Informacje dla rodziców o dostosowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
Advertisements

Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2017 roku.
System edukacji w Polsce
Najważniejsze informacje
zmiany od września w naszych placówkach
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Sześciolatek idzie do szkoły
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017
Matura 2017 Ważne zasady/terminy.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Informacja o maturze w 2018 roku
Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Sześciolatek idzie do szkoły
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Reforma Edukacji
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Matura 2019.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
MATURA 2018.
Egzamin gimnazjalny Rok szkolny 2018/2019.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY ROK SZKOLNY 2018/2019
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Egzamin ósmoklasisty rok szkolny 2018/2019.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Informacje dla rodziców o dostosowaniach do egzaminu ósmoklasisty
MATURA 2019.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Kształcenie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami w przedszkolach, szkołach i placówkach. Aneta Żurek
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Organizacja egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminu po ósmej klasie.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE MUNDUROWE SPARTAKUS
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
MATURA 2020 r..
Zapis prezentacji:

Informacje dla rodziców o dostosowaniach do egzaminu ósmoklasisty Rok szkolny 2019/2020

Przedmioty i terminy główne: Egzamin ósmoklasisty Przedmioty i terminy główne: język polski – 21 kwietnia 2020 r. (wtorek); trwać będzie 120 minut; matematyka – 22 kwietnia 2020 r. (środa); 100 minut; język obcy nowożytny–23 kwietnia 2020 r. (czwartek); 90 minut.

Deklaracja języka obcego Egzamin ósmoklasisty Deklaracja języka obcego Rodzice ucznia klasy ósmej składają dyrektorowi szkoły, nie później niż do 30 września 2019 r., pisemną deklarację wskazującą język obcy nowożytny, z którego uczeń przystąpi do egzaminu ósmoklasisty. (załącznik 3a – część A)

Egzamin ósmoklasisty Załącznik nr 3a ……………………………………… ……………… miejscowość data Dyrektor ……………………………………………………… nazwa szkoły CZĘŚĆ A. Wypełnia rodzic (prawny opiekun) lub słuchacz Deklaracja wskazująca język obcy nowożytny, z którego uczeń (słuchacz), uczący się obowiązkowo dwóch języków obcych, przystąpi do egzaminu ósmoklasisty Na podstawie art. 44zy ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 1457) deklaruję, że imię i nazwisko ucznia (słuchacza) ............................................................................................... Numer pesel _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ przystąpi do egzaminu ósmoklasisty z języka .............................................................................. . angielskiego albo francuskiego, albo hiszpańskiego, albo niemieckiego, albo rosyjskiego, albo ukraińskiego, albo włoskiego ………………………………………………………………… data oraz czytelny podpis rodzica (prawnego opiekuna) albo słuchacza

o zmianie języka obcego. Do 7 kwietnia 2020 r. - Rodzice mogą złożyć Egzamin ósmoklasisty Do 21 stycznia 2020 r. - Rodzice mogą złożyć dyrektorowi pisemną informację o zmianie języka obcego. (Załącznik 3a – część B) Do 7 kwietnia 2020 r. - Rodzice mogą złożyć wniosek o wprowadzenie zmian w deklaracji przystąpienia ucznia do egzaminu ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego w związku z uzyskaniem tytułu laureata konkursu lub finalisty olimpiady.

Poprawne dane uczniów: data i miejsce urodzenia Egzamin ósmoklasisty Poprawne dane uczniów: imię/imiona nazwisko data i miejsce urodzenia pesel, a w przypadku braku numeru PESEL – nazwę, serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość

Dostosowanie warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty Egzamin ósmoklasisty Dostosowanie warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych zdających

Dostosowanie formy egzaminu Egzamin ósmoklasisty Dostosowanie formy egzaminu polega na przygotowaniu odrębnych arkuszy dostosowanych do: rodzaju niepełnosprawności ucznia, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność lub potrzeb ucznia, któremu ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu (dotyczy egzaminu z języka polskiego i matematyki) – na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej

Arkusze w dostosowanej formie są przygotowywane dla uczniów: Egzamin ósmoklasisty Arkusze w dostosowanej formie są przygotowywane dla uczniów: z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera słabowidzących niewidomych słabosłyszących i niesłyszących z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną mózgowym porażeniem dziecięcym z niepełnosprawnościami sprzężonymi którym ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu (dotyczy egzaminu z języka polskiego i matematyki).

Dostosowanie warunków przeprowadzania Egzamin ósmoklasisty Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty polega między innymi na: 1) zminimalizowaniu ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym ucznia np. przez obecność odpowiedniego specjalisty (surdopedagoga, tyflopedagoda, socjoterapeuty lub innego);

Egzamin ósmoklasisty 2) zapewnieniu uczniowi miejsca pracy odpowiedniego do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych np. osobna sala lub miejsce poza szkołą, zaznaczanie odpowiedzi do zadań zamkniętych w zeszycie, bez przenoszenia ich na kartę odpowiedzi, dostosowanie miejsca pracy do dysfunkcji ucznia, słownik dwujęzyczny, odczytywanie tekstów dłuższych niż 250 słów;

np. komputer, specjalne oprogramowanie czy dodatkowe oświetlenie; Egzamin ósmoklasisty 3) wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych np. komputer, specjalne oprogramowanie czy dodatkowe oświetlenie; 4) odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu z danego przedmiotu lub przedmiotów, np. w części z j. polskiego – nie więcej niż o 60 minut, z matematyki – nie więcej niż o 50 min, a z języka obcego – nie więcej niż o 45 minut.

Egzamin ósmoklasisty 5) ustaleniu zasad oceniania rozwiązań zadań wykorzystywanych do przeprowadzania egzaminu z danego przedmiotu lub przedmiotów, uwzględniających potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne ucznia np.: dostosowanie kryteriów oceniania ze względu na dysleksję rozwojową, afazję, zaburzenia komunikacyjne czy trudności adaptacyjne.

6) Zapewnieniu obecności i pomocy Egzamin ósmoklasisty 6) Zapewnieniu obecności i pomocy w czasie egzaminu nauczyciela wspomagającego ucznia w czytaniu lub pisaniu lub specjalisty odpowiednio z zakresu danego rodzaju niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem lub pomocy w obsłudze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych.

Egzamin ósmoklasisty Dokumenty, na podstawie których przyznawane jest dostosowanie formy lub warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, to: orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym

orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania Egzamin ósmoklasisty orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się, w tym: z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią

pozytywna opinia rady pedagogicznej w przypadku uczniów: Egzamin ósmoklasisty pozytywna opinia rady pedagogicznej w przypadku uczniów: objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na: trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej sytuację kryzysową lub traumatyczną b) cudzoziemców, którym ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu.

Rozpatrywane będą opinie i zaświadczenia o stanie zdrowia: Egzamin ósmoklasisty Rozpatrywane będą opinie i zaświadczenia o stanie zdrowia: dostarczone do dyrektora szkoły do 15 października 2019 r. Dodatkowo opinie, muszą być wydane uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu III klasy szkoły podstawowej. W sytuacjach losowych dokumenty, mogą być przedłożone w terminie późniejszym, niezwłocznie po ich otrzymaniu.

Egzamin ósmoklasisty Rada pedagogiczna, spośród możliwych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty dla ucznia.

Egzamin ósmoklasisty W szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych dyrektor szkoły, na wniosek rady pedagogicznej, może wystąpić do dyrektora OKE z wnioskiem o wyrażenie zgody na przystąpienie ucznia do egzaminu ósmoklasisty w warunkach dostosowanych do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, nieujętych w komunikacie dyrektora CKE. Wniosek powinien być uzasadniony i potwierdzony stosownymi dokumentami.

Egzamin ósmoklasisty Uzgodnienia pomiędzy dyrektorem szkoły a dyrektorem OKE odbywają się w formie pisemnej nie później niż do 8 listopada 2019 r. Jeżeli konieczność przyznania dostosowań, o których mowa powyżej, nastąpi po tym terminie, stosowne uzgodnienia muszą zostać przeprowadzone niezwłocznie po uzyskaniu przez dyrektora szkoły informacji o potrzebie takich dostosowań.

Egzamin ósmoklasisty Do 20 listopada 2019 r. dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel zobowiązany jest do poinformowania na piśmie rodziców ucznia o wskazanych sposobach dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu do potrzeb i możliwości ucznia.

dostosowania sprawdzianu Egzamin ósmoklasisty Rodzice ucznia składają pisemne oświadczenie o korzystaniu albo niekorzystaniu ze wskazanych sposobów dostosowania sprawdzianu w ciągu 3 dni roboczych od dnia otrzymania informacji, nie później niż do 25 listopada 2019 r.

Oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna) ucznia:   Akceptuję proponowane warunki i formy dostosowania egzaminu ósmoklasisty ........................... ..................................... data podpis Rezygnuję z następujących warunków i form dostosowania egzaminu ósmoklasisty: ............................................................................................................................................................…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ...................... ................................... data podpis

do dyrektora OKE w Poznaniu dyrektor szkoły w porozumieniu Egzamin ósmoklasisty Wniosek o wyrażenie zgody na przeprowadzenie egzaminu w innym miejscu niż szkoła składa do dyrektora OKE w Poznaniu dyrektor szkoły w porozumieniu z rodzicami ucznia, nie później niż do 21 stycznia 2020 r.

Egzamin ósmoklasisty Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim z zakresu jednego z przedmiotów objętych egzaminem są zwolnieni z odpowiedniej części egzaminu.

Dodatkowy termin 1, 2 i 3 czerwca 2020 r. Egzamin ósmoklasisty Dodatkowy termin przeprowadzenia egzaminu: 1, 2 i 3 czerwca 2020 r. W szczególnych przypadkach losowych i zdrowotnych istnieje możliwość zwolnienie ucznia do 12 czerwca 2020 r. Wyniki egzaminu – 19 czerwca 2020 r. Zaświadczenia – 26 czerwca 2020 r.

www.oke.poznan.pl Informacje dotyczące egzaminu: Egzamin ósmoklasisty Informacje dotyczące egzaminu: www.oke.poznan.pl zakładka: egzamin ósmoklasisty www.sp3sroda.edu.pl/egzaminy.html zakładka: Uczniowie - egzaminy

Dziękuję za uwagę.