Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

EGZAMIN ÓSMOKLASISTY ROK SZKOLNY 2018/2019

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "EGZAMIN ÓSMOKLASISTY ROK SZKOLNY 2018/2019"— Zapis prezentacji:

1 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY ROK SZKOLNY 2018/2019
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

2 Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza, w jakim stopniu zdający spełnia te wymagania. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

3 Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany w formie pisemnej.
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

4 HARMONOGRAM EGZAMINU ÓSMOKLASISTY
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

5 język polski – 15 kwietnia 2019 roku (poniedziałek) – godz. 9:00
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

6 matematyka – 16 kwietnia 2019 roku (wtorek) – godz. 9:00
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

7 język obcy nowożytny – 17 kwietnia 2019 roku (środa) – godz. 9:00
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

8 termin dodatkowy 1. język polski – 3 czerwca 2019 roku (poniedziałek) – godz. 11: matematyka – 4 czerwca 2019 roku (wtorek) – godz. 11: język obcy nowożytny – 5 czerwca roku (środa) – godz. 11:00 Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

9 Do egzaminu ósmoklasisty w terminie dodatkowym przystępuje uczeń, który: -z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpił do egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów w terminie głównym ALBO -przerwał lub któremu przerwano i unieważniono egzamin ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów w terminie głównym (również z przyczyn losowych lub zdrowotnych). Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

10 Do egzaminu ósmoklasisty w terminie dodatkowym przystępuje również uczeń, któremu dyrektor OKE lub dyrektor CKE unieważnił egzamin z danego przedmiotu lub przedmiotów. Do egzaminu ósmoklasisty w terminie dodatkowym zdający przystępuje w szkole, której jest uczniem lub słuchaczem. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

11 W przypadku egzaminu ósmoklasisty przeprowadzanego w kwietniu i czerwcu: -Termin ogłaszania wyników egzaminu ósmoklasisty -14 czerwca 2019 roku -Termin przekazania szkołom wyników i zaświadczeń - 14 czerwca 2019 roku -Termin wydania zaświadczeń oraz informacji zdającym - 21 czerwca 2019 roku. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

12 Wyniki egzaminu ósmoklasisty są przedstawiane w procentach i na skali centylowej.
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

13 Wyniki egzaminu ósmoklasisty w procentach ustala dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej na podstawie liczby punktów przyznanych przez egzaminatorów sprawdzających prace egzaminacyjne oraz elektronicznego odczytu karty odpowiedzi – w przypadku wykorzystania do sprawdzania prac egzaminacyjnych narzędzi elektronicznych. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

14 Wyniki egzaminu ósmoklasisty na skali centylowej opracowuje Centralna Komisja Egzaminacyjna na podstawie wyników ustalonych przez dyrektorów okręgowych komisji egzaminacyjnych. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

15 Wyniki egzaminu ósmoklasisty są ostateczne i nie służy na nie skarga do sądu administracyjnego.
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

16 Wyniki egzaminu ósmoklasisty nie wpływają na ukończenie szkoły.
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

17 CZAS TRWANIA EGZAMINU ÓSMOKLASISTY Z POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

18 język polski – ARKUSZ STANDARDOWY- 120 MINUT, Przedłużenie czasu do 180 minut zgodnie z pkt 17 Komunikatu dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 sierpnia 2018 roku w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2018/2019 Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

19 MATEMATYKA – ARKUSZ STANDARDOWY- 100 MINUT, Przedłużenie czasu do 150 minut
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

20 Język angielski- arkusz standardowy – 90 minut, przedłużenie czasu do 135 minut
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

21 Do czasu trwania egzaminu ósmoklasisty z każdego przedmiotu nie wlicza się czasu przeznaczonego na sprawdzenie przez ucznia poprawności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi (5 minut). Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

22 Do egzaminu ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego uczeń przystępuje z tego języka obcego nowożytnego, którego uczy się w szkole w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Egzamin ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego jest przeprowadzany wyłącznie na podstawie wymagań określonych w wariancie II.1. podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie języka obcego nowożytnego. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

23 Laureat i finalista olimpiady przedmiotowej wymienionej w wykazie olimpiad oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, organizowanego z zakresu jednego z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty, są zwolnieni z egzaminu ósmoklasisty z tego przedmiotu. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

24 Zwolnienie następuje na podstawie zaświadczenia stwierdzającego uzyskanie przez ucznia szkoły podstawowej tytułu odpowiednio laureata lub finalisty. Zaświadczenie przedkłada się przewodniczącemu zespołu egzaminacyjnego. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

25 DOSTOSOWANIE WARUNKÓW I FORM PRZEPROWADZANIA EGZAMINU ÓSMOKLASISTY DO POTRZEB EDUKACYJNYCH I MOŻLIWOŚCI PSYCHOFIZYCZNYCH ZDAJĄCYCH Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

26 Możliwe sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych zdających są wymienione w komunikacie o dostosowaniach (pkt 1.5.) z dnia 20 sierpnia 2018 roku Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

27 Dostosowanie formy egzaminu ósmoklasisty polega na przygotowaniu odrębnych arkuszy egzaminacyjnych dostosowanych do: a. rodzaju niepełnosprawności ucznia, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność LUB b. potrzeb ucznia, któremu ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu (dotyczy egzaminu z języka polskiego i matematyki) – na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

28 Arkusze w dostosowanej formie są przygotowywane dla uczniów: a
Arkusze w dostosowanej formie są przygotowywane dla uczniów: a. z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera b. słabowidzących c. niewidomych d. słabosłyszących i niesłyszących e. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim f. z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną mózgowym porażeniem dziecięcym g. z niepełnosprawnościami sprzężonymi h. którym ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu (dotyczy egzaminu z języka polskiego i matematyki). Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

29 Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty polega między innymi na: a. zminimalizowaniu ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym ucznia b. zapewnieniu uczniowi miejsca pracy odpowiedniego do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych c. wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

30 d. odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów e. ustaleniu zasad oceniania rozwiązań zadań wykorzystywanych do przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 2 ustawy, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

31 f. zapewnieniu obecności i pomocy w czasie egzaminu ósmoklasisty nauczyciela wspomagającego ucznia w czytaniu lub pisaniu lub specjalisty odpowiednio z zakresu danego rodzaju niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem lub pomocy w obsłudze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

32 Dokumenty, na podstawie których przyznawane jest dostosowanie formy lub warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, to: a. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność b. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

33 c. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania d
c. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania d. zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza e. opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

34 f. pozytywna opinia rady pedagogicznej w przypadku uczniów:  objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną  cudzoziemców, którym ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

35 Zaświadczenie o stanie zdrowia,przedkłada się dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października 2018 roku. Opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się, przedkłada się dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października 2018 roku. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

36 W przypadkach losowych dokumenty mogą być przedłożone w terminie późniejszym, niezwłocznie po ich otrzymaniu. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

37 Rada pedagogiczna, spośród możliwych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, wymienionych w komunikacie o dostosowaniach, wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty dla ucznia. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

38 w szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych dyrektor szkoły, na wniosek rady pedagogicznej, może wystąpić do dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej z wnioskiem o wyrażenie zgody na przystąpienie ucznia do egzaminu ósmoklasisty w warunkach dostosowanych do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, nieujętych w komunikacie o dostosowaniach. Wniosek powinien być uzasadniony i potwierdzony stosownymi dokumentami. Uzgodnienia pomiędzy dyrektorem szkoły a dyrektorem okręgowej komisji egzaminacyjnej odbywają się w formie pisemnej nie później niż do 11 lutego 2019 roku. Jeżeli konieczność przyznania dostosowań, o których mowa powyżej, nastąpi po tym terminie, stosowne uzgodnienia muszą zostać przeprowadzone niezwłocznie po uzyskaniu przez dyrektora szkoły informacji o potrzebie takich dostosowań. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

39 Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel informuje na piśmie rodziców ucznia o wskazanym przez radę pedagogiczną sposobie lub sposobach dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do jego potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych, nie później niż do 20 listopada 2018 roku. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

40 Rodzice ucznia składają oświadczenie o korzystaniu albo niekorzystaniu ze wskazanych sposobów dostosowania w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania informacji, nie później niż do 23 listopada 2018 roku. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

41 Uczniowie uprawnieni do dostosowania:
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

42 Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2018/2019
Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

43 Sposoby dostosowania:
Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w tym: dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią (na podstawie opinii poradni psychologiczno- -pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej) Sposoby dostosowania: 1.Zaznaczanie odpowiedzi do zadań zamkniętych w zeszycie zadań egzaminacyjnych, bez przenoszenia ich na kartę odpowiedzi. 2. Przedłużenie czasu, o którym mowa w pkt 17. Komunikatu. 3. Zapisywanie odpowiedzi do zadań na komputerze (możliwe tylko wtedy, gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej). 4. Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego, który zapisuje odpowiedzi zdającego do zadań otwartych (możliwe tylko wtedy, gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej i gdy uczeń (słuchacz) w toku edukacji został wdrożony do takiej współpracy z nauczycielem). 5.Pomoc nauczyciela (członka zespołu nadzorującego), który przed przystąpieniem ucznia do pracy, odczytuje z arkusza rezerwowego jeden raz głośno, po kolei wszystkie teksty liczące po 250 słów lub więcej, stanowiące podstawę zadań egzaminu ósmoklasisty albo egzaminu gimnazjalnego z języka polskiego (możliwe tylko wtedy, gdy głęboka dysleksja znacznie utrudnia samodzielne czytanie i zrozumienie dłuższego tekstu lub wtedy, kiedy poważne trudności w samodzielnym czytaniu i rozumieniu dłuższego tekstu zostały wskazane w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej). 6. Zastosowanie szczegółowych zasad oceniania rozwiązań zadań otwartych z języka polskiego, języków obcych nowożytnych oraz matematyki, uwzględniających specyficzne trudności w uczeniu się. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

44 Szczegóły dotyczące dostosowania są dostępne w Komunikacie dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 sierpnia 2018 roku w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2018/2019 Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

45 WAŻNA STRONA: www. cke. gov
WAŻNA STRONA: zakładka poświęcona egzaminowi ósmoklasisty Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku

46 Dziękuję za uwagę Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP września 2018 roku


Pobierz ppt "EGZAMIN ÓSMOKLASISTY ROK SZKOLNY 2018/2019"

Podobne prezentacje


Reklamy Google