Kompetencje kluczowe drogą do kariery

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Generator przyszłości
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
1.Projekt i jego realizator 2.Zespół Projektowy 3.Europejski Fundusz Społeczny dla oświaty w Polsce 4.Założenia Projektu 5.Działania i harmonogram Projektu.
Imię Nazwisko TYTUŁ PREZENTACJI. Imię Nazwisko TYTUŁ PREZENTACJI Akademia Młodych Noblistów Konferencja Olsztyn Prof. Mirosław Grewiński.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
ZSE-T. ZSE-T Nasza MISJA „Naszą misją jest kształcenie obywateli na miarę potrzeb XXI wieku, czyli z właściwym zasobem wiedzy, rozwijających własne.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Spis treści  Celem jest umożliwienie uczniom szkół ponadgimnazjalnych rozwój kompetencji matematyczno – fizycznych lub kompetencji z przedsiębiorczości.
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Współpraca uczelni ze szkołami w kontekście realizacji Strategii Rozwoju.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
35-lecie szkoły. Wizytacja kanoniczna ks. Biskupa Krzysztofa Nitkiewicza w PSP w Starej Słupi.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Rozwój kwalifikacji i kompetencji studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koszalinie dr Agnieszka Kühnl-Kinel.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Klasa matematyczno-przyrodnicza pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Powiatowe Targi Edukacyjne w Oświęcimiu
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
„SMART GIMNAZJALISTA CZYLI ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCO - DOSKONALĄCE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH.
Zapis prezentacji:

Kompetencje kluczowe drogą do kariery Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie

Idea projektu Projekt „Kompetencje kluczowe drogą do kariery” to szansa dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych na rozwój umiejętności kluczowych, w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych, technicznych i przedsiębiorczości. To także okazja do świadomego wyboru ścieżki edukacyjnej i przygotowania do wejścia na rynek pracy.

Kto, kiedy, gdzie… Organizatorem projektu jest Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, oddział zamiejscowy w Człuchowie. To projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Przedsięwzięcie obejmie cztery województwa w północno-zachodniej części Polski: pomorskie, zachodniopomorskie, wielkopolskie i lubuskie. Uczniowie uczestniczą w Projekcie od pierwszych dni w nowej szkole przez kolejne trzy lata (i tak18 uczniów z naszej klasy, w tym my, czyli klasy 1 technikum organizacji reklamy, uczestniczy w projekcie).

Nauka nie musi być nudna, a przedmioty ścisłe trudne! Projekt umożliwia uczniom: udział w atrakcyjnych zajęciach, wykładach, prezentacjach z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i rozwiązań edukacyjnych, integrację poprzez pracę zespołową, pikniki, akademie, obozy, prezentacje ponadregionalne, festiwale nauki, poszerzanie zainteresowań z tzw. przedmiotów ścisłych pod opieką nauczycieli szkolnych i akademickich, zastosowanie wiedzy w praktyce, analityczne, logiczne i twórcze myślenie, wzrost zdawalności i wyników na egzaminach maturalnych.

Certyfikacja Po przejściu oceny formalnej i merytorycznej nadesłanych aplikacji zgłoszeniowych 40 szkół z województw: lubuskiego, pomorskiego, wielkopolskiego i zachodniopomor-skiego, obejmujących 1800 uczniów, w tym ZSP im. Józefa Nojego w Czarnkowie otrzymało certyfikaty potwierdzające udział w projekcie.

Jak to wygląda w praktyce… Pracować będziemy w 9-cio osobowych zespołach w zakresie następujących przedmiotów, pod opieką następujących nauczycieli: matematyka- Danuta Mościcka-Patalas, fizyka – Krystyna Sobkowiak, chemia – Anna Norkowska-Polowczyk, przedsiębiorczość – Agnieszka Geremek, informatyka – Katarzyna Bielejewska.

Zajęcia z doradztwa… Za nami już zajęcia z doradztwa kompetencyjnego - każdy z 9 zespołów badawczych uczestniczył w I półroczu bieżącego roku szkolnego w takich zajęciach pozalekcyjnych, które prowadzone były przez psychologów i ekspertów ds. rozwoju osobistego

Zajęcia z doradztwa… Ich celem jest pomoc w wyborze ścieżki kształcenia, identyfikacja mocnych i słabych stron ucznia, przedstawienie perspektyw zatrudnienia na lokalnym i globalnym rynku pracy. Obecnie uczestniczymy w zajęciach z doradztwa zawodowego.

Podróże „Innowacyjni globalnie” To jednodniowe wyjazdy do innowacyjnych firm działających w sektorach biotechnologii, hi- tech, automatyki przemysłowej itp. Podczas tych wyjazdów zapoznajemy się z zagadnieniami związanymi z konkurencyjnością firm na rynku, nowoczesnymi obszarami badawczymi, postępem technicznym w różnych branżach. Ponadto zwiedzamy niedostępne miejsca na uczelniach, jednostkach naukowo- badawczych, takich jak np. laboratoria.

w ramach wyjazdu Podróże „Innowacyjni globalnie” Z wizytą w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie w ramach wyjazdu Podróże „Innowacyjni globalnie”

Paszporty edukacyjne… To wyjazdy i udział w dniach otwartych, targach, konferencjach edukacyjnych. Celem tego zadania jest wzrost samoświadomości i samosterowności w procesie edukacji poprzez stworzenie możliwości udziału w interesujących wydarzeniach o charakterze edukacyjnym, naukowym i popularnonaukowym.

Targi Edukacyjne w Poznaniu W ramach Paszportów Edukacyjnych byliśmy w bieżącym roku szkolnym na Targach Edukacyjnych gdzie mieliśmy okazję poznać wszystkie Wydziały UAM, Uniwersyteckie Studio Filmowe, Ogród Botaniczny, Studium Wychowania Fizycznego i Sportu oraz Austriacki Ośrodek Kultury, Centrum Egzaminacyjne ÖSD, Bibliotekę i Czytelnię Brytyjską, Instytut Konfucjusza i Ośrodek Alliance Française

Festiwal Nauk w Pile Drugim wyjazdem w ramach Paszportów Edukacyjnych był wyjazd na Festiwal Nauk do Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile. Uczestniczyliśmy tam m. in.: w wykładzie „Europejscy Energetyczni, czyli jak świadomie oszczędzać energię”, w warsztatach „Cyfrowe zabawy z fotografią” czyli pokazie wykorzystania możliwości cyfrowej fotografii, w pokazie „Czy to chemia, czy alchemia?”( pokazach i doświadczeniach chemicznych), „Fizyka zabawek” czyli demonstracjach zjawisk fizycznych i eksperymentach. Ciekawym punktem programu był również udział w pokazie „Największe bańki mydlane w Polsce” - autorskim programie Jakuba Bochenka z Krakowa, uczestnika programu „Mam talent”.

Przed nami… Wyjazd na Letni Tematyczny Obóz Naukowy w dniach od 29 sierpnia do 4 września 2011 roku do Gdańska - Sobieszewo

Zapraszamy do ZSP im. Józefa Nojego w Czarnkowie To trafny wybór!!!

Dziękujemy za uwagę