MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompleksowa Organizacja Imprez FIRMA: FENIKS-ART Pozwól sobie na chwilę szaleństwa - STAĆ CIĘ NA TO! Rzeczy niemożliwe to dla nas wyzwanie. Czy życzysz.
Advertisements

Delegacje służbowe.
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
" Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013 OŚ priorytetowa IV Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
System Podatkowy w Polsce
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
1 Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Polsko - Japońskie Centrum Efektywności Energetycznej.
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I PROMOCJI OBRONNOŚCI MON
PODSTAWY PRAWNE KOSZTORYSOWANIA
Zlecanie zadań organizacjom pozarządowym
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Katarzyna Zawada PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Wniosek o kredyt technologiczny
Zarządzanie projektami
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
OFERTA DLA PARTNERA FESTIWALU 4M - MIŃSK MAZOWIECKI MIASTO MUZYKI
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Fundacja jako rodzaj organizacji
Program Leonardo da Vinci
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ZAWIERANIE UMÓW ubezpieczenia grupowe na życie
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Prawne aspekty tworzenia i sprzedaży zintegrowanych produktów turystycznych „Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji” Kielce 9-10 kwietnia 2010.
Konsultacje Planu Działania Sekretariatu Regionalnego KSOW Województwa Kujawsko-Pomorskiego Przysiek, 19 grudnia 2013 r.
Finansowanie organizacji - spotkanie z Funduszem Pożyczkowym PAFPIO Warszawa, 12 grudnia 2012 r.
Podatki Vat.
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
OFERTA DLA PARTNERA FESTIWALU 4M - MIŃSK MAZOWIECKI MIASTO MUZYKI
ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU KRAJOWEGO TOWARÓW
PROGRAM WSPIERANIA ODDOLNYCH INICJATYW ARTYSTYCZNYCH, KULTURALNYCH I SPOŁECZNYCH WE WROCŁAWIU.
FESTIWALE MUZYCZNE. FESTIWALE MUZYCZNE FESTIWAL MUZYCZNY impreza kilkudniowa wiele koncertów gwiazdy czasem forma konkursu imprezy towarzyszące.
Program Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A Czechy - Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r.
2014. Uzasadnienie realizacji projektu, czyli skąd taki pomysł... GŁÓWNE ŹRÓDŁA DANYCH O PROBLEMIE : Wnioski z badań ilościowych i jakościowych realizowanych.
BEZPIECZNY WYPOCZYNEK DZIECI I MŁODZIEŻY LATO 2015 JAK WYBRAĆ DOBRĄ I BEZPIECZNĄ OFERTĘ DLA SWOJEGO DZIECKA ?
Grupa II KW OG IS OK Kwog is ok ;).  Autorskie prawa majątkowe jest to zespół uprawnień, jakie przysługują twórcy utworu, ze szczególnym uwzględnieniem.
DELEGACJE SŁUŻBOWE. Delegacja to wyjazd służbowy pracownika poza siedzibę macierzystą firmy, gdzie jest zatrudniony, zlecony przez pracodawcę. Celem wyjazdu.
Techniki informacji i komunikacji Ćwiczenia nr 7 Mgr Anna Materla Krajowy Rejestr Sądowy. CEIDG. Uniwersytet Wrocławski Wydział Prawa, Administracji i.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
VIRGIN MOBILE ACADEMY PODPOWIADAMY, JAK W PIĘCIU KROKACH PRZYGOTOWAĆ PREZENTACJĘ KONKURSOWĄ.
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
Teatr w liczbach. Województwo śląskie Dr Łucja Ginko Grzegorz Szymański.
Cele działalności prowadzenie działalności edukacyjnej i kulturalnej inicjowanie i pomoc w przedsięwzięciach edukacyjno – kulturalnych, w szczególności.
Procedura rejestracji firmy Przed zarejestrowaniem firmy, ale kiedy nabrała ona już określonych kształtów przedsiębiorca powinien:  zdecydować co będzie.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
„Umowy na rynku pracy” Marta Maciejuk radca prawny
„Przedsiębiorcą być, czyli trochę o działalności gospodarczej”
Techniki Informacji i Komunikacji
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Instalacje fotowoltaiczne w Gminie Mikołów
Wniosek o Finansowanie/Dofinansowanie Projektu w ramach PWRGL
Jakub Mróz.
Specjalność Handel zagraniczny
ORGANIZACJA BEZPIECZNYCH WYDARZEŃ MPI Poland Autumn Meeting 2012
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
16/ Hotel PUŁAWSKA data: 2 wyjątkowe dni tematyczne
MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC
MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC
Ośrodek Sportu i Rekreacji Gminy Nieporęt
Zapis prezentacji:

MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC Module: MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC Partner name: ARTeria – www.fundacja-arteria.org   www.talentmatchingeurope.com #TalentMatching fb/twitter @aspire2createEU G+/YouTube +TalentMatching Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

Część 1 Koncepcja czyli o planowaniu Część 2 Umowy czyli o biurokracji Organizacja imprez: Część 1 Koncepcja czyli o planowaniu Część 2 Umowy czyli o biurokracji Część 3 Promocja czyli o informacji Część 4 Organizacja czyli o harmonogramie Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

CZYLI O PLANOWANIU IMPREZY KONCEPCJA CZYLI O PLANOWANIU IMPREZY Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

U „nas” czy występy gościnne? Kto wystąpi? Dla kogo? Kto ma przyjść? Kto jest odbiorcą? Kiedy ma się odbyć impreza? Gdzie? Sala czy plener? U „nas” czy występy gościnne? Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

najciekawsza propozycja dla danej grupy docelowej Kto? Dla kogo? najciekawsza propozycja dla danej grupy docelowej (jeden wykonawca lub może program złożony) - w zależności od planowanego budżetu jak długi będzie program imprezy (koncert, piknik całodniowy, kilkudniowy festiwal, itp.)? jak atrakcyjnie i różnorodnie przygotować ofertę (np. najpierw coś dla dzieci, potem konkursy, prezentacje zespołów amatorskich, na koniec „gwiazda”)? Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

Jak szukać „Gwiazdy”? korzystanie z informacji w internecie: strony www oraz portale społecznościowe katalogi branżowe impresariaty oraz menadżerowie wykonawców kontakty osobiste Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

być bezpośrednią konkurencją. Kiedy? analiza imprez realizowanych w tym samym czasie w okolicy, ważnych czy cyklicznych wydarzeń, itp., które mogą być bezpośrednią konkurencją. Kalendaria imprez na dany rok w ramach miasta/gminy/powiatu/powiązanego ze sobą terenu. Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

Gdzie? plener czy impreza w obiekcie zamkniętym połączenia komunikacyjne (dojazdy, parkingi) infrastruktura (wymagania techniczne np. zabezpieczenie prądowe, budowa estrady itp.) bezpieczeństwo/ochrona, drogi ewakuacyjne wymogi prawne dla imprez masowych (zależne od liczby uczestników) inne Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

Z kim negocjować (wykonawcy)? impresariat/menadżer UWAGA: warto zawsze dotrzeć do bezpośredniego reprezentanta wykonawcy, czasem jednak agencje pośredniczące mają także atrakcyjne oferty (bo np. organizują całą trasę) – warto porównać warunki finansowe Wykonawców zagranicznych reprezentują często polskie agencje, można oczywiście zawierać umowę bezpośrednio z zagranicznym menadżerem (mogą się pojawić wówczas dodatkowe koszty tłumaczeń, kwestie waluty w rozliczeniach (kurs), itp.) WAŻNE: sfinalizowanie uzgodnień zawsze pisemne Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

Z kim negocjować (miejsce)? Władze miasta/gminy Właściciel obiektu prywatnego Menadżer obiektu/terenu – wyspecjalizowane firmy obsługujące obiekty np. centra handlowe. Miejsce musi spełniać wymogi określone w przepisach techniczno-budowlanych i p.poż. WAŻNE: sfinalizowanie uzgodnień zawsze pisemne Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

Strona umowy – podstawowe dokumenty przed podpisaniem umowy: Strona umowy (np.: organizacja, agent muzyczny, impresariat czy przedstawiciel teatru, sali widowiskowej, itp.) powinna przekazać ksera aktualnych dokumentów z których wynika kto jest osobą władną do podpisywania zobowiązań w jej imieniu. Obecnie również dostęp do dokumentów przez strony BIP, CEIDG, KRS itp. Należy zawsze sprawdzić zapisy w tych dokumentach przed podpisaniem umowy (np. zgodnie z KRS zobowiązania podejmuje łącznie prezes i wiceprezes, dyrektor i główny księgowy itp.) Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

PODSTAWOWE DOKUMENTY: KRS lub wpis do ewidencji działalności gospodarczej Wpis do Rejestru Instytucji Kultury lub inny odpowiednio REGON NIP dokumenty zagraniczne Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

Kalkulacja: przewidywane koszty (wszystkie) planowane przychody (jakie i ile) inne źródła finansowania (działalność statutowa jednostki) Ważne: planując imprezę warto sobie zrobić „tabelkę marzeń i możliwości” - tzw. kalkulację wstępną. Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

KOSZTY, m.in.: honoraria wykonawców koszty techniki wynajmu sali/terenu koszty mediów dodatkowej obsługi promocji transportu wyżywienia i noclegów wykonawców koszty tłumaczeń inne WAŻNE: koszty wynikające z praw autorskich i praw pokrewnych! Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4. 02. 1994 r Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4.02.1994 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2006 roku nr 90 poz. 631 z późniejszymi zmianami): ZAiKS (Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych) – najstarsza i największa organizacja zbiorowego zarządzania autorskimi prawami majątkowymi, reprezentująca przede wszystkim interesy autorów tekstów i kompozytorów. www.zaiks.org.pl Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

ZPAV (Związek Producentów Audio-Video) - stowarzyszenie producentów fonogramów i wideogramów zarządzające prawami w tym zakresie. www.zpav.pl SAWP (Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno – Muzycznych). www.sawp.pl STOART (Związek Stowarzyszeń Artystów Wykonawców) reprezentują interesy artystów – wykonawców. www.stoart.org.pl Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

PRZYCHODY: z biletów od sponsorów, partnerów z dotacji/projektów środków własnych instytucji Inne… Przychody z biletów – należy pamiętać o pomniejszeniu wpływów z ich sprzedaży w kalkulacji o podatek VAT oraz koszty samej dystrybucji (honorarium dystrybutorów, prowizje punktów dystrybucyjnych, portali sprzedaży biletów czy koszty rozwiezienia itp.) Warto także nie zakładać optymistycznej sprzedaży biletów (np. 100%) dla potrzeb kalkulacji Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

dystrybucja biletów: własna (kasa biletowa, sprzedaż przez własną stronę www) portale specjalistyczne (tu także dodatkowo aspekt promocyjny - wejścia stałych klientów), punkty dystrybucyjne (warto zadbać o dobrą ekspozycję plakatów czy ulotek lub inne formy informacji w miejscu sprzedaży biletów), dystrybucja bezpośrednia, dystrybutorzy INNE…. ( np.” rozdawka” ) Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

dystrybucja biletów: W umowach dystrybucyjnych powinny znaleźć się zapisy m.in. o: odpowiedzialności za bilety (ze względu na ich wartość) np. z chwilą przekazania wysokości prowizji (stała kwota od biletu, procent od sprzedaży, itp.) terminie rozliczenia (np. zwrot niesprzedanych biletów na dzień przed imprezą, wtedy jest jeszcze możliwa sprzedaż bezpośrednio przed rozpoczęciem koncertu) Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries