Fronter… cel wdrożenia Cel cel merytoryczny - jakość i skuteczność wdrożenia; cel biznesowy - zadowolenie klienta, kontynuacja zakupu; Gdańsk, wrzesień.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
7 punktów Kodeksu 2.0.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Założenia PROJEKTU
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
Czym jest Fronter? Gdańsk, wrzesień 2014
Jak uczyć? Gdańsk, wrzesień ; Ośrodek metodyczny Fundacji Edukacji Otwartej NetEdukator.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Fronter… cel wdrożenia Cel cel merytoryczny - jakość i skuteczność wdrożenia; cel biznesowy - zadowolenie klienta, kontynuacja zakupu; Gdańsk, wrzesień.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Co chcieliśmy osiągnąć?
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

Fronter… cel wdrożenia Cel cel merytoryczny - jakość i skuteczność wdrożenia; cel biznesowy - zadowolenie klienta, kontynuacja zakupu; Gdańsk, wrzesień ; Ośrodek metodyczny Fundacji Edukacji Otwartej NetEdukatorwww.webfronter.com/feo/odn

Środowisko wirtualnej szkoły Podręczniki Samodzielna praca ucznia Projekt i odwrócona klasa Treści Metody nauczania Uczeń w sieci i na tablecie Czym jest Fronter? to… całe środowisko Narzędzie

Dostępność zasobów Kompetencje IT nauczycieli Intensyfikacja nauki przez uczniów Istotne i jasne statystyki dla oceny jakości pracy: szkoły, nauczycieli, uczniów Wiedza dyrektora: jak wykorzystuje się w szkole IT Wspólne zasoby Intensywność nauki IT dla nauczyciela Fronter – cele i kluczowe korzyści.

Nauczyciel Uczeń Rodzic Teraz wszystko jest na swoim miejscu Dla kogo Platforma?.. Dyrektor Nadzór nad realizacją programu Nadzór i wprowadzanie metod nauczania Globalny monitoring zagrożeń Zautomatyzowany i powtarzalny system Nowe metody: - odwrócona lekcja, projekt eduk. Dokładny i nieuznaniowy system informacji: punktacje; terminy; długoterminowe zestawienia Możliwość i nadzór nad dzieleniem się treściami i metodami wewnątrz szkoły/OP Organizacja, do której łatwo się „przyłączyć” Wirtualne/społecznościowe „zasoby” Możliwa grywalizacja jako system motywujący Szczególny monitoring zagrożeń – wsparcie nauczyciela Szczególny monitoring postępów dziecka - motywacje Komunikacja ze szkołą – wsparcie nauczyciela

Podręcznik w sali Frontera

Sala frontera przygotowana pod podręcznik Sala Frontera z podręcznikiem Wygląd podręcznika w Sali Frontera

Sekcja identyfikacji sali Sekcja pomocy dla uczniów Sekcja informacji o każdym dziale Linki do podręcznika Oferta dydaktyczna od nauczyciela Testy i zadania domowe Struktura treści Sali z podręcznikiem Sekcja z tematami podręcznika

Jak to widać w całości? Sekcja identyfikacji sali Sekcja pomocy dla uczniów Sekcja informacji o każdym dziale Sekcja z podręcznikiem, materiałami od nauczyciela, testy i zadania

narzędzia informacyjne narzędzia zadań narzędzia komunikacji narzędzia zarządzania Grupy narzędzi Frontera – dla nauczyciela

Jak? Jak uruchomić Frontera w szkole?

Harmonogram 1. Faza planowania i informacji 2. Faza szkoleń i realizacji wskaźników 3. Faza określenia skuteczności wdrożenia

- cele projetu; - narzedzia projektu; - wskaźniki wdrożenia; - harmonogram wdrożenia; nabór uczestników w szkole, 1 godzina - na zdalne wsparcie problemu naboru szkolenie podawcze z całą radą pedagogiczną zdalne zasilenie bazyprzygotowanie danych dla środowiska Czas 2h Czas 1h 6h spotkanie robocze z zz na temat harmonogramu Czas 6h Czas 2h ustalenie składu zespołu zarządzającego i przekazanie danych dla komórki wdr Fr; ustalenie struktury szkoły, uczegółowienie harmonogramu wdrożenia na okres 6 miesięcy odpowiedzialność za dane, polityka bezpieczeństwa Harmonogram – faza I Faza planowania i informacji 1 tydzień2 tydzień3 tydzień4 tydzień

1. Faza Czas 6h Czas 6h Czas 4h Warsztat z grupą do 15 osób (5+1 zz) Warsztat z grupą do 15 osób (3+1 dyr.) Harmonogram – faza II Faza szkoleń - dostęp do środowiska nauczania; - dostęp do materiałów dedykowanych; - jak korzystać z contentu; - realizacja wskaźników korzyści i trudności; - metoda projektu i praca z zespołem w środowisku Fronter; -konkursy, punktowanie i rywalizacja w narzędziach grywalizacyjnych - realizacja wskaźników uczniów - jak modyfikować content w celu zwiększenia motywacji uczenia się; - metoda projektu na Fronterze; - narzędzie zarządzania projektem i Ankieta; - narzędzia grywalizacji - zasady automatyzacji statusów i systemy natychmiastowego punktowania, najważniejsze korzyści i podstawowe błędy; 6 tygodni 8 tygodni 1 miesiąc 3. Faza

1. Faza - 1/tyg. - 0,5/tyg. - 0,2/tyg. - *0,5/tyg. -**0.2/tyg. - 3/tyg. - 1,5/tyg. - 0,5/tyg. - 1,5/tyg. - 1/tyg. Wskaźniki Warsztat Warsztat Podręcznik Zadania Testy Zmiany Własne Warsztat Harmonogram – faza II 6 tygodni 14 tygodni 22 tygodnie Wskaźniki Faza szkoleń i realizacji wskaźników 6 * odhaczenie kolorem lub dopisanie treści na str tyt. ** zamieszczenie większej niż test i zadanie liczby contentu, w części multimedia /tyg. - 2/tyg. - 0,8/tyg. - 1,5/tyg. - 1/tyg Faza

Raport zbiorczy dla szkoły z wdrożenia Webinarium dla wszystkich Warsztaty wspólne zespołu zarządzającego w szkole 2. Faza Harmonogram – faza III Faza określenia skuteczności wdrożenia Analityka na Fronterze: - jak nadzorować postępy uczniów; - jak (sobie) tworzyć zestawienia automatyczne z pracy nauczyciela; -analityka w środowisku grywalizacji; -tematy pomiędzy warsztatem, a końcem realizacji wskaźników danego okresu; -podsumowanie całościowe; -Decyzja o kontynuacji; 1. Faza 5,5 miesiąca 1 tydzień 2 tydzień3 tydzień Czas 2h Czas 2h Czas 7h

System nagród podczas wdrożenia Cel i kluczowe korzyści: Wspólne zasoby Intensywność nauki Wiedza dyrektora: jak wykorzystuje się w szkole IT IT dla nauczyciela Jak: ranking co miesiąc, mała nagroda co miesiąc ranking co końcowy, duża nagroda na koniec 2. Klasa1. nauczyciel Kto : 3. Rodzic np. coroczne nagrody dla klasy i nauczyciela przedmiotu która najszybciej zrealizowała cel / wskaźniki lub statystycznie ma najwięcej aktywności: nauczyciel - nagrodę na uzupełnienie własnych zasobów (np. x zł) i uznanie w rankingu szkoły, uznanie na RP; klasa - wspólne wyjście do kina i ogłoszenie rankingu na apelu. Ranking co miesiąc publikowany na str. szkoły