Konferencja TVP3 27 stycznia 2012 LANGUAGE RICH EUROPE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Ireneusz Górecki, Prezes Zarządu Warszawa, 18 grudnia 2012 roku.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Zadania i zasady działania Unii Europejskiej
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
Wsparcie edukacji na poziome Unii Europejskiej
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Zmiany ustawy o systemie oświaty
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Michał Tuszyński-Sikora
Język to podstawa Ucz się języków! Akcja przyznawania bezpłatnych etykiet Bożena Ziemniewicz BRITISH CENTRE Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
 PROJEKT METAMORFOZA Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych z powiatu miasta Zabrze.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
1 Spotkanie inauguracyjne oddziału firmy PPOR Zdzisław Kochanowicz.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Kraków 14 grudnia 2007 Świadomie, czy we mgle… ? - rola poradnictwa zawodowego w procesie uczenia się przez.
Integracja europejska a nauczanie języków obcych
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Rafał Leśniak Całe życie jest szkołą… Jan Amos Komeński.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Polska Federacja Szpitali Projekt. Uzasadnienie: krajowe Na rynku ochrony zdrowia w Polsce brakuje organizacji zrzeszającej większość szpitali, działają.
1 Międzywydziałowe Centrum Języków Obcych. 2 Zajęcia językowe odbywają się w grupach o różnych poziomach, zależnie od stopnia opanowania języka obcego.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Projekty zrealizowane w ZS1
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Zapis prezentacji:

Konferencja TVP3 27 stycznia 2012 LANGUAGE RICH EUROPE

Antoine de Saint-Exupéry Kto się przestaje rozwijać, umiera

pl.wiktionary.org postęp, ewolucja, doskonalenie (się) ROZWÓJ

UCZENIE SIĘ

proces kształtowania wiedzy, umiejętności oraz zdolności adaptacyjnych i twórczych osób UCZENIE SIĘ

LIFELONG LEARNING LIFEWIDE LEARNING UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE

EDUKACJA FORMALNA EDUKACJA POZAFORMALNA EDUKACJA NIEFORMALNA UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE

KSZTAŁCENIE USTAWICZNE „kształcenie w szkołach dla dorosłych, a także uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych przez osoby, które spełniły obowiązek szkolny” (Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r., Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz z późniejszymi zmianami) „kształcenie w szkołach dla dorosłych, a także uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w odniesieniu do bezrobotnych, poszukujących pracy, pracowników i pracodawców” (Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004 r., Dz. U. z 2004 r. Nr 99, poz z późniejszymi zmianami)

UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE formalne, „pozaformalne” i nieformalne uczenie się od najmłodszych lat do późnej starości polegające na kształtowaniu wiedzy, umiejętności oraz zdolności wykorzystania ich w życiu prywatnym, obywatelskim i zawodowym dotyczy wszystkich osób jako podmiotów, co podkreśla znaczenie autentycznej równości szans i jakości w uczeniu się

Tyle razy jesteś człowiekiem, ile znasz języków J.W. Goethe

EWOLUCJA UNIJNEJ POLITYKI JĘZYKOWEJ -od 4 języków oficjalnych (francuski, niemiecki, włoski, niderlandzki) do 23 obecnie -od jednego języka obcego nauczanego w szkołach drugiego etapu edukacji do dwóch języków obcych nauczanych na wszystkich etapach kształcenia -dostrzeżenie pozytywnych aspektów wielojęzyczności dla rozwoju społeczeństw Europy -uczenie się przez całe życie: od wczesnego dzieciństwa do starości przy zapewnieniu różnorodności form i innowacyjnych metod nauczania języków -dostrzeżenie konieczności promowania nauki języków obcych w państwach członkowskich

CEL: każdy mieszkaniec Unii powinien porozumiewać się przynajmniej dwoma językami obcymi (porozumiewanie się w językach obcych – jedna z 8 kompetencji kluczowych!)

LANGUAGE RICH EUROPE EUROPA JĘZYKAMI BOGATA Multilingualism for stable and prosperous societies

KOMISJA EUROPEJSKA - organ wykonawczy Unii Europejskiej będący instytucją odpowiedzialną za bieżącą politykę Unii, nadzorujący prace wszystkich jej agencji i zarządzający jej funduszami, posadowiony w Brukseli BRITISH COUNCIL - brytyjska agencja do spraw współpracy kulturalnej i oświatowej, z nastawieniem na promocję nauki języka angielskiego, z siedzibą w Londynie, założona w 1934 roku (The British Council for Relations with Other Countries)

Projekt ma na celu zwrócenie uwagi przedstawicieli rządów, biznesu i społeczeństw w Europie na: -obecną sytuację w dziedzinie nauczania języków obcych i przykłady dobrych praktyk, które mają pomóc w podjęciu odpowiednich decyzji politycznych -konieczność odbycia publicznej debaty na temat wielojęzyczności poprzez podkreślane roli, jaką odgrywają języki w budowaniu stabilnie rozwijających się społeczeństw -konieczność motywowania obywateli UE do nauki języków obcych

Przełomowy sposób na zaangażowanie biznesu i administracji publicznej w koalicje językową. Oparty na testach językowych BULATS opracowanych wspólnie przez University of Cambridge ESOL Examinations, Alliance Française, Goethe-Institut oraz Universidad de Salamanca. Możliwość certyfikacji we wszystkich podstawowych językach (angielskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim) na okresy roczne. Doskonałe narzędzie promocji przed EURO w ramach rywalizacji o wydatki turystów.

Kluczowym uczestnikiem akcji certyfikacyjnej jest British Council, którego sekcja egzaminacyjna co roku z powodzeniem przeprowadza w Polsce i na świecie tysiące testów diagnostycznych BULATS.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Bożena Ziemniewicz * BRITISH CENTRE SZKOŁA JĘZYKÓW OBCYCH Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne * Stowarzyszenie LIFELONG LEARNING

opodstawa_podstawy_ksztalcenia_ustawicznego_3.pdf Bożena Ziemniewicz Implikacje unijnej polityki językowej dla podmiotów systemu edukacji i firm szkoleniowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej