Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

Województwo Podkarpackie
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” Projekt realizowany w ramach projektów systemowych MEN i beneficjentów.
Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Plan Działania na lata
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
PRIORYTET IX PRIORYTET IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
PODDZIAŁANIE Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: otwarty Alokacja: ,00 PLN Typ/typy projektów (operacji)
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Wpływ wdrażania działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Wyniki konkursów ogłaszanych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w ramach Priorytetu: VI; VII; VIII i IX (po 1 kwietnia 2009r)
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011r. Działanie 9.2 w ramach PO.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.1.2/11 Szczecin, 21 marca 2011 r. Spotkanie współfinansowane.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości aplikowania o środki dla szkół podstawowych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Wdrażanie Działań 6.1 i 8.1 PO KL w województwie podlaskim w 2010 roku.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu IX PO KL na 2013 rok.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.2/11 Szczecin,18 maja 2011 r. Spotkanie współfinansowane ze środków.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.4/11 Szczecin, 12 lipca 2011 r. Spotkanie współfinansowane ze.
Środki europejskie na edukację perspektywa finansowa
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Konferencja Inaugurująca Program Operacyjny Kapitał Ludzki Toruń 12 listopada 2007.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Europejskiego Funduszu Społecznego
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zapis prezentacji:

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych

T ermin przyjmowania wniosków: – Typ konkursu konkurs zamknięty Alokacja ,00 PLN 2

Typ beneficjentów  organy prowadzące szkół – jednostki samorządu terytorialnego i inne nie będące jst  inne podmioty np. osoby fizyczne, osoby prawne (fundacje, stowarzyszenia) – realizacja projektu na rzecz różnych szkół lub uczniów.  Szkoły podstawowe  Gimnazja  Szkoły ponadgimnazjalne o profilu ogólnym  Inne placówki oświatowe objęte systemem oświaty

Grupy docelowe  uczniowie i wychowankowie szkół i placówek oświatowych prowadzących kształcenie ogólne (z wyłączeniem szkół dla dorosłych);  osoby, które przedwcześnie opuściły system oświaty.

Kryteria dostępu: Plan Działania na 2010 – dz Projekt realizowany jest na terenie województwa podlaskiego. 2. Beneficjent posiada siedzibę na obszarze województwa podlaskiego. 3. W przypadku projektów obejmujących tylko 1 szkołę maksymalna wartość projektu wynosi zł. 4. W przypadku projektów obejmujących więcej niż 1 szkołę, maksymalna wartość projektu stanowi odpowiednią wielokrotność kwoty zł i jednocześnie wynosi nie więcej niż zł. 5. Maksymalny okres realizacji projektu wynosi 24 miesiące. 6. W danym konkursie ten sam podmiot (szkoła, placówka oświatowa) może być objęty tylko jednym projektem. Szczegółowe kryteria wyboru projektów 5

Kryteria strategiczne: Plan Działania na 2010 – dz Projekt jest komplementarny z inwestycjami zrealizowanymi bądź realizowanymi, finansowanymi ze źródeł wspólnotowych innych niż Europejski Fundusz Społeczny. 2. Projekt realizowany jest w szkole na obszarze wiejskim. 3. Projekt zakłada wykorzystanie sprzętu ICT zakupionego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w latach Szczegółowe kryteria wyboru projektów 6

Plan Działania na 2010 Typy projektów przewidziane do realizacji w ramach konkursu 1.Programy rozwojowe szkół i placówek oświatowych prowadzących kształcenie ogólne, w szczególności obejmujące: - dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz specjalistyczne służące wyrównywaniu dysproporcji w trakcie procesu kształcenia; - doradztwo i opieka psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów wykazujących problemy w nauce lub z innych przyczyn zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty; - programy skierowane do dzieci i młodzieży, które znajdują się poza systemem szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego umożliwiające ukończenie danego etapu kształcenia oraz kontynuację nauki;

Założenia na 2010 Typy projektów przewidziane do realizacji w ramach konkursu c.d. - dodatkowe zajęcia (pozalekcyjne i pozaszkolne) dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem ICT, języków obcych, przedsiębiorczości, nauk matematyczno-przyrodniczych; - rozszerzenie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno-zawodowym, informowaniem uczniów o korzyściach płynących z wyboru danej ścieżki edukacyjnej oraz możliwościach dalszego kształcenia w kontekście uwarunkowań lokalnego i regionalnego rynku pracy (szkolne ośrodki kariery); - wdrożenie nowych, innowacyjnych form nauczania i oceniania cechujących się wyższa skutecznością niż formy tradycyjne; - wdrażanie programów i narzędzi efektywnego zarządzania placówką oświatową przyczyniających się do poprawy jakości nauczania.

Definicja programu rozwojowego Według zapisów Szczegółowego Odpisu Priorytetów PO KL programy rozwojowe szkół i placówek oświatowych realizowane w Priorytecie IX spełniają łącznie następujące cechy: 1.Kompleksowo odpowiadają na zdiagnozowane potrzeby dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze danej szkoły/placówki oświatowej i jej uczniów; 2.Kompleksowo i trwale przyczyniają się do jakościowych zmian w funkcjonowaniu szkoły/placówki oświatowej i/lub rozszerzenia oferty edukacyjnej danej szkoły/placówki oświatowej; 3.Zawierają określone cele, rezultaty i działania już na etapie aplikowania (odzwierciedla logikę projektu); 4.Działania określone w programie rozwojowym przyczyniają się do rozwoju kompetencji kluczowych określonych w Zaleceniach Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE); 5.Zawierają elementy zgodne z polityką edukacyjną państwa/wynikają z polityki edukacyjnej państwa (zmiany programowe, działania systemowe MEN, zmiany prawa oświatowego).

program rozwojowy – wartość dodana  JEDNOCZESNIE PROJEKT ROZWOJOWY POWINIEN STANOWIC ROZSZERZENIE w stosunku do tego co dana szkoła jest zobowiązana realizować  Jego celem powinna być zmiana (bądź zapoczątkowanie zmiany) jakości pracy szkoły pod względem jakości kształcenia, sprawnej organizacji szkoły, nowoczesności działania, wyrównywania szans.

Program rozwojowy szkoły – materiał pomocniczy Jak budować programy rozwojowe szkół, by edukacja była skuteczna, przyjazna i nowoczesna – MEN, październik

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego cel działaniarezultaty PROBLEM OGÓLNA LOGIKA PROJEKTU

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego KOMPETENCJE KLUCZOWE Projekt rozwojowy szkoły powinien zakładać rozwój kompetencji kluczowych.  Kompetencje kluczowe zostały zdefiniowane w zaleceniach Parlamentu Europejskiego i Rady z roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE)  Stanowią połączenie wiedzy, umiejętności i postaw potrzebnych wszystkim osobom do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej i zatrudnienia.

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego KOMPETENCJE KLUCZOWE Kompetencje kluczowe Język ojczystyJęzyki obce Matematyka i kompetencje naukowo-techniczne Informatyka umiejętność uczenia się Umiejętności społeczne i obywatelskie Inicjatywność i przedsiębiorczość Świadomość i ekspresja kulturalna

Konkurs nr 1/POKL/9.1.2/10 - podsumowanie Z uwagi na tegoroczne kryteria wyboru oraz zapisy SZOP projekt złożony do dz POKL powinien: -być przypisany do konkretnej szkoły/szkół (niezbędne jest podawanie nazw!! szkół biorących udział w projekcie) -limit przeznaczony na 1 szkołę wynosi zł, dlatego wartość projektu powinna stanowic wielokrotność kwoty 200 tys. i jednocześnie nie może być wyższa niż zł (niezbędne jest podawanie liczby!! szkół biorących udział w projekcie) -ta sama szkoła może być objęta tylko jednym projektem w ramach konkursu – organ prowadzący powinien wiedzieć że jest objęty danym projektem

RÓWNOŚC SZANS – MATERIAŁY POTRZEBNE PRZY PISANIU WNIOSKU  KARTA OCENY MERYTORYCZNEJ – ZAŁĄCZNIK DO DOKUMENTACJI KONKURSOWEJ  INSTRUKCJA DO STANDARDU MINIMUM – WNIOSEK O DOFINANSOWANIE INSTRUKCJA  ZASADA ROWNOSCI SZANS KOBIET I MEZCZYZN – FAQ  Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach POKL poradnik - MRR

Niezbędne dokumenty przy pisaniu wniosku 1.Szczegółowy Opis Priorytetów POKL – dz Plan działania na rok Dokumentacja konkursowa na konkurs nr 1/POKL/9.1.2/10 4.Wniosek o dofinansowanie projektu - Instrukcja

Dane kontaktowe Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Referat Wdrażania działań POKL Wspierających Rozwój Wykształcenia i Kompetencji Tel ; 209; 220; 244; 275

Dziękuję za uwagę