Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół im

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Szkoła dla 6-latka 6.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Koncepcja pracy szkoły
Liceum Ogólnokształcące
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ku lepszej przyszłości”
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. JANA PAWŁA II W SIEMIATYCZACH NA LATA
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Raport o stanie szkoły Zespół Szkół w Bratkowicach.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
RODZICE W SZKOLE.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Animus” Kwiecień 2013.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Publiczne Gimnazjum nr 2 to szkoła nowoczesna: a korytarze przestronne i słoneczne. sale lekcyjne są jasne i kolorowe.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół im Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół im. Polskich Noblistów w Walimiu

W skład Zespołu Szkół im W skład Zespołu Szkół im. Polskich Noblistów w Walimiu wchodzą: Publiczna Szkoła Podstawowa licząca 168 uczniów, w tym 50 przedszkolaków, Publiczne Gimnazjum do którego uczęszcza 100 uczniów. Kształcenie prowadzi 31 nauczycieli. Ponadto w szkole zatrudnionych jest 13 pracowników niepedagogicznych.

Kierunki rozwoju w oparciu o analizę mocnych i słabych stron Do mocnych stron należą: wysoko wykwalifikowana kadra, zaangażowana w życie szkoły; dobre wyniki egzaminów zewnętrznych; wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez realizację projektów; bezpieczeństwo w szkole;

sukcesy uczniów; opieka logopedyczna, pedagogiczna, świetlicowa i terapeutyczna; współpraca zagraniczna; działalność charytatywna, prozdrowotna i ekologiczna; klasopracownie wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne; rozwój w zakresie informatyzacji;

pozytywny wizerunek szkoły w środowisku; bogata oferta zajęć pozalekcyjnych; bardzo dobra baza sportowo-rekreacyjna; stołówka szkolna, sklepik; estetyczny i przyjazny wystrój budynków.

Obszary wymagające doskonalenia: dydaktyka: dalsze działania w zakresie poprawy efektywności kształcenia; środowisko ucznia: niska motywacja uczniów do nauki, duża liczba uczniów z opiniami PPP(30%); baza szkoły: nieestetyczne otoczenie przed budynkiem gimnazjum, zużyte meble, zły stan podłóg i drzwi.

a nie za ciężki obowiązek.” „Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek.” Albert Einstein

Podnoszenie jakości nauczania poprzez: organizowanie zajęć dodatkowych mających na celu przygotowanie do egzaminów końcowych, rozwijających zainteresowania i wyrównujących szanse edukacyjne dzieci; tworzenie optymalnych warunków uczenia tak, aby uczeń zdobywał wiedzę poprzez działanie, odkrywanie, przeżywanie i poszukiwanie;

stawianie ucznia w autentycznych sytuacjach mających na celu praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności; dalsze doskonalenie WSO pod kątem oceniania kształtującego; wdrażanie uczniów do samokontroli i odpowiedzialności za własny proces uczenia się; stwarzanie coraz lepszych warunków nauki i pracy;

upowszechnianie stosowania metod efektywnego uczenia się, treningu pamięci np.: mnemotechniki spójne działania nauczycieli uczących różne grupy wiekowe gwarancją osiągnięcia sukcesu edukacyjnego ucznia; współpracę zespołów rady pedagogicznej, np. w zakresie wykorzystania analizy wyników zewnętrznych sprawdzianów i egzaminów oraz testów diagnozujących; atrakcyjnie prowadzone zajęcia z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania, np. wykorzystanie tablic interaktywnych.

Zachęcanie i przygotowywanie uczniów do konkursów; wczesne diagnozowanie uczniów pod względem ich możliwości i potrzeb edukacyjnych; indywidualizację nauczania; podnoszenie kompetencji pedagogicznych zgodnie z powstającymi potrzebami rozwojowymi szkoły;

i nie zniszczy go ani deszcz, ani susza”. „Rzeczą dla człowieka najważniejszą jest wychowanie. Albowiem każda rzecz dobrze rozpoczęta daje nadzieję dobrego wyniku. Tak też, jeśli młodemu zaszczepisz zacne wychowanie, będzie się ono zielenić i kwitnąć przez całe życie, i nie zniszczy go ani deszcz, ani susza”. Antyfon Sofista

Oddziaływania wychowawcze i opiekuńcze wszystkie działania pedagogiczne skierowane są na dobro ucznia; dbamy o rozwój osobowy ucznia, postrzegamy go w kategoriach podmiotowości, godności, wolności, niepowtarzalności; w celu zapobiegania zjawiskom patologicznym, uczymy młodzież jak może zagospodarować swój czas wolny; udział w akcjach charytatywnych, prozdrowotnych i ekologicznych;

współpraca z instytucjami wspomagającymi proces wychowawczo-opiekuńczy; podnoszenie kultury osobistej uczniów i dyscypliny w szkole; uczenie skutecznego rozwiązywania problemów, asertywności; uczenie zgodnego współżycia i umiejętności pracy zespołowej; kultywowanie i tworzenie tradycji szkoły; diagnoza sytuacji rodzinnej ucznia w celu zorganizowania optymalnej pomocy i odpowiedniego ukierunkowania pracy wychowawczej.

Modernizacja bazy dydaktycznej unowocześnianie bazy dydaktycznej; wzbogacanie księgozbioru; tworzenie klasopracowni tematycznych; tworzenie dodatkowych terenów rekreacyjnych;

Dobra opinia o szkole - najlepszą reklamą