P OLSKIE Ś LADY W K RAJACH N ORDYCKICH Z NANI P OLACY P ÓŁNOCY Danuta Kral-Leszczyńska, NUOP Finlandia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STOWArzyszenie zrównoważonego rozwoju i przedsiębiorczości społecznej
Advertisements

„SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK”
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Wyrównywanie szans edukacyjnych
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
„Wychowanie patriotyczne poprzez krajoznawstwo i turystykę szkolną”
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący ochronę walorów przyrodniczo cennych regionów Polski Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący.
POAKCESYJNY PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROJEKT Równy start w przyszłość – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory.
Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.
Europejski Fundusz na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich na lata w ramach programu ogólnego Solidarność i zarządzanie przepływami migracyjnymi.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Nasza Biblioteka 2011.
Termin realizacji – 20 miesięcy
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH ZAANGAŻOWANY W LOKALNY EKOROZWÓJ – OCENA DZIAŁAŃ SZKOŁY.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
ZAŁOŻENIA I REALIZACJA PROJEKTU SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Fundacja Instytutu Filozofii i Socjologii PAN
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Projekt Comenius Regio
Kultura. Rozwój. Olsztyn Perspektywa NGO Olsztyn, rok.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Zasady tworzenia regionalnych strategii rozwoju Narzędzia zarządzania rozwojem regionalnym.
Nasz udział w programie „Szkoła z klasą 2.0” rok szkolny 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glichowie.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
„Aby mierzyć drogę przyszłą, Trzeba wiedzieć, skąd się przyszło.” Cyprian Kamil Norwid.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Lokalna Grupa Działania Rozwój przedsiębiorczości przygotowała: Patrycja Butlewska.
„ Razem z rodziną” – półkolonie dla dzieci i młodzieży Gminy Strzelce Opolskie organizowane w ramach akcji „Postaw na rodzinę” Strzelce Opolskie,
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

P OLSKIE Ś LADY W K RAJACH N ORDYCKICH Z NANI P OLACY P ÓŁNOCY Danuta Kral-Leszczyńska, NUOP Finlandia

P ROJEKT KULTUROWO - EDUKACYJNY polonijnych uczniów oraz ich rodziców w krajach nordyckich polonijnych nauczycieli przedstawicieli historii oraz kultury w Polsce i w krajach nordyckich Danuta Kral-Leszczyńska, NUOP Finlandia skierowany do:

C ELE GŁÓWNE PROJEKTU upowszechnianie wiedzy o wkładzie Polski i Polaków w rozwój krajów nordyckich dokumentacja i popularyzacja polskiego dziedzictwa za granicą katalogizacja sylwetek znanych Polaków na stronie internetowej NUOP rozbudzenie zainteresowania sylwetkami Polaków, którzy wnieśli istotny wkład dla znaczenia polskiej diaspory w krajach nordyckich Danuta Kral-Leszczyńska, NUOP Finlandia

wzmocnienie tożsamości polskich i polsko- nordyckich uczniów oraz podniesienie ich samooceny w procesie integracji ”Przyjmując proces integracji jako podejmowanie przez kraje osiedlenia działań respektujących zróżnicowanie kulturowe społeczeństw, wspieramy inicjowanie i organizowanie przez nauczycieli polskich za granicą takich działań, dzięki którym młode polskie generacje będą w stanie stworzyć w nieodległej przyszłości liczącą się w ich nowych krajach społeczność, biorącą aktywny udział zarówno w życiu swej grupy etnicznej, jak i w życiu społeczeństwa kraju przyjmującego. Cel ten można osiągnąć dzięki: podjęciu działań wspierających uczniów w trudnym procesie tworzenia tożsamości, zapewnienia im ciągłości świadomości społecznej, przynależności kulturowej oraz kompetencji lingwistycznych poprzez: zbieranie wiedzy o Polakach, którzy przeszli taką samą drogę migracyjną i odegrali ważne role, współbudując i rozwijając kraje ich zamieszkania” Danuta Kral-Leszczyńska, NUOP Finlandia DEKLARACJA KOPENHASKA

inspiracja do kreowania i budowania płaszczyzn współpracy w regionie pogłębienie współpracy uczniów i rodziców z rodzin polskich i polsko-nordyckich w krajach nordyckich rozszerzenie współdziałania przedstawicieli polskich placówek dyplomatycznych i przedstawicieli nordyckich środowisk kulturalnych promocja środowisk polonijnych krajów nordyckich Danuta Kral-Leszczyńska, NUOP Finlandia

C ELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU aktywizacja młodego pokolenia rozwijanie potencjału twórczego dzieci i młodzieży inspiracja do wnoszenia własnego wkładu w kulturę regionu ukierunkowanie młodzieży na:  poszukiwania wybitnych Polaków  rzetelność informacji  atrakcyjność oraz oryginalność tematu i formy  nowatorstwo i estetykę prac Danuta Kral-Leszczyńska, NUOP Finlandia

O RGANIZACJA PROJEKTU popularyzacja założeń projektu w pięciu krajach nordyckich odszukanie Polaków, którzy odegrali i odgrywają znaczącą rolę w historii i kulturze krajów nordyckich prowadzenie badań na podstawie analiz źródeł historycznych, dokumentów współczesnych i wywiadów Danuta Kral-Leszczyńska, NUOP Finlandia

prezentacja prac uczniów na stronie internetowej NUOP konkursy tematyczne i wystawy w poszczególnych krajach nordyckich przygotowanie przez nauczycieli serii scenariuszy lekcyjnych „Znani Polacy w moim kraju osiedlenia” Danuta Kral-Leszczyńska, NUOP Finlandia

opracowanie Galerii Znanych Polaków Północy finał dla laureatów eliminacji krajowych – Gala Znanych Polaków Północy połączona z warsztatami dokumentowania zbiorów i plastycznymi formami w eksponowaniu dokumentacji Danuta Kral-Leszczyńska, NUOP Finlandia

praca na konkurs Piotr Kierner, 7 lat, Finlandia

praca na konkurs Zofia Kierner, 10 lat, Finlandia

Wywiad ze Stefanem Widomskim, wiceprezesem Nokii. Przygotowaly: Patricia Bhebhe i Natalia Bhebhe 430HiOM9xxohttp:// 430HiOM9xxo 430HiOM9xxo 30HiOM9xxohttp:// 30HiOM9xxo