Publicznego Gimnazjum we Wróblewie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

„Nowoczesne formy edukacyjne dla dzieci starszych i młodzieży w Gminie Czernikowo” oraz „Rozwój kwalifikacji w zakresie informatyki i technologii informacyjnych”
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
w Skoczowie wraz z opiekunem Barbarą Mendroch
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
opiekun grupy:Beata Winiarska
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
1 Projekt Międzynarodowy Bank Pamięci o Demokracji.
Fotografia naszym życiem
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków z Europejskiego Funduszu Społecznego „UCHRONIĆ OD ZAPOMNIENIA” Publiczne Gimnazjum im.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Gimnazjum nr1 w Piszu Bożena Obrycka
INSTRUKCJA. 1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Matematyka – Twierdza Szyfrów
Zasady pracy metodą projektu
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Prezentacja o festiwalach nauki w naszej szkole. „Z nieba wzięte” Festiwal pod tym tytułem odbył się dnia r. Jego głównym tematem były tajemnice.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH DZIAŁA Ń SZKOŁY Z KLAS Ą 2.0 OPIEKUN: mgr MARTA KARMELITA REALIZATORKI: KAROLINA WINIARSKA KAROLINA DŁUGOSZ KAROLINA KOPE Ć.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
PROJEKT EDUKACYJNY - STRUKTURA PROJEKTU OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
W projekcie trwającym od marca do czerwca udział wzięli uczniowie klasy Vb
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Filmoteka szkolna akcja – się działo
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Zapis prezentacji:

Publicznego Gimnazjum we Wróblewie Dziwny jest ten świat... mgr Justyna Zając Uczniowie klasy IIIa Publicznego Gimnazjum we Wróblewie

Celem projektu było: - dotarcie do wspomnień uczestników wydarzeń, relacji świadków,dotyczących okupacji hitlerowskiej na ziemiach polskich, - nagranie i zmontowanie filmu dokumentalnego z wykorzystaniem zdobytych źródeł historycznych tj. relacji świadków oraz przeprowadzonych wywiadów.

Dziwny jest ten świat... Celem projektu zatytułowanego Dziwny jest ten świat było nagranie krótkometrażowego filmu dokumentalnego, który zawierał relacje świadków historii z okresu II wojny światowej. Grupa projektowa to uczniowie klasy III, którzy poniekąd mieli już doświadczenie w tego typu zadaniach ponieważ byli członkami koła filmowego. Grupa została podzielona na małe podgrupy, kryterium podziału było narzucone przez prowadzącego, według posiadanych przez uczniów umiejętności. Zadania wszystkich grup składały się na ostateczny wytwór czyli film. Były to: Wprowadzenie w omawianą tematykę poprzez prezentację multimedialną, Zebranie relacji świadków historii, krytyka źródeł, opracowanie wszystkich materiałów potrzebnych do filmu czyli opracowanie wstępu i zakończenia – grupa językowa, Zaprezentowanie projektu i wypracowanych materiałów w postaci prezentacji multimedialnych na szkolnej stronie www - grupa informatyków. Utworzenie prezentacji multimedialnej scenariusza filmu, Nagrywanie wywiadów i montaż filmu.

Narzędzia i programy, z których korzystaliśmy to: Program Power Point, został wykorzystany do tworzenia prezentacji multimedialnej, dzięki której uczniowie biorący udział w projekcie zostali przez swoich kolegów wprowadzeni w omawiany temat, natomiast pozostali koledzy na lekcji powtórzeniowej utrwalili zdobyta wiedzę z omawianej tematyki. Uczniowie sami siebie uczyli. Podgrupa informatyków, na szkolnej stronie www, umieściła w zakładce- szkolne projekty informacje i wypracowane materiały o realizowanym projekcie- wykorzystanie www. Praca z programem Magix Video delux 12 dzięki, któremu można było montować film dzięki zebranym materiałom bez tego programu nie można byłoby zrealizować najważniejszego elementu. W dużym stopniu wykorzystano także kamerę video.

Grupa pracująca w projekcie liczyła 9 osób Grupa pracująca w projekcie liczyła 9 osób. Zostali oni podzieleni na zespoły zadaniowe wg posiadanych umiejętności. Wszyscy byli z klasy IIIa. Były to podgrupy: tzw. językowa – 2 osoby- zadaniem tej grupy była krytyka źródeł czyli relacji świadków, które uczniowie mieli do dyspozycji, informatyków- 4 osoby, do zadań tej grupy należało np. umieszczenie wykonanej prezentacji multimedialnej na szkolnej stronie www, wykonali również prezentację wprowadzającą pozostałych uczniów tematykę projektu, grupa montażowa-3 osoby ci uczniowie przede wszystkim nagrywali wywiady, relacje oraz montowali z e zgromadzonych fragmentów film..

Zadania grupy językowej to : zgromadzenie relacji świadków historii II wojny światowej ,dokonanie selekcji oraz krytyki źródeł oraz opracowanie językowe wszystkich komentarzy wykorzystanych w prezentacjach multimedialnych oraz komentarzach do filmu. Czuwali nad tym, aby pod względem językowym nie było lapsusów.

Zadania grupy informatyków (4 osoby)- opracowanie treści 2 prezentacji multimedialnych, umieszczenie informacji na szkolnej stronie www, zmagazynowanie wszystkich efektów pracy w projekcie tj. zdjęć, prezentacji, muzyki. http://www.zszwroblew.edu.pl/projekt_ceo/projekt_ceo.htm

Zadania grupy montażowej (3 osoby) – nagranie wywiadów oraz relacji świadków historii, pomoc w opracowaniu scenariusza filmu, wyszukanie muzyki, montaż filmu.

Rola nauczyciela: organizowałam transport i terminy wywiadów ze świadkami historii, umożliwiałam technicznie wykorzystanie sprzętu szkolnego: kamery, aparatu fotograficznego, laptopa, sal do pracy. Wspomagałam w chwilach osłabienia chęci do pracy, mobilizowałam do działania, podsunęłam źródło informacji dotyczących regionalizmu tj. ziemi sieradzkiej w celu znalezienia inspiracji tytułu filmu. Uczniowie natomiast podjęli decyzje o układzie filmu tj. zaplanowali to najpierw w scenariuszu a potem w montażu, oni zdecydowali o treści komentarzy do filmu, sami zrezygnowali z wykorzystania niektórych materiałów, nad którymi wcześniej pracowali na potrzeby filmu tj. z niektórych wywiadów. Prezentacji publicznej nie było, prezentacja poszczególnych elementów wystąpiła po wykonaniu np. prezentacji multimedialnych, swoistą prezentacją było umieszczenie informacji na stronie www, nie było w tym prawie żadnej mojej pomocy oprócz umożliwienia prezentacji multimedialnej wprowadzającej w projekt na lekcji historii.

Działania: zebranie informacji dotyczących zagadnień II wojny światowej oraz okupacji na ziemiach polskich i wykonanie prezentacji multimedialnej, przedstawienie na lekcji historii; zgromadzenie relacji świadków historii, selekcja materiałów i krytyka źródeł; przeprowadzenie wywiadów ze świadkami historii; poszukiwanie inspiracji w szkatule sieradzkiej na wymyślenie tytułu zgromadzenie śladów pracy tj. zdjęć, wywiadów, muzyki; konstrukcja scenariusza i wykonanie prezentacji multimedialnej oraz umieszczenie informacji dotyczących projektu na stronie www szkoły.

Mając już zebrany materiał źródłowy do konstrukcji filmu nastąpił jego montaż oraz pisanie komentarzy do jego części.

Rezultaty pracy uczniowskiej: Prezentacja multimedialna wprowadzająca w projekt tj. omówienie zagadnień dotyczących II wojny światowej. Prezentacja multimedialna scenariusza filmu. Film krótkometrażowy zatytułowany Dziwny jest ten świat

Prezentacja publiczna nastąpi podczas uroczystych obchodów rocznicy wybuchu II wojny światowe we wrześniu 2009 rokuj. Prezentacje mniejszej rangi odbyły się podczas premierowej projekcji filmu Dziwny jest ten świat, niestety nie udało się zorganizować spotkania świadków historii ze względu na dużą niechęć z ich strony spowodowaną słabym zdrowiem lub negatywnymi wspomnieniami towarzyszącymi wspomnieniom tych wydarzeń.

Uczniowie podczas realizacji projektu doskonalili umiejętności tworzenia prezentacji multimedialnych, pracy z kamerą video, montażu filmu oraz wykorzystania dźwięku. Utrwalali wiedzę dotyczącą zagadnień II wojny światowej na ziemiach polskich jak i okupacji ziem polskich. Doskonalili pracę z tekstem źródłowym oraz selekcję informacji.

Podczas realizacji projektu doskonaliłam pracę metodą projektu. Poznawałam możliwości moich wychowanków. Nabyłam także umiejętności pracy przy montażu filmu krótkometrażowego. Wnioski na przyszłość: Konsekwentna dyscyplina czasowa.