Historia tworzenia Szlaku Jana III Sobieskiego jako transgranicznego produktu turystycznego There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Projekt „Regionalna Strategia Innowacji – RSI 2030”
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
Dr inż. Michał Klepka Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Dotacje dla przedsiębiorstw z Funduszy Europejskich na lata
Kreacja i promocja nowej marki regionu
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
„Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo – Informacyjnych w zakresie innowacji (MSODI)” Mariusz Frankowski – Zastępca Dyrektora, Departament Strategii i Rozwoju.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Projekt ProBiz Innovatio. Rola zrzeszeń przedsiębiorstw w rozwoju praktyk proinnowacyjnych i budowaniu sieci współpracy biznesu i nauki na przykładzie.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Wodzisław Śląski, 7 marca 2013r.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product „Szlak Jana III Sobieskiego szansą współpracy transgranicznej Wschodniej.
There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Historia tworzenia Szlaku Jana III Sobieskiego jako transgranicznego.
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Instrumenty wsparcia finansowego dla rozwoju Szlaku Jana III Sobieskiego.
There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej w Obszarze.
Transgraniczny projekt partnerski
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Regionalne Obserwatorium Terytorialne Województwa Łódzkiego
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Województwo Opolskie otwarte na współpracę z NGO Prezentacja założeń projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
Rola sektora samorządowego INNOWACYJNY ŚLĄSKI KLASTER CZYSTYCH TECHNOLOGII WĘGLOWYCH Rola sektora samorządowego KONFERENCJA ”FUTURE EU ENERGY MIX – WILL.
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Projekt PL „Wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej w Obszarze Funkcjonalnym Szlaku Jana III Sobieskiego w województwie lubelskim"
„Szerokie partnerstwo trójsektorowe jako narzędzie rozwiązywania problemów Obszaru Funkcjonalnego Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów” oraz „Dobre praktyki.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Lubelskie Centrum Obsługi Inwestora Spotkanie pracowników PAIiIZ i COI L U B E L S K I E C O I Doświadczenie Lubelskiego COI w pozyskiwaniu funduszy Unii.
POSIEDZENIE ŚWIĘTOKRZYSKO-PODKARPACKIEGO KLASTRA BUDOWLANEGO INNOWATOR
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Zapis prezentacji:

Historia tworzenia Szlaku Jana III Sobieskiego jako transgranicznego produktu turystycznego There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

„Szlak Jana III Sobieskiego parasolowym produktem rozwoju regionalnego Polski Wschodniej”

Czas trwania Projektu VI VIII There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 1 „Inwentaryzacja potencjału historycznego pod kątem Szlaku JIIIS w województwie świętokrzyskim” Inwentaryzacja dotyczy tylko woj. świętokrzyskiego, ponieważ woj. lubelskie i podkarpackie zostały zinwentaryzowane w ramach projektu pt.: „Szlak Dziedzictwa Sobieskiego jako szansa współpracy transgranicznej Wschodniej Polski i Zachodniej Ukrainy”. 4 There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 2 „ Inwentaryzacja potencjału gospodarczego Szlaku JIIIS w 3 województwach” Inwentaryzacja potencjału gospodarczego usystematyzowała wiedzę na temat aktualnego stanu rozwoju określonych dziedzin gospodarki (przetwórstwo, turystyka, edukacja i OZE) na terenach naznaczonych dziedzictwem JIIIS w 3 województwach (min. 10 gmin w każdym województwie). Stanowi punkt wyjścia do opracowania rzetelnego dokumentu strategicznego, przewidzianego w ramach projektu. Jest opracowana w formie elektronicznej i zamieszczona na portalu projektu. Wskazuje tereny inwestycyjne Szlaku JIIIS pod kątem rozwoju przedmiotowych dziedzin gospodarki w oparciu o endogenne i egzogenne zasoby. 5 There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie nr 3 „ Strategia rozwoju Szlaku JIIIS w województwie lubelskim, podkarpackim, świętokrzyskim w oparciu o punkty węzłowe” Przy realizacji strategii działania nakierowane zostały na zgromadzenie i przetworzenie dostępnej wiedzy o stanie obecnym i optymalnych możliwościach rozwoju Szlaku JIIIS w oparciu o potencjał punktów węzłowych w 3 województwach Polski Wschodniej. 6 There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 4 „Seminaria na temat Księgi Tożsamości dla ambasadorów marki Szlaku JIIIS” Seminaria służyły standaryzacji podejść i umiejętności prezentowania Szlaku JIIIS na zewnątrz przez osoby zajmujące się tematyką Szlaku w każdej z partnerskich instytucji. Większość czasu w ramach każdego z seminariów poświęcona została na zaprezentowanie i omówienie Księgi Tożsamości Szlaku JIIIS. Jest to dokument szczegółowo precyzujący zakres i metody promocji marki Szlaku JIIIS oraz standardy wizualizacji, którymi posługiwać się będą wszyscy partnerzy projektu, również po jego zakończeniu. Księga Tożsamości precyzuje szczegółowo m. in.: nazwę znaku, jego graficzną formę i barwy, parametry kolorów, symbole ozdobne, definicję krojów stosowanego pisma, schematy druków papieru firmowego, wzory kopert, notatników, wizytówek, ofert, identyfikatorów, koncepcję reklam i materiałów public relations, oznakowania budynków, samochodów etc. Elementami zapisanymi w Księdze Tożsamości są informacje określające typy zachowań ambasadorów marki, wizerunek pracowników projektów realizowanych dla Szlaku JIIIS czy obligatoryjne elementy wydarzeń promocyjnych Szlaku JIIIS. 7 There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 5 „Stworzenie Portalu Internetowego o Szlaku JIIIS w kontekście polityki spójności” 8 There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 6 „Widowisko plenerowe Szlaku JIIIS” Do realizacji zadania wybranych zostało 3 partnerów reprezentujących 3 województwa. Każdy z realizujących zadanie opracował 1 scenariusz widowiska plenerowego Szlaku JIIIS, który jest zgodny z wymogami Księgi Tożsamości. Powstały zatem 3 scenariusze widowisk plenerowych, które się nie dublują i które dotyczą trzech różnych wydarzeń związanych z życiem króla Jana III Sobieskiego i jego oręża. Widowiska będą odgrywane w ramach imprez promocyjnych - w trakcie trwania projektu i po jego zakończeniu, w tym na imprezach realizowanych w punktach węzłowych. Do każdego z nich został zakupiony w ramach zadania jeden komplet rekwizytów związanych z epoką życia Jana III Sobieskiego (stroje, kopie broni, powozy, uprzęże konne, namioty, jurty, chorągwie, instrumenty, naczynia etc.) należących do tych gmin. There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 7 „Przygotowanie i wdrożenie imprez promocyjnych Szlaku JIIIS” Działanie zrealizowane zostało przez liderów punktów węzłowych. Wprost wiąże się z umacnianiem ich roli na Szlaku JIIIS, a pośrednio wiąże ich we współpracę. Imprezy miały wspólną podstawę wynikającą z zapisów Księgi Tożsamości marki Szlaku JIIIS oraz wypracowane scenariusze. Z drugiej strony ze względu na lokalne potencjały i zasoby punktów węzłowych, w tym niepowtarzalny związek z Sobieskim każda z imprez posiadała swoją specyfikę spójną z marką Szlaku JIIIS. 10 There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 8 „Seminaria tematyczne nt. wypracowanych na Szlaku JIIIS metod i narzędzi współpracy biznesu, nauki oraz JST – transfer know how” Seminaria tematyczne zaplanowane są w celu transferu know-how Szlaku JIIIS do punktów węzłowych, dlatego realizowane będą w 6 punktach węzłowych i dotyczyć będą metod i narzędzi ważnych dla współpracy biznesu, nauki oraz JST dla rozwoju regionów peryferyjnych. Wśród ich uczestników będą naukowcy, przedstawiciele biznesu/ osoby zamierzające założyć firmę/ przedstawiciele NGO prowadzących działalność gospodarczą lub zamierzający prowadzić taką działalność oraz osoby z administracji JST, w tym radni. Seminaria będą miały charakter informacyjny i warsztatowy. Dotyczyły wypracowanych już dla szlaku JIIIS systemów, w tym: systemu certyfikacji, promocji marki wraz z księgą tożsamości, planowanych do wypracowania systemów: karty turysty, współpracy B+R, rozwijania badań i dostarczania narzędzi rozwoju innowacyjnej gospodarki (w tym: think-tank, klaster turystyczny, endowment). 11 There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 9 „Opracowanie i dystrybucja gier planszowych” W ramach zadania powstanie gra planszowa oparta o lokalne potencjały i zasoby gospodarcze, uwzględniająca realne i potoczne nazwy postaci, miejsca czy przedmioty związane z terytorium Szlaku JIIIS, w tym z punktami węzłowymi i ich otoczeniem. There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 10 „Przeprowadzenie badań poprzedzających opracowanie systemu karty turysty” Badania potencjalnych usługodawców i usługobiorców karty turysty służą przygotowaniu systemu karty turysty czyli systemu lojalnościowego przygotowującego dobry klimat do tworzenia klastra turystycznego Szlaku JIIIS. Efekty badań skonsultowane ze środowiskiem naukowym pozwolą partnerom podjąć decyzję dotyczącą tego, czy system powinien opierać się głównie na zasadzie zniżek, czy też gromadzenia punktów. 13 There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 11 „Opracowanie i wdrożenie karty turysty” W oparciu o produkt zadania nr 10 oraz rezultaty zadania nr 10 opracowany zostanie przez zewnętrzną firmę system karty turysty zakładający bonifikaty dla posiadaczy karty turysty Szlaku JIIIS. W efekcie realizacji projektu system zostanie wdrożony w 60 punktach na Szlaku JIIIS poprzez nieodpłatne wypożyczenie im niezbędnego sprzętu do obsługi systemu (terminale wraz z czytnikami kart). Punkty zostaną wyposażone na podstawie umów o bezpłatnym użyczeniu sprzętu. Punkty te będą mogły być usytuowane także poza terytorium gmin partnerskich, co pozwoli na wprowadzenie karty turysty poza punktami węzłowymi i łączenie Szlaku JIIIS w sposób funkcjonalny. Wybór punktów, w których zainstalowany zostanie sprzęt karty turysty oparty będzie na procedurze konkursowej przeprowadzonej przez Komitet Sterujący. There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Karta Turysty- propozycja There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 12 „Seminaria dla potencjalnych uczestników systemu karty turysty” W ramach zadania odbędą się seminaria skierowane do uczestników konkursu wynikającego z zadania nr 11. W 6 seminariach weźmie udział 90 podmiotów, czyli średnio po 15 uczestników w jednym seminarium, gdzie uczestnicy wyrażą opinię o sposobach rozszerzania systemu, zostaną zapoznani z jego zasadami technicznymi. There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 13 „Wydawnictwa” W ramach działania przewidziano przygotowanie, opracowanie i druk wydawnictw w tym: folderu promocyjnego ukazującego walory przyrodnicze i kulturowe Szlaku JIIIS w 3 województwach, publikacji albumowej dotyczącej Szlaku JIIIS, mapy ściennej pokazującej Szlak JIIIS na tle obszaru Polski Wschodniej, gadżetów reklamowych. Wydawnictwa mają charakter informacyjny i przeznaczone są dla potencjalnych turystów i mieszkańców podregionu. Jest to element promocji wewnętrznej. There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 14 „Infokioski” Infokioski zakupione zostały i zainstalowane w 6 punktach węzłowych Szlaku JIIIS w celu skuteczniejszej promocji Szlaku JIIIS, oddziaływania na mieszkańców i turystów oraz sprawniejszej informacji. Na infokiosku zainstalowany będzie portal Szlaku JIIIS. Infokioski będą posiadały dostęp do Internetu oraz możliwość obsługi karty turysty, będą swego rodzaju punktem informacji turystycznej związanym ze Szlakiem JIIIS. There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Zadanie 15 „Konferencja i podpisanie umowy partnerskiej na rzecz platformy współpracy” Konferencja podsumowująca projekt skierowana do przedstawicieli wszystkich sektorów życia społecznego i gospodarczego na terenie Szlaku J IIIS w 3 województwach. W konferencji wzięło udział 150 osób reprezentujących różne sektory. Konferencja odbyła się w RCNT w Kielcach. ( Podzamcze Chęcinskie) W jej trakcie podpisana została umowa partnerska na rzecz budowy stałej platformy współpracy w oparciu o Szlak JIIIS. There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

Dziękuję za uwagę There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product