INNOWACJA PEDAGOGICZNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOŁA NR 316 im Astrid Lindgren
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Kącik Logopedyczny.
Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 2 w Elblągu
1 Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 2 ELBLĄG 1988 ul. Kosynierów Gdyńskich 30 Magdalena ANGIELCZYK Elbląg, 8 marca 2006 r. III ELBLĄSKIE DNI POPRAWNEJ.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
FORMY POMOCY DZIECIOM Z DYSFUNKCJĄ NARZĄDU SŁUCHU NA TERENIE PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM OPRACOWANIE: mgr.
DZIAŁALNOŚĆ ORZECZNICZA PORADNI PSYCHOLGICZNO – P EDAGOGICZN EJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM w latach 2007/2008 i 2008/2009 na rzecz dzieci i młodzieży z.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Wady postawy Wieloletnie doświadczenia nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi w Dobrzeniu.
PROGRAM PROFILAKTYKI RAKA PIERSI PROGRAM PROFILAKTYKI I RADZENIA SOBIE ZE STRESEM PROGRAM PROFILAKTYKI WAD POSTAWY.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
logopedyczny-prezentacja
Program terapeutyczny
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
1). Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne i bezpłatne, nie jest wymagane żadne skierowanie. 2). Wniosek o badanie logopedyczne dziecka składa osobiście.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Prawidłowy rozwój mowy gwarancją sukcesu w szkole
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Co to jest spacer edukacyjny?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Logopedia w szkole.
EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, r.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Przedmiot programu Założeniem programu jest realizacja 3-letniego programu profilaktyki wad postawy i schorzeń narządu ruchu w grupie dzieci uczęszczających.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „Zaczarowany świat mowy” realizowana SP 13w latach 2006/2009 Opracowała . Bożena Bełkot

O PROGRAMIE: program stanowi innowację organizacyjno-programową jest formą profilaktyki logopedycznej, propagowaną wśród dzieci szkolnych w czasie zająć zintegrowanych oraz grupowych zajęć logopedycznych od klasy pierwszej zakłada ścisłą współpracę logopedy z nauczycielem prowadzącym zajęcia zintegrowane oraz rodzicami

CELE PROGRAMU: likwidowanie u dzieci błędów wymowy i jej doskonalenie wdrażanie do poprawnego oddychania doskonalenie sprawności narządów mowy, artykulacji i fonacji rozwijanie słuchu fonemowego, analizy i syntezy słuchowej wzbogacanie słownika czynnego i biernego dziecka, pod względem poprawności językowej, gramatycznej i stylistycznej

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ Warsztaty dla rodziców „Prawidłowy rozwój mowy”:- wrzesień. Przeprowadzenie badań przesiewowych mowy za zgodą rodziców. Ocena stanu rozwoju mowy – diagnoza. Konsultacje z rodzicami, przedstawienie kierunku działań- prezentacja metod i form pracy Cykliczne zajęcia logopedyczne – 1 raz w miesiącu.

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ 6. Systematyczne powtarzanie ćwiczeń w trakcie zajęć zintegrowanych – 3 razy w tygodniu. 7. Podjęcie współpracy z PPP w celu przeprowadzenia komputerowych badań przesiewowych wzroku i słuchu oraz poprawności dekodowania słów i zdań. 8. Opracowanie zestawu ćwiczeń logopedycznych do pracy w domu. 9.  Kontrolne badania przesiewowe na zakończenie każdego roku szkolnego.

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ 10.  Indywidualnie ukierunkowane oddziaływanie logopedyczne - rodzica, logopedy i nauczyciela w/ g indywidualnych potrzeb. 11.  Przeprowadzenie ankiety wśród rodziców nt. Stanu mowy dziecka. 12.  Podsumowanie realizacji programu. 13.  Przedstawienie na Konferencji Rady Pedagogicznej wniosków z przeprowadzonej innowacji.

Gwarancją sukcesu edukacyjnego dziecka. SPODZIEWANE EFEKTY Osiągnięcie: odpowiedniego poziomu mowy dziecka prawidłowego słuchu fonemowego i norm językowych obniżenie ryzyka dysleksji. Gwarancją sukcesu edukacyjnego dziecka.

EWALUACJA 1.Badanie stanu mowy dziecka (na początku i końcu każdego roku szkolnego)-tabele porównawcze. 2. Informacje od rodziców o stanie mowy ich dzieci – ankieta. 3.  Wywiad z nauczycielami (na bieżąco). 4. Przedstawienie sprawozdania z wyników innowacji Radzie Pedagogicznej i Rodzicom.

WYNIKI BADAŃ MOWY zorganizowanie przesiewowych badań mowy u 90 uczniów, określić stan rozwoju mowy wszystkich uczniów klas pierwszych, podjęcie konkretnych działań wspierających rozwój uczniów.

Z ZABURZONYM SŁUCHEM FONEMAYCZNYM WYMAGAJACYCH OBSERWACJI WYNIKI BADAŃ KLASA LICZBA UCZNIÓW PRZEBADANYCH Z WADĄ WYMOWY Z ZABURZONYM SŁUCHEM FONEMAYCZNYM WYMAGAJACYCH OBSERWACJI Z PRAWIDŁOWĄ WYMOWĄ I B 25 23 9 6 5 RAZEM 100% 92 39 26 22

PORÓWNANIE

Z ZABURZONYM SŁUCHEM FONEMAYCZNYM WYMAGAJACYCH OBSERWACJI DIAGNOZA KLAS I KLASA LICZBA UCZNIÓW PRZEBADANYCH Z WADĄ WYMOWY Z ZABURZONYM SŁUCHEM FONEMAYCZNYM WYMAGAJACYCH OBSERWACJI WYMOWĄ Z PRAWIDŁOWĄ I A 20 6 7 3 11 I B 25 23 9 5 I C 10 I D 13 RAZEM 90 88 30 17 40 % 100 98 34,1 26,2 19,3 46

DIAGNOZA UCZNIÓW KLAS I

BADANIA WZROKU I SŁUCH W miesiącach styczeń- luty Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Siemianowicach Śląskich przeprowadziła przesiewowe badania wzroku i słuchu uczniów klas I za pomocą systemu komputerowego „Słyszę” i „Widzę”.

WYNIKI BADAŃ WZROKU I SŁUCHU KLASA LICZBA UCZNIÓW LICZBA PRZEBADANYCH -WZROK DO KONTROLI LICZBA PRZEBADANYCH SLUCH DO KONROLI I A 20 16 2 18 6 I B 25 22 3 24 1 I C 19 I D RAZEM 90 81 9 82 11 % 100 91 13

BADANIE SŁUCHU badania przeprowadzono u 80 uczniów, brak wady słuchu stwierdzono u 82uczniów do kontroli skierowano 11 uczniów

BADANIE WZROKU badania przeprowadzono u 80 uczniów brak wady wzroku stwierdzono u 81uczniów do kontroli skierowano 9 uczniów