1 Projekt dofinansowany z Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym www.google.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

RAPORT.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Dun and Bradstreet Poland Sp. z o.o. ul. Jana Olbrachta 94, Warszawa Warszawa 2011 Wszystkie informacje zawarte w prezentacji mogą być wykorzystywane.
Wytyczamy kurs KOMPASEM URZĄD PRACY. Wytyczamy kurs KOMPASEM Od 1 maja 2006 roku Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu realizuje projekt Wytyczamy kurs KOMPASEM.
KALEJDOSKOP – wsparcie bezrobotnych powy ż ej 25 roku ż ycia URZĄD PRACY.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Prezentacja wyników badania nt.: Wpływ interwencji z funduszy strukturalnych UE na zatrudnienie BDG-V MCH/2006 Wyniki badań ankietowych Warszawa,
Wykorzystanie badań marketingowych Istota rynku, jego charakterystyka.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
1 Spotkanie Informacyjne dotyczące konkursów w ramach Działania 8.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Małgorzata Falkowska Wojewódzki Urząd Pracy w.
SZKOLENIA. Realizacja projektów unijnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Program Rozwoju Sprzedaży
Internetowa Gra Giełdowa dla Studentów X edycja.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
"Jeżeli istnieje sposób, by zrobić coś lepiej, znajdziemy go..."
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Realizowanego w partnerstwie z Powiatowym Urzędem Pracy w Białymstoku w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI Poddziałanie Wsparcie.
Projekt realizowany w ramach programu Moje Boisko ORLIK 2012 Projekt realizowany w ramach programu Moje Boisko ORLIK 2012.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Początek działalności z 24- GODZINNYM PLANEM DZIAŁANIA aż do osiągnięcia pozycji STZ oraz SKZ. O tym trzeba pamiętać!
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VI PO KL na 2013 rok.
MA-URI TAKES YOU BEYOND
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Jak skutecznie przekonasz klienta, by kupił właśnie od Ciebie i to drożej niż u innych? 1 Projekt i realizacja dr Mariusz Salamon Salamon Consulting
Strategia HR w pięciu odsłonach Intensywny i praktyczny warsztat przeznaczony dla Praktyków HR (Dyrektorów, Kierowników, Partnerów Biznesowych) © Agnieszka.
Firmy w polskich parkach i inkubatorach technologicznych w 2013 roku Opracowanie: Aneta Milczarczyk Marzena Mażewska Anna Szynka.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
1 Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Warsztaty!
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Prezentacja Informacyjna. O firmie: Na rynku od 1998 roku (specjalizacja w systemach CRM) Inkubator. Pomysły => projekty => firmy 2001 / Nagroda Deloitte.
Projektowanie systemów transportowych
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

1 Projekt dofinansowany z Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym

2 Na przełomie 2010 i 2011 roku w 173 średniej wielkości firmach z różnych branż rozmieszczonych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Australii i Nowej Zelandii przeprowadzono szeroko zakrojony test szkoleniowo-badaczy. Wyniki okazały się na tyle zachęcające, iż dwa lata później od września 2012 do marca 2013 roku powtórzono ten test w 7 krajach europejskich na grupie 78 przedsiębiorstw z Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Czech, Litwy i Polski.

3 W Polsce grupę badawczą stanowiło 13 przedsiębiorstw objętych obsługą Programu Rozwoju Sprzedaży. Jako kryterium doboru przyjęto przede wszystkim wielkość firmy oraz wielkość zespołu aktywnej sprzedaży, liczącego w firmach europejskich od 7 do 52 osób, w pierwotnym badaniu od 12 do 71 osób.

4 Firmy w pierwotnym badaniu zatrudniały do 500 pracowników, w badaniu europejskim - zgodnie z unijną klasyfikacją średnich przedsiębiorstw, czyli do 250 zatrudnionych. Jako "aktywną sprzedaż" potraktowano pracę przedstawicieli handlowych pozyskujących m.in. nowych klientów, telemarketerów, którzy zdobywają klientów biznesowych oraz handlowców obsługujących sprzedaż hurtową, gdyż eksperyment koncentrował się na relacjach B2B. Projekt nazwano

5 Z czasu roboczego trwania pierwszej fazy eksperymentu. Tak naprawdę proces trwa dłużej. Pierwsza faza składa się jednak z 7 dni szkoleń i 90 dni roboczych wdrożenia. Pierwsze, trzydniowe szkolenie inicjuje projekt, dwa kolejne - dwudniowe - odbywają się odpowiednio po 30 (dokładniej 25-36) dniach roboczych i po mniej więcej 60 dniach roboczych. W ramach eksperymentu testowano skuteczność wdrożenia określonych technik sprzedaży i obsługi klienta, których celem było wzmocnienie relacji z odbiorcą w taki sposób, aby móc uzyskać widoczny wzrost sprzedaży oraz wzrost efektywności ekonomicznej.

6 Wyniki europejskie okazały się lepsze od przeciętnej. Co ciekawe, najlepsze uzyskano na rynku Czeskim i Polskim oraz w Niemczech, najsłabsze we Włoszech i w Hiszpanii, a w badaniach pozaeuropejskich najlepszy efekt przyniosła praca w USA i Wielkiej Brytanii, najsłabszy w Nowej Zelandii. Wnioski wskazują, że na rynkach, na których większą rolę naturalnie odgrywają relacje, wykorzystanie podanych metod wprawdzie działa, ale z mniej spektakularnym skutkiem. Najsłabsze wyniki Najlepsze wyniki

7 Liczbę możliwych czynników wpływu uznano za zbyt szeroką, by badania móc w pełnym tego słowa znaczeniu nazwać naukowymi. Nie sposób precyzyjnie określić, jaki wpływ na wyniki mógł mieć sam dobór przedsiębiorstw i czynniki makroekonomiczne, jednak wnioski uznano za bardzo interesujące w świetle trzyletniej obserwacji efektów po zakończeniu projektu, jaką prowadzono w krajach anglo-saskich i rocznej w eksperymencie europejskim.

8 We wszystkich (bez wyjątku) firmach zaobserwowano znaczące wzrosty zarówno obrotów, jak też marży. W eksperymencie europejskim w zakresie poprawy marży liderem było 8 przedsiębiorstw w Czechach, gdzie średni wzrost wyniósł aż 7,9 punktu procentowego, licząc okres od pierwszego stycznia do 31 grudnia 2013 r. w stosunku do całego 2012 roku.

9 W Polsce zanotowano za to największy wzrost obrotów – średnio aż o 13,5% oraz wzrost marży na poziomie średnim 4,7 punktu procentowego. Przy czym w przypadku jednej firmy wzrost ten wynosił tylko 0,3 punktu procentowego, a w dwóch przypadkach przekraczał 8 punktów procentowych. Wzrosty obrotów w grupie polskich uczestników eksperymentu wahały się od 7,3% do 27,8%. Przy czym jako średnią przyjęto skalę realnego wzrostu kwoty sprzedaży rok do roku w całej grupie badanej w danym kraju. Na tle średniej z grupy kilkudziesięciu firm kontrolnych (w których nie prowadzono eksperymentu, a reprezentują podobne branże i wielkość) w Polsce różnica sięgnęła aż 4,3 razy więcej u firm badanych w zakresie wzrostu marży i 1,73 razy więcej w zakresie wzrostu obrotów.

10 W Polsce, Czechach i na Litwie w eksperymencie po okresie pierwszych 97 dni kontynuowano prace szkoleniowo-wdrożeniowe, realizując systematyczne ćwiczenia w układzie raz na tydzień lub raz na dwa tygodnie i spotkania szkoleniowe po pierwszych 97 dniach w rytmie raz na kwartał. Uznano, że zdecydowany wzrost efektu powyżej osiągniętego w innych krajach jest bez wątpienia także skutkiem tego czynnika.

11 Koszt wdrożenia projektu zasadniczo spoczywa na firmach, które wzięły w nim udział. Środki z Programu Rozwoju Sprzedaży są transferowane w postaci know-how oraz pokrycia kosztów praw autorskich twórców technik i metod użytych w programie. Koszt zewnętrzny realizacji ponad 16 miesięcy pracy szkoleniowej w firmach polskich wahał się między 100 tys. zł netto a 230 tys. zł netto. I obejmował minimalnie 15 dni szkoleń w ciągu 16 miesięcy w tym 7 dni w okresie pierwszych 70 dni projektu oraz 5 serii ćwiczeń. Zamawiający pokrywa też koszty hoteli, sal szkoleniowych i wyżywienie. Uzyskane minimalnie wzrosty marży w każdym przypadku wielokrotnie przewyższyły dodatkowe koszty. Projekt został przedłużony we wszystkich firmach w Polsce, w których go zainicjowano. Badania będą kontynuowane. Równolegle poza programem badawczym realizowane są analogiczne projekty w innych firmach, chętnych do skorzystania z tych samych narzędzi.

12 Wnioski z projektu są udostępniane wyłącznie wraz z cyklem spotkań, które w Polsce inicjujemy 23 września 2014 r. Ze względu na specyfikę projektu, charakter badawczy i relacje dostawca-odbiorca projekt nie ma charakteru jawnego.

13 Zapraszamy chętne firmy do wykorzystania jawnych elementów Programu, w tym technik użytych w projekcie "97 dni". Mówimy o nich w czasie cyklu szkoleniowego "Jak Skutecznie Podnieść Sprzedaż w 97 dni", ale także w trakcie poprzedzających go Warsztatów Mistrzowskiej Sprzedaży. Spotkania te dają instrukcje przydatne w każdym zespole. Polecane zwłaszcza handlowcom, telemarketerom i oczywiście szefom zespołów prowadzących aktywne pozyskiwanie i obsługę klientów w relacjach B2B.

14 Szefów firm lub szefów działów sprzedaży, którzy myślą o wdrożeniu podobnych projektów w swoich zespołach szczególnie gorąco powitamy w ramach kolejnego pilotażu, który rozpoczynamy już jesienią 2014 r. Kolejna grupa polskich firm będzie mogła skorzystać z tej wyjątkowej formy pracy. Tym razem projekt ma charakter czysto wdrożeniowy. Nie zbieramy szczegółowych informacji o wynikach wzrostu sprzedaży i marży. Państwa firmy pozostają anonimowe. Realizujemy jednak wszystkie sprawdzone elementy projektu, gwarantujące wzrost marży i wyniku sprzedaży.

15 Chętnych prosimy o kontakt. Warunkiem jest potwierdzenie mailowe lub udział w szkoleniu inicjującym, a w przypadku decyzji o współpracy w ramach projektu odbycie z zespołem cyklu szkoleń wewnętrznych w układzie minimum 7 dni. Pierwsze spotkanie poprzedzone jest szczegółową ankietą przygotowującą do wdrożenia zmian efektywności pracy i trwa 3 dni. Obejmuje treści szkoleniowe i wspólną pracę nad Strategią Zmian. Po mniej więcej trzydziestu dniach roboczych, czyli około 5-6 tygodniach spotykamy się ponownie na dwudniowe warsztaty z elementami szkoleniowymi. A po kolejnych 5-6 tygodniach jeszcze raz. Projekt trwa 97 dni roboczych, czyli nieco ponad 4,5 miesiąca. Sam się przekonaj, ile uzyskasz w tym projekcie. Projekt jest realizowany odrębnie dla każdej firmy, ale dopuszcza się projekty dla grupy firm.

16 Koszt zewnętrzny cyklu 97 dni dla każdej z 10 pierwszych firm wynosi 38,5 tys. zł netto + VAT. Koszt obejmuje cykl 7 dni spotkań + wirtualne warsztaty dla wszystkich uczestników. Koszt nie obejmuje kosztów własnych noclegów, wyżywienia, sal szkoleniowych i cateringu w trakcie szkoleń. Maksymalna liczba uczestników spotkań nie może przekraczać 24 osób jednorazowo. W przypadku większych grup istnieje możliwość powtórzenia spotkań. W przypadku spotkania inicjującego grupa może obejmować do 36 osób.

17 Projekt jest dofinansowany z Programu Rozwoju Sprzedaży i objęty jednorazową licencją do realizacji w każdym z niżej wymienionych ośrodków: Gliwice Wrocław Zielona Góra Poznań Łódź Olsztyn Suwałki Lublin Rzeszów Kraków Kielce Warszawa Szkolenie nie będzie powtarzane w obecnej turze Programu! Decyduje kolejność zgłoszeń! Projekt przewiduje zniżki dla większych zespołów. Handlowcy z jednej firmy mogą się szkolić w różnych ośrodkach!

18