III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
+ Rok szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowej Wieluń, 28 października 2014 SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ SŁAWECKI.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Zmiany w kształceniu zawodowym odpowiedzią na oczekiwania pracodawców i rynku pracy Kazimierz Dolny, 29 października 2014 SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ.
Jaka jest struktura szkolnictwa zawodowego
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Program nauczania dla zawodu
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy” W TROSCE O JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO DOŚWIADCZENIA KOWEZIU Bogdan Kruszakin Warszawa, 12 marca 2014 r.

III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy” 1. Standardy jakości kształcenia zawodowego 2. Wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego 3. Standardy kształcenia na odległość

III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy” 1. Standardy jakości kształcenia zawodowego 2. Wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego 3. Standardy kształcenia na odległość

Standardy jakości kształcenia zawodowego „Standardy jakości kształcenia zawodowego” stanowią dobrowolne narzędzie, które może być wykorzystane przez dyrektorów i nauczycieli szkół/placówek/ośrodków prowadzących kształcenie zawodowe przy podejmowaniu działań mających na celu podnoszenie jakości pracy, zwiększanie efektywności prowadzonego kształcenia oraz poprawę wizerunku szkoły lub placówki

Standardy jakości kształcenia zawodowego „Standardy jakości kształcenia zawodowego” mogą stanowić istotne wsparcie dla dyrektorów i nauczycieli szkół i placówek prowadzących kształcenia zawodowe w tworzeniu wewnętrznych systemów zapewniania jakości, w określeniu celów oraz w zaplanowaniu i przygotowaniu ewaluacji wewnętrznej

Standardy jakości kształcenia zawodowego Powiązanie standardów jakości kształcenia zawodowego z ewaluacją wewnętrzne oraz inicjatywą EQARF/EQAVET

Standardy jakości kształcenia zawodowego Kadra szkoły/placówki .. Oferta kształcenia i programy nauczania Współpraca z partnerami krajowymi i zagranicznymi Zasoby materialne szkoły/placówki Organizacja kształcenia Uczniowie z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi Zarzadzanie strategiczne szkołą/placówką Oferta kształcenia i programy nauczania Kadra szkoły/placówki Zasoby materialne szkoły/placówki Organizacja kształcenia Uczniowie z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi Współpraca szkół/placówek z pracodawcami Współpraca z partnerami krajowymi i zagranicznymi Potwierdzanie efektów kształcenia Doradztwo edukacyjno-zawodowe Zarzadzanie strategiczne szkołą/placówką Współpraca szkół/placówek z pracodawcami Doradztwo edukacyjno-zawodowe Potwierdzanie efektów kształcenia

Standardy jakości kształcenia zawodowego …

III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy” Standardy jakości kształcenia zawodowego Wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego Standardy kształcenia na odległość

Dotychczasowe standardy wyposażenia pracowni kształcenia zawodowego Pracownie i warsztaty szkolne w których jest realizowane kształcenie zawodowe powinny być wyposażone w urządzenia, sprzęt i pomoce dydaktyczne które zapewnią realizację procesu kształcenia zawodowego zgodnie z obowiązującą podstawą programową kształcenia w zawodzie. Od 2003 roku na zlecenie MENiS we współpracy z CKE i OKE w ramach projektu „Standardy wyposażenia dydaktycznego pracowni kształcenia zawodowego był realizowany przez KOWEZiU powstały Standardy wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego

Dotychczasowe standardy wyposażenia pracowni kształcenia zawodowego Projekt „Standardy wyposażenia dydaktycznego pracowni kształcenia zawodowego był realizowany przez KOWEZiU od 2003 roku na zlecenie MENiS we współpracy z CKE i OKE Opracowano standardy wyposażenia pracowni kształcenia zawodowego dla 23 zawodów w cyklu dwuletnim 52 zawodów w cykli trzyletnim 77 zawodów kształconych w technikach 28 zawodów kształconych w szkołach policealnych Opracowane standardy dla zawodów o dwuletnim i trzyletnim cyklu kształcenia są dostępne na stronie internetowej KOWEZiU oraz stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu.

Rekomendowane wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego Pracownie i warsztaty szkolne w których jest realizowane kształcenie zawodowe powinny być wyposażone w urządzenia, sprzęt i pomoce dydaktyczne które zapewnią realizację procesu kształcenia zawodowego zgodnie z obowiązującą podstawą programową kształcenia w zawodzie. Pomocą w ich organizacji mają być opracowane w ramach projektu „Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego”: Rekomendowane wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego

Rekomendowane wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego W ramach projektu „Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego” opracowano rekomendowane wyposażenia pracowni kształcenia zawodowego dla 190 zawodów z klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego w oparciu o nowe podstawy programowe kształcenia w zawodach Wszystkie opisy wyposażenia były tworzone przez zespoły ekspertów z udziałem pracodawców oraz były opiniowane przez pracodawców. Dzięki temu mamy gwarancję, że jest to wyposażenie odpowiadające aktualnym potrzebom rynku pracy. http://new.koweziu.edu.pl/wyposazenie-pracowni Opracowane standardy dla zawodów o dwuletnim i trzyletnim cyklu kształcenia są dostępne na stronie internetowej KOWEZiU oraz stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu.

Rekomendowane wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego W ramach projektu „Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego” opracowano Wyposażenie pracowni posiadają status „rekomendowane”, ponieważ nie mają one charakteru obligatoryjnego; są propozycją, na którą należy spojrzeć przez pryzmat lokalnych uwarunkowań funkcjonowania szkoły, realizowany zakres współpracy z lokalnymi pracodawcami; które wreszcie mogą/powinny być dopasowane do koncepcji metodycznej danej szkoły w realizowaniu procesu kształcenia. Przykładem takiego elastycznego podejścia do wyposażenia mogą być pracownie do nauczania języka obcego zawodowego czy technologii informacyjnej. Zakres i sposób realizacji celów tych przedmiotów w dużej mierze zależy od specyfiki zawodów, w których te zajęcia są realizowane. Opracowane standardy dla zawodów o dwuletnim i trzyletnim cyklu kształcenia są dostępne na stronie internetowej KOWEZiU oraz stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu.

Rekomendowane wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego Metryczka (dla zawodu) Wyposażenie dla kwalifikacji K1 Wyposażenie dla kwalifikacji K2 Wyposażenie dla kwalifikacji K3 Załącznik dla zawodu

Rekomendowane wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego Metryczka (dla zawodu) Dla każdej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie Wyposażenie ogólnodydaktyczne pracowni Wykaz niezbędnych stanowisk dydaktycznych właściwych dla danej pracowni Opis infrastruktury poszczególnych stanowisk dydaktycznych/pracowni Opis wyposażenia poszczególnych stanowisk dydaktycznych/pracowni Inne, szczególne wymagania dotyczące stanowiska, właściwe dla danej kwalifikacji Załącznik: Opis elementów wyposażenia stanowisk dydaktycznych (dla zawodu)

III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy” Standardy jakości kształcenia zawodowego Wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego Standardy kształcenia na odległość

Standardy kształcenia na odległość Działania KOWEZiU w zakresie wykorzystania KNO 2005 rok - ogólnopolska konferencja KOWEZiU „Technologia i metodyka kształcenia na odległość’’ Diagnoza: 242 nauczycieli i dyrektorów szkół zawodowych badanie pracowników KOWEZiU 2006 rok – powołanie przez dyrektora ośrodka międzywydziałowego zespołu zadaniowego ds. wdrożenia w KOWEZiU kształcenia na odległość w formie e‑learningu 2006/2007 rok – pilotaż kursu doskonalącego w formie e-learningu „Metodyka pracy w nauczaniu-uczeniu się dorosłych” Opracowanie strategii i planu wdrożenia KNO

Standardy kształcenia na odległość Działania KOWEZiU w zakresie wykorzystania KNO 2007/2008 współpraca z zespołem ROKNO (Regionalne Ośrodki Kształcenia Na Odległość) na platformie edukacyjnej KOWEZiU 1 edycja kursu „Metodyka pracy w nauczaniu-uczeniu się dorosłych” 2007 rok – Szkolenie kandydatów na ekspertów ds. awansu nauczycieli od 2007 roku – wzbogacanie oferty e-learningowej ośrodka 2008 rok – przedstawienie efektów pracy zespołu projektowego ROKNO na konferencji Standaryzacja Kształcenia na Odległość 2009 rok – uruchomienie tematycznych Edukacyjnych Przestrzeni Wirtualnych (EPW)

Standardy kształcenia na odległość Standardy zostały opracowane w KOWEZiU przez przedstawicieli szesnastu placówek kształcenia ustawicznego pod kierunkiem pracowników KOWEZiU. Zespół projektowy - nazwany Zespołem ROKNO (Regionalne Ośrodki Kształcenia Na Odległość) - wypracował swoją propozycję w okresie od października 2007 do marca 2008 roku. Efekt pracy Zespołu został zaprezentowany podczas konferencji Standaryzacja Kształcenia na Odległość w dniach 23-24 kwietnia 2008 r. w Warszawie. Przy opracowywaniu standardów Zespół ROKNO korzystał z wypracowanej w KOWEZiU procedury. Pozwala ona na uzyskanie standardu o podanej niżej strukturze.

Standardy kształcenia na odległość … Infrastruktura Dydaktyka Kadra i zarządzanie procesem KNO Organizacja KNO OBSZARY STANDARYZACJI

Kształcenie na odległość 2014 Kursy blended Organizacja kształcenia zawodowego – kształcenie ustawiczne Nowe warunki realizacji ścieżek kształcenia zawodowego Dopuszczanie do użytku w szkole programu nauczania dla zawodu Projektowanie pakietów edukacyjnych – poradników dla nauczycieli oraz poradników dla uczniów Zmiany w szkolnictwie zawodowym - nowe możliwości uczenia się przez całe życie Metodyka pracy w nauczaniu-uczeniu się dorosłych Jak przygotować kurs on-line na platformie Moodle

Kształcenie na odległość 2014 Kursy stacjonarne Planowanie procesu dydaktycznego na podstawie nowych programów nauczania dla zawodów Dostosowywanie programów nauczania dla zawodów do warunków i potrzeb danej szkoły Projektowanie modułowych programów nauczania dla zawodów Opracowywanie programów nauczania dla zawodów

Kształcenie na odległość 2014 Kursy on-line Prowadzenie kursów on-line Platforma Moodle dla początkujących Jak przygotować kurs on-line na platformie Moodle Poradnictwo na odległość Poradnictwo kariery przez całe życie Wielokulturowość w poradnictwie zawodowym Realizacja kształcenia wg nowych programów nauczania dla zawodów Zarządzanie czasem przez nauczyciela Metodyka pracy w nauczaniu-uczeniu się dorosłych

Standardy kształcenia na odległość Działania KOWEZiU w zakresie wykorzystania KNO realizacja kursów doskonalących w formie na odległość na Platformie Edukacyjnej KOWEZiU, moderowanie tematycznych przestrzeni wirtualnych (EPW), wspieranie zespołów zadaniowych w realizacji pracy z wykorzystaniem wirtualnych przestrzeni roboczych (WPR). opiniowanie projektów kursów i EPW, prowadzenie ewaluacji procesu wdrażania e-learningu oraz form doskonalenia realizowanych na Platformie Edukacyjnej KOWEZiU administrowanie i modernizowanie Platformy Edukacyjnej KOWEZiU.

Elektroniczne zasoby KOWEZiU Edukator zawodowy . Kształcenie ustawiczne Poradnictwo zawodowe Rynek pracy Kształcenie zawodowe Projekty EFS Technologie informacyjne Recenzje Wywiady

Elektroniczne zasoby Platformy Edukacyjnej KOWEZiU . Samouczek WPR - Wirtualna Przestrzeń Robocza EPW – Edukacyjna Przestrzeń Wirtualna Intranet Kursy on-line Projekty systemowe

Elektroniczne zasoby KOWEZiU Edukator zawodowy . EPW Kształcenie na odległość EPW NAUKA ZAWODU EPW Programy nauczania dla zawodów EPW Język obcy zawodowy EPW Doradztwo zawodowe” EPW Forum „Eksperta” EPW Kształcenie modułowe EPW Kształcenie na odległość EPW Nauka Zawodu EPW Programy nauczania dla zawodów EPW Jakość w kształceniu i szkoleniu zawodowym EPW Doradca zawodowy EPW Forum „Eksperta” EPW Kształcenie modułowe Jakość w kształceniu i szkoleniu zawodowym

Elektroniczne zasoby KOWEZiU wyszukiwarki . Szkoły zawodowe, CKP,CKU ODiDZ, Gimnazja Kwalifikacyjne kursy zawodowe Poradnictwo zawodowe w systemie edukacji Szkoły realizujące kształcenie modułowe Placówki Doskonalenia Nauczycieli Baza promotorów zmian kształcenia zawodowego Baza ekspertów kształcenia zawodowego

Standardy jakości kształcenia zawodowego, ? Co łączy Normalizację, Standardy jakości kształcenia zawodowego, Standaryzację wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego, Standardy kształcenia na odległość Myślenie? Wpływają na jakość Są nieobowiązujące Ale czy warto z nich rezygnować? 18:07:44

KRAJOWY OŚRODEK WSPIERANIA EDUKACJI ZAWODOWEJ i USTAWICZNEJ . KRAJOWY OŚRODEK WSPIERANIA EDUKACJI ZAWODOWEJ i USTAWICZNEJ Jak wdrażać normalizację i standaryzację ? Czy wdrażać normalizację i standaryzację? 6:07:44

Zapraszam do kontaktu: b.kruszakin@koweziu.edu.pl