Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt 2013-2-PL1-ESF03-43081 Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio: Współpraca Swansea i Śląska na rzecz procesu uczenia się realizowanego w okresie od 1 września 2009 do 31 sierpnia.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
compulsory full-time education
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Praktyczne aspekty realizacji zagranicznych mobilności edukacyjnych pracowników na przykładzie projektu nr PL1-ESF , realizowanego w programie.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Konferencja upowszechniająca rezultaty projektu Erasmus+ „Doskonalenie zawodowe pracowników władz regionalnych szansą dla śląskiej oświaty” Katowice,
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
z uwzględnieniem uczniów z zaburzoną komunikacją językową
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych ESF POKL konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach

elementy projektu przygotowanie kulturowe przygotowanie językowe przygotowanie merytoryczne wizyta studyjna I 2014 wykorzystanie rezultatów upowszechnianie

przygotowanie merytoryczne zapoznanie się z informacjami nt. systemu oświaty w Portugalii poznanie profilu instytucji partnerskiej zapoznanie się z założeniami programu i wizyty

przygotowanie kulturowe materiały nt. Portugalii i Lizbony wykłady przed wyjazdem program kulturalny podczas pobytu w Portugalii: zwiedzanie z przewodnikiem Lizbony - dzielnice Alfama, Belem, Baixa, indywidualnie - Expo, oceanarium, krótkie zwiedzanie miast Palmela i Mafra, udział w koncercie fado

przygotowanie językowe 20 godzin kursu komunikacyjnego języka angielskiego grupy o dwóch poziomach A 1 i A 2 6-godzinny kurs języka portugalskiego rozmówki portugalskie, nauka zwrotów grzecznościowych

przygotowanie organizacyjne spotkanie organizacyjne materiały informacyjne na piśmie nt. podróży, zakwaterowania, ubezpieczenia, programu, warunków finansowych, telefony kontaktowe

przebieg

wizyta w Inspeccao Geral informacje nt. pracy instytucji informacje nt. systemu oświaty w Portugalii informacje nt. ewaluacji w Portugalii

wizyta w Zespole Szkół w Cascais prezentacja pracy Zespołu Szkół organów szkoły współpracy ze środowiskiem lokalnym

wizyta w urzędzie miasta Palmela działania miasta na rzecz oświaty

wizyta w Zespole Szkół w Alcochete prezentacja pracy szkoły ponadgimnazjalnej ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły prezentacja form pracy z uczniem zdolnym i z uczniem trudnym

wizyta w Zespole Szkół Artystycznych im. Arroio w Lizbonie prezentacja pracy szkoły rozwijanie talentów uczniów

wizyta w Szkole im. Królowej Amelii w Lizbonie mechanizmy zapewnienia jakości pracy szkoły praca z uczniem zdolnym praca z uczniem mającym trudności w nauce

wizyta w Zespole Szkół Integracyjnych w Mafrze praca z uczniem niepełnosprawnym w portugalskiej szkole

wizyta w Zespole Szkół im. J. Saramago w Mafrze praca szkoły pondagimnazjalnej praca biblioteki szkolnej inicjatywy młodzieżowe

wizyta w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Lizbonie system kształcenia nauczycieli w Portugalii udział Szkoły we wdrażaniu ewaluacji w Portugalii

wnioski – interesujące rozwiązania ewaluacja – przygotowanie szkoły i inspekcji do ewaluacji, zespoły obejmujące obserwatora zewnętrznego, zakres ewaluacji praca z uczniem zdolnym i praca z uczniem słabym, sprawiającym trudności zajęcia pozalekcyjne, system opieki nad małymi dziećmi i młodszymi uczniami praca z dzieckiem niepełnosprawnym

rezultaty uczestnicy: zyskali wiedzę na temat systemu oświaty i zapewnienia jakości edukacji w Portugalii rozwinęli umiejętności społeczne, kompetencje w zakresie komunikacji interpersonalnej poprzez pracę w grupie, umiejętność zarządzania czasem, umiejętności organizacyjne, radzenia sobie w nowych sytuacjach rozwinęli umiejętność zarządzania informacją - pozyskiwania informacji w formie wywiadu i obserwacji, dokonywania analizy i syntezy rozwinęli kompetencje językowe z języka angielskiego dzięki przygotowaniu językowemu w formie kursu jak również udział w spotkaniach odbywających się w języku roboczym projektu, jak i posługiwanie się językiem obcym w sytuacjach życia codziennego za granicą zyskali kompetencje interkulturowe - poznali elementy historii, kultury, tradycji, współczesnych realiów Lizbony i Portugalii, mentalność obywateli Portugalii poprzez udział w bogatym i zróżnicowanym programie przygotowania kulturowego tak przez wyjazdem, jak i w czasie wizyty

rezultaty koordynator doskonalenie umiejętności zarządzania projektami, wzrost kompetencji organizacyjnych, rozwinięcie umiejętności zarządzania czasem, budżetem i ryzykiem, przedsiębiorczości, umiejętności podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów i znajdowania się w nowych sytuacjach, zarządzania stresem, komunikacji interpersonalnej, znajomości języków obcych, umiejętność tworzenia programów doskonalenia pracowników, ich walidacji, poszerzenie wiedzy ogólnej instytucja wyższy poziom wiedzy, kompetencji i motywacji pracowników, integracja zespołu, nawiązanie kontaktów z partnerami w Portugalii, potwierdzenie wiarygodności instytucji promującej współpracę międzynarodową w środowisku

Dziękuję za uwagę Joanna Sobotnik, Kuratorium Oświaty w Katowicach