Planujemy place zabaw na zlecenie Urzędu Miasta i Gminy Nekla

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
Projekt: „Poznaj historię swojej Małej Ojczyzny na rowerze”
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
im. Adama Mickiewicza w Łebie
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
„GeoGebryczny” wymiar matematyki
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Lekcje z komputerem, 2006.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Praca metodą projektu edukacyjnego
Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+
czwarte spotkanie Zespołu
Nasza szkoła w procentach
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Planujemy place zabaw na zlecenie Urzędu Miasta i Gminy Nekla Uczniowie Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Nekli pod kierunkiem Elżbiety Paluczek

Cele projektu Uczeń przy pomocy programu komputerowego Excel opracuje dane liczbowe uzyskane z Urzędu Stanu Cywilnego na temat potencjalnych użytkowników wybranego placu zabaw i wyciągnie z nich wnioski istotne dla projektanta placu Uczeń zredaguje przy pomocy edytora Word ankietę badającą oczekiwania mieszkańców, przeprowadzi ją, a następnie przy pomocy programu Excel opracuje jej wyniki oraz wyciągnie wnioski istotne dla projektanta placu Korzystając w wyszukiwarki Google zgromadzi informacje na temat dostępnej oferty wyposażenia placu W arkuszu kalkulacyjnym ograniczonym konkretną kwotą wirtualnych pieniędzy sporządzi listę wybranego wyposażenia Na podkładzie geodezyjnym zaplanuje położenie wybranych obiektów, a następnie wykona makietę ilustrującą projekt Przygotuje prezentację multimedialną ilustrującą wszystkie etapy pracy zespołu

Opis projektu Projekt edukacyjny "Planujemy osiedlowe place zabaw na zlecenie Urzędu Miasta i Gminy Nekla" jest częścią większego projektu finansowanego z Funduszu Kapitału Początkowego służącego przygotowaniu wniosku do Norweskiego Mechanizmu Finansowego na sfinansowanie budowy 11 placów zabaw na terenie naszej gminy. Wykonano 8 makiet, 8 ankiet ale tylko 4 prezentacje multimedialne obrazujące pracę poszczególnych zespołów oraz jedną w języku angielskim prezentującą prace wszystkich grup. Projekt zakończyła wystawa makiet w Nekielskim Ośrodku Kultury, prezentacja w języku angielskim przed delegacją norweską, w języku polskim przed rodzicami oraz wycieczka wszystkich uczestników na plac zabaw w Poznaniu.

Narzędzia i programy komputerowe wykorzystywane w projekcie MS Word – do edycji ankiet MS Excel – do kalkulacji wyposażenia placu oraz opracowania wyników ankiet i danych liczbowych dotyczących wieku potencjalnych użytkowników placu zabaw IrfanView – do korekty zdjęć, kompresowania plików jpg Power Point – do przygotowania dokumentacji projektu Wyszukiwarka internetowa Google – do znalezienia dostępnego w Polsce wyposażenia placów zabaw Poczta internetowa – do komunikacji z firmami na temat cen wyposażenia oraz komunikacji z koordynatorem projektu Komunikator internetowy „Gadu, gadu” – do korygowanie terminów spotkań, przekazywanie informacji w ramach zespołu Acrobat Reader – do czytania plików zawierających projekty architekta Nero – program do nagrywania płyt Programy do skanowania map sytuacyjnych przekazanych uczniom w formie papierowej

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Było 8 zespołów o różnej liczebności (2-20 osób) w zależności od wielkości projektowanego placu, 5 kierowanych przeze mnie i 3 zespoły kierowane przez nauczycieli wychowania fizycznego we współpracy z nauczycielem sztuki Uczniowie otrzymali dokładny harmonogram pracy, w którym szczegółowo określono wszystkie etapy i terminy projektu

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Problemy wynikające z braku umiejętności współpracy, niewydolnego przepływu informacji i niesystematycznej pracy spowodowały duże opóźnienia i trzeba było na bieżąco modyfikować założenia oraz wzmocnić działania mobilizacyjne Ostatecznie wszystkie zespoły zakończyły swoją pracę efektownymi produktami w postaci makiet projektowanych placów zabaw oraz prezentacji Power Point zawierających dokumentację pracy zespołu

Rola nauczyciela Nabór chętnych – trzeba było znaleźć jak najwięcej zespołów pracujących w systemie pozalekcyjnym, które będą w stanie doprowadzić do powstania projektu placu (zespół musiał składać się z osób o umiejętnościach redakcyjnych, informatycznych, matematycznych, plastycznych) Przygotowanie instrukcji, harmonogramu działań, przekazanie podkładów geodezyjnych, Mobilizowanie do pracy, przypominanie o terminach, pomoc w zebraniu informacji z Urzędu Stanu Cywilnego Konsultacje na temat sposobu wykonania poszczególnych zadań, kontrola wykonania poszczególnych etapów projektu, niezbędne korekty Rozwiązywanie konfliktów między członkami poszczególnych zespołów Interwencje dotyczące dostępu do szkolnej pracowni internetowej, rozliczanie rachunków na zakup materiałów do makiety Wysłanie wyników ankiet architektowi Komunikacja z uczniami przy pomocy poczty internetowej

Opis działań uczniów: uczniowie samodzielnie: opracowywali dane liczbowe otrzymanych z Urzędu Stanu Cywilnego, zrobili zdjęcia dokumentujące swoją pracę i umieścili je w prezentacji Power Point, przeprowadzili ankietę wśród mieszkańców przeszukiwali Internet i umieli znaleźć atrakcyjne wyposażenie dla swojego placu oraz wkleić wybrane zdjęcia do prezentacji prowadzili korespondencję z firmami na temat cen wyposażenia wykonali makiety swoich projektów

Opis działań uczniów: uczniowie wymagali pomocy: podczas sporządzania listy wybranego wyposażenia w arkuszu kalkulacyjnym przenoszenia kształtu placu z podkładu geodezyjnego na makietę oraz umieszczania elementów z uwzględnieniem ich wymiarów przy wyciąganiu wniosków przy sporządzaniu wykresów na podstawie danych liczbowych i ich interpretacji przy rozwiązywaniu konfliktów przy skanowaniu podkładów geodezyjnych zmienianiu formatu zdjęć używanych do prezentacji Przy zarządzaniu zespołem w zakresie dotrzymania terminów

Opis działań uczniów: korekty wymagały: Treść opracowanej przez uczniów ankiety Forma wykresów, jakość wniosków Zawartość prezentacji Power Point (niekompletne) Staranność wykonania makiety Format zdjęć zastosowanych w prezentacji Komentarze do zdjęć

Opis działań uczniów – dziewczyny przygotowują podkład do makiety

Rezultaty pracy uczniów - makiety

Rezultaty pracy uczniów- makiety

Prezentacja publiczna Prezentacja Power Point pracy wszystkich zespołów w języku angielskim do pobrania ze strony www.nekla.pl/informator/oswiata.php podczas spotkania z delegacją norweską i władzami miasta i gminy Nekla, której towarzyszyła wystawa makiet. Na tej samej stronie jest krótki opis projektu i można pobrać przykładowe prezentacje pracy poszczególnych zespołów, które zostały przedstawione podczas spotkań z rodzicami oraz obejrzeć zdjęcia wszystkich makiet z wystawy. Dalsze informacje o projekcie można uzyskać pod adresem ela_paluczek@interia.pl