. Wygląd zewnętrzny budynku i utrzymanie jego terenu są dobrą „wizytówką” szkoły. Ustępy i umywalnie są w dobrym stanie technicznym, są utrzymywane w czystości na bieżąco i zaopatrzone w środki czystości. W szkole prowadzona jest segregacja śmieci. Pomieszczenia w szkole są estetyczne, kolorowe i ukwiecone. Odzież wierzchnią uczniowie pozostawiają poza salami lekcyjnymi. Szkoła jest wolna od dymu tytoniowego. Oświetlenie we wszystkich pomieszczeniach dydaktycznych jest zgodne z normami. Stoły i krzesła dla uczniów są w dobrym stanie technicznym i są odpowiednio dobrane do wysokości uczniów. W organizacji lekcji i przerw międzylekcyjnych przestrzega się zasad higieny. Ciepłe posiłki są przygotowywane dla wszystkich zainteresowanych uczniów. Organizowane są posiłki (bezpłatne) dla uczniów z rodzin ubogich z poszanowaniem ich godności. Organizacja posiłków szkolnych uczniów jest omawiana na radach pedagogicznych i na zebraniach z rodzicami. Nauczyciele lub inni pracownicy szkoły systematycznie nadzorują miejsca, w których przebywają uczniowie. Prowadzona jest edukacja uczniów do bezpieczeństwa. Wszyscy nauczyciele zostali przeszkoleni w zakresie udzielania pierwszej pomocy w urazach i stanach zagrożenia życia. Uczniowie są systematycznie uczeni zasad udzielania pierwszej pomocy.

Problemy priorytetowe w zakresie standardu V Szkoła promująca zdrowie tworzy œśrodowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników Standard V Problemy priorytetowe w zakresie standardu V Konieczność ocieplenia sali gimnastycznej, niska temperatura na sali w okresie jesienno-zimowym utrudnia prowadzenie zajęć. Korytarze i klatki schodowe są na bieżąco utrzymywane w czystości, wymagają jednak odnowienia – pomalowania.

Dziękujemy za uwagę Koordynatorzy SzPZ Anna Janaszek Ewa Węgrzyńska