Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Organizacja nauczania indywidualnego
Reforma edukacji Zmiana programowa
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Gotowość (dojrzałość) szkolna
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Sześciolatek idzie do szkoły. Przepisy prawne dotyczące obniżenia wieku obowiązku szkolnego Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tj.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
PRZYGOTWANIE PRZEDSZKOLA I NAUCZYCIELI DO REFORMY PROGRAMOWEJ
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
RODZICE W SZKOLE.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Zmiana w systemie oświaty z dnia 29 grudnia 2015 r. Edukacja najmłodszych dzieci ma być skuteczna i przyjazna…… Powrót do obowiązku szkolnego dla 7-latków.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola? Izabela Stefaniak Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim

Na początek… Przejście z przedszkola do szkoły jest dla każdego dziecka wielkim przeżyciem. Pierwsze dni pobytu w szkole odgrywają w życiu początkującego ucznia wielką rolę. Zderzają się bowiem marzenia i oczekiwania dziecka pod adresem szkoły z rzeczywistością szkolną. Te pierwsze wrażenia i odczucia na długo zapadają w pamięć dziecka.

W Szkole Podstawowej nr 2 - Przejście dziecka z oddziałów przedszkolnych do edukacji wczesnoszkolnej odbywa się harmonijnie, łagodnie. Najważniejsze to stworzenie poczucia bezpieczeństwa. - Stosowanie przez nauczycieli podobnych form i metod pracy (głównie aktywizujących). - Bardzo dobra komunikacja. - Zaangażowanie rodziców w życie szkoły.

WYMAGANIA Od nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wymaga się realizacji zaleceń zapisanych w podstawie programowej i jednocześnie oczekuje się, że ich wychowankowie i uczniowie będą dysponowali określonymi wiadomościami i umiejętnościami.

Zapewnienie kontynuacji nauczania poprzez wzajemnie uzupełniające się Warunki dobrego przejścia z oddziałów przedszkolnych do edukacji wczesnoszkolnej Zapewnienie kontynuacji nauczania poprzez wzajemnie uzupełniające się działania przedszkola i szkoły. Stopniowe zapoznawanie dzieci z wymaganiami szkoły. Przepływ informacji między przedszkolem, szkołą i rodzicami.

Organizacja przestrzeni: Wydzielone skrzydło dla oddziałów przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej. Praca bez „dzwonków”. Jedna ze świetlic przygotowana dla dzieci najmłodszych.

W trosce o jednolite oddziaływanie wychowawcze, nauczyciele: systematycznie informują rodziców o zadaniach wycho-wawczych i kształcących realizowanych w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej, zapoznają rodziców z Podstawą programową wychowania przedszkolnego i włączają ich do kształtowania u dziecka tych wiadomości i umiejętności, które są tam zalecane; - informują rodziców o sukcesach i kłopotach ich dzieci, a także włączają ich do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności, na jakie natrafiają; - zachęcają rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola, na przykład wspólnie organizują wydarzenia, w których biorą udział dzieci.

Mocne strony: Znajomość przestrzeni szkolnej (poczucie bezpieczeństwa). Oddziały przedszkolne tworzą integralną część szkoły. Uczestnictwo i zaangażowanie w uroczystości szkolne. Rodzice zaangażowani w działalność Rady Rodziców.

Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej: zapewniają kontynuację i ciągłość procesu edukacji rozpoczętego w przedszkolu, stopniowo i łagodnie przeprowadzają dziecko z kształcenia zintegrowanego do nauczania przedmiotowego w klasach IV – VI, realizują programy nauczania skoncentrowane na dziecku, jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach.

Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej: organizują zajęcia dodatkowe rozwijające zdolności uczniów i uzupełniające ich wiedzę, stosują różnorodne metody i formy pracy, stwarzają uczniom przyjazną atmosferę, zapewniają poczucie bezpieczeństwa, współpracują w zespole zadaniowym z nauczycielami wychowania przedszkolnego.

Dziękuję za uwagę Izabela Stefaniak