Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Advertisements

Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CZYSTA MAŁOPOLSKA FOLDER INFORMACYJNY 2015/2016 „CZYSTA MAŁOPOLSKA, TO PIĘKNA MOJA POLSKA” Nazwa szkoły- SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Projekt systemowy „Nasza szkoła – najlepsza rekomendacja” w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Muszynce.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Koncepcja pracy Przedszkola nr 119 „ Zielona Łąka” we Wrocławiu..
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
PRZEDSZKOLE GMINNE W SKIBINIE
Innowacja pedagogiczna „rytm i taniec”
Co to jest spacer edukacyjny?
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
– uwagi, wnioski i zalecenia
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
MAM PRAWO WIEDZIEC I DZIAŁAĆ!
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Sześciolatek w obliczu zmian
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Nazwisko nauczyciela – klasa X
TRZECIE spotkanie Zespołu
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Przedszkole Promujące Zdrowie
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
PRZEDSZKOLA NR 5 W SOKÓŁCE NA LATA
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
W kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu CZAS NA ZDROWIE. Głównym celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest promocja zdrowego.
Oddziały przedszkolne w SP16
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej
Zapis prezentacji:

Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci są aktywne Osoby odpowiedzialne:   Zespół ewaluacyjny: Ilona Mikulec, Justyna Szczepańska, Izabela Zawadzka – Żyłka

Przedmiot ewaluacji: dzieci są zaangażowane w zajęcia prowadzone w przedszkolu i chętnie w nich uczestniczą, nauczyciele stwarzają sytuacje, które zachęcają dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności, dzieci są wdrażane do samodzielności, w przedszkolu skutecznie zachęca się dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności, w przedszkolu skutecznie zachęca się dzieci do samodzielności, przedszkole umożliwia dzieciom inicjowanie i realizowanie działań na rzecz własnego rozwoju oraz uczestniczenie w działaniach na rzecz społeczności lokalnej.

Cele i zakres ewaluacji wewnętrznej: Ustalenie czy nauczyciele stwarzają sytuacje, które zachęcają dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności. Zakres diagnozowania: Obszar: Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Wymaganie: Dzieci są aktywne

Sformułowane pytania kluczowe (badawcze): W jaki sposób nauczyciele angażują dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności? Czy dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w przedszkolu? W jaki sposób nauczyciele wdrażają dzieci do samodzielności? Jakie działania na rzecz własnego rozwoju są realizowane przez dzieci w przedszkolu? Które z inicjatyw dzieci pozwalają im uczestniczyć w działaniach na rzecz społeczności lokalnej?

II. Charakterystyka przeprowadzonego badania: Źródła informacji - dokumentacja przedszkola, nauczyciele, dyrektor Próba badawcza - rodzice Metody i techniki gromadzenia danych - ankiety dla rodziców

Harmonogram ewaluacji: Opracowanie koncepcji ewaluacji - określenie przedmiotu ewaluacji, kryteriów, pytań kluczowych Przygotowanie narzędzi badawczych i opracowanie metod badawczych przez zespół ds. ewaluacji Wykonanie zadań (zgodnie z Planem Nadzoru Pedagogicznego) przez zespół do spraw ewaluacji Przekazanie dyrektorowi ankiet wraz z opracowaniem zbiorczym oraz arkuszy analiz dokumentów Podsumowania ewaluacji - ustalenie wyników i wniosków Określenie, ustalenie rekomendacji Przygotowanie raportu, prezentacji Power Point, przedstawienie raportu i omówienie na posiedzeniu Rady Pedagogicznej wyników i wniosków z przeprowadzonej ewaluacji, opublikowanie ich na stronie internetowej przedszkola.

Analiza wyników przeprowadzonych badań: W ankiecie uczestniczyło 33 rodziców. Analiza przeprowadzonych anonimowych ankiet pisemnych dla rodziców pozwoliła pozyskać informacje, opinie na temat aktywności dziecka w przedszkolu.

1. Czy Państwa zdaniem dziecko chętnie uczęszcza do naszego przedszkola? Tak – 31 Dlaczego?/ Ciekawe zajęcia, zabawa z rówieśnikami, pyszne jedzenie, poczucie bezpieczeństwa. Nie – 0 Dlaczego?/ Czasami – 2 Dlaczego?/ Woli spędzać czas w domu z mamą i tatą.

2. Czy Państwa zdaniem przedszkole stwarza dziecku warunki do poszerzania jego wiedzy i nabycia nowych umiejętności? Tak – 31 Dlaczego?/ Po przez zajęcia tematyczne, muzyczne, plastyczne, występy przedszkolne i wycieczki. Nie – 0 Dlaczego?/ Czasami – 2

3. Czy Państwa zdaniem dzieci w przedszkolu są zachęcane do aktywności w czasie pobytu w przedszkolu?         Tak – 31 Nie – 0 Czasami – 2 4. W jaki sposób nauczyciele angażują dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności? Konkursy, wystawy, tablice z pracami, zabawy na placu przedszkolnym, występy przed rodzicami, wycieczki, spacery, gimnastyka.

5. Czy Państwa zdaniem nasze Przedszkole stwarza warunki do rozwoju zdolności dzieci? Tak – 32 Dlaczego?/ Zdolności manualnych, plastycznych, muzycznych, rytmicznych, artystycznych. Nie – 0 Dlaczego?/ Czasami – 1

6. Czy dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w przedszkolu? Tak – 32 Dlaczego?/ Ćwiczenia fizyczne, zabawy ruchowe, zajęcia plastyczne, rytmika. Nie – 0 Dlaczego?/ Czasami – 1

 7. Czy oferta zajęć dodatkowych w przedszkolu wydaje się Państwu wystarczająca? Jeśli nie, proszę wskazać inne propozycje. Tak – 26 Nie – 6 Zumba, język angielski, taniec, zajęcia techniczne, zajęcia sportowe. Inne – 1

8. Czy Państwa zdaniem dziecko może rozwijać swoje zainteresowania na zajęciach dodatkowych organizowanych w przedszkolu? Tak – 28 Nie – 2 Czasami – 3

9.  W jaki sposób nauczyciele wdrażają dzieci do samodzielności? Nauka samodzielnego rozbierania i ubierania się, czynności higieniczne (mycie zębów, mycie rąk), posługiwanie się sztućcami, zabawy dydaktyczne, metody twórczego myślenia, sprzątania po sobie, umiejętne nauczanie i zachęcanie do dobrych i pożytecznych działań oraz przestrzegania zasad panujących w grupie.  10. Jakie działania według Państwa na rzecz własnego rozwoju są realizowane w przez dzieci w przedszkolu? Przedstawienia teatralne, występy przed publicznością na scenie, taniec i śpiew, recytacja wierszy.  11. Proszę wymienić, jakie inicjatywy dzieci pozwalają im uczestniczyć w działaniach na rzecz społeczności lokalnej? Działanie na rzecz innych, wzajemne pomaganie sobie nawzajem, podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska, akcje charytatywne, zbieranie karmy dla zwierząt ze schroniska, zbieranie nakrętek, baterii, kasztanów dla zwierząt, sadzenie kwiatów, Góra Grosza, Sprzątanie Świata.

Wnioski: dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są zaangażowane w zajęcia prowadzone w przedszkolu i biorą w nich aktywny udział, nauczyciele stwarzają sytuacje, które zachęcają dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności, przedszkole stwarza dziecku warunki do poszerzenia jego wiedzy i nabycia nowych umiejętności, zdaniem rodziców dzieci rozwijają swoje zainteresowania na zajęciach dodatkowych organizowanych przez przedszkole, a oferta tych zajęć jest wystarczająca, dzieci są wdrażane do samodzielności, dzieci aktywnie uczestniczą w działaniach na rzecz społeczności lokalnej poprzez udział na rzecz innych osób, w akcjach charytatywnych, w działaniach na rzecz środowiska, dokarmianiu zwierząt.

Rekomendacje: Należy kontynuować podejmowane, różnorodne, działania celem wszechstronnego rozwoju osobowości dziecka. W dalszym ciągu należy pracować nad rozwijaniem u dzieci samodzielności. Do uzyskiwania coraz lepszych efektów dydaktyczno – wychowawczych zaleca się integrację środowiska przedszkolnego i lokalnego.