Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

MODUŁY NA STUDIACH LICENCJACKICH
Dr inż. Magdalena Jabłońska
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
UCHWAŁA RADY IS UW W SPRAWIE ORGANIZACJI STUDIÓW II STOPNIA 2 marca 2010 r.
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
Nabór Optivum Narzędzie do zarządzania procesem rekrutacji elektronicznej do szkół ponadgimnazjalnych 26 marca 2017.
Kto ?Co? Kiedy? Wybory przedmiotów fakultatywnych na rok akademicki 2011_12.
Semestr 6 Semestr 7 Semestr 8 i 9 Semestr 10.
Uniwersytet Warszawski. REKRUTACJA WIELOKIERUNKOWA Kilka uwag praktycznych Spotkanie z Prodziekanami ds. Studenckich 13 października 2009.
Projektowanie programów studiów
1 System kształcenia na WETI w świetle nowego prawa o szkolnictwie wyższym i nowych standardów kształcenia Projekt Opracował: Krzysztof Goczyła.
REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2012/2013 XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2012/13.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2013/2014.
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Uzupełnianie ocen końcowych w module Wirtualna Uczelnia
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Harmonogram prac Do 28 lutego 2012 – każdy Instytut, w ramach prac Zespołu ds. Jakości Kształcenia, opracowuje opis efektów.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Definiowanie wymagań USOS. Dlaczego ważne jest precyzyjne definiowanie wymagań w USOS? Wymagania są odzwierciedleniem programu studiów. Przyczynia się
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Filologia germańska I rok 2014/2015. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące specjalności:
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dostosowanie programów kształcenia i profili do nowych przepisów
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Filologia germańska I rok II stopien 2015/2016. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
Filologia germańska Studia Polsko-Niemieckie I rok 2015/2016.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
Opiekunowie roczników
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14 studiują na I roku

Drodzy Studenci Podobnie jak w mijającym roku akademickim, także na II roku studiów magisterskich (II stopnia) macie prawo do zaplanowania części programu kształcenia i obowiązek wyboru kilku przedmiotów. Reguły postępowania nie zmieniają się, ale procedurę zapisu na moduły wybieralne uruchamiamy znacznie wcześniej (przed wakacjami), tak by uniknąć większych problemów organizacyjnych. W tej prezentacji znajdziecie podstawowe informacje o zasadach wyboru modułów oraz wykaz przedmiotów na stałe wpisanych do Waszego programu studiów.

Zasady wyboru modułów 1.Dlaczego wybieramy? 2.Kiedy i jak wybieramy? 3.Ile modułów należy wybrać? 4.Czym się kierujemy? 5.Jaką i jak można uzyskać specjalność? 6.Dlaczego każdy student musi dokonać wyboru?

1.Dlaczego wybieramy? Zgodnie z zasadami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego programy kształcenia we wszystkich uniwersytetach muszą obejmować moduły, które wybierają studenci, w wymiarze nie mniejszym niż 30% wszystkich punktów ECTS. Zasada ta odpowiada na wielokrotnie zgłaszany przez studentów postulat indywidualizacji programów kształcenia. Zasada ta jest zgodna również z założeniami „Strategii rozwoju Wydziału Biologii”, dokumentu w którym zapisano, że system studiów na naszym Wydziale powinien być elastyczny, i stwarzać możliwości formowania przez studenta „ indywidualnej ścieżki kształcenia”.

2.Jak i kiedy wybieramy? Zapisy na moduły wybieralne są prowadzone wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez specjalnie w tym celu przygotowaną platformę internetową. Procedura zapisu jest dwuetapowa: – etap I – studentom zostanie udostępniona pełna lista modułów zgłoszonych przez wykładowców na kolejny rok akademicki. Etap ten pozwoli wyłonić moduły cieszące się największym zainteresowaniem studentów (zakwalifikowane do realizacji), ale także przedmioty, na które zapisały się tylko nieliczne osoby. Te ostatnie moduły będą usunięte z listy, a studenci zostaną poproszeni o przepisanie się na przedmioty zakwalifikowane do realizacji w roku 2015/14; – etap II – studenci, którzy wybrali moduły usunięte z listy po I etapie, zapisują się na moduły zakwalifikowane do realizacji w roku 2014/15.

2.Jak i kiedy wybieramy? Harmonogram zapisów na moduły wybieralne na Wydziale Biologii r. – ogłoszenie „Katalogu wyboru modułów” r. godz – I etap; początek zapisów na moduły wybieralne r. godz – I etap; zakończenie r. godz – II etap; początek zapisów na moduły wybieralne r. godz – II etap; zakończenie

3.Ile modułów należy wybrać? Na następnym slajdzie znajduje się Wasz ramowy plan studiów na rok akademicki 2014/2015. Wynika z niego, że należy wybrać moduły równoważne 18 punktom ECTS: -w sem. zimowym – 6 punktów ECTS -w sem. letnim – 12 punktów ECTS Uwaga! Cały limit punktów ( ECTS) można wykorzystać na moduły specjalistyczne lub max. 6 ECTS przeznaczyć na moduły monograficzne i moduły z oferty AMU-PIE

Ochrona środowiska – plan studiów II stopnia; rok II Stopień. Semestr Nazwa modułuWSKL/PSumaECTSE 2.3Kreatywność i przedsiębiorczość E 2.3Planowanie przestrzenne E 2.3Projekty i plany ochrony przyrody E 2.3Seminarium magisterskie z zakresu A, B, C Pracownia magisterska z zakresu A, B, C Moduły do wyboru 6 2.4Finansowe, prawne i etyczne aspekty gospodarki opartej na wiedzy Kompensacja przyrodnicza E 2.4Seminarium magisterskie z zakresu A, B, C Pracownia magisterska z zakresu A, B, C Moduły do wyboru 12 A – specjalność: ochrona środowisk wodnych, B – ochrona środowisk lądowych, C – zarządzanie środowiskiem

4.Czym się kierujemy przy wyborze? Zainteresowaniami – każdy moduł jest szczegółowo opisany w tzw. sylabusie, m.in. pod względem celów, efektów i treści kształcenia Przydatnością do pracy magisterskiej – dokonując wyboru modułów warto uwzględnić ich przydatność pod kątem tematyki pracy magisterskiej Możliwością uzyskania specjalności – wielu modułom przypisane zostały określone specjalności; chcąc uzyskać jedną z oferowanych specjalności należy dokonać wyboru modułów, których suma punktów wypełni określony limit (por. informacja na slajdach 9-10) Limitem punktowym – czyli minimalną liczbą punktów, które są niezbędne do zaliczenia semestru (30 ECTS) i roku (60 ECTS) Uwaga! Nie można – co oczywiste – wybierać modułów zaliczonych na I roku studiów.

5.Jaką i jak można uzyskać specjalność? Studia II stopnia na kierunku ochrona środowiska można ukończyć bez określonej specjalności, lub z jedną z poniższych specjalności: Ochrona środowisk wodnych Ochrona środowisk lądowych Zarządzanie środowiskiem

5.Jaką i jak można uzyskać specjalność? Chcąc uzyskać jedną z wymienionych wyżej specjalności trzeba spełnić następujące warunki: Wykonać pracę magisterską tematycznie i metodycznie odpowiadającą określonej specjalności. Zaliczyć pracownię magisterską tematycznie i metodycznie odpowiadającą określonej specjalności. Zaliczyć seminarium magisterskie tematycznie odpowiadające określonej specjalności. Zaliczyć moduły wybieralne odpowiadające określonej specjalności w wymiarze min. 14 ECTS na dwóch latach studiów magisterskich. Moduły przypisane do specjalności zostały wyróżnione w wykazie specjalnym oznaczeniem.

6.Dlaczego każdy student musi dokonać wyboru i co ten wybór oznacza? Zapisanie się na moduły wybieralne pozwala skompletować indywidualny program kształcenia oraz wymaganą do zaliczenia semestru/roku liczbę punktów ECTS. Uwaga! Nie dokonanie wyboru w określonym terminie skutkuje niedopuszczeniem do innych zajęć. Z chwilą dokonania wyboru i przypisania studenta do grupy przedmiot ten staje się obowiązkowy!